Xantiaan tuulilasiehjäystä?

Pappas pojke

kuka tietäisi neuvoa pääkaupunkiseudulla asiallisen ja edullisen tuulilasikorjaajan, joka ei ensi töikseen rupea vaihtamaan uutta tuulilasia, vaan vanhan ajan tyyliin tekee myös halkeaman pysäyttämis/ohjaamistöitä? Jos olette vaihdattaneet Xantiaan koko tuulilasin, niin missä ja paljonko kustansi?

7

673

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • xsara 98

www.tuulilasikorjaus.com. Löytyy Helsingistä useita korjaamoja, jotka pysäyttävät vaurion leviämisen vaihtamatta koko lasia. Eikä muistaakseni maksa hirvittävästi, kyselin aikoinaan hintaa. Xsaraan vaihdoin pari vuotta sitten lasin Rengaslasi Oy:ssä Vartioharjulla, maksoi 170 € ja työn laatu oli hyvä. Xantiaan tuskin ainakaan paljon enempää kustantaa?

• horatius

Jos tollasen halkeeman pysäyttäminen maksaa 50 eetua niin johan on kusetusta.Homma tapahtuu seuraavasti.Porataan halkeaman päähän noin 3mm reikä joka menee vain lasin väliseen kalvoon asti.Ja se reikä kannattaa porata millin kauemmas halkeamasta jolloin lasi halkeaa siihen poraukseen asti.Nyt kun reikä on tavallaan saatettu umpikujaan toivotaan että ei lähde enään halkeamaan mihinkään suuntaan.Jotkut käyttävät reiän peitossa hartsia,mutta se ei kyllä ole mitenkään välttämätöntä.Tollanen korjaus ei koskaan ole sata varma mutta toimii monesti.Mulla transetin lasi korjattiin juuri noin(käsiveiviporalla)ja kesti ainakin sen kaksi vuotta jonka mulla sen jälkeen oli.Hinta oli 5euroa.Sitten pamahtikin jakohihna ja se onkin toinen tarina.

• Xan

>Novus-korjauksilla on kirjallinen takuu. (paitsi >halkeamat korjaajan arvion mukaan)

Tollanen teksti oli em. linkin sivuilla. Itsekin olen kuullut lukuisista epaonnistuneista yrityksisita pysayttaa halkeamaa liimalasissa. Ei kuulemma oikein onnistu. Uusi lasi Xantiaan (sadetunnistin) oli 260€ toineen Rengasmaailmassa. Kannattaako tehda ~170€ epavarmaa korjausta jos lasi muutenkin on jo hieman naarmuinen?

• Veijo

Melkein samaan hintaan saa uuden ruudun, kannattaakohan korjata ?? Ellei ole panssarilasia ??

Veijo

• Itse vaihdatin Alt-Lasissa Turuntie 2:ssa. Ei ole halvin, mutta tekivät uskomattoman hienoa duunia. Oma duuni kun oli sen verran lähellä että hakivat mut kesken rempan katsomaan ... "Tuossa saumassa oli alkavaa ruostetta, puhdistettiin se ja laitettiin myrkkymaali päälle, haluatko että tehdään vielä jotakin vai käykö tää ..." Tuosta täydet pisteet. Käyttävät muuten Pilkingtonin lasia.

Ja tekevät myös noita korjauksia, kannattaa kysyä arvio kumpi kannattaa.

• Xantisti

eli 240 e. makso uusi lasi asennettuna, samoissa hinnoissa taitaa vaihtua joka paikassa.

• Pappas pojke

Oliko tuo 240 e:n lasi tavallinen vai sadetunnistimella varustettu, ne on nääs eri hintaiset. Itse sain muutamasta liikkeestä sadetunnistinlasin hinnaksi asennettuna 290-400 e...

Muutoin kiitos vinkeistä, sain asiallista palvelua, pysäytysporaukset halkeamaan ja vielä aika siistin iskemäkorjauksen Auto-Muovista, sij. Konalassa. Vanhalla lasilla vielä mennään siis.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Tykkään sinusta ikuisesti

Olet niin mukava ja ihana ihminen rakas. ❤️
      Ikävä
      45
      10862
    2. Minä häviän tämän taistelun

Ikä tekee tehtävänsä. En enää miellytä silmääsi.
      Ikävä
      81
      7303
    3. Minua nainen harmittaa, että en pääse sun rahoihin käsiksi

En pysty myöskään pilaamaan elämääsi niin kauan kun sulla on fuck off pääomaa. Harmittaa myös etten tiedä kuinka paljon
      Ikävä
      44
      5344
    4. Jos jokin ihme

Tapahtuisi huomenna niin mikä se olisi sinun elämässäsi?
      Ikävä
      67
      5122
    5. Onko muita oman polkunsa kulkijoita

Jotka ei oikein pärjää kenenkään kanssa eli on niin omat ajatukset ja omat mielenkiinnon kohteet yms. On tavallaan sella
      Iisalmi
      76
      4618
    6. Sydän karrella

Jos yritän olla niin rehellinen kuin pystyn paljastamatta mitään tärkeää. Ensiksi mä huomasin sun tuijottavan mua. Ihme
      Ihastuminen
      33
      4093
    7. Miksi halusit

Tällaisen suhteen?
      Ikävä
      47
      2948
    8. Onko yhtään ikävä

Vai pitäisikö sinut unohtaa
      Ikävä
      36
      2875
    9. Mikä tarkoitus tällä kaikella

On ollut? Osaatko vastata tähän?
      Ikävä
      40
      2380
    10. Sinällään hauska miten jostakin

jaksetaan juoruta vaikka mitä. Jakorasia yms. Raukkamaista toimintaa. Annetaan jokaisen elää rauhassa eikä levitellä per
      Ikävä
      36
      2164
    Aihe