Allerginen piilolinssinesteelle?

apuja :(

Epäilen olevani allerginen piilarinesteelle. Olen käyttänyt muutamia vuosia silikonihydrogeli -piilareita, ihan ongelmitta. Olen lukenut että allergian kehittyminen voi alkaa tuosta vaan vaikka olisi käyttänyt linssejä ongelmitta jo kauan. :(

Oireet ovat olleet ajoittaisia; olen kokeillut erilaisia nesteitä, on vaikea sanoa mikä on se mahdollinen oireiden aiheuttaja. Oireita on ollut esim. silmien lievä punoitus illalla (kun linssit on otettu pois) sekä silmien alueen kuumotus ja lievä turvotus. Silmät näyttävät ''pieniltä'' ja turvonneilta. Silmissä varsinkin nenän puoleisilta puolilta silmämunia on punoitusta. Aamulla oireet ovat poissa. Oireet ilmestyvät nimenomaa iltapäivän ja illan kuluessa kun linssit ottaa pois. Oireet eivät ole mitenkään voimakkaat tai sietämättömät mutta näen sekä tunnistan että silmät eivät ole täysin normaalitkaan.

Linssejä vaihdan säännöllisesti, mitään tulehdusta tuskin on.. Mihin nämä oireet voivat viitata, onko kellään tietoa tai kokemusta? Piilarit tuntuu päivän aikana hyviltä silmissä. Mitat linsseissä ovat oikeat, juuri silmilleni tarkoitetut mitat. Joudun opiskelujeni puolesta olemaan päivät pitkät tietokoneella, voiko tämä vaikuttaa oireisiin, jos silmät vaan kuivuvat ja väsyvätkin nykyään helpommin? Minulla on kostutustippoja jotka auttavat hieman, mutta en ole ottanut niitä (ainakaan toistaiseksi) päivittäisiin säännölliseen käyttöön.

4

111

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Dippadiii

      Moi. Nesteiden säilöntäaineille voi allergisoitua. Kokeile esim. AOSEPT -merkkistä vetyperoksidia sisältävää nestettä. Siinä ei ole lainkaan säilöntäaineita ja sopii mainiosti allergiikoille.

    • bionesteet

      Kokeile Piilosetin allergiatestattuja nesteitä (Biosoak, tai Biotwin)
      itselläkin oli aluksi ongelmia nesteiden kanssa, kun aloin käyttämään piilareita, mutta ainaki nuo piilosetin tuotteet ovat toimineet.

      http://www.piiloset.fi/piilolinssinesteet/

      • aloittaja .

        Kiitos neuvoista!

        Mitä mieltä olette oireista, täsmääkö ne linssinesteeseen allergisoitumiseen?


      • bionesteet
        aloittaja . kirjoitti:

        Kiitos neuvoista!

        Mitä mieltä olette oireista, täsmääkö ne linssinesteeseen allergisoitumiseen?

        Silmien punoitus, kuumotus voi johtua linsinesteestä tai sitten piilolinssien aiheuttamasta silmien kuivumisesta.
        Piilolinssien kanssa sopivat kostutustipat auttaa, ja myös ruokavaliolla on merkitys silmien kuivuuteen. esim. marjat (mustikka, tyrnimarja yms.) porkkana, ja kalan rasva auttavat kuivuuteen.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 107
      2032
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      54
      1917
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      15
      1885
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      19
      1667
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      20
      1588
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      12
      1388
    7. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      26
      1330
    8. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      11
      1316
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      14
      1301
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      6
      1252
    Aihe