Linja-autossa on tunnelmaa

Leski

Matkustan Helsinkiin ensiviikolla OnniBussilla,kotikaupungistani.
Matkan hinta on 5€/meno-paluu.
Käsittämättömän halpa.
Teen reissuja kerran kuukaudessa aikanikuluksi lempikaupunkiini,kun matkustaminen on lähes ilmaista.
Ihmettelen,kuinka kannattavaa toimintaa tämä on?
Matkustaako kukaan muu "Onneilla"?

72

531

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Niinhän tuota onnea oli jo viime-vuonna.
      Silloinen aloittaja tosin tunsi asian paremmin.
      Hän, tosin ei tehnyt asiasta mainosta.

H.

• Matkustin Onnibussilla Korvesta Helsinkiin up and down, en matkusta enää toista kertaa.

Kuski vetosi wc-papaerin puutteeseen, että ei näillä hinnoilla voi luxusta vaatia.

• hämäläinen

Kauanko matka kesti per suunta? Olen juuri ajatellut lähteä joulunviettoon sinne korpeen ja juuri vain mielenkiinnosta Onnibussia kohtaan.

Komeita busseja kun olivat näytillä Hesassa rautatientorilla.

• hämäläinen kirjoitti:

Kauanko matka kesti per suunta? Olen juuri ajatellut lähteä joulunviettoon sinne korpeen ja juuri vain mielenkiinnosta Onnibussia kohtaan.

Komeita busseja kun olivat näytillä Hesassa rautatientorilla.

Ne komeat bussit vievät sinut Jyväskylää, jossa vaihdat Onnibussifirman alihakkijan bussiin. Jatkat sillä korpeen. Mtkan kokonaistuntimäärä on noin kahdeksan tuntia. Netti ei välttämättä toimi ja palvelutaso on mainoksien lupauksia heikompi. Matkan hinta riippuu ajankohdasta. Muistaakseni maksoin meno paluusta jotain 50 ekua. Lentäen pääset jos tilaat ajoissa flybeeltä 48/e suunta.

• ent. siivoojaparka
        korppis kirjoitti:

Ne komeat bussit vievät sinut Jyväskylää, jossa vaihdat Onnibussifirman alihakkijan bussiin. Jatkat sillä korpeen. Mtkan kokonaistuntimäärä on noin kahdeksan tuntia. Netti ei välttämättä toimi ja palvelutaso on mainoksien lupauksia heikompi. Matkan hinta riippuu ajankohdasta. Muistaakseni maksoin meno paluusta jotain 50 ekua. Lentäen pääset jos tilaat ajoissa flybeeltä 48/e suunta.

"Lentäen olisitte jo perillä", sanoi pikkuveljenikin, kun teki nuorena elämänsä pahimman mahalaskun. Oliko joku TV-mainos?

• juupati jees

Eihän siellä tietenkään voi mitään paperia olla, jos tuon nimistä bussilinjaakaan ei ole.
        Taitaa olla taas niitä nojatuolimatkoja.

• bessie*
        korppis kirjoitti:

Tuleehan jo tuossa esimerkissäsikin hintaeroa bussimatkan eduksi n. 50 ekua, Korppis. Rahaahan se on sekin. Ainahan ei matka ole edes tiedossa riittävän ajoissa sopivan halpalennon löytämiseksi.

Ihanko totta lähdet kahdeksan tunnin reissulle ilman omia pehmopapereita ja kosteuspyyhkeitä? Omiin lähtörutiineihini kuuluu aina niiden mukaan ottaminen, vaikka vain lenkille olisin menossa. Avaimet, puhelin, maksuvälineet ja henkkarit, nenäliinoja. Viimeksi mainittujen tilalla aika tyypillisesti 2 - useampi kolmen arkin wc-paperi taitos strategisesti eri taskuihin sijoiteltuina.

Palvelutasoksi bussimatkalla minulle riittää se, että pääsen ilman turhan hankalia liityntämatkoja haluamaani kohteeseen, saan istumapaikan ja ilmastointi bussissa toimii. Ne kun täyttyy niin lopuista palveluista ja viihdyttämisestäni huolehdin itse.

• ...............

korppis
        Oliko päätepysäkki Hesassa Kampissa, vai Kämpissä? Oliko "julkkis" vastaanottamassa sinua?
        Pyllykkä pyyhkimättä sitten saavuit "suurelle kirkolle"? Voi sinua hipsteri"!:))))

• bessie* kirjoitti:

Tuleehan jo tuossa esimerkissäsikin hintaeroa bussimatkan eduksi n. 50 ekua, Korppis. Rahaahan se on sekin. Ainahan ei matka ole edes tiedossa riittävän ajoissa sopivan halpalennon löytämiseksi.

Ihanko totta lähdet kahdeksan tunnin reissulle ilman omia pehmopapereita ja kosteuspyyhkeitä? Omiin lähtörutiineihini kuuluu aina niiden mukaan ottaminen, vaikka vain lenkille olisin menossa. Avaimet, puhelin, maksuvälineet ja henkkarit, nenäliinoja. Viimeksi mainittujen tilalla aika tyypillisesti 2 - useampi kolmen arkin wc-paperi taitos strategisesti eri taskuihin sijoiteltuina.

Palvelutasoksi bussimatkalla minulle riittää se, että pääsen ilman turhan hankalia liityntämatkoja haluamaani kohteeseen, saan istumapaikan ja ilmastointi bussissa toimii. Ne kun täyttyy niin lopuista palveluista ja viihdyttämisestäni huolehdin itse.

Matkusta sinä wc-paperit taskussa ei se minua haittaa. Ihan totta, totta.... menin ilman wc.-paperia ja palasin takaisin wc-paperirulla laukussa.

Eläkeläislippu Korpeen junalla maksaa jotain 40 -50 ekun tienoilla riippuen menoajasta. Wessassa on paperia ja penkit leveät, langaton internetti ja nopeimmilla yhteyksillä matka kestää noin 6 tuntia sivunsa.

