outo tilanne

lilija88

Kierto on yleensä 28-33. Kp31 tuli hyvin niukka vuoto aamulla ja sen jälkeen ei enää mitään.. Nyt on kp34. Menkkamaisia tuntemuksia on välillä. Onko muilla käynyt näin?
Raskaustestin tein eilen kp33 mutta se oli negatiivinen.
Pitääkö huolestua?

34

1906

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Onnea sulle!!! :)

      Oottele pari päivää vielä ja uusi testi. Jos ei plussaa niin pyydä verikokeita. Joskus ei alussa kaikilla raskaushormonia erity heti tarpeeksi joten ei näy välttämättä itse tekemässä testissä.

      • lilija88

        Voi näinkö luulet, apua ehdin jo luopua toivosta (vuoden yritetty) niin söin buranan kun ajattelin että menkat tulevat pian (yleensä jomottavat, että särkylääke on otettava jotta pystyn työskentelemään)
        Toivottavasti siitä ei ollut haittaa, jos olenkin raskaana. Koitan huomenna tehdä taas testin, kun pitäisi juhlia pikkujouluja niin tiedän uskallanko juoda. Työkaverit varmaan ihmettelisivät kyllä jos en juokkaan :D


      • lilija88

        Plääh.. Kp36/28-33 ja testi nega? Tuskin tässä raskaana ollaan?


      • .........
        lilija88 kirjoitti:

        Plääh.. Kp36/28-33 ja testi nega? Tuskin tässä raskaana ollaan?

        Älä vielä luovuta. Mulla näytti haaleaa plussaa vasta siinä vaiheessa kun menkat oli 5 pöivää myöhässä. Tuota hormonia erittyy niin yksilöllisesti ihmisillä.


    • nånna84

      Samaa mieltä, eli tuskin on tärpännyt. Eli nyt ei muuta kuin uutta yritystä vaan.
      Ootko muuten laihduttanut, tai lisännyt liikuntaa? Silloinhan menkat voi jäädä jopa kokonaan tulematta, tai tulevat hyvin niukkoina (kokemusta on). Eihän siinä muuta, mut kun siinä samalla menee kierrot ja ovis aikojen laskelmat sekaisin ja mä en ainakaan oikein oireista tunnista, milloin ovuloin (käytän noita laskureita), niin ei sit tiedä kunnolla milloin kannattaa houkutella ukkoa sänkypuuhiin.:) Tai toi nyt on kyllä melkein aina halukas, paitsi silloin kun mulla on ovis, niin se ottaa turhia suorituspaineita siitä ja siksi kait meilläkin on kohta jo vuosi turhaa yritystä takana.:(

      • lilija88

        Kuulostaa aika samanlaiselta tilanteelta kun meillä oli! Mies koki suorituspaineita joten tehtiin niin ettei hän tiedä ovistani ja peitto heiluu joka toinen päivä suurinpiirtein :)
        En ole lisännyt liikuntaa tai laihtunut/lihonnut joten en usko että siitä syystä menkat olisi jääneet pois. En tajua kehoani.. Nyt ei varmaan päästä edes kokeilemaan uudestaan kunnes menkat joskus tulevat? Tuskin kp29 tullutta pientä verituhrua voidaan menkoiksi laskea, vai voiko?


    • lilija88

      Tänään tehty ovistesti myös nega. Raskaustestit loppui viime viikolla. Eli nyt kp 38/28-33. Nyt kyllä luovutan ja jään odottamaan menkkoja. Ajattelin kumminkin tulla tänne kertomaan tilanteeni jos siitä on jollekin toiselle pähkijälle apua. Ainakin itseä harmittaa ku monesti aloitettujen kysymysten lopputulosta ei tulla kertomaan.

    • nånna84

      Voi harmi. Just tommosta. Aina kun luulee ja kerkee jo ihan pikkuisen innostuu, et nytkö se on tapahtumassa, niin sitte kuitenkin läts.
      Sinuna tekisin kuitenkin kuitenkin vielä varmuudeksi raskaustesitn noilla marketin halpistesteillä ja jos negaa, niin sitte laskisin kyllä sen kp 29 päivän tuhnuttelun menkoiksi, tai ottaisin ainakin jonkinlaiseksi aloituskohdaksi nyt tähän kiertoon.

      Mulla kans taitaa menkat olla alkamassa. Koko iltapäivän ja illan on koskenut menkkamaisesti selkään ja tonne alavatsaan. Sitä vaan ihmettelen, kun olisivat pikkuisen etuajassa. Tänään on vasta kp 24, vaikka kierrot on yleensä luokkaa 29 - 32 pv. Raskaana tuskin oon, sillä viimekierrolla peitoheikuttelut ei menneet laskelmieni mukaan ihan putkeen. Tai mistäs sen varmasti vielä tietää. Eihän meidän kroppat toisaalta mitään koneitakaan ole.

