Homman nimi on nyt tämä, että pelin (Dragon Age: Inquisition) järjestelmävaatimuksiin kuuluu minimissään neliydin prosessori muiden vaatimusten lisäksi, mutta itselläni koko homma kaatuu Amd Athlon II x3 440 prossuun. Joidenkin mielestä neliydinvaatimus on outoa, mutta monet kaksi- ja kolmiytimisten prossujen omistajat eivät ole pahemmin tuota peliä pystyneet pelaamaan. Intelin i3 hyperthreadingin kanssa on kuullemma jotkut pystyneet pelaamaan, mutta jos olen oikein ymmärtänyt niin hyperthreading ominaisuus tekee kaksiytimisestä nelisäikeisen eli siten se tavallaan vastaa tuon pelin neliydinvaatimusta. Näytönohjaimena minulla on GTX 660 2GB.
Surkean M2N68-LA Pegatron 2A99 emolevyni AM3 kantaan ei tahdo löytyä Suomesta neliytimistä prossua(tiedän, että tuki AM3:lle on loppunut). Amazonissa myydään käytettyjä, mutta uskaltaako niihin luottaa? Koneen päivittäminen on jäänyt aikaisempien projektien vuoksi vähälle enkä ole pahemmin pelaillut. Nyt kuitenkin sitten innostuin ja olisin halunnut päästä pelaamaan. Eipä onnistunut, koska peli jumittuu latausikkunan jälkeiseen mustaan ruutuun. Musiikki kuuluu hetken ja sitten näkyy vain mustaa. Tiedän, että olisi ostettava kokonaan uusi kone ja tällä kertaa itse koottuna eikä pakettia. Muutama vuosi sitten kun olisin halunnut valita itse osat ym. niin sorruin mukamas tietotekniikkaa tuntevan ystäväni neuvoon ottaa pakettikone. En ymmärrä millä hän se perusteli ja miksi ylipäätänsä suostuin tekemään toisin kuin suunnittelin. Silloin tosin tarvitsin vain koneen enkä pahemmin pelaillut enkä ollut itse niin tietoinen näistä laitteista.
Budjetin saan venymään 200 euroon, mutta opiskelijana ei pysty enempään nyt. Meinasin vaihtaa sekä emolevyn, että prosessorin, mutta Win7 OEM ei taida hyväksyä uutta emolevyä. Olen kuullut, että jotkut ovat saaneet puhelinaktivaatiolla Microsoftilta uudelle emolevylle aktivoinnin. En kuitenkaan haluaisi ottaa riskiä, jos aktivointia ei myönnetäkään ja sitten joutuisin ostamaan Win7 uusiksi. Olisin halunnut nyt intelin i5 prossun ja sitä tukevan emolevyn, mutta näyttää siltä, ettei 200 euroa riittäisi molempiin. Tai sitten en vain ole löytänyt oikeaa kauppaa netistä enkä lähialueelta. Asun pk-seudulla. Jos emon ja prossun uusiksi ostaminen ei onnistu nyt niin haluaisin sitten sen neliytimisen AMD:n, mutta tuo AM3 vaatimus rajaa vaihtoehdot tehokkaasti. Verkkokaupassa sanottiin, ettei AM3 prossu käy suurella todennäköisyydellä.
Tietääkö joku jotain luotettavaa ulkomaista kauppaa tai suomalaista mistä saisin AM3 kantaan sopivan neliytimisen prossun? 95W max. Tai vaihtoehtoisesti sitten ehdotus budjettiini sopivasta emo prossu yhdistelmästä. Voin luopua intel vaatimuksesta, vaikka olisin halunnut päästä amd:stä eroon. Emolevy olis tietysti kiva olla sellanen, jonka kanssa ei ihan heti tule ongelmia jos haluaa päivittää, mutta budjettikin kun on rajallinen niin sen mukaan mentävä. En tiedä miten käy sen käyttöjärjestelmän, mutta ostan sen sitten jostain, vaikka osamaksulla tai lainarahoilla.
Mistä AM3-kantaan sopivia neliytimisiä prosessoreja?
7
1622
Vastaukset
i3 prossut on dual coreja, oli HT tai ei. Lisäks peli on sen verran surkee ettei sitä kantsi pelata.
Uutena et saa 200 euroon mitään. Noita prossuja ei saa uutena oikeen mistään, hommaa käytettynä sopiva prossu.Mulla on AMD 965BE Gigabyte FXA 990 UD3 emolevy 6GB muistia.