Suosittelen hintaero ei ole liian iso mukavuuksiin verraten. Ja kun ottaa mukaan omat eväät ja termospullolla kahvia ei tarvitse käyttää junaravintolan kiskurihintoja.

Palasimme viimeksi Helsingistä Korpeen junalla, koska Finnair ei suostunut vaihtamaan perjantain lentolippujamme, sunnuntain lipuiksi.

Matka sujui miellyttävästi. Onneksi kuopus (bodari) oli mukana kantoi matkalaukkumme Kuopion vaihdossa toiselle raiteelle ja toiseen junaan.

• ............... kirjoitti:

korppis
        Oliko päätepysäkki Hesassa Kampissa, vai Kämpissä? Oliko "julkkis" vastaanottamassa sinua?
        Pyllykkä pyyhkimättä sitten saavuit "suurelle kirkolle"? Voi sinua hipsteri"!:))))

Julkkis oli vastaanottamassa kun hänen työpaikastaan on lyhyt matka Kolmen sepän patsaalle. Otti matkalaukkuni ja mosti autoonsa ja lähti kotiin. Minä lähdin lapsuudentyttöystäväni kanssa vaihtamaan kymmenien vuosien kuulumisia erääseen frendiravintolaan. Sieltä sitten illan hämärissä matkasin raitsikalla esikoisen kotiin.

Olisin toki halunnut sinua tavata, mutta tiedän, että olet ujo. Menit toissa viikonlopullakin muka mökille, pakoon aiheuttamaasi sekasotkua.

• pois ujous!
        korpikirjailija kirjoitti:

Julkkis oli vastaanottamassa kun hänen työpaikastaan on lyhyt matka Kolmen sepän patsaalle. Otti matkalaukkuni ja mosti autoonsa ja lähti kotiin. Minä lähdin lapsuudentyttöystäväni kanssa vaihtamaan kymmenien vuosien kuulumisia erääseen frendiravintolaan. Sieltä sitten illan hämärissä matkasin raitsikalla esikoisen kotiin.

Olisin toki halunnut sinua tavata, mutta tiedän, että olet ujo. Menit toissa viikonlopullakin muka mökille, pakoon aiheuttamaasi sekasotkua.

"lapsuudentyttöystäväni"

Enää ei tarvitse hävetä näitä "ystäviään!"
        Sano vaan reilusti asiat.
        Nythän se on oikein laillista eikä tarvitse hävetä.

• bessie*

Matkusta sinä wc-paperit taskussa ei se minua haittaa. Ihan totta, totta.... menin ilman wc.-paperia ja palasin takaisin wc-paperirulla laukussa.

Eläkeläislippu Korpeen junalla maksaa jotain 40 -50 ekun tienoilla riippuen menoajasta. Wessassa on paperia ja penkit leveät, langaton internetti ja nopeimmilla yhteyksillä matka kestää noin 6 tuntia sivunsa.

Suosittelen hintaero ei ole liian iso mukavuuksiin verraten. Ja kun ottaa mukaan omat eväät ja termospullolla kahvia ei tarvitse käyttää junaravintolan kiskurihintoja.

Palasimme viimeksi Helsingistä Korpeen junalla, koska Finnair ei suostunut vaihtamaan perjantain lentolippujamme, sunnuntain lipuiksi.

Matka sujui miellyttävästi. Onneksi kuopus (bodari) oli mukana kantoi matkalaukkumme Kuopion vaihdossa toiselle raiteelle ja toiseen junaan.

Matkustan usein ilman minkäänlaista laukkua vaikka olisi 1-2 yöpymistäkin. Eli taskuihin ne tarpeeliset tavarat on laitettava. Ja jokainen vähänkin matkustellut tietää että wc-paperi jos mikä on tarpeellista, eihän se läheskään kaikkialla edes kuulu perusvarustukseen tai ainakaan sen saatavilla olemiseen ei kannata luottaa.
        Ja vaikka olisit Singaporen Rafflesissa, niin aina se vain joskus pääsee loppumaan, jostain wessasta.

Jokainenhan punnitsee mikä sopii parhaiten itselle, mutta kyllä monet joutuvat lompakkonsa mukaan matkansa suunnittelemaan ja hyvinkin monilla on enemmän joutilasta aikaa kuin joutilasta rahaa.

Junalla ja junalla on eroa, samoin lie bussilla ja bussilla. Lyhyemmän matkan nyt menee vaikka millä. Jossakin junatyypissä on ainakin toisessa kerroksessa minulle jotenkin liian korkeat/syvät penkit, jalkani ikään kuin roikkuvat epämukavasti tai vaihtoehto ettei selkänoja tue selkää.
        Noin muuten olen kyllä enemmän junien kuin bussien suosija, pidän junista ja olen niistä tavallaan kiinnostunut, toisin kuin busseista jotka nekin ok.

• bessie* kirjoitti:

Matkustan usein ilman minkäänlaista laukkua vaikka olisi 1-2 yöpymistäkin. Eli taskuihin ne tarpeeliset tavarat on laitettava. Ja jokainen vähänkin matkustellut tietää että wc-paperi jos mikä on tarpeellista, eihän se läheskään kaikkialla edes kuulu perusvarustukseen tai ainakaan sen saatavilla olemiseen ei kannata luottaa.
        Ja vaikka olisit Singaporen Rafflesissa, niin aina se vain joskus pääsee loppumaan, jostain wessasta.

Jokainenhan punnitsee mikä sopii parhaiten itselle, mutta kyllä monet joutuvat lompakkonsa mukaan matkansa suunnittelemaan ja hyvinkin monilla on enemmän joutilasta aikaa kuin joutilasta rahaa.

