VW transporter dieselinkulutus?

kopali

Paljonko volkswagen transporter diesel kuluttaa satasella? tyhjänä / kuormalla?
Kertokaa kokemuksia!

9

16384

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tdi

      Pienellä kuormalla tai tyhjänä ehkä noin 8 litraa. Isommalla kuormalla tai jos revittelee, noin 10 litraa. Nämä on arviot ovat maantieajoa. Jos ajelee tyhjänä rauhallisesti, niin kyllä sillä voi päästä tommoseen 7 litraankin.

    • portteri

      Esim. etuveto 2.4D 100 km:llä

      maantie tyhjänä: 7.5l
      maantie 400kg trailerin veto: 8.0l
      kaupunkiajoa tyhjänä: 8.5l

      Jos maantiellä malttaa ajaa 80:ä on kulutus 7 litraa, toisaalta nostamalla nopeutta yli sadan (jotahan ei saa tehdä, mutta pojat kerto että...) kulutus nousee jyrkemmin. Sama homma tietysti kaupungissakin, hoitaako kaikki kiihdytykset pedaali pohjassa vai rauhallisemmin.

    • kopali

      Onko 1.9D sopiva vetoauto?

      • portteri

        Kyllä vaunu tuollakin liikkuu, ylämäessä vaan pienempää pykälää jos ei muuten vedä.

        Ilmiö yleisesti: pieni moottori joutuu raskaassa ajossa kokoonsa ja rakenteeseensa nähden kovemmalle kun iso. Siksi aikanaan noita 1.6D kansia paukku.


      • kopali
        portteri kirjoitti:

        Kyllä vaunu tuollakin liikkuu, ylämäessä vaan pienempää pykälää jos ei muuten vedä.

        Ilmiö yleisesti: pieni moottori joutuu raskaassa ajossa kokoonsa ja rakenteeseensa nähden kovemmalle kun iso. Siksi aikanaan noita 1.6D kansia paukku.

        Tietääkseni turbo koneessa on otettu tehoja turbon avulla aika paljon 1.6 koneessa. Mahtaako kansi olla kestävämmin tehty? Vai onko heikompi kuin 1.6D:ssä?


      • Entinen passatin omistaja
        portteri kirjoitti:

        Kyllä vaunu tuollakin liikkuu, ylämäessä vaan pienempää pykälää jos ei muuten vedä.

        Ilmiö yleisesti: pieni moottori joutuu raskaassa ajossa kokoonsa ja rakenteeseensa nähden kovemmalle kun iso. Siksi aikanaan noita 1.6D kansia paukku.

        Ei vokswagenin moottorille tarvitse olla edes kuormaa kun kansi jo hajoaa. Voi kokemuksesta sanoa että kevyellä kuormallakin niitä hajoaa.
        Itselläni hajosi kansi passatista 90 000km ja 120 000km välein ja autolla ajettiin pääasiassa tyhjillään, ei koskaan ollut vedetty kärryä ja silti hajoaa.

        Vinkkinä voin sanoa että kannattaa tarkailla lämpöjä sillä voi pidentää kannen ikää kuten huomaatte eroa.


      • jaska

        Kyllä se vetoautoksi käy kun ei kovin revi viimeisiäkin autosta.


      • nafta
        kopali kirjoitti:

        Tietääkseni turbo koneessa on otettu tehoja turbon avulla aika paljon 1.6 koneessa. Mahtaako kansi olla kestävämmin tehty? Vai onko heikompi kuin 1.6D:ssä?

        Mulla on työkäytössä Transporter 1.6TD syncro. Katselin just vanhoja kulutuslukemia. Keskimäärin oli 10L, aika paljon kaupunkipyöritystä. Aivan liian pieni kone ko. autoon! Jos lastina 8hlöä, niin voivoi...Kone syö öljyä, varsinkin matka-ajossa, ajettu 265tkm.


    • karppa

      Itselläni on v.2000 75 kw transp. automatic. V. 2000 koko vuoden keskikulutus oli 9,10 ltr/100 km.V.2001 keskikul. oli 9,06 ltr/100 km. Ajettu etup. matka-ajoa. Kuorma n.300-400 kg.Auto muuten ok,mutta automaattilaatikko hajosi kun sillä oli ajettu n.65000km. Meni onneksi takuuseen.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      203
      2175
    2. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      134
      1198
    3. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      113
      1073
    4. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      23
      827
    5. 58
      806
    6. Kauhavan häiriköijistä

      Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä
      Kauhava
      34
      771
    7. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      42
      638
    8. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      175
      584
    9. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      46
      577
    10. Auto ajoi päälle?

      Ja pakeni luin iltapäivälehdestä. ! Ken on kuski joka tuollee teki
      Kuusankoski
      10
      560
    Aihe