Joku osti melko ison läjän Finnairin osakkeita

Finnair nousua lasku

Ei ihan jokapäiväinen tapahtuma näissä keskuteliusa eiintyville oakkeille Biohit ym joisen päivä kauppa luetaan tuhanissa lapuisa.

http://www.iltalehti.fi/talous/2014112618869662_ta.shtml

http://www.kauppalehti.fi/omaraha/nain finnairin suurin ulkomaalaisomistaja perustelee/201411709834

http://www.taloussanomat.fi/porssi/2014/11/26/nyt-se-varmistui-skagen-myi-koko-finnair-pottinsa/201416402/170

Lähinnä uutisoinnin taso vertailussa.

Kurssi samana aikana. http://www.kauppalehti.fi/5/i/porssi/porssikurssit/osake/index.jsp?klid=1112&days=7&&graafi=true#graph

Melkeimpä oston paikka kun noin mukavasti putoaa.

6

104

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • vankkanousu
      • Äläihmeessä

        Omistanut Finnairia vuodesta 1997. Kurssi sama. Parhaimmillaan (kerran) osinko kymmenen senttiä.


    • Parempaanpäin

      Monet sijoittajat ovat ns. holdareita, ja monet tutkimukset tukevat osakkeiden pitkäaikaista pitämistä salkussa olettaen, että salkku on hyvin hajautetettu. Myyminen on ajankohtaista silloin, jos yhtiön tilanne olennaisesti muuttuu. Finnair on ollut matkan varrella monenlaisiissa taloudellisissa ongelmissa ja pörssistä on löytynyt yhtiöitä, jotka ovat antaneet parempaa tuottoa. Minulla oli joskus siivu Finnairia, mutta möin osakkeeni pois, kun yhtiö ei pystynyt tekemään tulosta. Vuoden 2011 alussa osakkeen hinta huiteli 5,4 €:n tuntumassa, kun hinta tällä hetkellä on 3,18 - laskua sellaiset 41%. Pitkäaikaiseen pitoon Finnair on ollut erittäin huono sijoitus.

      Monen lentoyhtiön kurssi on noussut reippaasti polttoaineiden hintojen romahduksen takia. Kun jonkin yhtiön kurssi menee tarpeeksi alas, niin silloin pienikin positiivinen uutinen saattaa tuottaa kunnon pompun ylöspäin. Finnairia voitaneen pitää jonkinlaisena pelipaperina, jolla oikealla ajoituksella on voinut saada lyhytkaisesti tuottoa. Yhtiö on valittava kolmen kysymyksen kautta: millainen yhtiö on ollut menneisyydessä mm. vuosikertomuksen valossa, millainen yhtiö on tällä hetkellä arvostukseltaan ja millainen tulevaisuus sillä voidaan olettaa olevan.

      Katsotaan vähän. Finnairin viimeisen neljänneksen liikevaihto laski -1,4%:lla 552,7M€:oon. Toiminnallinen liiketappio, -9,3M€ oli melkoinen, mutta täysin ennusteiden mukainen. Nyt ennustetaan 2014 liikevaihdon kasvavan 2,5%:lla 2341M€:oon ja liikevoiton kohoavan 59,7M€ positiiviseksi. Yhtiön oma ohjaus oli varsin varovainen. Polttoaineet ovat halpoja ja kustannustason lasku muuttanee Finnairin suunnan tänä vuonna jo positiiviseksi. Finnair on ollut pitkässä salkussa huono osake, mutta tällä hetkellä sen omistaminen on perusteltua.

      • 866

        Finnairissa on huonon menestymisen lisäksi toinen riskitekijä, valtion ehdoton määräysvalta. Tämä tarkoittaa politiikkojen sotkeutumista yhtiön toimintaan epäedullisella tavalla, joka sotkee liiketoimintaa. Vaikka Finnairin osake voisi tuottaa lyhyellä tähtäimellä pikavoittoja, ei siitä ole hold-salkkuun.


    • sijoitusfaktaa
    • osakkeiden_vaihtaja

      ny taitas olla oikea aika myydä Finnairin osakkeet ja ostaa Aspocomp Group tilalle.

      kaikki kyllä nousee pia, vaikka vakuutusyhtiö yritti peloitella, on muuten jo kolmas kerta kun peloittelee, eikä koskaan ole kunnolla osunut oikeaan

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      115
      9084
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      40
      2668
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      134
      2433
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      22
      2009
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      14
      1756
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      11
      1560
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      15
      1517
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      10
      1448
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      14
      1306
    10. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      6
      1285
    Aihe