saako yamaha rxv1300een huonekorjainta

2.0 setti

tarkotan siis semmosta korjaussysteemiä josta kullekin taajuudelle säädellää niitä pötiöitä tai vipuja mikä taajuukorjain nyt onkaan

3

81

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kerro vielä miksi

Vaikka siihen saisi, niin miksi sellaisen laittaisit? En oikein hahmota, mitä iloa huonekorjaimesta olisi tollasella puoliantiikkisella AV-vahvistimella, jota kuitenkin käytetään 2.0-stereona(??) Osta uusi vahvari, jossa on valmiina riittävät säädöt. Erillinen huonekorjain on hyödyllisin matalilla taajuuksilla (subbarin kanssa). Korkeemmilla taajuuksilla se todennäköisemmin vaan sotkee äänen, ellei puhuta yli kymppitonnin laitteistosta. Mutta sittenkin olisi fiksumpaa ensin rakentaa kuunteluhuoneen akustiikka uusiksi.

• rtwte

sekö uusi laite mittareineen tähän asiaan auttaa. eihän sitä tiedä miten pielessä asiat on ja millaiset käyrät mitatessa tulisi minä en ainkaan korvalla pysyty sanoon mikä tajuus korostuu muutakuin joku 100 hertsin yläbasso. mutta se että sais taajuusvasteen tasaiseksi...ei stereovahvareissa onnisTu 2.1 kalustolla. eikös ennen näkynyt taajuuskorjaimia laitteistoissa eihän ne mitään sotki jos osaat säätää. automaattisest korjaimet säätää kyllä ihan peetä päin se on testeissä todtttu joka taholta.

• kerro vielä miksi
        rtwte kirjoitti:

sekö uusi laite mittareineen tähän asiaan auttaa. eihän sitä tiedä miten pielessä asiat on ja millaiset käyrät mitatessa tulisi minä en ainkaan korvalla pysyty sanoon mikä tajuus korostuu muutakuin joku 100 hertsin yläbasso. mutta se että sais taajuusvasteen tasaiseksi...ei stereovahvareissa onnisTu 2.1 kalustolla. eikös ennen näkynyt taajuuskorjaimia laitteistoissa eihän ne mitään sotki jos osaat säätää. automaattisest korjaimet säätää kyllä ihan peetä päin se on testeissä todtttu joka taholta.

Joo ennen tosiaan oli lähes jokaisessa pakettistereosetissä "hienot" taajuuskorjaimet vilkkuvaloineen. Tuskin missään peruslaitteessa kuitenkaan oli mahdollisuutta niin tarkkaan säätöön, että kaiuttimien epätasaista taajuusvastetta, kuuntelijan kuulokäyrää tai huoneen akustiikkaa voisi varsinaisesti tasoittaa. Jos muutettavan taajuusalueen leveys ei vastaa todellisen korostuman/vaimentuman laajuutta, niin vasteeseen tulee vaan pahempia mutkia. Anti-Mode on kyllä testeissä todettu toimivaksi (automaattiseksi) huonekorjaimeksi. Kalliimmissa AV-vahvistimissakin on toimivat korjaimet, perusmalleissa ne tosiaankaan ei oikein toimi taajuuskorjauksen osalta.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mihin kaivattusi

Ja sinun juttusi kaatui?
      Ikävä
      123
      3867
    2. En löydä sinua

En löydä sinua täältä, etkä sinä varmaankaan minua. Ennen kirjoitin selkeillä tunnisteilla, nyt jätän ne pois. Varmaan k
      Ikävä
      23
      2932
    3. Eelin, 20, itsemurhakirje - Suomalaisen terveydenhuollon virhe maksoi nuoren elämän

Yksikin mielenterveysongelmien takia menetetty nuori on liikaa. Masennusta sairastava Eeli Syrjälä, 20, ehti asua ensi
      Maailman menoa
      112
      2471
    4. Opettelen sun jokaisen virheen

ja rakastan sua.
      Ikävä
      46
      2031
    5. Hajoaako persut kuten 2017?

https://www.is.fi/politiikka/art-2000011217813.html Tämä on totisinta totta. Persut on murroksessa. Osa jättää puolueen
      Maailman menoa
      245
      1650
    6. Kamala uutinen: Henkilö kuoli Tokmannin pihaan Kankaanpäässä- Jäi trukin alle

IL 9.5.2025 Ihminen kuoli Kankaanpään Tokmannin edustalla perjantaina aamupäivästä. Poliisin mukaan henkilö oli jäänyt
      Kankaanpää
      44
      1585
    7. Mihin se sysipska hävisi?

Katso Frida Kahlo elämäkerta ja opi.
      Ikävä
      32
      1547
    8. Ne oli ne hymyt

Mitä vaihdettiin. Siksi mulla on taas niin järjetön ikävä. Jos haluat musta eroon päästä niin älä huomioi mua. Muuten kä
      Ikävä
      20
      1376
    9. Mitä haluat oikeasti

Mun ymmärtävän? Sitäkö ettet rakasta ja ole valmis mihinkään?
      Ikävä
      28
      1370
    10. Mitä uskot sinun

Ja kaivattusi välillä tulevan tapahtumaan lähiaikoina
      Ikävä
      95
      1201
    Aihe