Junalla ja junalla on eroa, samoin lie bussilla ja bussilla. Lyhyemmän matkan nyt menee vaikka millä. Jossakin junatyypissä on ainakin toisessa kerroksessa minulle jotenkin liian korkeat/syvät penkit, jalkani ikään kuin roikkuvat epämukavasti tai vaihtoehto ettei selkänoja tue selkää.
        Noin muuten olen kyllä enemmän junien kuin bussien suosija, pidän junista ja olen niistä tavallaan kiinnostunut, toisin kuin busseista jotka nekin ok.

Kuten kirjoitin jo pakkaa sinä wc-paperia sinne taskuihisi, ei se minua haittaa.

• pois ujous! kirjoitti:

"lapsuudentyttöystäväni"

Enää ei tarvitse hävetä näitä "ystäviään!"
        Sano vaan reilusti asiat.
        Nythän se on oikein laillista eikä tarvitse hävetä.

Sinä ja sinun lokainen mielikuvituksesi. Muista olla hollilla josko vaikka vaihtaisit joskus kanavaa.

• bessie*

Kuten kirjoitin jo pakkaa sinä wc-paperia sinne taskuihisi, ei se minua haittaa.

Pakkaisin vaikka haittaisikin, kiitos vain. En tietenkään sinua haitatakseni, vaan koska olen järkevä ja siisti ihminen.

• taskuun nekin
        bessie* kirjoitti:

Pakkaisin vaikka haittaisikin, kiitos vain. En tietenkään sinua haitatakseni, vaan koska olen järkevä ja siisti ihminen.

Kai järkevä ja siisti ottaa 1-2vrk. reissulle edes hammasharjan ja varasloggit mukaan?

• bessie*
        taskuun nekin kirjoitti:

Kai järkevä ja siisti ottaa 1-2vrk. reissulle edes hammasharjan ja varasloggit mukaan?

Hammasharjan ja tahnan aina, varavaatteita tilanteen mukaan, ei aina.

• taskuun nekin
        bessie* kirjoitti:

Hammasharjan ja tahnan aina, varavaatteita tilanteen mukaan, ei aina.

Mihin ne laitat ellei ole kassia?

• taskuun nekin kirjoitti:

Mihin ne laitat ellei ole kassia?

Taskuun .... siisti ja järkevä ihminen.

• miksei niinkin

Käytetyt alkkarit taskussa ;);)

• bessie*

Taskuun taskuun. Tällä hetkellä eniten käyttämissäni housuissa (Rothco black vintage) on 8 isoa/syvää taskua. Hyvin mahtuu mukaan meikit ja hygieniatuotteet, puhelimen laturi, silmälasit, vaihtovaatteita, hiusjuttuja ja yleensä kaikki kulloinkin tarpeellinen ja vähän tarpeetontakin. Vesipullo ja evästäkin mahtuu, eikä ole vielä edes täyteen tupatun näköistä.
        Tähän vuodenaikaan on yläosassakin povi- ym. taskuja. Joskus saatan ottaa mukaan vaatteiden alla pidettäviä kevyitä laukkuja (Tatonka), tilanteen mukaan joko vyö- tai olkamalli. Ei näy edes kesäisen t-paidan alta.
        Yksissä reisitaskuhousuissani on rahavyö, mutta sitä harvemmin varsinaisesti käytän muuhun kuin pienen hätävaran säilyttämiseen. Joskus tulee kotonakin tilanne päälle ja sieltä käyn nappaamassa kakskymppisen.

On se vaan niin huoletonta kun ei ole laukkua vahdittavana, tai kun ei joudu pitämään laukkua sylissään kun lukee esim. mukaan mainiosti mahtunutta paperihesaria. Vielä sekin, että minulle on melkein ylivoimaisen vaikeaa laittaa laukkuni/reppuni mille tahansa lattialle, esim. jos wc-kopperossa ei ole ripustusmahdollisuutta niin olen melkein pulassa.

• bessie*
        miksei niinkin kirjoitti:

Käytetyt alkkarit taskussa ;);)

Jep, "miksei niinkin".

Estävät mahdollista kolinaa kun ne kääräisee tavaroiden ympärille. Niiden paikka on alimmissa taskuissa. Täytyy tunnustaa, etten aina oikein erota mitkä ovat käytetyt ja mitkä käyttämättömät, mutta ei se ole menoa haitannut.
        Yleensä pikkareiden ja sukkien pesu kuuluu iltarutiineihini. Jos epäilyttää että ovatko aamulla vielä kuivuneet, niin väännän pyyhkeen sisällä. Sillä tavalla ne voi pukea päälle välittömästikin, korkeintaan vartin voivat tuntua vähän kosteilta.

• bessie* kirjoitti:

Taskuun taskuun. Tällä hetkellä eniten käyttämissäni housuissa (Rothco black vintage) on 8 isoa/syvää taskua. Hyvin mahtuu mukaan meikit ja hygieniatuotteet, puhelimen laturi, silmälasit, vaihtovaatteita, hiusjuttuja ja yleensä kaikki kulloinkin tarpeellinen ja vähän tarpeetontakin. Vesipullo ja evästäkin mahtuu, eikä ole vielä edes täyteen tupatun näköistä.
        Tähän vuodenaikaan on yläosassakin povi- ym. taskuja. Joskus saatan ottaa mukaan vaatteiden alla pidettäviä kevyitä laukkuja (Tatonka), tilanteen mukaan joko vyö- tai olkamalli. Ei näy edes kesäisen t-paidan alta.
        Yksissä reisitaskuhousuissani on rahavyö, mutta sitä harvemmin varsinaisesti käytän muuhun kuin pienen hätävaran säilyttämiseen. Joskus tulee kotonakin tilanne päälle ja sieltä käyn nappaamassa kakskymppisen.

On se vaan niin huoletonta kun ei ole laukkua vahdittavana, tai kun ei joudu pitämään laukkua sylissään kun lukee esim. mukaan mainiosti mahtunutta paperihesaria. Vielä sekin, että minulle on melkein ylivoimaisen vaikeaa laittaa laukkuni/reppuni mille tahansa lattialle, esim. jos wc-kopperossa ei ole ripustusmahdollisuutta niin olen melkein pulassa.

