Antakaaa olla ne kummilta vaatimukset.
Ne kuului entisaikaan kun meillá kaikilla oli 8 siskoa ja 9 veljeä. Siitä oli helppo napata kummit.
Ja ennen asuttiin 100v samassa kylässä, niin oli helppoa tulla ainiaan kylään.
Nykyään muutetaan kesken elämää moneen paikkaan kauas ja ulkomaillekin asti. Ei nen kummeus sopimukset aina jaksa pitää.
ennen oli ehkä uskontokin selkeämpi. Nyt sitäkin on ruvettu kyseenalaistamaan niin että on hyvin arkaa kummilla mennä sekaantumaan lapsen uskonasioihin äidin ohi.
Se kummeus on nyt vaan jäA¨nyt historiaan ja se ei enää toimi.
Itselläni oli niin että keksin kyllä ystävättären kummiksi, mutta kun tuli toinen lapsi, niin ei minulla nyt niin paljon niitä kamuja ollut.
Jos ei Jeesuksen pitkäpöytään mahdu ja ole tervetullut , (eli seurakuntaan) myös köyhien lisäksi YKSINÄISETKIN, joilla EI OLE 30 bestfriendiä, niiin johan on kummi. Kun kastaa ei voinut kavereiden puutteessa, niin tuli ero kirkosta
Kummeus e iistu nykyaikaan!
1
166
Vastaukset
- Jeesus on kingi
Oletko miettinyt että omassa käytöksessäsikin voisi olla korjattavaa? Oletko tosissasi hylännyt Jeesuksen vain koska sinulla "ei" ole ystäviä? Muista että meillä kaikilla on vielä Jumala jonka puoleen kääntyä. Ja ainahan voi pyytää sukulaisia kummeiksi, itse esimerkiksi olen serkkuni kummi. Ja kyllähän kummit voi hoitaa tehtävänsä hyvin vaikka ei asuisikaan lähellä, vaikka asuisikin ulkomailla voi kummilapselle kertoa Jeesuksesta ja käydä kummilasta katsomassa ja auttaa vanhempia hoidossa ja kasvatuksessa. Kummilapsihan voi kasvettuaan tulla käymään ulkomailla katsomassa kummiaan. Ja vaikea kuvitella että olisi sellaista kristillistä seurakuntaa olemassakaan johon ei kaikkia hyväksyttäisi sellaisina kuin he ovat.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Oulaisen vaalitulos: Vahva alku, mutta lisää toimia tarvitaan
Hallituksen toimet rikollisuutta vastaan alkavat tuottaa tulosta. Puolueväriin katsomatta demokratian valtaa ja perustus167180- 1992567
Yh:n pihalla aina eri auto
Ompa jännä seurata ohiajaessa, että millainen auto on nyt erään yksinhuoltajan pihassa. Näyttääpä siellä taaskin olevan1062026En vittujakaan enää välitä sinusta nainen
Toivottavasti en näe sinua enää koskaan. Jos näen, niin en ole näkevinäni. Et merkitse minulle enää mitään.761548Exän käytös hämmentää (taas)
Osaisivatko palstan herrat kenties helpottaa tulkitsemista? Toki naispuolisetkit saavat antaa tulkinta-apua, mutta nyt k1911089- 41990
Olet minua
vanhempi, mutta se ei vaikuta tunteisiini. Tunnen enemmän kuin ystävyyttä. Olo on avuton. Ikävöin koko ajan. Yhtäkkiä va46969- 78870
- 45739
Susanna Laine paljastaa - Tästä farmilaiset yllättyvät joka kaudella: "Ettei olekaan niin paljon..."
Farmi Suomi vie Pieksämäelle maaseudulle ja suosikkirealityn juontajan puikoissa on Susanna Laine. Uudella kaudella muka7728