      • lilija88

        Noniin nyt eilen menkat ehkä alkoivat, ainakin nyt tuhrua on jäänyt paperiin kahden päivän verran. Eli 44/28-36 olis nyt sitten alkanut. Jos nyt kunnolla alkavat. On kyllä keho niin outo!
        Täytyy sanoa ettei ole ikinä olkut näitä alkuraskauden oireita mm. Arat rinnat joita en ole koskaan iässäni kokenut etova olo, lämpö ja väsyneisyys. Olin jo varma että nyt tärppäsi kun aiemmin ei ole ollut edes menkkojen yhteydessä oireita.
        Nohh, täytyy kai vain lopettaa tämä turha innostuminen ettei tipu korkealta. Tämä oli varmaan jokin toiveajatteluraskaus.
        Uutta yritystä sitten kun menkat kunnolla tulevat ja loppuvat!


      • nånna84
        lilija88 kirjoitti:

        Noniin nyt eilen menkat ehkä alkoivat, ainakin nyt tuhrua on jäänyt paperiin kahden päivän verran. Eli 44/28-36 olis nyt sitten alkanut. Jos nyt kunnolla alkavat. On kyllä keho niin outo!
        Täytyy sanoa ettei ole ikinä olkut näitä alkuraskauden oireita mm. Arat rinnat joita en ole koskaan iässäni kokenut etova olo, lämpö ja väsyneisyys. Olin jo varma että nyt tärppäsi kun aiemmin ei ole ollut edes menkkojen yhteydessä oireita.
        Nohh, täytyy kai vain lopettaa tämä turha innostuminen ettei tipu korkealta. Tämä oli varmaan jokin toiveajatteluraskaus.
        Uutta yritystä sitten kun menkat kunnolla tulevat ja loppuvat!

        Moi!
        Mä olen innostuessani kanssa oikein mestari kuvittelemaa itselleni raskausoireita. Eli kun sitä oikein rupee tarkkailemaan kehoaan sillä "tietyllä" tavalla, niin kas vain kummaa. Kohta sitä tuleekin kehitelleeksi itselleen juuri niitä "tietynlaisia" oireita ja innostus vain kasvaa. Toisaalta mä jostain myös luin, et jos raskautta yrittävän naisen kuukautisissa on joitain normaalista poikkeavaa häikkää, niin silloin voi kyseessä olla myös hyvin varhainen keskenmeno. Eli nainen ei edes välttämättä itse tiedosta tuota, koska testit ei vielä ole kerenneet reagoida alun pieniin raskaushormonimääriin. Ihmettelee vaan muutaman päivän myöhässä alkavia eriskummallisia kuukautisiaan.

        Täällä kanssa maanataista alkaen kärvistelty ja turhaan odotettu menkkoja.
        Tosin nyt vasta kp 28 ja kun normaali kiertoni on ollut välillä 29 - 32 pv. niin ihanhan nuo ajallaan ois tulossa. Mietityttää vaan tää viis päivää jatkunut menkkamainen olo, kun normaalisti mulla menkat alkaneet aina vuorokauden sisään siitä kun oireet alkaa. Nyt jos voto ei huomennakaan ala, niin mä teen sunnuntai-aamuna testin.
        Vaikka mä kuinka olen koettanut olla tässä viikon varrella realisti, niin jossain tuolla takaraivossa itää pieni toivonkipinä siitä, et nää oiskin jotain muuta, kuin menkkaoireita.

        Tsemppiä yritykseen! Oli taas jotenkin omaakin tilannetta helpottavaa lukea kuulumisesi, joten tuuthan jatkossakin päivittämään tilanteesi.


      • lilija88
        nånna84 kirjoitti:

        Moi!
        Mä olen innostuessani kanssa oikein mestari kuvittelemaa itselleni raskausoireita. Eli kun sitä oikein rupee tarkkailemaan kehoaan sillä "tietyllä" tavalla, niin kas vain kummaa. Kohta sitä tuleekin kehitelleeksi itselleen juuri niitä "tietynlaisia" oireita ja innostus vain kasvaa. Toisaalta mä jostain myös luin, et jos raskautta yrittävän naisen kuukautisissa on joitain normaalista poikkeavaa häikkää, niin silloin voi kyseessä olla myös hyvin varhainen keskenmeno. Eli nainen ei edes välttämättä itse tiedosta tuota, koska testit ei vielä ole kerenneet reagoida alun pieniin raskaushormonimääriin. Ihmettelee vaan muutaman päivän myöhässä alkavia eriskummallisia kuukautisiaan.

