kertokaa keuhkokuume kokemuksia

rusinant10

itelläni sunnuntaina iski kuume, joka sitten maanantaina keuhkokuvista todettiin keuhkokuumeeksi. Kuumetta 38-38,5. yskä ja huimausta.

Normi flunssana sen kanssa lääkäriin menin, mutta kun tohtorille kerroin että perheessämme on pyörinyt keuhkokuumetta otatutti crp ja keuhkokuvat. Keuhkoista ei kuulunut rahinaa.( Tähän asti olin aina luullut että keuhkokuume ei tartu).Onneksi otti.

Sain antibiootit kotiin (doximed 2x100mg vuorokaudessa 10päivän ajan) ja keskiviikko oli eka kuumeeton päivä.

Mutta tämä väsymys on ihan uskomatonta! Ei tarvitse pitkin olla jalkeilla kun alkaa sänky kutsumaa. Ja välillä huimaa vaikka istuisit.

Ja miten olette tupakoitsijat pystyneet olemaan ilman tupakkaa? Vai oletteko??

tsemppiä kaikille!

6

9963

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Hei!

      Keuhkokuume voi tosiaan viedä mehut hyväkuntoiseltakin! Sille on tyypillistä nimenomaan yleiskunnon heikkeneminen ja väsymys; varsinkin ikäihmisillä väsymys voi joskus olla lähes ainoa oire. Tyypillisempiä muita oireita ovat mainitsemasi yskä ja melko korkea kuume.

      Hoitona on aina antibiootti, yleisimmin amoksisilliini ja doksisykliini (kuten sinulle määrätty Doximed). Toipuminen vie usein kuitenkin aikaa, joten ei kannata ihmetellä kuvaamaasi väsymystä! Halutessasi voit lukea tarkemmin keuhkokuumeen oireista, tutkimuksista ja hoidosta esim. osoiteesta: http://klinik.fi/terveysinfo/keuhkokuume

      Tsemppiä toipumiseen toivotellen:

      -Klinikin lääkäritiimi

      Klinik - terveyspalvelusi netissä
      www.klinik.fi

    • Sairastunut mimmi

      Keuhkokuume diagnisoitu 28.11.2014 sairaalassa, jonne olisi pitänyt jäädä tippaan.. Kuitenkin kotona omahoidossa ja menee paremmin kuin sairaalassa, jossa tiputus aina jäähtyy monta kertaa päivässä kenkkujen suonien takia.

      Lääkitys päällä. CRP liki 300.

      Mitä käytännössä tarkoittaa toipilasaika. Edellisen kerran keuhkokuume vei kunnon melkein vuodeksi ja nyt on jo ikää lisää plakkarisa yli 10 v.

      Luin leikkeen Lääkärilehdestä, että ensimmäisen vuoden kuolemat lisääntyvät 50%:lla.

      Sattuu munuaisiin, mutta helpottanut, kun juonut viiniä hengenpitimikseen, kun ruokakaan ei maistu.

      Lääkäreiden mukaan hengenvaarallinen tila. Itse en tunne itseäni kovin sairaaksi, mutta tuo kuolema-artikkeli pisti hieman ajattelemaan.

    • TTT6

      Hei,

      keuhkokuumeen kanssa ei todellakaan sovi pelleillä!! Sairastuin n.vuosi sitten rajuun keuhkokuumeeseen, jossa kuume huiteli yli 41C ja crp melkein 500. Crp:n ollessa 200 on tila jo hengenvaarallinen. Teho-osastollehan tuosta pääsi ja kuoleman rajoilla käytiin. Nukutettuna olin vajaan viikon ja kaikkiaan sairaalassa olin kuukauden päivät.

      Jälkitautina tuli vielä cop-tauti jne.Ikää on 45v. ja hyvä kuntoinen olin ennen sairastumistani, mutta vieläkin olen sairaslomalla lihasheikkouden ja yleisen heikon kuntoni vuoksi.

      Toivon sydämestäni, että ihmiset kuuntelisivat paremmin kehoaan, sillä terveys ei ole itsestäänselvyys!! Keuhkokuume voi todellakin tappaa nuoriakin ihmisiä.

