Miksi sä meet

sus.morsian

Katsoin tässä espanjalaisen Carlos Sauran ohjaaman elokuvan Korppi sylissä.
Kestää varmaan aikansa ennenkuin saan nukuttua. Herkkä, surullinen ja raskas elokuva.
Carlos Saurahan on hyvin erikoislaatuinen ohjaaja ja on tuonut aikoinaan paljon aivan uutta näkemystä elokuvaan. Jaa, enpä tiedä, voi olla jo kuollutkin.

Musiikkiteemana elokuvassa oli Porque te pas, suomeksi Miksi sä meet. Tätäpä emme luultavasti olekaan palstalla soittaneet. Suomeksi laulettuna on aika vaatimaton, mutta jospa joku laittaisi sen tännekin soimaan, muistatte varmaan, miten tuttu on. Siis Porque te pas.

13

975

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • No väärin tuli....Porque te vas

• Eipä ookaan hassumpi suomeksikaan, Emma Salokoski on esittäjänä.

• tammikuun poika
        sus.morsian kirjoitti:

Eipä ookaan hassumpi suomeksikaan, Emma Salokoski on esittäjänä.

Wiki sanoo Carloksen olevan 82v. Kaipa hän on elossa, koska poismenosta ei mainita mitään.

• Makriina ek
        sus.morsian kirjoitti:

Eipä ookaan hassumpi suomeksikaan, Emma Salokoski on esittäjänä.

Tuula Amberla myös. Juutuubissa löytyy.

Surumielinen lapsuuden kuvaus. Lapsinäyttelijä on vasta 9-vuotias.
        Natriumbikarbonaatti on ymmärtääkseni leivinjauhe.
        Toivottavasti se selvisi pienelle tytölle aikanaan.

• nuotti vain
      • jakolasku

Piristävää kiitos, fiilikset muutenkin paremmat kun parina edellisenä päivänä. Jopa lunta 2mm auton katolla.

• korpin suku
        jakolasku kirjoitti:

Piristävää kiitos, fiilikset muutenkin paremmat kun parina edellisenä päivänä. Jopa lunta 2mm auton katolla.

Iso ihme. Aurinko valaisee marraskuun viimeistä keskipäivää näillä Kymenvirran kulmilla. Katsoin lehdestä, että pimeys alkaa tänään klo 16.08.

En ole moneen viikkoon kuullut korpin ääntelyä. Ne lentävät tästä työmaalleen kaatopaikalle. Vanhempi veli pitää korppia onnenlintuna.
        Työmatkat ovat niillä lyhyet, eivät tarvi eväsreppua kuten selkosten korpeilla on kuulemma tapana

• jakolasku
        korpin suku kirjoitti:

Iso ihme. Aurinko valaisee marraskuun viimeistä keskipäivää näillä Kymenvirran kulmilla. Katsoin lehdestä, että pimeys alkaa tänään klo 16.08.

En ole moneen viikkoon kuullut korpin ääntelyä. Ne lentävät tästä työmaalleen kaatopaikalle. Vanhempi veli pitää korppia onnenlintuna.
        Työmatkat ovat niillä lyhyet, eivät tarvi eväsreppua kuten selkosten korpeilla on kuulemma tapana

Et oo tosissas meillä päin ei aurinkoa ole näkynyt mutta onnellinen olotila tuli eilen ehtoolla kun taas puistossa kuljin. Kaupunki oli valaissut 6 kuusipuuta Kymijoen varrelle puistoon.
        Pienestä ne taviksen ilot on kiinni. Täällä valotellaan normaalia enemmän kun kaupunki ilmoitti olevansa joulupuukaupunki v. 2011.

• On nämä alkuperäsistä muista kielistä tehdyt suomennokset niin huuhata monesti, onko mitään ohjastuksia tai määräyksiä, että ees pikkusen muistuttas alkuperäistä. Amberlakin vaan tässäkin korpista lauloi, meni tunnelma ihan toisille raiteille.
      Sillon ko luin vielä paljon, ni aina tuli vilkaistua suomentaja. Voip olla, että taas saan lukemisesta kiinni, on tään John Irving´in nuoruudenaikanen teos nyt lukemiseen yrittämisen alla. Suomentajana tuttu vanhan hyvän ajan Kristiina Rikman, v. 1968. Vastikkään kun yritin Irvingin vimestä uutta lukee, ei tullu mittään, tuntui, ettei enää ollut ees sama kirjailija.

• nuotti vain

Onhan Vysotskin Ystävän laulustakin kolme eri versiota suomeksi.
        Vainion version sanojen sanotaan olevan kauimpana alkuperäisestä.

• jjoutava

Korpin laulua tai ääntelyä kuuntelen mökillä, olen huomannut miten erilaisia ääniä sillä onkaan, loksahtelua eri sävyillä, mitä tarkoittavat ne äänet? onhan niitäkin tutkittu. Sääli jos viisas erämaalintu kaatopaikoille tulee.

Korppi sylissä filmiä en nytkään katsonut, en katsonut Hohtoakaan, mutta Billy wilderin "Poikamiesboksi". se oli nyt minun hengenlaadulle sopivaa katsottavaa.

• Korppi on mielenkiintoinen lintu, mie en vaan oo erikoisemmin mikään lintuharrastaja. Poikamiesboksin oon pari kertaa nähnyt, soppii miunki humoriteetille. Näitä psyko-elokuvia en oo uskaltanu koskaan kattoo, kun on tää samastumisen vaara, katon niin intensiivisesti. Psykon ja Inhon oon vuoskymmenii sitten uskaltanu kattoo, no se riitikin.

• konduktööri

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ikävä sinua

Onkohan sulla ollut sama tunne kuin mulla viimeisten parin päivän aikana, eilen varsinkin. Ollaan oltu ihan lähellä ja k
      Ikävä
      37
      5106
    2. Oletko sä oikeesti varattu?

Että sen takii ei voida olla tekemisissä?
      Ikävä
      82
      3636
    3. Horoskooppikysely

Oma ja ikävän kohteen horoskooppi? Sopivatko yhteen?
      Ikävä
      35
      3026
    4. Rakas, kerro mulle

Miltä se tuntuu?
      Ikävä
      61
      2995
    5. Suuri tulipalo

Missä mikä palaa?
      Kiuruvesi
      10
      2916
    6. Kesäseuraa

Kesäseuraa mukavasta ja kauniista naisesta. Viesti tänään mulle muualla asiasta jos kiinnostaa Ne ketä tahansa huoli, t
      Ikävä
      56
      2353
    7. Miksi haluat pitää estettynä mutta täällä puhut?

Eikö olisi parempi puhua ihan kasvotusten?
      Ikävä
      41
      1838
    8. Tuksu on edelleen sinkku - nuori Joonas jätti!

Hihhahihhahhaahheee Joonas keksi hyvän syy. : Tuksu on liian Disney-prinsessa hänelle. (Mikähän prinsessa lie kyseessä….
      Kotimaiset julkkisjuorut
      9
      1780
    9. Mies! Lupaatko

enskerral kertoo mis mennään..? :D <3
      Ikävä
      18
      1721
    10. Kiusaaja otti yhteyttä, mitä tekisit?

Minulle kävi näin pari kk sitten. Olin aluksi todella ystävällinen. Sanoin, että olin jo unohtanut jne. Asia jäi vai
      Sinkut
      139
      1698
    Aihe