Elikkä olen tällä hetkellä AMK:issa tietotekniikka alalla ja haluaisin mennä avoimeen yliopistoon keräämään opintopisteitä, jotta pääsisin joskus yliopistoon sisälle.
En valitettavasti lukio papereillani (A paperit) pääse minnekkään, koska koulun käynti ei silloin kiinnostanu. Nyt olen amkissa ja keskiarvo on n. 4.5 luokkaa asteikolla 1-5 ja koen, että yliopisto olisi oikea paikka minulle.
Onko se mahdollista olla Amkissa kirjoilla ja kerätä opintopisteet avoimesta yliopistosta, jotta saisin opintotukea normaalisti?
Suorittaisin avoimessa ns. täyspäiväisesti opintoja muiden oppilaiden mukana ja olisin vain kirjoilla amkissa.
Avoin yliopisto ja AMK:issa kirjoilla, opiskelutuki?
5
147
Vastaukset
- Aloittajaasfddas
Olisiko jotain muita hyviä vaihtoehtoja mennä avoimeen opiskelemaan, että voisin asua omassa kämpässä ja saada rahaakin jostain opiskelua varten?
Kertokaa jos jollain on kokemusta.- ikävät faktat
Avoimessa yliopistossa opiskeluun et saa rahaa mistään, ellet sitten vanhemmiltasi. Muuten pitää mennä töihin ja sen rinnalla opiskelet, mitä ehdit ja jaksat.
Avoimessa opiskelevaa ei katsota opiskelijaksi, mitään opintososiaalisia etuja ei avoimen opiskelijalle myönnetä.
- Vastausautomaatti
Sinun kannattaisi ensin tutustua yliopisto-opintojen terminologiaan, sillä akateeminen jatko-opiskelu ei todellakaan tarkoita opintoja avoimessa yliopistossa. Tosin sitäkin kautta ihminen saattaa päätyä akateemisiin jatko-opintoihin, sillä minäkin tunnen muutamia tämän polun läpikäyneitä tohtoreita. Fiksuja ovat.
- elikkä ei
Avoimen opintopisteitä ei noteerata opintotukiasioissa.
- Koodari
Helsingin yliopistoon pääsee ainakin MOOCin avulla sisälle helposti. Tarvii tehdä keväällä puolivuotta kestävä MOOC, käydä kokeessa ja haastattelussa. http://www.mooc.fi
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Tyttäreni kuoli lihavuusleikkaukseen.
Miettikää kuiten 2 kertaa, ennenkuin menette lihavuusleikkaukseen.3197544Viiimeinen viesti
Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill662176- 1771843
epäonnen perjantain rikos yritys
onpa epäselvä kuva, tuolla laadullako keskustaa tarkkaillaan lego hahmotkin selvempiä161382- 1121287
Yllätyspaukku! Vappu Pimiä rikkoi vaikean rajapyykin yllättävässä bisneksessä: "Nyt hymyilyttää...!"
Wau, onnea, Vappu Pimiä, upea suoritus! PS. Pimiä tänään televisiossa, ohjelmatietojen mukaan hän on Puoli seiskassa vie91251Suomessa ei ole järkeä tarjota terveyspalveluita joka kolkassa
- Suomen väestötiheys 1.1.2022 oli 18,3 asukasta maaneliökilometriä kohden. - Uudenmaan maakunnassa asuu keskimäärin 181701221RÖTÖSHERRAT KIIKKIIN PUOLANGALLA.
Puolankalaisilla tehtävä ryhmäkanne itsensä yleintäneistä rötöstelijöista, sekä maksattaa kunnan maksama tyhmän koplan j551171Kirjoitin sinulle koska
tunnen sinua kohtaan niin paljon. Sydäntäni särkee, kun kätken ihastumisen, kaipauksen, sinua kohtaan tuntemani lämmön j411081Martina pääsee upeisiin häihin
Miltäs se tuntuu kateellisista. Anni Uusivirta on Martinan kavereita.2901019