Euroloan

Sijoittaja66

Euroloan Group Oyj osakeanti 2014-2015

Kauppaavat kaupungilla otsikon firman A-osakkeita hintaan 8 € kappale, minimimerkintä on 100 000 €.

Laskeskelin tuossa että P/E tälle puljulle on 373

Nordean vastaava luku on P/E 12

Onko kyseessä siis kupla vai mikä perustelu tuolle huikealle kasvuvaatimukselle.

Ainakaan tästä se ei selviä http://www.euroloan.com/wp-content/uploads/2014/03/A-osake-Tuotekuvaus.pdf

6

441

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Osakevelho

      Privanetin Aroundissa näemmä Euroloan osakeanti käynnissä hintaan 13,50 per osake, melkoisesti nousua...

    • KasvuyhtiöSijoittaja

      Heh, törmäsin vahingossa tähän ketjuun kun etsiskelin Euroloanista tietoa kun aikanaan Privanetin kautta ostin. Alkuperäisen kysyjän P/E- kyselyyn vastauksena käy tuo Osakevelhon vastaus. Eli paljon on kurssiin ladattu odotuksia mutta jos ne toteutuvat niin Euroloanissa on todella kova nousupotentiaali. Varsinkin jos Euroloanista tulee EU:n ensimmäinen puhdas digitaalinen pankki. Olen itse sijoittanut Euroloaniin ja Googlettelin aikani kuluksi lisäinfoa firmasta josko olisi jotain uutta tapahtunut sitten toukokuun. Käsittääkseni saavat Luxemburgin pankkiluvan vuodenvaihteessa. Mutta sinänsä turha hötkyillä, nämä "pienet" listaamattomat vaativat kuitenkin odotusta mutta usein kun se odotus on ohi niin kurssit on ihan uusilla lukemilla. Itse odotan Euroloanista kovaa kurssinousua ja osinkoakin jokusen vuoden päästä.

      Privanetissa kiinni tällä hetkellä useampi kymmenen tuhatta euroa, vastaa neljäsosaa aktiivisesta salkustani. Tarkoitus lisätä paukkuja listaamattomiin pääosin Privanetin kautta.

      • juutassoikoon

        Noissa on high-risk & reward, koska osahan floppasee varmasti, mut tietty jos joku osuu kohdilleen. Euroloan nimestä tulee ekana mieleen joku kuppanen pikavippilafka, mutta muistelen kanssa lukeneeni niitten digiaalinen pankki ajatuksesta. Sinälläänhän kivijalkoja ei tartte mihinkään kuluja tuomaan nykypäivänä kun on digitaaliset allekirjotukset yms. sydeemit.


      • Digihuumaa

        Puhtaasti digitaalisia pankkeja EU:ssa: N26 (Saksa), Ferratum (suomalaislähtöinen pikavippifirma, pankkitoimilupa Maltalta joka kuuluu EU:hun).

        Voidaan siis varmuudella sanoa, että Euroloanista ei tule EU:n ensimmäistä puhtaasti digitaalista pankkia.

        N26 tarjoaa jopa pankkitiliä ja MasterCard-korttia, eli kyseessä on jo ihan oikea pankki siinä mielessä, että ihmiset odottavat perinteisesti pankilta sellaisia palveluja. Ferratum sai pankkitoimiluvan jo 5 vuotta sitten, mutta pikaisen katsauksen perusteella markkinoi eri maissa edelleen lähinnä pikavippejä.


    • Puskaradiotakuunteleva

      Odotetaas mitä tapahtuu loka-marraskuussa... sanokaa mun sanoneen :) Kannattaa ostaa Euroloania jos saa järkihintaan. Itse lisäsin viime viikolla salkkuun.

      • Pikavippitietäjä

        Jaa-a, saas nährä kun pikavippaus lait menee uusix ym, luottotappioitakin varmasti luvassa. Hinnat menny näissä ihan poskettomiksi, kuplaa pukkaa..


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Suomi on täysin sekaisin

      Jo ties monettako päivää hirveä itku ja poru jostain helvetin nilviäisistä. https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010
      Maailman menoa
      445
      4778
    2. Ensimmäisestä kohtaamisesta saakka

      minulla on ollut hämmentynyt olo. Miten voit tuntua siltä, että olisin tuntenut sinut aina? Sinun kanssasi on yhtä aikaa
      Ikävä
      15
      1702
    3. Aivan täysin tahallinen teko

      Ei mitään puolusteluja, eikä selittelyitä. Kuljettajalle kerrottiin asiasta siinä paikanpäällä, mutta silti hän ajoi ves
      Suomussalmi
      93
      1438
    4. Suomussalmi saatu vihdoin maailmankartalle!

      Nyt kun Suomussalmi on vihdoin viimein saatu ennennäkemättömällä tavalla maailman tietoisuuteen niin voitaisiin järjestä
      Suomussalmi
      53
      1339
    5. Olet saanut minut sekoamaan

      Tunteiden ristiaallokossa vellominen on ollut melkoinen kokemus. Ei kukaan ole saanut minua niin raiteiltaan kuin sinä.
      Ikävä
      22
      1296
    6. Mainehaitta metsäkonefirmalle

      Hukkajoen tapahtumista liikkuu paljon huhuja. Eikö kannattaisi julkaista raakkuja tuhonneen metsäkoneyrityksen nimi, kos
      Suomussalmi
      50
      1171
    7. Oho! Maajussi-Kallelta pakit saanut morsioehdokas Miss Suomi -kisoissa! Tunnistaisitko hänet nyt?

      Hmm, tunnistaisitko?!? Onnea missihulinoihin! Lue lisää ja katso kuvat: https://www.suomi24.fi/viihde/oho-maajussi-
      Suomalaiset julkkikset
      0
      1065
    8. Myönnän sinulle nyt

      Että olen erittäin mustasukkainen sinusta jo nyt. Ikävä on tämä tunne, kun tietämättömyyden solista nousee myrkkyä miele
      Ikävä
      54
      980
    9. Pysytäänkö nainen

      edelleen yhtä viileän tyynenä kun nähdään. Uskotko että tahtoessani saisin murettua tyyneytesi hyvin helposti.
      Ikävä
      57
      865
    10. Olen käyttäytynyt ristiriitaisesti

      eikä minusta varmaankaan ota mitään selvää. Se johtuu siitä, kun järki sanoo ei, ei, ei ja sydän sanoo kyllä, kyllä, kyl
      Ikävä
      60
      839
    Aihe