Kyllä näköjään kaikki rotax max koneet menee uusiksi ensi kaudeksi. Uuden koneen kuva ja myös hinnasto on jo maahantuojan sivuilla.
Ajatelkaa niiä jotka siirtyi viime kaudella tähän luokkaan ja ostivat uudet koneet. Menikö rahat hukkaan?
On se täydellinen kusetus mikäli vanhalla koneella ei saa ajaa tai saa ajaa, muttei sillä ehdi mihinkään.
Rotx Max Evo tulee ja kusetus alkaa!
61
2025
Vastaukset
- Päivittää voi
Koneen voi päivittää uusilla osilla. Toki se maksaa jotakin. Kaasari ja puola-johtosarjayhdistelmä on varmaan se minimi. Pakoputki, jos se on selvästi parempi kuin vanhat. Koneen sisäosat kannattaa päivittää vasta isossa huollossa.
- Ilmainen päivitys
Jos on takuu voimassa niin ainakin Australiassa ne päivittää ilmaiseksi...
- Takuu 6 kk
6 kk takuu et jos oot ostanu koneet viime kesänä ni keväällä ei enää mee takuuseen
- Ei vittu voi olla
2 Mini Max konetta viime kesänä ja nyt kaikki uusiksi. Vittu mitä kusetusta!!!!
- On tää 100% kusetus
Tämä on juuri 100% kustetu, taitaa olla luokan vaihto edessä.
- Hyvä homma!
On tää 100% kusetus kirjoitti:
Tämä on juuri 100% kustetu, taitaa olla luokan vaihto edessä.
Rotax koneet ovat jatkossa suorituskyvyltään entistä lähempänä KF-koneita. Koneiden väliset erot todennäköisesti pienenevät, vaikka eivät hirveän suuria ole nytkään.
Huoltovälit pitenevät. Kaasuttimesta poistuu iso osa kikkailukohteista. Sähköinen pakoaukonsäädin on 2000-lukua. Jos BRB Rotax tarjoaa järkevän hintaisen päivityspaketin niin hieno homma! En usko että ero normaalin vuosihuollon kustannuksiin verrattuna on merkittävä.
Hieman lisää vauhtia, entistäkin tasaisempia kisoja! - Huono homma!
Hyvä homma! kirjoitti:
Rotax koneet ovat jatkossa suorituskyvyltään entistä lähempänä KF-koneita. Koneiden väliset erot todennäköisesti pienenevät, vaikka eivät hirveän suuria ole nytkään.
Huoltovälit pitenevät. Kaasuttimesta poistuu iso osa kikkailukohteista. Sähköinen pakoaukonsäädin on 2000-lukua. Jos BRB Rotax tarjoaa järkevän hintaisen päivityspaketin niin hieno homma! En usko että ero normaalin vuosihuollon kustannuksiin verrattuna on merkittävä.
Hieman lisää vauhtia, entistäkin tasaisempia kisoja!"Hieman lisää vauhtia, entistäkin tasaisempia kisoja!!"
Joo aivan, näkis vaan. - En tykkää
Onko Rotaxiin siirtynyt liikaa Raket huoltajia kun alkoi tämmöinen itkeminen?
- Entinen Rotax huolta
Hyvä homma! kirjoitti:
Rotax koneet ovat jatkossa suorituskyvyltään entistä lähempänä KF-koneita. Koneiden väliset erot todennäköisesti pienenevät, vaikka eivät hirveän suuria ole nytkään.
Huoltovälit pitenevät. Kaasuttimesta poistuu iso osa kikkailukohteista. Sähköinen pakoaukonsäädin on 2000-lukua. Jos BRB Rotax tarjoaa järkevän hintaisen päivityspaketin niin hieno homma! En usko että ero normaalin vuosihuollon kustannuksiin verrattuna on merkittävä.
Hieman lisää vauhtia, entistäkin tasaisempia kisoja!Tässä on yks tuleva entinen Rotax huoltaja. Että ilkee joku uskovainen tai Kotkan kätyri selittää että tässä olis mitään muuta kun rahastusta. Mistä helvetistä kukaan tietää tuleeko koneista ja kaasareista yhtään sen tasasempia kun näistä nykysistäkään. Vuoden päästä BRB onkin että oho, ei ollutkaan vieläkään tasasta, tehdään taas tonnin päivityspaketti! Saa muut kun mä lähteä tohon mukaan rahastettavaks.
