Isäinpäivä tule...

-kyynel-

Taas tulee se joka vuotinen isäinpäivä. Päivä jota odotan kauhulla.
Pikkusiskot joutuvat vääntämään kortteja isälle koulussa. Mainostaulut hehkuttaa ihania karvasukkia iskälle. Ihmiset kyselee lahjoja isille.
Meilläpä ei.. Meidän isämme nukkui kolme vuotta sitten pois. Minä ja kolme siskoani jäimme ilman isää. Isää, joka huolehtii sinusta, rakastaa, välittää, halaa kun on paha olla.
Vaikka kolme vuotta on jo kulunut, tuska ei ole muuttunut mihinkään. Se tuntuu pysyvän aina. Taas tiedän, kun tuo päivä tulee, tulee armoton katkeruus toisia ihmisiä kohtaan, niille joilla on isä. Kyllä, karua tekstiä, mutta minä olen niin katkera, kun isämme nukkui pois ja jätti meidät neljä tyttöä ilman isää...

6

782

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Sointu

      Samoin, kaipaan isäänä joka kuoli kuusi vuotta sitten. Mutta etkö sitten kaipaa häntä muina päivinä? Olen hyväksynyt isäni poismenon, vaikka häntä kovasti kaipaankin. Et ole ainoa, joka isänsä menettänyt!

      Oletko käsitellyt tuon asian kunnolla? Tuntuu siltä, ettet ole. Kaipaus on luonnollista, mutta katkeruus? Oliko isäsi oma vika että hän kuoli? Sitten ehkä ymmärrän...

      Iloitse niiden puolesta, joilla on isä, niiden jotka ovat niin onnekkaita, että omistavat vielä sellaisen. Ja ajattele, että olet kuitenkin joskus saanut tuntea oman isäsi, kaikki eivät ole! Iloitse papoista ja vaareista!

      Jaksamista sinulle ja siskoille! Haudalla käydessänne muistelkaa niitä hyviä hetkiä; älä vajoa katkeruuteen, se syö sinua ja voimavarojasi.

      • miten tahansa

        mutta vielä vaikeammaksi kokisin sellaisten lasten isänpäivät kuka ei tiedä isästään mitään.Sinulla on jotain edes mitä muistaa mutta näillä kokonaan isättömillä ei....


      • `Tyyppi joka ei ole nähnyt ...
        miten tahansa kirjoitti:

        mutta vielä vaikeammaksi kokisin sellaisten lasten isänpäivät kuka ei tiedä isästään mitään.Sinulla on jotain edes mitä muistaa mutta näillä kokonaan isättömillä ei....

        Mul oli sellanen kaveri jonka isä kuoli ku mun kaveri oli ½ vuotta. Joten hän ei muistanut isäänsä. Se kaveri joka ei ollut nähny isäänsä kuoli pari vuotta siite. Kuvitelkaa hänen äitinsä ja sisarien surua. Olin ite muuttanu maalle ja hän asui kaupungissa, mutta oltiin kirjeen vaihdossa. Ihmettelin ku en saanu vastausta kirjeeseeni vähään aikaan, koska hän kirjoitti yleensä tiukkaan tahtiin. Lopulta sain kirjeen jossa luki, että kaverini on kuollut. Sen oli kirjoittanut hänen äitinsä. Kirjeessä minut kutsuttiin kaverini hautajaisiin. Aloin nyt jaaritella mut mitä siitä? Tulihan se sydänki purettuu jollekki. Ei kannata valittaa jos on tuntenut isänsä edes joskus. Minun oma isäni läksi kun sai tietää että äiti oli raskaana. Nyt minulla on isäpuoli ja sisar-puoliakin löytyy. Olen kyllä onnellinen että sain isäpuolen jos oma isäni oli sellainen törkimys. En ole nähnyt omaa isääni koskaan. Mutta en siitä välitäkkään.


    • Vieläkin

      Mun isä kuoli keväällä... Tää on mulle eka isänpäivä ilman sitä omaa.... Nyyh... Kukat saa viedä tällä kertaa haudalle... Kauhea ikävä, mutta toivon ajan parantavan...

    • en tiedä..

      No täs on mun tarina..
      Mä en ole nähnyt isääni pitkään pitkään aikaan.. vain VAHINGOSSA ohi mennen.. Mä en yleensä mieti sitä mutta ku on taas isänpäivä.. Ja vaikka on kauheeta kirjottaa näin.. mutta Mä ajattelen sillain, että on helpompi elää ja tietää, että on OMA isä ja se olis eläny ne hauskimmat hetket oman perheensä kanssa..ja sit kuollu..(Omana isänä).. ku sillain et ei tunne omaa isäänsä ollenkaan.
      Mutta en sit tiiä.. ku ei oo sitä omaa isää.


      Oikein Hyvää isänpäivää KAIKILLE hyville isille!!
      Ja omalle isälle sinne jonnekki..

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 191
      2393
    2. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      54
      2144
    3. Euroviisut fiasko, Suomen kautta aikain typerin esitys, jumbosija odottaa. Olisi pitänyt boikotoida!

      Tämän vuoden euroviisut on monella tapaa täydellinen fiasko. Ensinnäkin kaikkien itseään kunnioittavien eurooppalaisten
      Maailman menoa
      186
      2063
    4. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      172
      1712
    5. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1354
    6. Nukkumisiin sitten

      Käsittelen asiaa tavallani ja toiveissa on vielä että tästä pääsee hyppäämään ylitse. Kaikenlaisia tunteita on läpikäyny
      Ikävä
      4
      1267
    7. Tuollainen kommentti sitten purjehduspalstalla

      "Naisen pillu se vasta Bermudan kolmio on. Sinne kun lähdet soutelemaan niin kohta katoaa sekä elämänilo että rahat"
      Suhteet
      6
      1225
    8. Muistatko komeroinnin?

      Taannoin joskus kirjoitin aloituksen tänne komeroinnista eli hikikomoreista; syrjäytyneistä nuorista ihmisistä. Ehkä asu
      Suhteet
      48
      1205
    9. Syö kohtuudella niin et liho.

      Syömällä aina kohtuudella voi jopa laihtua.On paljon laihoja jotka ei harrasta yhtään liikuntaa. Laihuuden salaisuus on
      Laihdutus
      16
      1198
    10. Venäjän sissit lakkojohtajat

      Odottavat 'lisätä lakkoja' Toverit käskyttää. Eikä ensimmäinen kerta.
      Suomen Keskusta
      3
      1098
    Aihe