        Täällä kanssa maanataista alkaen kärvistelty ja turhaan odotettu menkkoja.
        Tosin nyt vasta kp 28 ja kun normaali kiertoni on ollut välillä 29 - 32 pv. niin ihanhan nuo ajallaan ois tulossa. Mietityttää vaan tää viis päivää jatkunut menkkamainen olo, kun normaalisti mulla menkat alkaneet aina vuorokauden sisään siitä kun oireet alkaa. Nyt jos voto ei huomennakaan ala, niin mä teen sunnuntai-aamuna testin.
        Vaikka mä kuinka olen koettanut olla tässä viikon varrella realisti, niin jossain tuolla takaraivossa itää pieni toivonkipinä siitä, et nää oiskin jotain muuta, kuin menkkaoireita.

        Tsemppiä yritykseen! Oli taas jotenkin omaakin tilannetta helpottavaa lukea kuulumisesi, joten tuuthan jatkossakin päivittämään tilanteesi.

        Joo samoin! :)
        Niin tuntuu etten ikinä opi kun eipä tää ensimmäinen kerta ku "oon ihan varma" kun keho toimii toisella tapaa kuin yleensä. Tässä on kumminkin pian puolitoista vuotta takana ilman pillereitä mutta toki yrittäminen on ollut välillä vähän epäonnistunutta joinain kuukausina. Nyt kumminkim kaiken piti mennä nappiin :D
        Jos vain osaisi jotenkin laittaa tän asian pois ajatuksista niin varmasti nappaisi, mutten vaan osaa mietiskelemättä ja haaveilematta vaikka elämässä olisikin paljon muitakin projekteja ja ajateltavaa.
        Olisipa tää ollut helppoa ja olisi tullut kerrasta raskaaksi :)


      • nånna84
        lilija88 kirjoitti:

        Joo samoin! :)
        Niin tuntuu etten ikinä opi kun eipä tää ensimmäinen kerta ku "oon ihan varma" kun keho toimii toisella tapaa kuin yleensä. Tässä on kumminkin pian puolitoista vuotta takana ilman pillereitä mutta toki yrittäminen on ollut välillä vähän epäonnistunutta joinain kuukausina. Nyt kumminkim kaiken piti mennä nappiin :D
        Jos vain osaisi jotenkin laittaa tän asian pois ajatuksista niin varmasti nappaisi, mutten vaan osaa mietiskelemättä ja haaveilematta vaikka elämässä olisikin paljon muitakin projekteja ja ajateltavaa.
        Olisipa tää ollut helppoa ja olisi tullut kerrasta raskaaksi :)

        Non niin! Nyt ne menkat sitte iltapäivällä alkoi:(
        Elikäs aamulla vielä kerkesin tekemään raskaustestin, mutta negaahan se näytti. Tavallaan taas petyin, kun tätä vatsan kipristelyä ja selkäkipua kesti oudosti tällä kertaa lähes viikon ja kun aikaisemmin mulla vuoto on ekojen menkkaoireitten jälkeen alkanut jo viimeistään seuraavana päivänä. Rinnatkin tuntui (ehkä vaan kuvittelin) jotenkin täyteläisimmille ja nännit oli tosiarat ja heti kosketuksesta nöpöllään. Niinpä mä salaa mielessäni kerkesin jo haaveilemaan et pääsen yllättämään miehen iloisesti, vaikka toisaalta järki sanoi muuta.

        Voi jospa oltaiskiin tosiaan saatu laakista pulla uuniin niin mikä tässä. Mutta kun ei vaan tärppää ja ainakaan mä en saa ajatuksiani mihinkään tästä yhdestä ja samasta. Haaveilen ja suunittelen vaan kaikkea tulevaa, raskautta, synnytystä ja vauva-aikaa. Kaupoissa katselen kateellisina toisten vauvamahoja ja tuskailen mielessäni, että kuinka kauan mun pitää vartoo, että saan ise kulkea masu somasti pömpällään. Kuvittele. Mä oon ruvennut jo näkemään siitä uniakin.

        Mites sun tilanne, alkoiko kunnolla?


      • lilija88
        nånna84 kirjoitti:

        Non niin! Nyt ne menkat sitte iltapäivällä alkoi:(
        Elikäs aamulla vielä kerkesin tekemään raskaustestin, mutta negaahan se näytti. Tavallaan taas petyin, kun tätä vatsan kipristelyä ja selkäkipua kesti oudosti tällä kertaa lähes viikon ja kun aikaisemmin mulla vuoto on ekojen menkkaoireitten jälkeen alkanut jo viimeistään seuraavana päivänä. Rinnatkin tuntui (ehkä vaan kuvittelin) jotenkin täyteläisimmille ja nännit oli tosiarat ja heti kosketuksesta nöpöllään. Niinpä mä salaa mielessäni kerkesin jo haaveilemaan et pääsen yllättämään miehen iloisesti, vaikka toisaalta järki sanoi muuta.

        Voi jospa oltaiskiin tosiaan saatu laakista pulla uuniin niin mikä tässä. Mutta kun ei vaan tärppää ja ainakaan mä en saa ajatuksiani mihinkään tästä yhdestä ja samasta. Haaveilen ja suunittelen vaan kaikkea tulevaa, raskautta, synnytystä ja vauva-aikaa. Kaupoissa katselen kateellisina toisten vauvamahoja ja tuskailen mielessäni, että kuinka kauan mun pitää vartoo, että saan ise kulkea masu somasti pömpällään. Kuvittele. Mä oon ruvennut jo näkemään siitä uniakin.