- räpätin
Entinen Rotax huolta kirjoitti:
Tässä on yks tuleva entinen Rotax huoltaja. Että ilkee joku uskovainen tai Kotkan kätyri selittää että tässä olis mitään muuta kun rahastusta. Mistä helvetistä kukaan tietää tuleeko koneista ja kaasareista yhtään sen tasasempia kun näistä nykysistäkään. Vuoden päästä BRB onkin että oho, ei ollutkaan vieläkään tasasta, tehdään taas tonnin päivityspaketti! Saa muut kun mä lähteä tohon mukaan rahastettavaks.
Tulkaa takas vaan Raketteihin.Siinä säännöt muuttuu seuraavaksi 30vuoden päästä
- Ei draamaa
KFssä päivityspakettaja tulee vuosittain. Ei tää nyt sen dramaattisempaa ole.
- mokka
mikähän tämmönen päivitys paketti on ja mitä maksaa
- 1515
sylinteri, kansi, sytkä, kytkin
hinta paketista riippuen - Testattu_on
Sytkä on ainut jolla on todellista vaikutusta vauhtiin, vanhat kulkevat koneet edelleen nopeita. Se asia ei ole muuttunut mihinkään. Pakoputki ja kaasutin edelleen moottori/ratakohtaisia.
- Faktaa pöytään
Oli miten oli,mutta iso kiitos Tiikkaiselle rehellisestä tiedottamisesta oikein kuvan kanssa. Ja jo vanhan vuoden puolella.
Akk:n päivitystiedot ja sääntö muutokset vanhan tavan mukaan, korkeintaan ehkä joskus maallis- huhtikuulla . Jos kaikista silloinkaa.
Monenmoista palaveria kyllä pidelty, muttei harrastajille asti näistä yhteenvetoina kuulunut yhtikäs mitään.
Tämä se on avoimuutta. - igijrswl
Jos menee vanhalla kaavalla niin päivitys tarvii tehdä kerralla. Sekasikiö koneita ei hyväksytä. Päivityspaketti on ausseissa 600-800. Tarkoittaa että suomessa 1000 ja työt päälle. Köyhälle kaikki on kallista.
- Routax
Päivitys Suomessa 1240,.siinä on kaikki mitä tarvii!!
- Hyvä hyvä
Routax kirjoitti:
Päivitys Suomessa 1240,.siinä on kaikki mitä tarvii!!
Ei mee kun kaks ja puoli tonnia kahden koneen turhaan päivittämiseen. Voi vittu vittu vittu edelleen....
- oikein
Hyvä hyvä kirjoitti:
Ei mee kun kaks ja puoli tonnia kahden koneen turhaan päivittämiseen. Voi vittu vittu vittu edelleen....
Hieno juttu jos koneista tulee tasaisempia. Vielä kun pari vuotta ootellaan, niin tulee e-tec max. Kaikki koneet ois samoja, pelkällä softaĺla luokka erot!
Sitä ootellessa tyydytään näihin. - ROTTAX
oikein kirjoitti:
Hieno juttu jos koneista tulee tasaisempia. Vielä kun pari vuotta ootellaan, niin tulee e-tec max. Kaikki koneet ois samoja, pelkällä softaĺla luokka erot!
Sitä ootellessa tyydytään näihin.Ei ne sen tasasemmin mee. HALOO. Erot vaan kasvaa uskokaa pois :)
- Kes jotuttaa
Niin , jos oikeesti noin paljon ottaa vääryydet pattiin , niin tehkää jotain muuta , tai SOPEUTUKAA , ei sille mitään voi että täällä tämä sarja ajetaan näillä eväillä .
-jalkapallo
-sulkapallo
-hiihto , ai niinväärät sukset- hanaa1
Näin se on!
Moottoriurheilussa tarvitaan kolme asiaa, jotta menestystä voi saavuttaa.
1.hyvä kuski
2. Hyvä tekniikka
3.hyvä markkinointi/rahoitus.(vaikka ois ommaakin rahaa, jossain vaiheessa se on kuitenkin edessä)
Näistä syntyy yhdessä se paketti! Jos joku puuttuu, tie käy kiviseksi. - ex mestari.
hanaa1 kirjoitti:
Näin se on!
Moottoriurheilussa tarvitaan kolme asiaa, jotta menestystä voi saavuttaa.
