Mikä on Mint 17.1 LTS Rebeccan tarkoitus?

Mitä?

Mint 17 LTS Qiana on 5 vuoden LTS, ja nyt on julkaistu tuo rc-, eli julkaisukanditaattiversio.
Tuleeko se aikanaan automaattisesti 17 Qianaan päivityksissä, vai mikä on jutun juoni?

13

201

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 17.1

Tulee päivityksiin, mutta tuskin automaattisena.

• Näin_olen_valinnut

Mint rebeccan tarkoitus on sama kuin muidenkin linuksien eli viedä hermot asentajaltaan lukuisilla toimimattomuuksillaan ja epäsopivuuksillaan!
        Siksi minäkin käytän WIndows-7 käyttöjärjestelmää ja vain harvoin minttiä!

• mee_trolli_muualle
        Näin_olen_valinnut kirjoitti:

Mint rebeccan tarkoitus on sama kuin muidenkin linuksien eli viedä hermot asentajaltaan lukuisilla toimimattomuuksillaan ja epäsopivuuksillaan!

Haista sinä vittu ja painu muualle trollaamaan! Linuxien tarkoitus ei ole viedä hermoja! Ja mitähän ne on ne toimimattomuudet ja epäsopivuudet??? Vähän perusteluja kiitos!

• Näin_olen_valinnut kirjoitti:

Mint Rebecca ei ole mikään Microsoftin linuks. Toimimattomuudet ja epäsopivuudet liittyvät Microsoftin juttuihin.

• ====

Mutuna lyhyen käytön jälkeen vaikuttaa siltä, että bugiseen 17 Qianaan verrattuna 17.1 Rebecca on se LTS, johon on todella panostettu, ja päästy 13 Mayan tasolle.

• 3,14

Eräs ilmentymä on se, että 17 Qianaan tuli pian julkaisunsa jälkeen satoja päivityksiä, mutta 17.1 RC:hen vain muutama kymmenen. Korjaustarve vähäinen.

• Drupal

Päinvastoin. Netissä paljonkin kommentteja että tällä hetkellä Rebecca toimii huonommin kuin Qiana. En tiedä mikä on lopullinen totuus mutten mene riskeeraamaan kun Qiana toimii omalla koneellani loistavasti. Asensin viime viikolla yhteen sukulaisen koneeseen Qianan Cinnamon työpöydällä ja todella hyvin ja vakaasti toimi kun ajoin kaikki päivitykset ensi asennuksen jälkeen heti.

Jokainen voi tietysti kokeilla mutta miksi enää siirtyä Qianasta Rebeccaan jos 17.0 toimiin hyvin. Eikä niitä päivityksiä enää tule juuri ollenkaan. Nopealla yhteydellä kesän päivityksetkin sujuivat sukkelasti.

• ...

Julkaisukanditaatiksi laadukas systeemi.

• ,,,nnn
    • 4KilooReso

Mitenkähän Cinnamon toimii 4K (5K?)-monitorin kanssa, pitääkö tihrustaa vai osaako se renderöidä käyttöliitymän osat sopivan kokoiseksi?

Entäs minkälainen näytönohjain pitsäisi olla että osaa näyttää tuommoisen resoluution 3840x2160 (tai peräti se 5120 x 2880), nykyinen on GeForce 640 GT mutta vähän epäilen ettei tuo osaa kuin max 2560x1600, on vain 2 dvi-liitintä?

Pelejä en niin pelaile, miettinyt että jos hommaisi jopa jonkulaisen nVidia Quadro -näyttönohjaimen jos tuommoisen 4K-näytön, ei siltikään mitään sika kallista max 500e.

• 4KilooReso

Siis näytönohjain max 500e, käyttis Linux Mint 17.1 Cinnamon.

• arska1234

Nvidian mukaan GeForce 640 GT pystyy tollasiin max. resoluutioihin

Maximum Digital Resolution 4096x2160
        Maximum VGA Resolution 2048x1536

• 4KilooReso
        arska1234 kirjoitti:

Nvidian mukaan GeForce 640 GT pystyy tollasiin max. resoluutioihin

Maximum Digital Resolution 4096x2160
        Maximum VGA Resolution 2048x1536

Hmm.. tämä on tämmöinen passiivijäähdytteinen Zotac 640 GT, jostain muistan lukeneeni että maks tuettu reso on vain 2560x1600? Tässä ei ole edes noita display-port liittimiä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. 532
      8497
    2. Aamuseuraa/rehevää naista

uhkean rehevät m-xxxl naiset/rouvat/pari 18-80v kutsu luokses 31.1 aamusta päiväpanoille 32v hetero mies.oon innokas nuo
      Keuruu
      4
      3652
    3. 24h Kirppis

Olen muuttamassa paikkakunnalle ja mietin olisiko tälläiselle liikkeelle tarvetta alueella?
      Jämsä
      7
      2083
    4. Suomessa eletään liian pitkään

"Ihmisten on kuoltava" Asiantuntija varoittaa: Suomi ei ole valmis siihen, että niin moni elää pitkään: ”Kaiken täytyy
      Maailman menoa
      157
      1143
    5. Kerotakaa joensuun kontiolahden paiholan laitoksesta jotain

Mun kaveri joutuu paiholan laitokseen nyt lähi aikoina niin voisko ihmiset kertoa minkälaista siellä on tarinoita jne ja
      Joensuu
      17
      786
    6. Olen niin haaveillut

Sinusta. Ollut hullun rakastunut. Ajatellut kaikkea mitä yhdessä voisimme tehdä. Mutta ei ei yhtään mitään. Usko vaan lo
      Ikävä
      57
      722
    7. Oletko koskaan

Tavannut/tuntenut ihmistä, jonka kanssa vuosisadan rakkaustarina olisi ollut mahdollinen, mutta joku este tuli väliin?
      Sinkut
      68
      696
    8. Sun ulkonäkö on

Kyllä viehättävä. Kauniit piirteet. Todella sievät. Ja olemus on ihana. Olet tehnyt vaikutuksen.
      Ikävä
      32
      693
    9. Näyttääkö kaivattusi

Miten hyvältä ❤️
      Ikävä
      42
      661
    10. En voi ottaa

Jos ikinä aiot ottaa yhteyttä, niin tee se nyt. On aika, kun todella todella tarvitsisin sinua. Naiselle.
      Ikävä
      36
      627
    Aihe