        Mites sun tilanne, alkoiko kunnolla?

        Joo alkoi kunnolla, ollut vielä todella runsaat menkat jollasia ei ole aiemmin ollut. Jos nämä jatkuu yli viikon niin saattaa olla myös keskenmeno. Jos posotiivisesti miettii niin olen kuuullut että keskenmenon jälkeen saattaa tärpätä helpommin. En yiedä onko tuo vain jostain luettua toiveajattelua mutta tuommoista työkaverini joskus selitti lukeneensa. Sinänsä kiva että ne tuli ettei asian kanssa tarvitse enää puida ja pääsee taas yrittämään uudelleen.
        Itsellä on niin tuo sama, että kokoajan mietin raskausaikaa, miten lapseni kasvattaisin ja suunnittelen lastenhuonetta jnejne, aivan nolottaa myöntää, kuulostaa niin hullulta etten ole tämmöistä viittinyt miehelle kertoa vaan pidän kuumeiluni salassa.
        Oon kyllä ihan varma että jos saisin ohjelmoitua aivoni lopettamaan kuumeilun niin varmasti tärppäisi..


      • nånna84
        lilija88 kirjoitti:

        Joo alkoi kunnolla, ollut vielä todella runsaat menkat jollasia ei ole aiemmin ollut. Jos nämä jatkuu yli viikon niin saattaa olla myös keskenmeno. Jos posotiivisesti miettii niin olen kuuullut että keskenmenon jälkeen saattaa tärpätä helpommin. En yiedä onko tuo vain jostain luettua toiveajattelua mutta tuommoista työkaverini joskus selitti lukeneensa. Sinänsä kiva että ne tuli ettei asian kanssa tarvitse enää puida ja pääsee taas yrittämään uudelleen.
        Itsellä on niin tuo sama, että kokoajan mietin raskausaikaa, miten lapseni kasvattaisin ja suunnittelen lastenhuonetta jnejne, aivan nolottaa myöntää, kuulostaa niin hullulta etten ole tämmöistä viittinyt miehelle kertoa vaan pidän kuumeiluni salassa.
        Oon kyllä ihan varma että jos saisin ohjelmoitua aivoni lopettamaan kuumeilun niin varmasti tärppäisi..

        Olipas jotensakin oudon kivuliaat kuukautiset. Onneksi loppuivat tältä erää. Tänään ei ole enää tullut vuotoa. Mietin tuossa, et johtuisko nuo menkkakipuilut vaan siitä, kun tuli niin monta vuotta popsittua e-pillereitä. Silloinhan vastaavasti se luonnollisen hormonitasapainon saavuttaminen ottaa myöskin oman aikansa. Jotenkin nyt vaan viime kuukausina on alkanut tuntuu sille, et kuukausi kuukaudelta nää mun menkat muuttuu vaan entistä kivuliaammiksi kestää.

        Kokeilin taas ovulaatiolaskurilla mihin ovis tässä kierrossa osuis.
        Äsh! Sattuu vähän huonosti, kun menee just aatolle ja ollaan menossa jo aaton aattona joulunviettoon appivanhemmille. Pakko yrittää touhuiltua täysillä ennen reissua, kun sitte h-hetkellä anoppilassa ei tiedä tuleeko edes tilaisuutta ja onhan se muutenkin anoppilassa. No kuvittele nyt... Toisaalta taas jos ei peitot heilu sopivasti, niin taas ois yks kierto menossa hukkaan.;(
        Ois kyllä ihan paras joululahja saada plusata tammikuun alussa.=D


      • lilija88
        nånna84 kirjoitti:

        Olipas jotensakin oudon kivuliaat kuukautiset. Onneksi loppuivat tältä erää. Tänään ei ole enää tullut vuotoa. Mietin tuossa, et johtuisko nuo menkkakipuilut vaan siitä, kun tuli niin monta vuotta popsittua e-pillereitä. Silloinhan vastaavasti se luonnollisen hormonitasapainon saavuttaminen ottaa myöskin oman aikansa. Jotenkin nyt vaan viime kuukausina on alkanut tuntuu sille, et kuukausi kuukaudelta nää mun menkat muuttuu vaan entistä kivuliaammiksi kestää.