1.hyvä kuski
2. Hyvä tekniikka
3.hyvä markkinointi/rahoitus.(vaikka ois ommaakin rahaa, jossain vaiheessa se on kuitenkin edessä)
Näistä syntyy yhdessä se paketti! Jos joku puuttuu, tie käy kiviseksi.Taidampa kaivaa jammun koneet taas esiin. Päivityksen hinnalla ajaa melkein koko sm sarjan.
- Hinnat julkaistu
ex mestari. kirjoitti:
Taidampa kaivaa jammun koneet taas esiin. Päivityksen hinnalla ajaa melkein koko sm sarjan.
Halvalla ajat, päivityksen saa 800-900 eurolla, loput normaali huoltoa. Jos on useampi kone ei juuri tarvitse kuin yhden päivityspaketin.
- Niinkö
Hinnat julkaistu kirjoitti:
Halvalla ajat, päivityksen saa 800-900 eurolla, loput normaali huoltoa. Jos on useampi kone ei juuri tarvitse kuin yhden päivityspaketin.
Meinasitko että vaihdat sytkän aina samalla kun vaihdat koneen? Ei realistista. Ja satavarmaa on että uusi kokonainen Evo kone menee kovempaa kuin päivitetty vanha. BRP:n pisnekselle on paras että ensin kaikki päivittää vanhat, sitten huomaa että uudet koneet menee vielä vähän kovempaa ja kas, hölmöille on myyty ensin päivitykset ja sitten upouudet koneet. Osta uusi vaan suoraan ja myy jollekin toiselle hölmölle vanha koneesi pois.
- Ei se näin ollu
hanaa1 kirjoitti:
Näin se on!
Moottoriurheilussa tarvitaan kolme asiaa, jotta menestystä voi saavuttaa.
1.hyvä kuski
2. Hyvä tekniikka
3.hyvä markkinointi/rahoitus.(vaikka ois ommaakin rahaa, jossain vaiheessa se on kuitenkin edessä)
Näistä syntyy yhdessä se paketti! Jos joku puuttuu, tie käy kiviseksi.Rotaxissa piti menestyä pelkästään hyvällä kuskilla kun tekniikka on kaikilla sama ja rahoitusta ei tarvii. Olin tyhmä ja uskoin tähän.
- ex mestarl
Ei se näin ollu kirjoitti:
Rotaxissa piti menestyä pelkästään hyvällä kuskilla kun tekniikka on kaikilla sama ja rahoitusta ei tarvii. Olin tyhmä ja uskoin tähän.
Kyllä ens kesänä on raha niin tiukassa, että täytyy tosissaan miettiä mitä ajaa. Kahden koneen päivitykset ja huollot tekee sen reilun 2000e. Jos myis pois molemmat ja kaivais ne jammut esiin niin siinä olis ens kesän kisarahat kasassa. Se vaan harmittaa kun koneiden hinta tipahti ton päivityspaketin takia.
- juuri niin
Niinkö kirjoitti:
Meinasitko että vaihdat sytkän aina samalla kun vaihdat koneen? Ei realistista. Ja satavarmaa on että uusi kokonainen Evo kone menee kovempaa kuin päivitetty vanha. BRP:n pisnekselle on paras että ensin kaikki päivittää vanhat, sitten huomaa että uudet koneet menee vielä vähän kovempaa ja kas, hölmöille on myyty ensin päivitykset ja sitten upouudet koneet. Osta uusi vaan suoraan ja myy jollekin toiselle hölmölle vanha koneesi pois.
Kirjoituksessasi on muuten ihan järkeä, mutta kyllä sytkän vaihtaa parissa minuutissa koneesta toiseen, koko kiinnitysrauta vaan irti ja kiinitys toiseen moottoriin.
Eli on ihan realistinen ajatus pärjätä yhdellä sytkällä vaikka olisi useampi kone. - ei ymmärrä
ex mestarl kirjoitti:
Kyllä ens kesänä on raha niin tiukassa, että täytyy tosissaan miettiä mitä ajaa. Kahden koneen päivitykset ja huollot tekee sen reilun 2000e. Jos myis pois molemmat ja kaivais ne jammut esiin niin siinä olis ens kesän kisarahat kasassa. Se vaan harmittaa kun koneiden hinta tipahti ton päivityspaketin takia.