Palasin juuri kotiin pitkältä kävelylenkiltä.

Korven Linja-autoasemalla seisoi komea punainen ykkösluokan Onnibussi ja nuorisoa kimpsuineen ja kampsuineen odotti ovien avautumista. Siis näyttää niitä parempia busseja tännekin tulevan vaikka itselleni ei sitä matkustamisen mukavuutta mainoksista huolimatta syyskuussa suotu.

Mahdat sinä olla hauska näky reisitaskuhousuinesi. Noinkohan paskalle taivut niissä.

Minä tykkään nykyisin selaisista pillilahkeisista Stubb- hipsterihousuista. Niihin ei voi piilottaa edes paksua lompakkoa saati WC-paperirullaa.

Lenkille lähtiessä unohdin nenäliinan (kankaisen) joten räkäsin kerran lumihankeen sen jälkeen kun ensin tarkistin, että ei ole takana käveleviä.

• taskut täynnä
        korppis kirjoitti:

Korven Linja-autoasemalla seisoi komea punainen ykkösluokan Onnibussi ja nuorisoa kimpsuineen ja kampsuineen odotti ovien avautumista. Siis näyttää niitä parempia busseja tännekin tulevan vaikka itselleni ei sitä matkustamisen mukavuutta mainoksista huolimatta syyskuussa suotu.

Mahdat sinä olla hauska näky reisitaskuhousuinesi. Noinkohan paskalle taivut niissä.

Minä tykkään nykyisin selaisista pillilahkeisista Stubb- hipsterihousuista. Niihin ei voi piilottaa edes paksua lompakkoa saati WC-paperirullaa.

Lenkille lähtiessä unohdin nenäliinan (kankaisen) joten räkäsin kerran lumihankeen sen jälkeen kun ensin tarkistin, että ei ole takana käveleviä.

;)) Samaa mietin, mahtaa olla huvittava näky kun taskut tavaraa pullottaen liikkuu ja niistä tarvittavia kaivelee, se tärkein on tietenkin aina pohjimmaisena. Ja osa pursuu kadulle kun taskujaan penkoo, vaikka likaiset sloggit.

• tietäjä iänikuinen
        korppis kirjoitti:

Neuvo. Voihan wc-rullasta ottaa kapselin pois.

• ! ! !
        taskut täynnä kirjoitti:

;)) Samaa mietin, mahtaa olla huvittava näky kun taskut tavaraa pullottaen liikkuu ja niistä tarvittavia kaivelee, se tärkein on tietenkin aina pohjimmaisena. Ja osa pursuu kadulle kun taskujaan penkoo, vaikka likaiset sloggit.

Sehän ei ole sinun murheesi!

• posket täynnä
        taskut täynnä kirjoitti:

Mahtaa olla huvittava näky, kun posket tavaraa pullistellen vilkuilee taakseen ja puhaltelee eritteitään pitkin kulkureittiään.
        Ja osa pursuaa kaulukselle, kun nenäänsä tonkii.

• taskut täynnä
        ! ! ! kirjoitti:

Sehän ei ole sinun murheesi!

Ei mutta voi se silti mua huvittaa ;);)

• posket täynnä kirjoitti:

Mahtaa olla huvittava näky, kun posket tavaraa pullistellen vilkuilee taakseen ja puhaltelee eritteitään pitkin kulkureittiään.
        Ja osa pursuaa kaulukselle, kun nenäänsä tonkii.

Niinkö, kaivat nenääsi ja pärskit pursuavaa eritettä kauluksille?

• ei kivaa
        korppis kirjoitti:

Niinkö, kaivat nenääsi ja pärskit pursuavaa eritettä kauluksille?

Viitsiikin tavoistaan täällä kertoa.

• räkäklimppi
        ei kivaa kirjoitti:

Viitsiikin tavoistaan täällä kertoa.

Lapsellista jankkausta on kaikki tuo.

• töräytys
        räkäklimppi kirjoitti:

Lapsellista jankkausta on kaikki tuo.

Niinhän täällä kaikki.

• bessie*
        taskut täynnä kirjoitti:

On ne aika hauskan näköiset minustakin, Korppis. Mutta ennen kaikkea käytännölliset. Paskalle taipuminen ei tuota ongelmia, tapanani on laskea housuja alas sen verran kun tarvitsee, ja taipuuhan noilla kyykkyasentoon muutenkin.

Olen oikein hyvä pakkaaja, ja taskuihin tavaraa pakatessa täytyy ilman muuta ajatella mitä mihinkin. Kaikelle on oma paikkansa ja tiedän aina mistä taskusta otan kulloinkin tarvitsemani. Kotiavaimet esmes, niiden paikka on vasemmassa sääritaskussa, missä on muutakin mitä ei päivän tai välttämättä parinkaan aikana tarvitse. Sukan sisällä jos sukkia on mukana. Laturin paikka on oikeassa sääritaskussa, ehkä varapikkareissa. Vaihtovaatteita siis tasaisesti kummassakin sääritaskussa jos niitä edes on, ja tietty systeemi niidenkin kanssa. Pieni hiusharja vasemmassa reisitaskussa, kolikot oikeassa ylätaskussa, jne.
        Joskus, mutta hyvin harvoin, esim. kiireisellä palvelutiskillä, en aina rupea laittamaan tavaroita 'oikeaan' taskuun, teen sen vähän myöhemmin ellen unohda. Kuitenkin ääriharvoin joudun etsiskelemään ja kaivelemaan, ja mitään ylimääräistä ei vahingossa nouse taskuista koska niitä ei ole sikinsokin täyteen koskaan ahdettukaan.