        Kokeilin taas ovulaatiolaskurilla mihin ovis tässä kierrossa osuis.
        Äsh! Sattuu vähän huonosti, kun menee just aatolle ja ollaan menossa jo aaton aattona joulunviettoon appivanhemmille. Pakko yrittää touhuiltua täysillä ennen reissua, kun sitte h-hetkellä anoppilassa ei tiedä tuleeko edes tilaisuutta ja onhan se muutenkin anoppilassa. No kuvittele nyt... Toisaalta taas jos ei peitot heilu sopivasti, niin taas ois yks kierto menossa hukkaan.;(
        Ois kyllä ihan paras joululahja saada plusata tammikuun alussa.=D

        Joo se oliskin ihana lahja. Lopetin itse pillerit puoltoista vuotta sitten ja alkuun kierto oli kyllä epäsäännöllinen muttei radikaalisti. Nykyään se on onneksi parempi ja uskon että vuosien pillereiden syönti on puhdistunut kehosta.
        En tiedä mikä puhelin sulla on käytössä mutta latasin kivan hyödyllisen sovelluksen MeLady Calendar jonne voi merkitä kierron ja fiiliksiä jne muistiin ja se näyttää koska on ovis hetki jne ja se onkin pidemmässä juoksussa hyvä.
        Itsellä loppui kans eilen menkat joten uusi yritys käynnistyy ja ovis pitäisi olla viikon kuluttua mutta eiköhän me parhaamme yritetä jod joka toinen päivä peitto heiluisi!


      • nånna84
        lilija88 kirjoitti:

        Joo se oliskin ihana lahja. Lopetin itse pillerit puoltoista vuotta sitten ja alkuun kierto oli kyllä epäsäännöllinen muttei radikaalisti. Nykyään se on onneksi parempi ja uskon että vuosien pillereiden syönti on puhdistunut kehosta.
        En tiedä mikä puhelin sulla on käytössä mutta latasin kivan hyödyllisen sovelluksen MeLady Calendar jonne voi merkitä kierron ja fiiliksiä jne muistiin ja se näyttää koska on ovis hetki jne ja se onkin pidemmässä juoksussa hyvä.
        Itsellä loppui kans eilen menkat joten uusi yritys käynnistyy ja ovis pitäisi olla viikon kuluttua mutta eiköhän me parhaamme yritetä jod joka toinen päivä peitto heiluisi!

        Hei! Mulla tänään kp 11 / 29-32. Niin se aika vaan rientää ja ainoastaa kerran ollaan menkkojen loputtua peittoa heiluteltu. Pikku verukkein olen nyt alkukierrosta tarkoituksella pihtaillut ja odotellut tätä kierron otollisinta viikkoa alkavaksi. Ajattelin et mieskin sitte paremmin innostuis ja meilläkin alkais peitto heiluu tahtiin joka toinen päivä.
        Harmi vaan, et se tämän kierron kaikkein paras päivä menee kyläreissun alle ja siellä voi olla vähän vaikeaa löytää sopivaa hetkeä ja tilaisuutta.
        No pitää vaan toivoa koettaa jotenkin yrittää, ja eiköhän ne siittiöt sinnittele meidänkin elimistössä muutamia päiviä hedelmöitys kykyisinä, kunhan niitä vaan on sopivasti ennakkoon sisäänsä saanut.
        Onnea peitonheilutukseen ja Hyvää Joulua!


      • lilija88
        nånna84 kirjoitti:

        Hei! Mulla tänään kp 11 / 29-32. Niin se aika vaan rientää ja ainoastaa kerran ollaan menkkojen loputtua peittoa heiluteltu. Pikku verukkein olen nyt alkukierrosta tarkoituksella pihtaillut ja odotellut tätä kierron otollisinta viikkoa alkavaksi. Ajattelin et mieskin sitte paremmin innostuis ja meilläkin alkais peitto heiluu tahtiin joka toinen päivä.
        Harmi vaan, et se tämän kierron kaikkein paras päivä menee kyläreissun alle ja siellä voi olla vähän vaikeaa löytää sopivaa hetkeä ja tilaisuutta.
        No pitää vaan toivoa koettaa jotenkin yrittää, ja eiköhän ne siittiöt sinnittele meidänkin elimistössä muutamia päiviä hedelmöitys kykyisinä, kunhan niitä vaan on sopivasti ennakkoon sisäänsä saanut.
        Onnea peitonheilutukseen ja Hyvää Joulua!

        Meilläkin jäi peittojen heiluttelut tältä kierrokselta yhteen mahikseen kun tässä joulun tienoilla kaikenmaailman kissan ristiäisiä, mutta ehkäpä sitten tammikuussa kun on uusi vuosi ja uudet kujeet.
        Tekee sinänsä ihan hyvää tähän vauvakuumeeseen kun on paljon ohjelmaa eikä asiaa ehdi sen kummemmin mietiskellä ja murehtia että tärppääkö. Sehän olisi se paras lääke kun alitajuinen stressi/toiveilu loppuisi, vaikken itse koekaan tai huomaa stressiäni. Ainahan saa kuulla tarinoita että heti onnisti kun päätti unohtaa vauvahaaveet ja heittää kirveen kaivoon. Se toimisi varmaan itselle mutten osaa vielä luovuttaa :D

        Hyvää joulua ja toivottavasti seuraavana vuonna meitä onnistaa!