Mistä koneen tehoero tulee? Rotaksin mukaan mikään ei vaikuta tehoon, ainoastaan käsiteltävyyteen:http://mpt-racing.mycashflow.fi/category/85/rotax-evo-osat-ja-paivityssarjat
- rottataxi
ei ymmärrä kirjoitti:
Mistä koneen tehoero tulee? Rotaksin mukaan mikään ei vaikuta tehoon, ainoastaan käsiteltävyyteen:http://mpt-racing.mycashflow.fi/category/85/rotax-evo-osat-ja-paivityssarjat
Et näköjään ymmärrä.. Katsoppa niitä tehokäyriä mitkä rotax on julkassu. Pari,kolme heppaa tulee lisää joka luokkaan.
- Yksinkertaista Watso
ei ymmärrä kirjoitti:
Mistä koneen tehoero tulee? Rotaksin mukaan mikään ei vaikuta tehoon, ainoastaan käsiteltävyyteen:http://mpt-racing.mycashflow.fi/category/85/rotax-evo-osat-ja-paivityssarjat
Kukaan ei ostaisi evo koneita jos niihin ei tulisi lisää tehoa. Kun nyt evon sylinteriä ja alakertaa on kutiteltu sopivasti niin joutilaat eurot saadaan tehokkaammin siirrettyä harrastajilta pörssiyhtiön tuloslaskelmaan.
- Kusetusmestari
Olla mestari kusetuksessa on myös lahja jota monella ei ole. Näin se vain menee.
- hjuva juttu
Nyt voi sitten jokainen miettiä onko kylän paras lypsäjä vai lypsettävä.
Voi toki tehdä kirjallisen herrasmiessopimuksen huoltajat keskenään , että mennään vanhoilla kamoilla - tuskin löytyy vaan ryhtiä tähän ( 100% ) ei löydy- Vihree teltta
Vihree teltta ei varmana tee herrasmies sopimuksia ja aja vanhoilla ens vuonna. Siell availlaan kevät talvella evo laatikoita ja poimitaan niistä vuokrakoneet tiimin käyttöön.
- kusetyusta
Ihmettelen vaan ketjun aloittajaa, jos nyt vasta huomaa että kusetus alkaa. Eiköhän olla kusetettu jo monta vuotta.
- K. Irja N. Pitäjä
Niin. Kauppa se on mikä kannattaa.
X määrä rotaxmoottoreita sarjassa.
X * 1200e = helevetisti rahaa.
Siitä kauppiaalle nyt varmaan vähintään 10% katetta.
En varmaan lähde tuohon mukaan. Jammu kutsuu.
- Koffipropagandaa
Tämä on selvästikin KF ja rakettiporukan ylläpitämä keskusteluketju. Jokunen rotaksikin on erehtynyt mukaan, viimeistään nyt kannattaa poistua. Ihan oikeaakin tietoa on saatavissa ilman että tarvitsee lukea näitä provojuhantoja.
- Provo?
"K. Irja N. Pitäjä" on ihan oikeassa. Käy katsomassa maahantuojan sivuilla niin näet EVO päivityskitin hintoja ja hinta on vähintäinkin 1200eur. Luokan vaihto on hyvin monella mietinnän alla ihan varamasti, uskokaa tai älkää. Tuutte huomaamaan tän viimeistään ens keväänä.
- Rotaxipropagandaa
Päivitysosista kysyttäessä Rotaxin ja MPT:n mukaan uudet osat eivät vaikuta suorituskykyyn. Kuitenkin tehokäyrissä Evo koneessa on joka luokkaan noin 10% tehoa lisää. Kummassa asiassa annetaan väärää tietoa? Haiskahtaa että asioita yritetään selittää joka suuntaan parhain päin.
- No totta helvetissä
Rotaxipropagandaa kirjoitti:
Päivitysosista kysyttäessä Rotaxin ja MPT:n mukaan uudet osat eivät vaikuta suorituskykyyn. Kuitenkin tehokäyrissä Evo koneessa on joka luokkaan noin 10% tehoa lisää. Kummassa asiassa annetaan väärää tietoa? Haiskahtaa että asioita yritetään selittää joka suuntaan parhain päin.
EVO päivitys tuo lisää tehoja, muutenhan koko evo päivitys oli ihan turhaa ja haista paska-juttu. Sehän vasta olisi kusetusta että maksaisit 1200-1500eur evo-päivityksestä eikä sillä saisi mitään euta, Halooo!!
- Kuka valehtelee?
