Muistista jälleen

pohdituttaa

Kuten epilepsiaa ja työtä käsittelevässä ketjussa mainittiin, on "positiivista" lukea muidenkin muistin huononemisesta. Vertaistukea siis. Samalla myös pelottaa. Hyvin tavallinen vaiva, vaikuttaa siltä ettei johdu vain minun stressistäni ja masennusoireista, niin kuin olisin itse asiassa toivonut, vaan tästä sairaudesta joka ei parane vaan kohtaukset (paikallisalkuiset) jatkuvat jatkumistaan...

Huononeeko muisti aina vaan? Onko se kenelläkään parantunut? Mitä ihmettä tekisin?

10

164

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Niin se on

      Huononee muisti aina vaan.

      • maalaisjärki vain

        Ja siihen muistin huononemiseen työnnetään sellaisia lääkkeitä, jotka aiheuttavat uusia kouristuskohtauksia, onko tässä mitään järkeä?


      • hirvittää
        maalaisjärki vain kirjoitti:

        Ja siihen muistin huononemiseen työnnetään sellaisia lääkkeitä, jotka aiheuttavat uusia kouristuskohtauksia, onko tässä mitään järkeä?

        Mitä lääkettä esimerkiks? Masennuslääkkeitä vai erityisesti muistiin liittyen jotain? Kertokaa muutkin millaisia teidän muistiongelmat. Ja mitä ootte tehneet niille.


    • Suosittelen itse sitä arjessa pitämään yllä. Minä olen aina saanut ohjeeksi, että pitää esimerkiksi koittaa lukea paljon. Minulla kun muistissa tökkii se osa, että ei muista sanoja jne. mitä juuri on kuullut. Olen oppinut sen kanssa elämään niin, että koitan kirjata nopeasti ylös tärkeitä asioita. Lääkityksiä minulla ei onneksi enää vaihdeta, vähenee vain joskus.

    • ihmetyttää

      Juurikin niin, muistin huononemiseen määrättiin Eskitalopram, Ketipinor, sekä myös Exelon- laastari. Johan muutama viikko kahta edellä mainittua lääkettä ja noin viikko laastari tulikin kaksi kouristuskohtausta noin neljän tunnin välein ja taas sairaalareissu.

    • tuttuja ongelmia

      Oletteko käyneet terapiassa?

    • samaongelma

      minulla neurologi epäili muistiongelmien johtuvan sairaalloisesta väsymyksestä..kokeillaan lääkkeen vaihtoa..toivottavasti auttaa..haaveena olisi lukea uuteen ammattiin..tällä hetkellä en jaksa edes lehteä lukea..

    • Samuliväsy

      Väsymys on varmaan syynä, osittain ainakin, muistamattomuuteen. Eli nukkumaan klo 22.00 ja aamulla ei makoilla turhaan sängyssä herättyä.Sekään ei ole terveellistä.Tuntikausien ruudun tuijottaminen tietokoneella väsyttää huomattavan paljon. Kannattaa olla korkeintaan tunti koneella yhtämittaa ja pitää taukoa pari tuntia ,jos ei työkseen joudu sitä käyttämään.
      Työlainsäädäntö ei taida vielä tuntea näyttöpäätteellä istumisen terveysriskejä.

    • Terdetar

      Minulla itse kohtaukset vaurioittavat. Ohimolohkosta lähtevät, siellä sijaitseva muistikin pahimmin tökkii.

      Käyn juuri neuropsykologista kuntoutusta.

      • Tarpeellinen

        Mitä sisältää neuropsykologinen kuntoutus? Kokemuksia?


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      130
      5115
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      32
      3217
    3. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      16
      1837
    4. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1810
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      19
      1665
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      71
      1511
    7. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      11
      1365
    8. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      11
      1286
    9. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      19
      1267
    10. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      16
      1267
    Aihe