      • nånna84
        lilija88 kirjoitti:

        Meilläkin jäi peittojen heiluttelut tältä kierrokselta yhteen mahikseen kun tässä joulun tienoilla kaikenmaailman kissan ristiäisiä, mutta ehkäpä sitten tammikuussa kun on uusi vuosi ja uudet kujeet.
        Tekee sinänsä ihan hyvää tähän vauvakuumeeseen kun on paljon ohjelmaa eikä asiaa ehdi sen kummemmin mietiskellä ja murehtia että tärppääkö. Sehän olisi se paras lääke kun alitajuinen stressi/toiveilu loppuisi, vaikken itse koekaan tai huomaa stressiäni. Ainahan saa kuulla tarinoita että heti onnisti kun päätti unohtaa vauvahaaveet ja heittää kirveen kaivoon. Se toimisi varmaan itselle mutten osaa vielä luovuttaa :D

        Hyvää joulua ja toivottavasti seuraavana vuonna meitä onnistaa!

        Miten sulla? Täällä ois tänään kp 24 / 29-32 ja tosiaan mun kohdallani ihan turhaa odotella mitään tapahtuvaksi. Seksiä oli tällä kierrolla kyllä ennen jouluaattona ollutta ovista lauantaina 20.12. Kierron parhaat päivät oltiinkin jo anoppilassa, jossa touhuilut ei onnistuneet, joten tuskinpa ne siittiöt sitä 4-5 päivää sinnitteli hedelmöityskykyisinä mun sisuksissa.
        Eli menkkoja odottelen nyt viikon sisään alkaviksi ja sitte ensi vuonna, heti jo ekasta kierrosta alkaen ajattelin yrittää tota sun systeemiä. Eli joka toinen päivä lakanat heilumaan meilläkin ja tuskinpa miehellänikään on mitään sitä vastaan. Ei ainakaan tarvii hermoilla mun ovisten takia ja kantaa suorituspaineita jus silläkertaa.
        Toivotaan tosiaan, et ensivuonna meillä molemmilla plussais.

        Hyvää Uutta Vuotta 2015 ja sitä plussa onnea!


      • lilija88

        Onko onnistanut?:)


      • nånna-84

        No kumpa oiskin, mutta ei.:( Mulla kierto on nyt jostain syystä pidentynyt ja helmikuun menkat päättyi vasta viikolla.
        Entäs siellä, mikä on tilanne?


      • lilija88

        Sama juttu! Kierto on pidentynyt ilmeisesti sillä nyt menossa kp41, mutta vko sitten tehty r-testi nega. On kyllä semmone olo että ne pian alkaa. Jos ei pariin päivään kuulu niin teen taas testin..
        Kiva kun paras ystäväni teki viime viikolla positiivisen testin. Olisi ollut kiva itsekin tehdä ja saada kaveri raskaus-ajalle. Hän ei tosin tiedä että mekin yritämme.


      • nånna_84

        Kuin sulla meni menkkojen kanssa vai plussasitko jo?
        Mulla nyt ovis.:) Peittoja on heiluteltu kahdesti viikonloppuna ja myös eilisiltana. Tänään pitäis vielä onnistua saada mies innostumaan "miesten töihin", niin voispa ainakin taas kunnolla jännätä kuin kierrossa käy.
        Tsemppiä meille molemmille.:)


      • lilija88

        Kyllä koitin testata puolitoista viikkoa sitten mutta tuli negatiivista joten epäilen että stressi jätti vain menkat tulematta joten nyt yritän bongata jo uutta ovista. Ollut työstressi joten menkkojen jääminen johtunee siitä.
        Ovis on varmaan pian kun testit vahvistuvat päiväpäivältä :) Empä mä niitä menkkoja tarvii, kunhan oviksen!


      • nånna_84
        lilija88 kirjoitti:

        Kyllä koitin testata puolitoista viikkoa sitten mutta tuli negatiivista joten epäilen että stressi jätti vain menkat tulematta joten nyt yritän bongata jo uutta ovista. Ollut työstressi joten menkkojen jääminen johtunee siitä.
        Ovis on varmaan pian kun testit vahvistuvat päiväpäivältä :) Empä mä niitä menkkoja tarvii, kunhan oviksen!

        Hih:) No kukapa meistä noita menkoja niin hirveesti kaipais, kunhan ovis tulis vaan aina ajoillaan. =D
        Mua onnisti. Täällä lakanat heilui nyt myös ovispäivänä, joten tämän kierron toiveet on todella korkeella:)
        Tsemppiä sulle! Mä pidän peukkua.


