Kysyisin

vaanettä

Mua kiinnostaisi tietää, että ketä teistä puhuminen ammatti-ihmisen kanssa auttaa?? Siis oikeasti!! Mitä asioita viette keskusteluun?? Uskallatteko puhua pahimmista traumaattisista asioistanne? Luotatteko ammattiapuun?? Pelkäättekö puhumista??

8

55

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 0+0

      Minä en voinut mistään keskustella psykiatrin tai terapeutin kanssa mistään koska psykiatrini oli yhteydessä vihamieheeni joka taasen kertoi koko laitoksen väelle millainen kauhea ihminen olen.Eli en luota ammattiapuun.

      • 0+0

        Väsyneenä tuli ylimääräinen mistään-sana kirjoitukseen.Pahoittelen.


    • Sisäpiiriläinen

      Minulla on sisäpiirin tietoa he kaikki ovat meitä vastaan, älä kerro mitään mitä et kertoisi minulle tai yksinäisinä tunteina pimeässä itsellesi muistellessasi tätä hetkeä kun nyt luet kirjoitukseni.

      Öisin he kävelet pimeitä katuja pitkin kohtaamispaikkaa ja siellä jakavat kaikki salaisuudet ja arkaluontoisemmatkin asiat toistensa kanssa. Lääkärin vaate ja vala ovat vaihtuneet kaavuiksi ja he saavat tästä energian ja voimansa aivan kuten me saame leivästä ja vedestä.

      Kuuntele kun sanon sinulle! Lopeta siellä käynti ja etsi vastauksia vanhoista teksteistä. En tarkoita uskontoja, ne ovat kaikki heidän vallassa ja se pyhä mitä niissä on on teennäistä ja väärin käytetty työkalu. Tiedät kyllä mitä tarkoitan.

      Elämme surullisia aikoja ja olen pahoillani että olet tässä ajassa kanssani, mutta yhdessä voimme yhdistyä ja olla enemmän. Kuuntele ja opit! Ota käteni ja kävelemme yhdessä sinne mistä me vain unelmoimme. En voi kirjoittaa nyt enemmän, vain 15min joka päivä muuten he löytävät minut. Palaan asioihin ehkä jo huomenna.

    • vaanettä

      Höh, mun mielestä tää oli ihan asiallinen kysymys...sain järkyttäviä vastauksia. Kuka vastaisi asiallisesti.

      • 0+0

        Minä vastasin ihan asiallisesti! Minua hoitava psykiatri oli koko "hoitoajan" yhteydessä vihamieheeni joka kertoi hänelle millainen olen ja mitä olen tehnyt.
        Huomasin kyllä psykiatrin jutuista että hän on puhunut vihamieheni kanssa asioistani mutta vasta hoidon päätyttyä sain tietää että heidän yhteydenpito oli jatkuvaa.Joten en varmasti luota ammattiapuun!


    • vaatetta

      Noin yleisesti ottaen sä menet vastaanotolle ja kerrot siellä; mitä?? Ammattiauttaja ei tunne sua, eikä varsinkaan puhu sun asioita eteenpäin. Eikä sitä kiinnostaisi sellaista tehdäkään. Mutta mitä asioita puhutte siellä?? Arkipäiväisiäkö vai?

    • asdfawef

      Itse olen käynyt juttelemassa, mutta mitään hyötyä en koe siitä saaneen. Yleensä tulee vain huonompi mieli.

    • Varo mitä sanot

      Tärkeintä on, että voit luottaa vastapuoleen ja, että koet hänen ottavan ongelmasi tosissaan ja haluavan aidosti auttaa sinua. Tämä ei usein ole mahdollista valtion terveydenhoitojärjestelmässä, missä esimerkiksi psykoterapeutit ja psykologit usein raportoivat keskusteluista psykiatrille tai muulle auktoriteetille, joka voi siten pakottaa asiakkaan psykiatriseen laitokseen.

      Koska julkisen terveydenhuollon henkilökunnalle ei monesti voi, uskalla tai kannatakkaan puhua todenmukaisesti, vaan siloitella todellisuutta, ei apua yleensä voi sitä kautta saadakaan. Kaikki hoito pitää perustua luottamukseen ja asiakkaan päätösten täydelliseen kunnioittamiseen ja seuraamiseen. Näin ei voi olla, kun psykiatrilla on aina lopullinen päätösvalta henkilön vapauteen ja annettavaan käsittelyyn liittyen.

      Suositan itse aina hakeutumaan yksityiselle tai kolmannen sektorin palveluihin, missä asioistaan voi keskustella avoimemmin ilman pelkoa pakottamisesta tai vangitsemisesta. Huomaa kuitenkin, että laki muuttui juuri kesällä 2014 siten, että myös yksityisen psykiatrit voivat määrätä ihmisen vangittavaksi psykiatriseen laitokseen, joten ole varovainen mitä kerrot myös yksityisellä psykiatrilla!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      66
      4643
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      14
      2269
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      25
      1794
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1518
    5. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      32
      1461
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1318
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      10
      1237
    8. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      15
      1156
    9. 23
      1092
    10. Martinasta kiva haastattelu Iltalehdessä

      Hyvän mielen haastattelu ja Martina kauniina ja raikkaan keväisenä kuvissa.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      291
      1014
    Aihe