Antakaaa olla ne kummilta vaatimukset.
Ne kuului entisaikaan kun meillá kaikilla oli 8 siskoa ja 9 veljeä. Siitä oli helppo napata kummit.
Ja ennen asuttiin 100v samassa kylässä, niin oli helppoa tulla ainiaan kylään.
Nykyään muutetaan kesken elämää moneen paikkaan kauas ja ulkomaillekin asti. Ei nen kummeus sopimukset aina jaksa pitää.
ennen oli ehkä uskontokin selkeämpi. Nyt sitäkin on ruvettu kyseenalaistamaan niin että on hyvin arkaa kummilla mennä sekaantumaan lapsen uskonasioihin äidin ohi.
Se kummeus on nyt vaan jäA¨nyt historiaan ja se ei enää toimi.
Itselläni oli niin että keksin kyllä ystävättären kummiksi, mutta kun tuli toinen lapsi, niin ei minulla nyt niin paljon niitä kamuja ollut.
Jos ei Jeesuksen pitkäpöytään mahdu ja ole tervetullut , (eli seurakuntaan) myös köyhien lisäksi YKSINÄISETKIN, joilla EI OLE 30 bestfriendiä, niiin johan on kummi. Kun kastaa ei voinut kavereiden puutteessa, niin tuli ero kirkosta
Kummeus e iistu nykyaikaan!
1
147
Vastaukset
- Jeesus on kingi
Oletko miettinyt että omassa käytöksessäsikin voisi olla korjattavaa? Oletko tosissasi hylännyt Jeesuksen vain koska sinulla "ei" ole ystäviä? Muista että meillä kaikilla on vielä Jumala jonka puoleen kääntyä. Ja ainahan voi pyytää sukulaisia kummeiksi, itse esimerkiksi olen serkkuni kummi. Ja kyllähän kummit voi hoitaa tehtävänsä hyvin vaikka ei asuisikaan lähellä, vaikka asuisikin ulkomailla voi kummilapselle kertoa Jeesuksesta ja käydä kummilasta katsomassa ja auttaa vanhempia hoidossa ja kasvatuksessa. Kummilapsihan voi kasvettuaan tulla käymään ulkomailla katsomassa kummiaan. Ja vaikea kuvitella että olisi sellaista kristillistä seurakuntaa olemassakaan johon ei kaikkia hyväksyttäisi sellaisina kuin he ovat.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Poliisi tutkii murhaa Paltamossa
Poliisi tutkii Kainuussa sijaitsevassa Paltamon kunnassa epäiltyä henkirikosta, joka on tapahtunut viime viikon perjanta445219Jos me voitais puhua
Jos me voitais puhua tästä, mä sanoisin, että se on vaan tunne ja se menee ohi. Sun ei tarvitse jännittää mua. Mä kyllä243430Jenna meni seksilakkoon
"Olen oppinut ja elän itse siinä uskossa, että feministiset arvot omaava mies on tosi marginaali. Todennäköisyys, että t2982822Jere, 23, ja Aliisa, 20, aloittavat aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla: "Vaikka mä käytän..."
Jere, 23, ja Aliisa, 20, ovat pariskunta, joka aloittaa aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla. Jere on ollut koko aikui552618- 1692294
- 242109
Aku Hirviniemi tekee paluun televisioon Aiemmin hyllytetty ohjelma nähdään nyt tv:ssä.
Hmmm.....Miksi? Onko asiaton käytös nyt yht´äkkiä painettu villaisella ja unohdettu? Kaiken sitä nykyään saakin anteeksi1261881Vielä kerran.
Muista että olet ihan itse aloittanut tämän. En ei silti sinua syyllistä tai muutenkaan koskaan tule mainitsemaan tästä3661835Vain yksi elämä
Jonka haluaisin jakaa sinun kanssasi. Universumi heitti noppaa ja teki huonon pilan, antoi minun tavata sinut ja rakastu881761M nainen tiedätkö mitä
Rovaniemellä sataa nyt lunta, just nyt kun lähden pohjoiseen. Älä ota mitään paineita tästä mun ihastumisesta sinuun, ti161391