Mikä Nikon järkkäri?

... --- ...

Olen nyt kuvannut muutamia vuosia Panasonic Lumix DMC-FX9 pokkarilla.

http://a.img-dpreview.com/news/0507/Panasonic/panasonic_fx9backfront.jpg

Nyt olen ajatellut astua uudelle tasolle ja olen harkinnut digijärkkärin ostoa.
Olen harkinnut joko isompaa Lumixia tai Nikonin järkkäriä.
Mikä olisi vielä keltanokalle sopiva Nikon?
Mieleni tekisi ostaa kerralla kunnon peli jota ei tarvitsisi heti kohta vaihtaa uuteen esim. Nikon D7100 josta on aika ajoin ollut hyviä tarjouksiakin.Onko kyseinen "järkäle" sittenkin liian haastava aloittelijalle?
Mitä suosittelisitte minulle?

4

182

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Vajaa kolme viikkoa sitten tuli hankittua Nikon D7100.

Käyttöohjekirjaa on tullut luettua ahkeraan ja sisällöstä päätellen kameraa oppii kyllä käyttämään.
      Kaikki uusi tietysti vaatii opiskelua, mutta Käyttöohjekirjasta asiat selviää.

Sen verran tykästyin tähän kameraan, että tilasin vielä akkukahvankin, niin riittää virtaset pitempään ja kätevä se on muutenkin.

Voin suositella.

• Nyt on kakkoskamerana tuo D7100 ja olen ollut tyytyväinen sen toimintaan.

Kyllä siihen pienellä harjoittelulla pääsee sisään joten ei kuin kauppaan.

Siihen tarvitset tietysti vielä optiikkaa ja se onkin vaikeampi asia sillä hintahaitari on varsin laaja kuten valikoimakin niin polttoväleissä kuin aukkojen koossakin.

Itselläni on osin Nikkorin laseja mutta myös Tamron ja Sigma ovat edustettuna.

Dx runkona D7100 on "pieni ja siro" kun vertaa Fx runkoihin Nikonilla.

• Pimeä kuvaaja

Kyllähän Nikonin D7XXX-sarjalaisellakin voi roiskia menemään point-and-shoot-malliin automatiikan ja aiheohjelmien varassa, jos ei into riitä opiskelemaan finessejä.

Kuvan laadussa uusimmat D3XXX- ja D5XXX -aloittelijamallit yltävät käytännössä samaan, mutta seiskatonnisilla on puolellaan muutama ratkaiseva etu:

• rungon sääsuojaus
      • kehittyneempi tarkennus
      • isompi ja kirkkaampi etsinkuva (pentaprisma vs. pentapeili)
      • rungossa oleva tarkennusmoottori (laajempi autofocus-objektiivivalikoima)
      • kaksi muistikorttipaikkaa

Mielestäni jo nuo oikeuttavat hintojen eroon.

• Täältä myös ääni Nikonin D7x00 kameralle, Pieni ja pippurinen runko jota voi käyttää täysautomaattina pokkarin tapaan tai sitten kiinnostuksen kasvaessa voi siirtyä semipro-kuvaukseen. Todella laaja lasivalikoima ja hyvä tarjonta myös käytetyistä putkista.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Takaisin ylös

Luetuimmat keskustelut

1. Lindtman I vasemmistohallitus aloittaa viimein Suomen kuntoon laittamisen

Tässä nyt on 3 vuotta seurattu irvokasta kärsimysnäytelmää nimeltään "valtion budjetin tasapainotus by äärioikeisto", ja
      Maailman menoa
      232
      3017
    2. Missä viipyy persujen lupaama euron bensa?

En edes muista milloin bensapumpussa olisi ollut ykkösellä alkava litrahinta. Missä siis viipyy persujen lupaama euron b
      Maailman menoa
      197
      2646
    3. Kirje, PellePelottomalle.

Tärkeää olisi luoda ystävyys, että se, jota rakastaa, on samalla paras ystävä ja luotettavin, jolle voi ja uskaltaa luot
      Ikävä
      112
      1263
    4. Voi teitä naisia

Suudeltiin ja nukuttiin toisissamme kiinni mutta pillua ei tullu, ei edes aamulla. t.38vmies
      Sinkut
      141
      1218
    5. Meni kyllä aika solmuun

Meidän tutustuminen 😐
      Ikävä
      72
      1126
    6. Martinan hevoset.

Tämä todella kaunis ja ketterä harmaa hevonen jolla monet kilpailut voitetaan ei ole Martinan.Tytär ratsastaa sillä tait
      Kotimaiset julkkisjuorut
      300
      1121
    7. Persut jakavat tekoälyllä tehtyjä kuvia maahanmuuttajista somessa

Eivät mainitse, että ovat tekoälyllä tehtyjä. Eivät näe asiassa mitään ongelmaa. Valehtelijapuolue taas vauhdissa. Unka
      Maailman menoa
      372
      1091
    8. Lapsien pakko kasteesta on luovuttava.

Eikö olisi parempi siirtää kaste rituaali rippikouluun,kun 15v.tietävät jo itse haluaavatko tulla kastetuksi juutalais-k
      Kaste
      583
      1065
    9. Mistä löytyy naisseuraa sinkkumiehelle?

Kertokaapas kokeneemmat mistä löytyis naisseuraa sinkulle. Ihan ois eukko nyt tosissaan hakusessa. Tanssipaikat kun on a
      Kuhmo
      21
      1015
    10. Omakotitalossa väkivaltaa ounasrinteellä

Kertoo iltalehdet Mitä lienee Tapahtui. Verinen ihminen kannettu lanssiin
      Rovaniemi
      8
      883
    Aihe