(3 x 2GB @ 1600MHz G.skill Cl 9-9-9-24)
Jäähykin löytyy mutta jos joutuu postittelemaan niin menee kahteen pakettiin tai isompaan. Emolevy muistit prosessorin voi mahduttaa emolevynlaatikkoon ilman jäähyä. Vakio jäähyä mulla ei siihen ole.
Laita privaa jos haluat noi lunastaa pois. mulla noi on ihan turhan panttina.
Onnistuu noutna tai postin kautta ihan miten vaan. Noi on käyttövalmiina joten tastaaminen ei ole ongelma.
Kellottuu mukavasti toi yhdistelma 4.2Ghz kyseisellä jäähyllä.
Jos tarviit virtalähdettä tai muuta ni niitäkin on.- pcmuseo
Tuolla oli ainakin jotain:
http://koodinvuoksi.net/pc-komponentit-prosessorit-amd-am3-c-21_49_301.html?osCsid=6404c20d598e2e0720c9f9cd94274c2e
AMD Phenom II X4 945 3,0GHz 95W AM3 Boxed 145€
AMD Athlon II X4 640 3,0 GHz 95W AM3 Boxed 104€
Aika suolainen hinta nuonkin vanhasta tekniikasta?
Emon tukemat cpu:t
Socket type: AM3
TDP: 95 watt
•AMD Phenom II X4 9xx/9xxe/8xx Quad-Core (Deneb)
•AMD Phenom II X3 7xx/7xxe Triple-Core (Heka)
•AMD Phenom II X2 5xx (Callisto)
•AMD II Athlon X4 6xx/6xxe (Propus)
•AMD II Athlon X3 4xx/4xxe (Rana)
•AMD II Athlon X2 2xx/2xxe (Regor)
•AMD Sempron 1xx (Sargas)
http://h10025.www1.hp.com/ewfrf/wc/document?cc=us&lc=en&docname=c01925534#N114
Eli joko athlon tai phenom II x4.- pcmuseo
Ja tuolla vielä yksi:
http://shop.microsail.fi/catalog/product/view/id/3215/s/hd96ztwfgrbox/
t:p
- elizfinz
osta vaikka fx-4300 ja sitte jää vielä sen 100e emoon
saat systemastoresta fx-4300 oisko 89e ja tulee hyvä tuuletin mukana
prossu:http://www.systemastore.fi/product_info.php?products_id=70448&osCsid=95c3d16780e13d8c82362d8442304722
emo:http://www.systemastore.fi/product_info.php?cPath=1_14_519&products_id=54485
itellä ollut fx-4130 toimi bf4 täysillä ja toi emo kahdessa koneessa ja toimii erittäin hyvin- lulz
väärä kanta
Athlon II X3:n avaamista neliytimiseksi voi myös kokeilla, mikäli emolevyn BIOS tukee sitä.
https://www.youtube.com/watch?v=U4C37im049s
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 763422
Loukkaantunut lapsi on yhä kriittisessä tilassa
Seinäjoella Pohjan valtatiellä perjantaina sattuneessa liikenneonnettomuudessa loukkaantunut lapsi on yhä kriittisessä t302051Minä en ala kenenkään perässä juoksemaan
Voin jopa rakastaa sinua ja kääntää silti tunteeni pois. Tunteetkin hälvenevät aikanaan, poissa silmistä poissa mielestä681929Tiedän, että emme yritä mitään
Jos kohtaamme joskus ja tilaisuus on sopiva, voimme jutella jne. Mutta kumpikaan ei aio tehdä muuta konkreettista asian181491- 281411
Mitä, kuka, hä .....
Mikähän sota keskustassa on kun poliiseja on liikkeellä kuin vilkkilässä kissoja261338Näin pitkästä aikaa unta sinusta
Oltiin yllättäen jossain julkisessa saunassa ja istuttiin vierekkäin, siellä oli muitakin. Pahoittelin jotain itsessäni61316Noh joko sä nainen oot lopettanut sen
miehen kaipailun jota sulla EI ole lupa kaivata. Ja teistä ei koskaan tule mitään. ÄLÄ KOSKAAN SYÖ KUORMASTA JNE! Tutu671257Taisit sä sit kuiteski
Vihjata hieman ettei se kaikki ollutkaan totta ❤️ mutta silti sanoit kyllä vielä uudelleen sen myöhemmin 😔 ei tässä oik101207Kerro nainen
Milloin huomasit, että kyse ei ole ihastumisesta vaan jostain selvästi vakavammasta.531035