Auttakaa nyt joku..

Anonymous

En osannu ees luokitella tätä mihinkää aiheosioon jne. Mutta toivottavasti tää nyt ei haittaa, tai siis jos mulla on kysyttävää mielenterveydestä eiks se liity jotenki tähän osioo? Moving on. Eli siis voiko joku ihana kertoo mulle etten oo ainut tän jutun kaa, ett tähä on jokin syy. Voisko joku kertoo mulle mikä mua vaivaa.

Ensinäkin, tuun kateelliseks tosi helposti, oon kateellinen kavereilleni siitä, miten laihoja ja kauniita ne on, miten niillä menee hyvin yms. Noh, se kateellisuus musertaa mua, petyn helposti ja rupeen esim. paastoamaa, alan helposti viiltelee ja viilten sillee ett muut huomais ne.Saan outoja kohtauksia ku kaikki menee päi vittuja mielestäni, se alkaa niin että puristan nykkejä tosi kovaa laitan silmät kiinni ja puristan oudosti silmii ett ku aukasen nii se satuu ja huimaa. Pahimmillaa oon itkeny tosi paljon, sit alkaa ne hyperventilaatiot ja joskus pyöryttää, sen kohtauksen aikana saatan raapii itteni verille ja hakata päätä seinää. Tää on mielestäni häpeällistä ja oon ollu silleen ''kyllä tää loppuu kuha haluun mie vaa esitän'' ja kuitenki se kohtaus on tullu monesti takas. Monesti satutan itteeni jotta muut huomais paskan oloni ja sit on niitä päiviä ku kaikki menee loistavasti. Pettymyyden ja kohtauksien vuoristorata alkaa siitä ku tuun kateelliseks. Mikä mua vaivaa?

8

94

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonymous

      Sen lisäks en osaa kirjoittaa :D

    • Hei Anonymous.

      Pyydät otsikossasi, että joku auttaisi. Luettuani kirjoituksesi toivon, että menet pyytämään apua ihan henkilökohtaisesti. Oletko koulussa tai opistossa? Opiskelijahuolto, psykologi, terveydenhoitaja tai kuraattori on silloin tukenasi. Mikäli et, voit varata ajan terveyskeskuslääkärille. Myös seurakunnan nuoriso-ohjaajalle voi kertoa tuntemuksistaan luottamuksellisesti, mutta hän ei kuitenkaan voi olla hoitovastuussa.

      Vaikuttaa siltä, että suhteesi omaan itseesi on vaillinainen. Muistathan, että kukaan, edes sinä itse ei saa satuttaa sinua. Elämäntarinaasi liittyy varmaan kokemuksia ihmisten kanssa, jotka ovat tavalla tai toisella satuttaneet sinua. Keskusteluavulla, vertaistukiryhmässä ja muilla tavoin voit oppia arvostamaan itseäsi ja kateellisuuden sijaan olemaan terveellä tavalla ylpeä omista vahvuuksistasi.

      Toivottavasti saat apua. Olet arvokas ja oikeutettu voimaan paremmin


      Meiju,diakoni

    • Päivi

      Hei, Anonymous,

      Olet liian yksin tunteidesi ja kokemustesi kanssa tällä hetkellä. Ei kateutta tarvitse hävetä tai pelätä. Se kuuluu ihmisyyteen. Olet hyvä sellaisena kuin olet, vaikka sinun on ainakin ajoittain ilmeisesti sitä vaikea uskoa. Näen, että sinulla on kamala olo aina välillä. Lohdutukseksi voin sanoa, että meillä ihmisillä on kaikenlaista elämän varrella, mutta apua on saatavissa. Sinäkin siis voit saada avun piinaaviin kokemuksiisi.
      Tärkeää on ettet enää jää yksin näiden asioiden kanssa, vaan että löydät ammatti-ihmisen jakamaan elämääsi kanssasi. Voisit ottaa yhteyttä alueesi terveysasemalle saadaksesi lähetteen alueesi psykiatrian hoitopaikkaan ( joko nuoriso- tai aikuispuolelle iästäsi riippuen, lääkärisi osaa sen sanoa). Riippuen taloudellisesta tilanteesta, voit ottaa yhteyttä johonkin yksityiseen psykiatrikeskukseen, (esim. Plus psyk.keskuskus tai Diacor tai Mehiläinen) ja varata ajan psykiatrille. Voit saada ajan nopeastikin, kun kerrot hätäsi. Älä luovuta. Sinun ei tarvitse jäädä yksin enää. Olen ajatuksin kanssasi.
      Päivi

    • Päivi

      Hei,
      Jatkan vielä edelliseen kirjoitukseeni. Kun paha olo iskee, voit hakeutua terveysaseman päivystykseen ettet enää enempää satuttaisi itseäsi. Suomen mielenterveysseuralla on kriisipuhelin johon voi soitaa ympäri Suomen. Helsingissä on myös nuorten kriisipiste ja esim. Suomen valkonauhaliiton nuorisonneuvonta-asema (löydät ne googlettamalla).

    • paha paavali

      Tämä nykyinen netti ja nämä paskhalaitteet millä tätä kaikkea saastaa
      käytetään, mahdollistavat kaiken tyyppisen rikollisuuden leviämisen.
      Mihin muuten jäi se yhden alkusaatanan, naamakirjan mainostaminen.
      Ihmisten kodeista on tehty rikollisten mellestyspaikkoja, tämä
      pas.kaoppi tulee alunalkaen ennen kaikkea rapakon takaa, se on sieltä
      lähtöisin, urkinta kyttäys ja vakoilu tässä laajuudessaan kaikkien
      ihmisten koteihin ulotettuna. Ja tämä paskhateknologia.

