tietoa Balista!!?

6packBoy

Tervehdys kaikki =) !
kyselisin vaan niiltä jotka ovat käyneet balilla
, että mikä siellä on meininki ym..
kaikki tieto sieltä olisi mukava ja hyvä
juttu saada=) !!
itse olen muutaman kaverin kanssa lähdössä
sinne surffaamaan tos keväällä noin 2-4 viikoksi..
että olisi vaan ennen sitä mukava saada kaiken
näköistä infoa kaikesta siellä olosta ym..!!
KIITOS =)

10

2634

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Balifan

      Moi! Kuta Beach on surffareiden ranta, nätti hienohiekkainen ja pitkä. Kuta- ja Legian beachilla on todella paljon turisteja ja kaupustelijoita. Siellä on myös paljon baareja, diskoja ja ravintoloita sekä Matahari-tavaratalo sekä surffausliikkeitä ja tietty hotelleja (kaiken tasoisia). Siellä on myös waterbom park-vesipuisto ja carting-rata.

      Älkää missään nimessä jääkö ainoastaan Kutalle vaan kierrelkää saarta. Auton kuljettajan vuokraaminen on todella halpaa, noin 20 €/päivä. Balilla kannattaa käydä Ubudissa (noin 1/2 tunnin ajomatka Kutalta) joka on käistyöläisten kylä. Käykää siellä markkinoilla ja katsomassa Balilaisia tanssiesityksiä. Ubudin vieressä on myös apinametsä, jossa kannattaa piipahtaa. Apinat ovat seillä vapaana.

      Tanah Lot-temppeli lounaisbalilla kannattaa ehdottomasti tsekata. Se on kalliomuodostelma meren päällä. Lisäksi Mount Agung-tulivuori- ja tulivuorijärvi on ihan must, samoin käykää pohjois-balilla Lovinassa. Siellä on tumma laavahiekkainen ranta ja rauhallisempaa kuin "rysissä" esim. Kutalla. Lovinassa voi tehdä Delfiiniretkiä. Taman Ayun -sekä Besakih-temppelikompleksit ovat näkemisen arvoisia.

      Jos haluatte vesiurheilla esim. paraseilata, vesihiihtää tms. Nusa Dua on oikea paikka. Nusa Dua on loistohotellialuetta, varta vasten rakennettu turisteja varten eli siellä ei ole mitään paikallista elämää. Snorkalailuun ja sukellukseen taas pieni naapurisaarui Nusa Lembongan on oivallinen. Sinne järjestetään veneretkiä, laiva lähtee Sanurista. Retkiä voi ostaa vaikka hotellin tour-information tiskiltä tai retkitoimistosta.

      Käykää ehdottomasti myös Sanurissa ja balin saaren pääkaupungissa Denpasarissa. Sanur on rauhallinen turistikylä jossa on myös paikallista elämää, siellä on myös kiva ranta mutta se ei sovellu surffaukseen.

      Käy katsomassa seuraavat linkit:
      www.bali.com
      www.balitravelforum.com
      http://baliwww.com
      www.bali-paradise.com
      www.lonelyplanet.com ja sieltä bali ja keskustelufoorumilta (thorn three) baliaiheet
      www.baliguide.com
      www.bali-thepages.com
      www.bali-travelnet.com
      www.travelforum.org/bali/
      www.balitourismauthority.net

    • Jaaakko
      • Traveller

        Tuollaisiin säätietoihin suhtaudun suurella varauksella varsinkin kun itse olen ollut Balilla kaksi kertaa helmi-maaliskuussa ja sade ei todellakaan ole vaivannut.Sellaisia vajaan tunnin mittaisia ryöppäyksiä on tullut silloin tällöin eikä edes jokapäivä.Toissa vuonna ostin peräti sateenvarjon mutta sen käyttö muuttui auringonvarjoksi kun sadetta ei tummista pilvistä huolimatta tullutkaan.Sade siellä on sitäpaitsi kuin kävelisi lämpimässä suihkussa,tosin se kastelee perusteellisesti.


      • m.h

        Lähdin balilta noin viikko sitten. Sade ei todellakaan haittaa mitään. 2kk:n aikana oli yksi kokonainen sadepäivä muina päivinä tuli parin minuutin saderyökkiöitä. Upea paikka sinne vaan. Dream land oli yks suosikki paikoista, siellä voi surffata mutta sielta ei löydy niin isoja aaltoja kuin uluwatusta mutta isompia ku kutassa. Nähdäänpä siellä,itsekki olen menossa takasin keväällä.