      • lilija88

        Miten kävi, onko menkkoja kuulunut? :)
        Mä sain lopulta menkat, joten nyt mennään oviksella. Oli kyllä taas aika epäonnistunut viikko, että tuskin tässä saatiin lasta aikaiseksi. Mutta ehkä seuraavassa kierossa taas :D


      • nånna_84

        Mä oonkin ootellut sun kuulumisia, kun itellä ei ole taaskaan menkat alkaneet ja nyt siis taas jo kp 32. Vatsa on kuin ilmapallo menkkamaisesti turvoksissa ja kipee, vihlonut keskiviikosta alkaen. Rinnat myös vähän kosketusarat, niinkus mulla usein menkkojen alkaessa, mutta eipä vaan ala vuoto. Eikö sustakin tää oo taas aika ihmeellistä?

        Aamulla teki mieli jo testailla, mutta sitte en raskinut kumminkaan testiä tuhlata kun tää olotila enteilee niin selkeesti menkkojen alkua...
        Jossain kyllä luki, että raskausoireetkin voi muistuttaa menkkaoireita... Argh! Mä nimittäin tuun kohta hulluksi tään loputtomalta tuntuvan odottelun kanssa. Ensin ootat ovista ja sitte taas alkaako menkat... Tiedät varmaan tunteen?:))


      • lilija88

        Voi vitsi, tiedän kyllä tunteen. Aina on kumminkin toivoa, kun menkkoja ei kuulu. Pitäisi yrittää pitää pää kylmänä ja itsellä jotain tekemistä/muuta ajateltavaa, ettei odottaminen tuntuisi pitkältä. Koska ajattelit tehdä testin?
        Kumpa sua nyt onnistaisi!


      • nånna_84

        Ei kuulu menkkoja vieläkään ja tänään kp 37. Edelleen turvotusta ja rinnat hieman kosketusarat. Muutenkin samat menkkamaiset oireet kuin viikonloppuna ja älä pelästy, nyt tulee limajuttuja:))
        Siis nyt viikolla uutena tullut myös todella runsasta venyvää valkovuotoa. Se oli ekana vaaleenpunaiseen vivahtavaa, mutta nyt muuttunut kirkkaaksi ja koostumukseltaan muistuttaa vähän ovislimoja. Nyt oon kyllä aika toiveikas, koska ei mulla koskaan ennen menkkoja ole valkovuodon kanssa tälläistä ollut, vai mitä luulet. Eikö tää sinustakin vois merkitä sitä, että nyt ois tärpännyt??
        Mies on ollut taas työmatkalla ja tulee kotiin huomenissa, joten yritän odottaa ja kestää sen testaamisen kanssa vaikka jänskättää ja koko ajan se yks ja sama pyörii töissäkin vaan mielessä.:D


      • lilija88

        Oi vitsi kuulostaa kyllä lupaavalta! Kumpa sua/teitä nyt onnistaisi :)
        Kerro sitten miten kävi kun testin teet. Kuinka kauan ootte muuten yrittäneet raskautta?


      • nånna_84

        Jee! Testiin tuli kaks viivaa, plussasin. Siis ihan uskomatonta, mä oon vihdoinkin raskaana.:)
        Laskeskelin tuossa et lopetin viimeiseen pilleriliuskaan syksyllä 2013, eli suunilleen puolitoista vuotta olen ollut ilman pillereitä.
        Tosin mies heti pillereitten lopetuksen jälkeen ei halunnutkaan heti niin innolla alkaa vauvaa tekemään, vaan alkoi temppuilla keskeytyllä yhdynnällä. Siinä oli aika pienet mahdollisuudet tulla raskaasi, vaikka mieheltä kyllä joskus pääsi vahingossa karkaamaan sisällekin ja aina niillä kierrolla mulla odotukset oli korkeella, mutta kun ei. Vasta viime kevättalvesta suunilleen näihin aikoihin mies suostui kokonaan lopettamaan keskeytetyllä temppuilut ja alkoi tosissaan lapsentekoon. Siis suunilleen vuosi tosissaan yritystä ja nyt sitte vihdoin "pulla uunissa". Kaunko te ootte yrittänee? Toivottavasti suakin pian onnistaa.:)


      • lilija88

        Oi onnea!! Ihanaa kun vihdoin onnisti, annoit mullekin toivon kipinän, sillä meilläkin reipas vuosi yritystä takana. Luulen että meillä on kyllä suurimpana ongelmana että ei olla vielä koskaan heiluteltu peittoa oviksen aikaan.. Pääosin aina pari päivää ennen ovista. Olisi kiva joskus oviksen aikaan yrittää niin olisi parhaimmat mahikset. Ehkä yritän seuraavalla kerralla pihtailla ovikseen saakka niin onnistuisi ainakin sen osalta :D
        Yritittekö te monena iltana peräkkin vai pidittekö päivän taukoja vai miten?