• bessie* kirjoitti:

On ne aika hauskan näköiset minustakin, Korppis. Mutta ennen kaikkea käytännölliset. Paskalle taipuminen ei tuota ongelmia, tapanani on laskea housuja alas sen verran kun tarvitsee, ja taipuuhan noilla kyykkyasentoon muutenkin.

Olen oikein hyvä pakkaaja, ja taskuihin tavaraa pakatessa täytyy ilman muuta ajatella mitä mihinkin. Kaikelle on oma paikkansa ja tiedän aina mistä taskusta otan kulloinkin tarvitsemani. Kotiavaimet esmes, niiden paikka on vasemmassa sääritaskussa, missä on muutakin mitä ei päivän tai välttämättä parinkaan aikana tarvitse. Sukan sisällä jos sukkia on mukana. Laturin paikka on oikeassa sääritaskussa, ehkä varapikkareissa. Vaihtovaatteita siis tasaisesti kummassakin sääritaskussa jos niitä edes on, ja tietty systeemi niidenkin kanssa. Pieni hiusharja vasemmassa reisitaskussa, kolikot oikeassa ylätaskussa, jne.
        Joskus, mutta hyvin harvoin, esim. kiireisellä palvelutiskillä, en aina rupea laittamaan tavaroita 'oikeaan' taskuun, teen sen vähän myöhemmin ellen unohda. Kuitenkin ääriharvoin joudun etsiskelemään ja kaivelemaan, ja mitään ylimääräistä ei vahingossa nouse taskuista koska niitä ei ole sikinsokin täyteen koskaan ahdettukaan.

Yhdessä me oltaiskin hauskan näköinen pari, sinä reisitaskuinesi ja minä pillihipsterihousuissa. Sinä urheilullinen ja sipostelija. Sinulla olisi tietty Nike Performance FREE 3.0 FLYKNIT kengäti ja minulla Graceland High Fronts.
        Sinä armeijan väreissä ja minä kalanruotomusta/valkeasävyissäni. Sulla tavarat taskuissa minulla sirossa vedettävässä matkalaukussa.

No, ei vaiskaan kaikkei mieluisin laukkuni on selkäreppu. On se vaan niin käytännöllinen. Se lähti mukaani Valenciasta. Olen kerännyt siihen matkojeni maamerkkejä ja asetellut niitä reppuuni. Repustani roikkuu puukengät, nykin taksit, benidormin nimilätkä sekä Espanjaa yleiseti kuvaava härkäpinssi sekä Helsingistä Suomen linnan vaakunapinssi.

• demeter1

Omnibussi kelpasi kyllä minulle kun matkustin Helsingistä puolison kotipaikkakunnalle - tai sen terveyskeskukseen.

En moiti kyytiä muutoin, mutta kun Omnibussin pysäkki oli aika kaukana keskustasta, jatko vaati erikoisjärjestelyjä.
      Hinta/laatusuhde oli minusta silti riittävän hyvä.

• Viimeksi matkustin oikealla linja-autolla 1980 jotain.
      Nautin matkastani kuten yksi Karjalais-neito.
      Neito joka on linja-autoista kirjoittanut palstalla aikaisemminkin.
      Minäkään en tuntenut tarvetta mainostaa.
      Nautin odotuksen tunteesta:
      Kohta olen perillä.

H.

• Hei kun keikuskelen

Minä joka kirjoitan aina vain kirjakieltä :), niin voih ja aih, kun silmänsyrjää alkoi nykimään lukiessani sanan "OnniBussi".
      Noku ei oo, ei oo onnibussi. Se on Omnibussi. Ämmä on tokana kirjaimena.

Oon useinmiten aika paljon onneilla täytetty. Onnen tunnetta usein pukka. Joku vois aatella, että mitähän toikin onnestaan hokee, hällä ei aihetta paljookaan.

Ehket tarkoittanut "Onneilla" mun onnea tai sunmun-ja muiden onnea.

Inhoan Omnibusseja. Viimeksi törötin bussissa, kun yösyrännä lähdin Tallinnaan. Oli pitkä uuvuttava matka. Kesti kiesus enemmän kuin kauan. Bussi kiersi kivet ja kannot ja pysähtyili ottamaan uusia matkustajia.
      Enää en lähde semmoselle reissulle. Muutaman kerran mennyt ja en enää.

Lapsena menin usein äidin kanssa maalle bussilla.
      Hyi hitto, semmosella bussilla jossa kuljettajan vieressä oli moottori täräjämässä. Ja kamala bensan haju. Minä istuin naama vihreänä oksennuspussi sylis ja nakkelin oksennusta vähän väliä. Oi, oli vietävän inhoa.

Ei täältä Vaasasta Helsinkiin viidellä eurolla pääsis. En usko. Ja jos pääsis, niin en maksaisi edes sitä.

Mä tykkään hypätä omaan autoon ilman aikatauluja, pysähtyillä koska lystää.
      Radion voi pistää niin lujalle, että ja. Ja ja hoilata musiikin mukana, rattia rytmikkäästi naputtaen. Semmosta en kehtaisi äityä Omnibussissa tekemään.

• Leski

Tilaan lipun Onnibus.com
        Auton kyljessä lukee Onnibus.com
        Matkustan Länsi-Suomesta.
        Ap

• Hei kun keikuskelen
        Leski kirjoitti:

Tilaan lipun Onnibus.com
        Ap

Oukkidoukki ja ok.

Juna on mun mielestä mukavampi, kun ei tarvitse koko matkaa istua penkillä,
        vaan voi lähteä harhailemaan sinne sun tänne. Tehdä pienen kävelylenkin junan päästä päähän :) ja eksyä lopuksi ravintolavaunuun kaffeelle ja sämpylälle.