      Kaikille sairastuneille toivotan malttia toipumiseen

    • RAAKA VALKOSIPULI

      Raaka valkosipuli auttaa ERILAISIIN TULEHDUKSIIN
      . kokeilkaa! (Muutenkin paljon hedelmiä ym ruoka-aineita jotka muuttavat elimistöä emäksiseksi, googlaa ph-ruokavalio) Raaka valkosipuli siksi, että siinä allisiinia ym. Jauheet tai ruoan seassa kypsennetty ei auta! Ja jos tekee raa´asta valkosipulista jotakin juomaa tms. se tulisi käyttää 24 h sisällä, koska sen jälkeen hyvät aineet tuhoutuneet. Niin ja jatkuvista flunssista kerron oman kokemukseni: Meillä 3-v tyttö ollut koko viime kevään ja kesän flunssassa (noin 6kk), vaikak syödään todella paljon kasviksia, vihanneksia, hedelmiä, kalaa, marjoja, pähinöitä ym. terveellistä. Tytöllä ollut kuusi antibioottikuuria mm. korvatulhedukseen, keuhkoputkentulehdukseen ja keuhkokuumeeseenkin. Mitkään niistä kuureista eivät juuri auttaneet eli kyse on tod.näk. ollut viruksesta. Flunssan oireet saattoivat olla poissa maksimissaan viikon kaksi, kunnes uusi flunssa alkoi. Nyt olemme antaneet tytölle raakaa valkosipulia ja flunssan oireet ovat pysyneet poissa (kun sitä on ruokavaliossa) jo 6 kk eli viime kesästä asti. Monet muut lapset päiväkodissa sairastelevat, mutta meidän tyttö pysyy terveenä. Ja jos joku väittää, että kyse on vastustuskyvyn kehittymisestä, väitän hyvin vahvasti, ettei ole. Kun valkosipulin syömisestä pitää kokonaan taukoa esim. kaksi tai kolme viikkoa, flunssa tarttuu päiväkodista heti tämän ajan jälkeen eli tytölle kehittyvät flunssan ensioireet kuten nuhaa ja kurkkukipua! (Koska siellä on koko ajan tartuttavia lapsia). Heti kun ensioireet flunssaan näkyvät, teen lapselle valkosipulisiirappia, johon siis tulee raakoja valkosipulin kynsiä ja hunajaa. (Ei alle 1v hunajaa vaan jotain muuta makeutusta! ja muutenkin jos antaa hyvin pienelle lapselle,ei liikaa valkosipulia EIKÄ TYHJÄÄN VATSAAN JA AINA MAITOA TAI MEHUA PÄÄLLE, ettei jää kurkkuun paha JA OKSETTAVA maku!). Tyttöni ei tykkää valskosipulisiirappia ottaa, mutta se katkaisee alkavan flunssan parissa päivässä tai jo flunssan muutamassa päivässä ja vältymme jälkitaudeita kuten korvatulehduksilta yms. Annan siirapin ruiskulla suuhuhn, nykyään menee jo kivasti lusikallakin :) Eli raakaa valkosipulin kynsiä tehosekoittimessa hunajan kanssa seuraavasti: 2 valkosipulin kynttä ja hunajaa 1/2 dl. Annan kolmevuotiaalle 1/2 tl kolme tai neljä krt päivässä flunssan alussa (yhden tai kahden päivän ajan) ja sen jälkeen muutaman päivän 1 krt päivässä. HUnajaa voi laittaa enemmänkin varsinkin alussa, kun makuun ei ole tottunut ja hunajalla on myös antibakteerisia vaikutuksia kuten valkosipulilla antibakteerisia ja antiviraalisia. EN OTA ITSEKÄÄN VALKOSIPULISIIRAPPIA KOSKAAN TYHJÄÄN VATSAAN, KOSKA SIITÄ TULEE MAHA KIPEÄKSI, ELI EN ANNA TYHJÄÄN VATSAAN MYÖS LAPSELLEKAAN. ELI VS-SIIRAPPI VASTA KUNNON ATERIAN JÄLKEEN! JA MUISTAKAA KOKEILLA JA MAISTAA SEOSTA ENSIN ITSE NIIN, ETTÄ TIEDÄTTE MITÄ ANNATTE LAPSELLENNE: valkosipuli on todella vahvaa. LISÄKSI ANNAN AINA siirapPIA ENNEN RUOKAA JA SEN JÄLKEEN AINALASIN MAITOA, ETTEI MASU TULE KIPEÄKSI. Itse kun olen herkkä tulisille mausteille, varmasti lapsetkin ovat. En esim. itse pysty syömään valkosipulisiirappia tyhjään vatsaan tai juomatta maitoa tai mehua sen jälkeen! VAlkosipulisiirappia käytetämme siis vain muutaman päivän, kun se on aika vahvaa ja tehokasta. Se kyllä toimii ja katkaisee flunssan nopeasti, on kyse viruksesta tai bakteerista! Olen niin iloinen, että olen "löytänyt" valkosipulin! :)

      • Anonyymi

        Talvisodassa kaverin päälle ajoi panssarivaunu ja repussa ollut kasapanos räjähti, niin VALKOSIPULILLA LIIMATTIIN SEN JÄSENET PAIKOILLEEN ja kaveri tokeni heti. Hönkäsi vielä sellaisen valkosipulilöyhkäyksen itärajalle että 50 venäläistä sai keuhkokuumeen ja jäi vangiksi.


    • Jepus

      Ei auta vsipulisiirapit keuhkokuumeeseen. 2 viikkoa käytin vsipulihunajasekoitusta, mahan sain vaan kipeäksi ja huonomman olon.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      60
      1957
    2. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      49
      1692
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      53
      1609
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      5
      1537
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      6
      1525
    6. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      6
      1445
    7. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      8
      1316
    8. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      12
      1291
    9. Revi siitä ja revi siitä

      Enkä revi, ei kiinnosta hevon vittua teidän asiat ja elämä. Revi itte vaan sitä emborullaas istuessas Aamupaskalla
      Varkaus
      4
      1183
    10. Kello on puoliyö - aika lopettaa netin käyttö tältä päivältä

      Kello on 12, on aika laittaa luurit pöydälle ja sallia yörauha kaupungin asukkaille ja työntekijöille. It is past midni
      Hämeenlinna
      4
      1158
    Aihe