No totta helvetissä kirjoitti:
EVO päivitys tuo lisää tehoja, muutenhan koko evo päivitys oli ihan turhaa ja haista paska-juttu. Sehän vasta olisi kusetusta että maksaisit 1200-1500eur evo-päivityksestä eikä sillä saisi mitään euta, Halooo!!
No miksi tässä puhutaan ihan muuta?
http://www.mpt-racing.fi/Evo kysymykset.pdf - Tyhmä pitää olla?
Kuka valehtelee? kirjoitti:
No miksi tässä puhutaan ihan muuta?
http://www.mpt-racing.fi/Evo kysymykset.pdfKyllä tyhmä pitää olla jos uskoo noihin kysymys/vastaus-lomakkeisiin. Niin sinisilmäinen ei voi olla. En tunne ketään jolla olisi ollut ongelmia kaasarin kanssa... voi voi
- mitä väliä
Mitä väliä jos rahalla saa lisää vauhtia, ei kait se mikään ongelma ole , hei moottoriurheilua tää on
- hienopäivitys
Tää kitisiä porukka on just sitä samaa sakkia, joka radallakin kitisee joka asiasta.
Aina on asiat huonosti ja viisas mielipide joka joka asiaan.
Jos se viisaus ois oikeasti näiden päässä, ei niiden tarvitsisi tonnin kulusta täällä p*****jauhaa.
Laskutaitokin on sitä luokkaa, että osaa laskea kissan pihalle.- Tonnin kulu?
Päivitän ensin 2000 eurolla nykyset 2 vanhaa konetta kun Rotax viestii että päivitys ei tuo lisätehoja. Huomaan keväällä että evoissa olikin enemmän tehoa. Myyn vanhat koneet tonnilla kappale ja ostan kaksi uutta viidellä tonnilla. Päivitys makso mulle sitten yhteensä 5000 euroa jos saan vanhat koneet myytyä. Jos en niin takkiin tulee vielä lisää. Sun oma laskutaito on aika hukassa jos meinaat tonnilla selvitä päivityksestä.
- Ei hätää
Rotaxin kysymyksistä ja vastauksista:
K: Onko vanhat moottorit yhä kilpailukykyisiä?
V: Kyllä, mikäli moottorille löydetään oikeat asetukset. Tämä on ollut osalle kuljettajista vaikeaa
Eli vika on sitten paskassa mekaanikossa jos muut menevät Evoilla kovempaa kun sinä vanhalla koneella. Vi..tu, nyt kustaan silmään oikeen hartaasti! - kuningas jamaha
jos sanotaan että ilman päivityksiäkin pärjää niin harrastajaa riistetään ja ryöstetään. jos sanoisivat että evo mosa tai päivitys on pakkoa hankkia harrastajaa riistetään ja ryöstetään törkeästi. jos koko päivitystä ei olisi tullut tasottamaan eroja itketään toisten kultamunista. onneksi kuningas jamahassa ja jumala kfssä ei ole samoja ongelmia koskaan. mikään ei kelpaa koskaan.
- Yamahan päivitykset
Milloinkas Yamahaan on tullut tonnin pakollisia päivityksiä viimeksi? Maailmalla puhutaan että Rotaxin konemyynti on sakannut parina viime vuonna. Evo tehtiin ilmeisesti sen takia että saadaan konekannan uusimisella liikevaihto taas kuntoon. Rotaxin koko konsepti on perustunut sille että koneiden olisi pitänyt olla tasaisia ja ne eivät muuttuisi. Onhan tämä koko evon lanseeraus ihan käsittämätön juttu tuota taustaa vasten.
- pappatunturi1
Yamahan päivitykset kirjoitti:
Milloinkas Yamahaan on tullut tonnin pakollisia päivityksiä viimeksi? Maailmalla puhutaan että Rotaxin konemyynti on sakannut parina viime vuonna. Evo tehtiin ilmeisesti sen takia että saadaan konekannan uusimisella liikevaihto taas kuntoon. Rotaxin koko konsepti on perustunut sille että koneiden olisi pitänyt olla tasaisia ja ne eivät muuttuisi. Onhan tämä koko evon lanseeraus ihan käsittämätön juttu tuota taustaa vasten.
Historic-luokkia ei kai päivitellä.
Yamahan konstruktio on kai vuodelta 1972. Säätösuuttimet ja teharit ihan niinkuin tuon ajan viritetyissä Solifereissa ja Tuntureissakin.