Sitten tuntuu, että on turvallisempaa olla junassa, kun juna puskoo ittiään raiteita pitkin etiäpäin. Linja-autossa kun istuu, niin saa vahdata kuskia, että osaako se nyh ajaa ja hokaako ympärillä olevat muut autot vai pitäiskö mennä koputtamaan kuskin olkapäätä ja sanoa, että huilaa sää, mää voin tulla ajamaan.
        Jotain tollasta tulee yhtäkkiä mieleen, ku vertailee bussin ja junan eroja.:)

• Leski kirjoitti:

Tilaan lipun Onnibus.com
        Ap

Näyttää siltä, että on ihmisiä, jotka eivät löytäisi aloituksesi linja-autoa.

Silmät sirrillään yrittäisivät etsiä Omnibussia Onnibussin sijaan.

http://omnibussi.1g.fi/

http://www.onnibus.com/fi/index.htm

• .mollis

Ruposella ja Uotilan linjureilla ennen muinoin.
      Nykyisin mikä sattuu kohilleen aikataulullisesti jos raiteet ei passaaa.

• Onni Kalle

Onnikalla viimeksi 1970.

• Leski

Onnibusseissa on ollut kaikki tarvittava,kun olen matkustanut. Sain älypuhelimenikin siellä ladattua.
        Bussi menee Länsisatamaan. Sieltä on helppo jatkaa Laivaan.
        Tai hypätä ratikkaan,joka vie keskustaan.
        Onnibussien aikataulut on tehty matkustajia, ei kuljettajia varten.
        Jos ei ole tilannut netistä matkaa,joutuu maksamaan täyden hinnan.
        Jos netissä on kaikki matkat varattu,ei oteta kortilla maksajia.
        Ap

• Onni Kalle
        Leski kirjoitti:

Onnibusseissa on ollut kaikki tarvittava,kun olen matkustanut. Sain älypuhelimenikin siellä ladattua.
        Ap

Itse käynyt pääkaupungissa 50 vuotta sitten, joten ei ole tuttu kylä.

• valipoli
        Leski kirjoitti:

Ap

Jälkikasvuni käyttää paljon onneja, nyt onniexpressiä, kun -bus ei enää pysähdy täällä. Käytän silloin tällöin bussia täältä Helsinkiin ja Turkuun. Pitänee opetella lipun osto etukäteen. Minulle on riittänyt eläkeläisalennus, kun en viitsi aikatauluttaa itseäni. Kerran tunnissa pääsen yleisimmät matkani.

• Leski
        valipoli kirjoitti:

Jälkikasvuni käyttää paljon onneja, nyt onniexpressiä, kun -bus ei enää pysähdy täällä. Käytän silloin tällöin bussia täältä Helsinkiin ja Turkuun. Pitänee opetella lipun osto etukäteen. Minulle on riittänyt eläkeläisalennus, kun en viitsi aikatauluttaa itseäni. Kerran tunnissa pääsen yleisimmät matkani.

Olen työtön. En saa mitään alennuksia. Onnibussissa kun matkustaa,kaikille on hinta sama. Mitä aikaisemmin tilaa,sen halvempi hinta.
        Ap

• joopati

Kyllähän sitä Onnilla matkustaisi, mutta kun se jättää huitsin nevadaan kauas keskustasta. Ellei saa autoilevaa tuttua hakemaan niin taksimaksuineen tulee vähintään yhtä kalliiksi kuin se keskustan linja-autoasemalle kuskaava kilpailijafirmakin.

• Leski

joopati:lle
        Olen jäänyt Ruoholahdessa pois. Siellä on Metroasema. Läheltä kulkee myös ratikka.
        Olen myös kävellyt sekä Länsisatamasta että Ruoholahdesta keskustaan.
        Ihaillut kaunista Helsinkiä.
        Tietysti huonojalkaisella asia on toinen.
        Ap

• bessie*
        Leski kirjoitti:

joopati:lle
        Olen jäänyt Ruoholahdessa pois. Siellä on Metroasema. Läheltä kulkee myös ratikka.
        Olen myös kävellyt sekä Länsisatamasta että Ruoholahdesta keskustaan.
        Ihaillut kaunista Helsinkiä.
        Tietysti huonojalkaisella asia on toinen.
        Ap

Hyväjalkaisenkin kannattaa miettiä asioita askelten säästämisen kannalta ja miettiä kokonaisuus. Mutta todellakin meillä täällä pääkaupunkiseudulla on toimiva julkinen liikenne.
        Eri asia sitten, jos bussi jättää jollekin pikavuoropysäkille kilometrien päähän matkaajan määränpäästä.
        Hienoa kuitenkin, että tällainen edullinen vaihtoehto on.

Hyvä että laitoit aloituksen. Jonkinlainen käsitys minullakin on näistä edullisista bussimatkoista ollut, mutta hyvin epämääräinen. Ihan tässä lähiaikoina soitin tuntemalleni henkilölle ja tarjouduin seuralaiseksi ja majoittajaksi jos ja kun hän tulee erääseen tapahtumaan jonkalaisesta tiesin hänen olevan kiinnostunut. Olisi tullut mielellään, mutta matka - n. 40 euroa sivu, ilman tämän pään paikallisliikenteen maksuja, - oli tällä kertaa liian kallis hänelle. Olisinpa silloin tämän tiennyt niin olisin oikopäätä varannut hänelle matkan, tai sanonut että pyytää jälkeläisiään varaamaan.

• Mies 1951

bessie*

Kerron tuoreen esimerkin.

Edestakainen matka Tampere-Helsinki-Kotka(Kotka-Helsinki-Tampere).
      Odottelua Helsingissä 2x20min.

Edestakaisen matkan kokonaishinta 15€.

Matkan varaus 2viikkoa ennen.

• bessie*

Johan tuolla hinnalla voisi matkustaa ihan vain huvikseen, katsella maisemia ja hyvässä lykyssä sattuisi mukavaa juttuseuraakin, Mies 1951.

Täytyypä ruveta suunnittelemaan huvimatkaa bussilla. Vaikkapa entisten työkaverien kanssa voisi tavata jossain kahvilassa pikimmiten, omalla autolla ei niin tule lähdettyä 'pikkujutun' takia, sen verran bensa maksaa eikä matka itse ajaessa ole sillä tavalla vapaata aikaa kuin bussilla mennessä.