      Teillä ei riitä tuon suuren saatanaopin kaiken alleen jyräävää voimaa
      vastaan enää keinoja, päin vastoin osa teistä vieläpä julistaa kuorossa
      sen ihanuutta - niin kuin sen pirun naamakirjan.

      Kaikki mitä siellä julkituodaan, on tämän yhden suunnan suuren
      saattanan täydellisessä kontrollissa ja urkintavakoilu kyttäykseen
      alistettuna. Eli kun te julistatte sen naamakirjan autuaalliseksi tekevää
      voimaa, samalla te pyritte alistamaan jokaisen tuon suuren saattanan
      palvontaan. Ne käyttää huikeita summia rahoja kaiken alleen
      alistamiseksi ja te olette mukana osa sitä ongelmaa samalla kun
      julistatte sen opin autuaallisuutta.

      Eli te olette itse niitä saatananpalvojia, vasen käsi ei tiedä tai ymmärrä
      mitä oikea samanaikaisesti tekee.
      Paskharikollisten kanssa voi valita kaksi tapaa toimia, alkaa hyysäämään
      niitä tai sitten ei ala hyysäämään.
      Nykyinen yhteiskunta on keskittynyt tähän hyysäämispuoleen, eli
      rikollinen on valtiovallan ja julkisen vallankäytön erityissuojelussa.

      Ei meillä oikeastaan ole ongelmaa, te olette itse se ongelma ja teidän
      kaltaisenne ihmiset, me muunkaltaiset ei ehkä enää välitetä siitä
      teidän opistanne ja elämäntavastanne enää niin kovin paljoa.
      Että tunkekaapas ne rikollisuuden levittämisoppinna sinne hanuriinne
      ja syvälle.

      • Pilotcoat

        Onko osastoilla jo nykyään nettiyhteydet vapaasti käytössä? Sama raivopää joka ketjussa mellastaa. Kyllä pitäis hoitoon saada tuollainen vauhkoontunut. Tietysti jokaisella on oikeus mielipiteeseen, mut tuollainen meuhkaaminen kertoo karua kieltä tämänkin luuserin mielenlaadusta. Hauskaa hupiahan tämä on niin kauan kun tää palsta riittää tyydyttämään raivoamisen tarpeen. On muuten varmasti säälittävä tyyppi tuolla kylillä.


    • täysin pas.ka

      Mees ny nettirikollinen hel.vettiin täältä vielä ku pääset, ennen kun joku
      tulee auttamaan sua siinä, haittaohjelmalevittäjä pas.ka.

      • Eeepp

        Heti alko pelottamaan ihan hitsisti.


    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Maksetaanko Vornaselle palkkaa 2 viikon sairaslomasta

      Eli torstain kännistä 2 viikon palkallinen sairasloma? Saako muut duunarit myös rännätä 2 viikkoa työnantajan laskuun?
      Perussuomalaiset
      217
      1825
    2. Miksi tunnet vetoa..

      Miksi tunnet vetoa juuri häntä kohtaan? Mikä sen saa aikaan?
      Ikävä
      67
      1679
    3. Mitä te palstan ihanat naiset

      Ajattelette hyvin viisaista miehistä, jotka ovat koko ajan jotenkin oudosti väärässä? Vaikka älykkyysosamääräsi olisi 21
      Sinkut
      67
      1480
    4. Tapaus Vornanen

      Se oli torstai-ilta ja kansanedustaja Vornanen oli juhlimassa seurueensa kanssa pitkän edustusviikon jälkeen. Baarissa o
      Maailman menoa
      105
      1152
    5. Nainen, kohtelin sua kuin paskaa

      Ja silti odotin että annat kaiken anteeksi. Yllätyin kun niin ei käynytkään. Olethan kaikin puolin alle mun tason ja sun
      Ikävä
      63
      1070
    6. Olet kaikki mitä ikinä tahdonkaan

      Voi sinä ihana Jarno olet just se ihminen keneen menin täysin ihastumaan. Kuin salama kirkkaalta taivaalta meidän koht
      Suhteet
      19
      1046
    7. Nainen, seuraan sun uutta elämää

      Hieman naurattaa tuo sun uusi rooli 🤭. Kun et sovi siihen mitenkään. Mutta pakkohan sulla jokin paikka olla missä hämme
      Ikävä
      53
      1045
    8. Voi hitto Rinsessa säikähdin

      Että olitkin silloin joku huijari. Huh, sano ettet ole.
      Ikävä
      2
      960
    9. Ilona Siekkinen

      Onko Ilona Siekkinen todellinen henkilö vai tekoälyllä luotu henkilö? Koostettu monesta eri kuvasta ja liitetty yhteen m
      Yhteiskunta
      1
      930
    10. AVARN Security ja julkisen toimeksiannon laiton henkilörekisteri

      Kyseessä ei ole VR:än ylläpitämä, vaan Avarnin laiton henkilörekisteri. https://www.is.fi/kotimaa/art-2000000482739.htm
      Turvallisuuspalvelut
      13
      871
    Aihe