    • Turkulainen

      Jos tosiaan menette surffaamaan, niin Uluwatu on ykkönen ! Autolla 30 minuuttia Kutalta.
      olette sen verran pitkään että miettikää myös Lombokia eli seuraavaa saarta itään päin. Siellä on myös Kuta, rauhallinen kylä ja ranta eteläosassa saarta. Pieni breikki mutta voi surffata.
      Sisäiset lennot Balilta suoraan joka puolelle, myös Diliin Itä-Timoriin, joka voisi olla käynnin arvoinen.

    • Haiku

      Laitas mulle mailia tuleen. Olis pari kymysystä lähinnä Kuta beach:in alueesta..

      • Balifan

        Haiku, mitä haluat tietää?


      • Umbu
        Balifan kirjoitti:

        Haiku, mitä haluat tietää?

        Lombokin aallot syvältä, lukuunottamatta Desert Pointtia, mutta joka ei usein toimi. Lombokilla saa aina olla varuillaan matkatavaroittensa suhteen, mikä on monessa muussa paikassa Indonesiassa harvinaista.

        Menkää Manggudulle.

        "A Man´s Gotta Do, a Manggudu"


      • Nimetön

        Haluaisin lahtea Balille opettelemaan surffaamista. Missa siellä sitä kannattaisi harrastaa (tietysti opetus tarvitaan) jossa ei olisi järjettömiä turisti massoja. Ja mite halvalla Balille lentää suomesta??


      • Haiku
        Nimetön kirjoitti:

        Haluaisin lahtea Balille opettelemaan surffaamista. Missa siellä sitä kannattaisi harrastaa (tietysti opetus tarvitaan) jossa ei olisi järjettömiä turisti massoja. Ja mite halvalla Balille lentää suomesta??

        Ostettiin just kuun vaihteessa lennot syyskuulle. Ne KL:län kautta ja makso 796 egeä. Kyl varmaan halvemmallakin pääsee mut ei jaksanut säätää.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Terveystalo paljasti yksityisen sairaanhoidon empatia puutteet

      Yksityisellä puolella raha ratkaisee, jos ei ole rahaa potilas ei saa empatiaa eikä siten apuakaan: Poliisi teki rikosi
      Maailman menoa
      130
      1295
    2. Ehdin aamulla

      ajattelemaan sinua. Olit ensimmäisenä mielessäni. Avasin silmäni tähän uneen, jota elämäksi kutsutaan. Kuuntelin lintuje
      Ikävä
      139
      1175
    3. Mä todella toivon että

      Sulla on nyt kaikki hyvin sun elämässä, olet sisukas nainen sen näki jo ensimmäisestä hetkestä.
      Ikävä
      24
      804
    4. Puhuuko Orpo niin totta kuin osaa?

      Vai osaisiko "en muuta keksinyt" -Orpo edes vähän paremmin puhua totta? https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/f8d5241f-
      Maailman menoa
      146
      783
    5. Katselimme pitkään ja se merkitsi minulle paljon

      Sinulle se ei merkannut näköjään mitään.
      Ikävä
      41
      726
    6. Naiselle kysymys

      Oletko rakastunut minuun?
      Ikävä
      54
      713
    7. Olen ollut pois täältä neljä kuukautta

      Neljä kuukautta sitten olin tosiaan psykoottinen, ja jouduinkin osastolle hoidettavaksi kahdeksi kuukaudeksi. Ystävyys-
      Ikävä
      149
      705
    8. Laita viestiä?

      Sitten kun on sinulle hyvä hetki, minä odotan. Jotain jäi kesken ja haluan viedä sen loppuun 😘
      Ikävä
      48
      688
    9. Ymmärräthän, että sun katkeruus ajaa mut pois

      Sä olet niin itseriittoinen, ettet edes tajua mitä myrkkyä suollat ympärillesi. Olet harhaisessa päässäsi kuvittellut et
      Ikävä
      27
      578
    10. Sun pitää mies unohtaa

      Minut jo. Tiedän että se on sulle tosi hankalaa. Mut sun pitää unohtaa mut jo. Älä kirjoita mulle tänne viestejä enää.
      Ikävä
      36
      541
    Aihe