• tätäkin miettinyt

On tuota miettiny, oman auton käyttö talvella parikertaa kuussa kesllä on käyttöä mökin takia, oikein sovitettuna pärjäisin linja-autolla, säästöä tulisi ehkä muutama tuhat vuodessa,

• Leski

Bessielle:kysymys
        Mitä olet mieltä Wanhan Kellarin tanssipaikasta? Oletko käynyt itse tai joku ystävistäsi?
        Yövyn Helsingissä ja kiinnostaisi mennä katsomaan.
        Ap

• bessie*
        Leski kirjoitti:

Bessielle:kysymys
        Mitä olet mieltä Wanhan Kellarin tanssipaikasta? Oletko käynyt itse tai joku ystävistäsi?
        Yövyn Helsingissä ja kiinnostaisi mennä katsomaan.
        Ap

Jaa a, taitaa olla paljon yli 20 vuotta siitä kun olen viimeksi käynyt.
        Upea, kaunis ja kookas nainen tuli naistenhuoneessa pyytämättä vetämään kotelomekkoni vetoketjun ylös asti kiinni tyylillä suukko paljaalle alueelle, viitisen senttiä kiinni, suukko jne..
        Äkkiäkös siellä käväiset ja katsot itse onko sinun paikkasi. Ai nyt muistankin, ettei sinne ihan ovelta pällistelemään taida päästä, takki on jätettävä narikkaan. Muutama vuosi sitten oli tarkoitus ihan pikimmiten poiketa ruotsalaisten vieraideni kanssa laivalle mennessä. Poket olivat aika tiukkoina jo klo 16 maissa. Sekin on voinut muuttua, käy ihmeessä katsomassa, eihän tuo ota (kuin ehkä narikkamaksun) jos ei annakaan.

• henrjii

Vr on kallis, ja aikataulut sään mukaan, en ymmärrä mihin hinnoittelu perustuu.
      VeeÄrrähän piti olla valion tukema edullinen liikuntamuoto

• mimmimummi*

Olen useinkin matkustanut... eri linjoilla... vilkkaimmilla reiteillä on kaksikerros bussit ja nekin usein täynnä... Busseissa ei käy käteinen raha ollenkaan... mikä voi olla yllätys jollekin... Minulle on sattunut tosi miellyttävät matkat ... ja palvelu on ollut moitteetonta.....kerran yhden lapsiperheen lapsi sai matkapahoinvointi "buklauksen"....siihen löytyi sekä paperia ....ja suihkepullossa puhdistusainetta......
      Edullinen matka tuo myös näitä muutoin vaan matkustajia.....yksi kertoi että lähti katselemaan talojen värityksiä....että minkälaiselta sellainen vanhakeltainen sopisi talon väriksi......

• joopati

Leskelle

siis se bussi vie muuallekin kuin Helsinkiin. Itse matkustin Forssaan silloin ja bussi jätti aivan helv kauas kaupunkialueelta. En enää käytä moista metsikköreittiä ellen saa hakijaa sinne metsään.

• Mies 1951

Tampere-Helsinki,jos ostat lipun kuljettajalta maksaa 20€.

Eli kaikki perustuu ennakkomaksuun,sitten bussissa "vilautat" puhelinta niin,että kuski näkee suorittamasi maksun.

• :-)
      • Neito Summasta

Haminan,Pampyölin asukki. Keltainen tiilitalo.Siellä Vepa asui.

• Viaton sivullinen

Houkutus on suuri astua bussiin, varsinkin kun meidän pihalta, heti kun portin avaa
      on pysäkki. Mennen tullen. Siitä huolimatta käytän tosi harvoin.
      Turkuun siskolle pikavuorolla ja joskus junalla Helsinkiin.
      Sitte kun ajokortti minulta ryöstetään virallisesti jostain syystä, nousen, jos jalka
      nousee, bussiin oikein hitaasti ja ehdottomasti hoipun takaosaan:)))

• ent. siivoojaparka

Minä aloin ajelemaan bussilla kauan sitten, kun tohtori määräsi lisää liikuntaa, käski nousta jo edellisellä pysäkillä kyydistä ja kävellä lopun matkaa. Oli niin raskasta työntää autoaan se viimeinen pysäkinväli pitkän työpäivän jälkeen, ylämäkeen vielä. Mikään rallikuski en ole koskaan ollutkaan, muuten vaan liikenteen kauhu.

Nyt saa nuoremmat kyydittää minua, minne en bussilla pääse, sillä niin monet remontit olen siihen ruostekasaan maksanut. Sormien näpsäytys vaan ja kyyti on oltava oven edessä.

• Selailin arkistoja ja löysin tällaisia kommentteja kertoessani matkastani Korvesta Helsinkiin Onnibussilla viime syyskuun alussa..

"Juuri niin, ja rahaahan tulee kun myy vanhoja romppeita vaikka kirpputorilla, sellaista vaurautta. HEH! "

sama kommentoija jatkoi...

Ai, niin Onnibussilla matkustaa ne, joilla ei ole varaa maksaa enemmän.

• mappi ööö

Ompas tärkeää kun pitää oikein arkistoida kirjoitukset, ei tulisi mielenkään, huvinsa kullakin

• mappi ööö kirjoitti:

Ompas tärkeää kun pitää oikein arkistoida kirjoitukset, ei tulisi mielenkään, huvinsa kullakin

Iltaa,vetäsin päikkärit. Kun heräsin katsoin ikkunasta jotta riittääköhän noita asiakkaita sunnuntaina noihin tavarataloihin kun ovat auki aina 21.00. Ei ollut kovin vilkasta Prisman tavaratalossa johon poikkesin lenkillä ollessani ja ohimennessäni.