Nostalgisia vehkeitä joita ei saa päivittää koskaan. - Rotax konstruktio
pappatunturi1 kirjoitti:
Historic-luokkia ei kai päivitellä.
Yamahan konstruktio on kai vuodelta 1972. Säätösuuttimet ja teharit ihan niinkuin tuon ajan viritetyissä Solifereissa ja Tuntureissakin.
Nostalgisia vehkeitä joita ei saa päivittää koskaan.Rotaxin konstruktion "uudet" jutut vesijjäähdytys, sähköstartti ja pakoaukon säädin tuli katuprätkiin 80-luvun alussa. Okei, Rotax on 10 vuotta Yamahaa edellä mutta onko välii ollaanko 30 vai 40 vuotta vanhan konstruktion kanssa liikkeellä. Kovasti nostalgisia ovat molemmat.
- RMXC
2009 päivittyi sylinteri, vaihto ei montaa euroa kustantanut kun toimi ajoissa. Pakettia tarjottiin hyvä-veli hintaan kaikille...
- Rotaxpöllöt
No palataan takas sinne vuoteen 2009! Urpå!!!!
- Testii
Eiköhän nopeet sylinterit ole nopeita myös ensikaudella. Mikä päivityksistä vaikuttaa tehoon? Evossa on ainakin kamppari valmiiksi herkistetty jä sähköt on selkeästi erinlaiset, koska junnuun ja maxiin eri boksi.
- yksi sekunti
Testii kirjoitti:
Eiköhän nopeet sylinterit ole nopeita myös ensikaudella. Mikä päivityksistä vaikuttaa tehoon? Evossa on ainakin kamppari valmiiksi herkistetty jä sähköt on selkeästi erinlaiset, koska junnuun ja maxiin eri boksi.
2009 uuden ja vanhan sylinterin ero junnussa oli 1 sekunti.
Eiköhän se ole samaa luokkaa nytkin, jotta kaikki varmasti päivittävät.
- Harrastus
Toivottavasti palikat tulee yleiseen myyntiin ajoissa, jotta muutkin voi penkittää.
- Kallista on
Aika kalliilta tuo päivityspaketti vaikuttaa, sillä rahalla saa käytetyn koneen.
- Jalmari3
Kallista on kirjoitti:
Aika kalliilta tuo päivityspaketti vaikuttaa, sillä rahalla saa käytetyn koneen.
Keväällä saatat saada kaksi käytettyä konetta päivityspaketin hinnalla. Harrastajan kannattaa nyt odottaa. Jos evot on puoli sekuntia nopeempia niin vanhoja koneita saa todella halvalla kun lumet sulaa. Jo nytkin niitä on kaupan noin tonnilla kappale.
- Penkitys
Pia ol kiirus kun viel ei tiärä saapiko vanhoi ja uusii osii käyttää sekasin. Meneep teamkaverin kans kevät autotalliss ku penkitetää vanha ja uus ja haetaa viel paras yhdistelmä molemmist jos osii voi sotkee keskenää. Mut mikäs siin, kivaaha tuo ol, koppa santelssii kylmälootaa ja penki huutoo kuunteloo sit miälellää!
- Odota kauemmin
Lopullinen ratkaisu on odottaa. Kun oikein kauan odottaa ei kulu rahaa ollenkaan, kalustoton kuski siirtyy muuhun harrastamiseen etkä lopulta osta yhtään konetta. Jokainen ajamaton kisa ja kausi kun on silkkaa säästöä. Odota siis, oikein kauan.
- Kultamuna hyllyssä?
Ookko vanhaa kultamunaa kauppaamassa? Oisko nopee kauppa mielessä?
- hihhihuups
meinaattako että ne tekkee evot hittaamiks, voi teitä polosia.
-manitpois-
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .1095804Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!
https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/15256631453803Vanhalle ukon rähjälle
Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen503275Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi
Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi4632670Purra hermostui A-studiossa
Purra huusi ja tärisi A-studiossa 21.11.-24. Ei kykene asialliseen keskusteluun.2681700- 871386
Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde321363Ensitreffit Hai rehellisenä - Tämä intiimiyden muoto puuttui suhteesta Annan kanssa: "Meillä ei..."
Hai ja Anna eivät jatkaneet avioliittoaan Ensitreffit-sarjassa. Olisiko mielestäsi tällä parilla ollut mahdollisuus aito151336- 771258
Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että1541245