        Mutta onnea! On varmaan aika uskomaton fiilis:)


      • nånna_84

        Kiitos onnitteluista ja fiilis on todella uskomaton. Työkaveritkin oli ihmeissään, että mistä mun hyvä tuuleni viikonlopun jälkeen johtuu ja arvuutteli et voitinko lotossa... Tää tuntuu vaan jotenkin niin ihanann uskomattomalle, että tuolla mun masusani on kasvamassa uusi pikkuinen elämä:)
        Toivotaan, että teilläkin onnistaa ja ehdottomasti sun kannattaa ruveta hyödyntämään paremmin nuo ovulaatiosi ajankohdat. Meilläkin raskautumista saatoi hidastaa aikaisemmin se kun ei heiluteltu niitä peittoja tarpeeksi usein ja etenkään mun ovisten aikaan ei riittävästi tihennetty yhdyntäkertoja ja hyödynnetty ovis ajankohtaa.
        Nyt sensijaan tässä kierrossa alettiin touhuilut heti mun menkka vuodon päätyttyä ja tehtiin sitä ihan säännöllisesti joka toinen ilta. Ennen laskettua ovista alettiin heilutella peittoa joka iltaa 21.2. lauantaista alkaen. Ovikseni tunnistin 24.2. ja silloin tehtiiin myös sitä:)
        En tiedä oliko näistäkin vanhoista naisten käyttämistä nilkseistä apuja, mutta nyt myös joka kerta miehen lauettua laitoin tyynyä pepun alle ja nostin jalat ylös seinälle ja pötköttelin siinä vähintään puoltuntia ennen vessaan menoa, jossa kävin vain nopeesti pissalla, mutta en suihkutellut olenkaan, kuten normaalisti teen, vaan jätin paikkojen suihkuttelun vasta seuraavaan aamuun, vaikka sitte aamusella olikin vähän... No tiedät kyllä mitä tarkoitan:D
        Mä pidän kyllä peukkuja teille ja toivotaan, että törmätään taas yhteen noilla odottajien palstoilla mahdollisimman pian.:)


      • lilija88

        Okei, kiitos vinkeistä! Toivotaan että pian onnistaa :)


    • lilija88

      Meillä meni myös viime kierros pieleen jouluhässäkän vuoksi, mutta eilen loppui menkat joten h-hetki pyörii tuossa tulevan viikonlopun ympärillä. Helmikuun puolella saa sitten taas palata jännityksen äärelle.

      Olitteko pitkään yrittäneet?
      Meillä on puolitoistavuotta takana, mutta näitä epäonnistuineita kertoja on jonkun verran, eli jompikumpi ollut reissussa jne. Joten en ainakaan vielä ole huolestunut, vaikka toki puhuttiin asiasta viikko sitten miehen kanssa, että mitä tehdään jos ei mitään kuulu.
      Päätettiin kumminkin rauhassa ottaa kesään saakka ja sitten ehkä piipahdetaan lääkärillä, sillä luin juuri tuossa toissa päivänä blogia, missä pariskunta oli yrittänyt 2 vuotta raskautta, kunnes menivät lääkärille ja lääkäri totesi että naisella tulee alkamaan vaihdevuodet jo parin vuoden päästä. Joten oli hyvä että tulivat edes tuolloin käymään niin he saivat apuja ennen kuin vaihdevuodet alkaisivat.
      Tuokin nainen oli 25 vuotias...
      Mutta nyt onnellisesti raskaana, viimeisillään :)

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      103
      1575
    2. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1214
    3. Mitä oikein

      Näet minussa? Kerro.
      Ikävä
      88
      1137
    4. Lopeta tuo mun kiusaaminen

      Ihan oikeasti. Lopeta tuo ja jätä mut rauhaan.
      Ikävä
      139
      1056
    5. Mika Muranen juttu tänään

      Jäi puuttumaan tarkennus syystä teolle. Useat naapurit olivat tehneet rikosilmoituksia tästä kaverista. Kaikki oli Muras
      Sananvapaus
      1
      997
    6. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      580
      995
    7. Hanna Kinnunen sai mieheltään tiukkaa noottia Tähdet, tähdet -kotikatsomosta: "Hän ei kestä, jos..."

      Hanna Kinnunen on mukana Tähdet, tähdet -kisassa. Ja upeasti Salkkarit-tähti ja radiojuontaja onkin vetänyt. Popedan Lih
      Tv-sarjat
      8
      902
    8. Kotipissa loppuu

      Onneksi loppuu kotipizza, kivempi sotkamossa käydä pitzalla
      Kuhmo
      20
      890
    9. Oho! Farmi-tippuja Wallu Valpio ei säästele sanojaan Farmi-oloista "Se oli niin luotaantyöntävää..."

      Wallu oikein listaa epämiellyttävät asiat… Monessa realityssä ollut Wallu Valpio ei todellakaan säästele sanojaan tippum
      Tv-sarjat
      9
      744
    10. Helvetin hyvä, että "hullut" tappavat toisensa

      On tämä merkillistä, että yritetään pitää hengissä noita paskaperseitä, joilla ei ole muuta tarkoitusta, kuin olla riida
      Kokkola
      8
      680
    Aihe