Xantiaan tuulilasiehjäystä?

Pappas pojke

kuka tietäisi neuvoa pääkaupunkiseudulla asiallisen ja edullisen tuulilasikorjaajan, joka ei ensi töikseen rupea vaihtamaan uutta tuulilasia, vaan vanhan ajan tyyliin tekee myös halkeaman pysäyttämis/ohjaamistöitä? Jos olette vaihdattaneet Xantiaan koko tuulilasin, niin missä ja paljonko kustansi?

7

700

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • xsara 98

      www.tuulilasikorjaus.com. Löytyy Helsingistä useita korjaamoja, jotka pysäyttävät vaurion leviämisen vaihtamatta koko lasia. Eikä muistaakseni maksa hirvittävästi, kyselin aikoinaan hintaa. Xsaraan vaihdoin pari vuotta sitten lasin Rengaslasi Oy:ssä Vartioharjulla, maksoi 170 € ja työn laatu oli hyvä. Xantiaan tuskin ainakaan paljon enempää kustantaa?

      • horatius

        Jos tollasen halkeeman pysäyttäminen maksaa 50 eetua niin johan on kusetusta.Homma tapahtuu seuraavasti.Porataan halkeaman päähän noin 3mm reikä joka menee vain lasin väliseen kalvoon asti.Ja se reikä kannattaa porata millin kauemmas halkeamasta jolloin lasi halkeaa siihen poraukseen asti.Nyt kun reikä on tavallaan saatettu umpikujaan toivotaan että ei lähde enään halkeamaan mihinkään suuntaan.Jotkut käyttävät reiän peitossa hartsia,mutta se ei kyllä ole mitenkään välttämätöntä.Tollanen korjaus ei koskaan ole sata varma mutta toimii monesti.Mulla transetin lasi korjattiin juuri noin(käsiveiviporalla)ja kesti ainakin sen kaksi vuotta jonka mulla sen jälkeen oli.Hinta oli 5euroa.Sitten pamahtikin jakohihna ja se onkin toinen tarina.


    • Xan

      >Novus-korjauksilla on kirjallinen takuu. (paitsi >halkeamat korjaajan arvion mukaan)

      Tollanen teksti oli em. linkin sivuilla. Itsekin olen kuullut lukuisista epaonnistuneista yrityksisita pysayttaa halkeamaa liimalasissa. Ei kuulemma oikein onnistu. Uusi lasi Xantiaan (sadetunnistin) oli 260€ toineen Rengasmaailmassa. Kannattaako tehda ~170€ epavarmaa korjausta jos lasi muutenkin on jo hieman naarmuinen?

    • Veijo

      Melkein samaan hintaan saa uuden ruudun, kannattaakohan korjata ?? Ellei ole panssarilasia ??

      Veijo

      • Itse vaihdatin Alt-Lasissa Turuntie 2:ssa. Ei ole halvin, mutta tekivät uskomattoman hienoa duunia. Oma duuni kun oli sen verran lähellä että hakivat mut kesken rempan katsomaan ... "Tuossa saumassa oli alkavaa ruostetta, puhdistettiin se ja laitettiin myrkkymaali päälle, haluatko että tehdään vielä jotakin vai käykö tää ..." Tuosta täydet pisteet. Käyttävät muuten Pilkingtonin lasia.

        Ja tekevät myös noita korjauksia, kannattaa kysyä arvio kumpi kannattaa.


    • Xantisti

      eli 240 e. makso uusi lasi asennettuna, samoissa hinnoissa taitaa vaihtua joka paikassa.

      • Pappas pojke

        Oliko tuo 240 e:n lasi tavallinen vai sadetunnistimella varustettu, ne on nääs eri hintaiset. Itse sain muutamasta liikkeestä sadetunnistinlasin hinnaksi asennettuna 290-400 e...

        Muutoin kiitos vinkeistä, sain asiallista palvelua, pysäytysporaukset halkeamaan ja vielä aika siistin iskemäkorjauksen Auto-Muovista, sij. Konalassa. Vanhalla lasilla vielä mennään siis.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta

      Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä
      Ruoka ja juoma
      55
      1553
    2. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      123
      1334
    3. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      123
      1228
    4. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      140
      1044
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      101
      897
    6. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      337
      831
    7. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      734
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      646
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      50
      643
    10. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      602
    Aihe