Sinullakin näyttää olevan jonninjoutavaa ajateltavaa. Tuossa aloitussivulla siis 60 on oikealla sellainen hakutoiminto. Siihen kun kirjoitat esim. mappi ööö löydät tämän kommenttisi.

Huvinsa ne ovat sinullakin ihan tässä ketjussakin kun osa porukasta ajeli Omnibussilla ja toinen osa huristeli Onnibussilla.

Siitäpä tulikin mieleeni kumpaan itse istuisit ja kumpi matka olisi edullisempi ja ketkä palstalaiset ottasit siihen jutusteluetäisyydelle?

Niin meillä itse kullakin on omanlaiset huvimme.

• Palstalaisnainen
        korppis kirjoitti:

Iltaa,vetäsin päikkärit. Kun heräsin katsoin ikkunasta jotta riittääköhän noita asiakkaita sunnuntaina noihin tavarataloihin kun ovat auki aina 21.00. Ei ollut kovin vilkasta Prisman tavaratalossa johon poikkesin lenkillä ollessani ja ohimennessäni.

Sinullakin näyttää olevan jonninjoutavaa ajateltavaa. Tuossa aloitussivulla siis 60 on oikealla sellainen hakutoiminto. Siihen kun kirjoitat esim. mappi ööö löydät tämän kommenttisi.

Huvinsa ne ovat sinullakin ihan tässä ketjussakin kun osa porukasta ajeli Omnibussilla ja toinen osa huristeli Onnibussilla.

Siitäpä tulikin mieleeni kumpaan itse istuisit ja kumpi matka olisi edullisempi ja ketkä palstalaiset ottasit siihen jutusteluetäisyydelle?

Niin meillä itse kullakin on omanlaiset huvimme.

Mies 1951 saisi paikan viereltäni,bussissa ja kotisängyssä.

• Mies 1951
        Palstalaisnainen kirjoitti:

Mies 1951 saisi paikan viereltäni,bussissa ja kotisängyssä.

Kiitos,tarjous otettu vastaan.

http://pixabay.com/fi/peruna-sydän-rakkaus-mukula-earth-540386/

• att2

50 vuotta sitten, pitäisi lopettaa köyhillä matkustaminen!!!

• matkalainen''

Viimeiset 6 vuotta olen matkustellut junilla ja busseilla enemmän kuin tarpeeksi.Käytännössä matkustan joka päivä,autottomana ei muuten pääse minnekkään.
      Junissa olen viimevuodet matkustanut aina extra luokassa,on tilaa,rauhaa,kahvit ja päivän lehdet,väljät penkit ja tavalliseen lippuun verrattuna reilun 10 e kalliimpi,riippuen ajankohdasta,lipun ostotavasta ym.
      Matka on pitkä joten suon sen itselleni,ajattelen myös niin että rentoudun samalla koska en voi tehdä muuta.Luen,nukun ja vain olen.
      Joskus menen bussilla pitkiäkin matkoja vaihtelun vuoksi,täällä uudessa kotikaupungissani matkaan päivittäin,tutustuen eri lähiöihin ja kaupunkiin yleensä.

Ajatus omasta autosta käy kyllä joskus mielessä,kun pitää kuskata tavaroita jonnekkin,siihenkin löytyy apua.Ja ajo suurissa kaupungeissa vaatii jo paljon sinänsä,selviytyä liikenteessä ja sen solmukohdissa.

• Pirre*

Kuhan mie saan enempi omaa aikaa, nousen ihan huvin vuoksi onnikkaan ja matkustan sillä niin pitkälle kun piässöö, ja teen vaikka vain kiekon helsingissä ja tuun seuraavalla vuorolla takasi, kunhannäen uusin maisemia, ikkuisen kotona kököttämisen sijjaan :(

• Leski

Ainoa epäkohta mikä on mielestäni Onnibussissa,että niissä on nahkaistuimet. Tuntuvat meikäläisen takamukseen kylmältä. Ratkaisin ongelman ja otin shaalin mukaan,jonka laitoin penkille.
        Ap

• :-)
        Leski kirjoitti:

Ainoa epäkohta mikä on mielestäni Onnibussissa,että niissä on nahkaistuimet. Tuntuvat meikäläisen takamukseen kylmältä. Ratkaisin ongelman ja otin shaalin mukaan,jonka laitoin penkille.
        Ap

Hoppas Du hittar nån som värmer Daj :*

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mihin kaivattusi

Ja sinun juttusi kaatui?
      Ikävä
      189
      8603
    2. En löydä sinua

En löydä sinua täältä, etkä sinä varmaankaan minua. Ennen kirjoitin selkeillä tunnisteilla, nyt jätän ne pois. Varmaan k
      Ikävä
      26
      4738
    3. Ketä julkkista

kaivattunne muistuttaa?
      Ikävä
      50
      4238
    4. Tunniste

Jonka vain sinä ja kaivattusi tietää. ⬇️
      Ikävä
      59
      3792
    5. Opettelen sun jokaisen virheen

ja rakastan sua.
      Ikävä
      51
      3216
    6. Miten, milloin

Se onnistuisi sun luona
      Ikävä
      50
      2980
    7. Ne oli ne hymyt

Mitä vaihdettiin. Siksi mulla on taas niin järjetön ikävä. Jos haluat musta eroon päästä niin älä huomioi mua. Muuten kä
      Ikävä
      26
      2676
    8. Haluan huomiota sulta

nainen…tiedoksi. 😥❤️ -M-
      Ikävä
      43
      2491
    9. Miten mä olisin

Rohkeampi lähestymään häntä. En tiedä. En osaa nykyään edes tikusta tehdä asiaa vaan käyttäydyn päin vastoin välttelen.
      Ikävä
      41
      2218
    10. Anteeksi kun käyttäydyn

niin ristiriitaisesti. Mä en usko että haluaisit minusta mitään, hyvässä tapauksessa olet unohtanut minut. Ja silti toiv
      Ikävä
      38
      2203
    Aihe