Mikä objektiivi etelän matkalla?

Yksivainnnn

Ajattelin jos yhdellä objektiivilla pärjäisi koko reissun. Mutta ei mitään suttuzoomia sillä sitten ois sama ottaa pelkkä pokkari mukaan.

Oisko 16-85 joku järki? Sais maisemia ja ihmisiä?

20

196

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kaksikymmentäneljän

      24-70

      • sdfsdfs

        Minulla DX-runko. Tuolla 24:llä ei taida saada vielä kovin hyviä maisemakuvia?


      • Canonisti minäkin
        sdfsdfs kirjoitti:

        Minulla DX-runko. Tuolla 24:llä ei taida saada vielä kovin hyviä maisemakuvia?

        Kaksnelonen on ihan hyvä maisemakuvauksessa monasti. Itselläni oli pitkään croppirungossa matkasettinä 16 mm ja 50 mm. Ihan hyvä kombinaatio muuten, mutta 16 mm oli valovoimaltaan vain f/2.8.

        Nykyään setti muodostuu kolmesta primesta 14 mm, 35 mm ja 60 mm. Pääosa kuvista tulee otettua kolmevitosella, jonkin verran 14 millisellä.


    • Olen tuollaisena matkayleisobjektiivina käyttänyt Nikkorin 18 - 200 mm VR optiikkaa. Sen kuva ei ole välttämättä yhtä terävä ja erottelukykyinen joka pituudeltaan kuin prime joka on vain sen mittainen mutta ihan kelpo jälkeä se tekee mielestäni. Laitan tähän alle osoitteen nettialbumiini jossa suuri osa jos ei suurin osa on kuvattu juuri tuolla putkella.

      https://picasaweb.google.com/Tapani.Niittyaro/EuroopanKiertoa2009AroundEurope2009#

      Nämä kuvat (n. 2Mpix) eivät anna täyttä kuvaa asiasta mutta saat siitä vihjeitä miten se vorkkii kun puhutaan täysHD tason kuvasta. Ihan siellä pikselitason kuvissakin se antaa eri pituuksilla kohtuullista jälkeä enkä siihen turistiputkena ole pettynyt kertaakaan.

      Jossain sisäkuvissa tosin kaipaisin hieman lisää kuvakulmaa mutta siihen on paras lääke hankkia täyden kennon runko ja siihen sitten laajakulmazoomi. Silloin 18 mm on jo aika leveä. Kropillahan se vastaa täyden kennon 18 9mm eli 27mm pituutta.

      • ziziziziziziz

        Kropillehan voit ostaa myös laajakulmaisen linssin. Esim. Tokina 11-16, Samyang 14mm, Sigma 10-20mm jne. On taatusti laajaa kropillakin. Ei siihen täyskennoista tarvitse.


    • Mikä ettei

      Kun ei sutut kelpaa, niin eipä äkkiä tule mieleen muuta optisesti hyvää zoomia Nikonin DX kennoiseen kuin tuo mainitsemasi, ja joka käy maisemiin ja moneen muuhun kuvaamiseen oikein hyvin. Osta pois.

      • Dx unohtunut

        Kyllä on heikossa nikonin dx zoomit. Pimeitä 18-x löytyy vaikka mitä, mutta siihen jääki. Täyskennoiselle löytyy myös vaikka kuin. Kilpailijat tossa mielessä edellä.

        Alkuvuonna julkaistanee jo d7200 kun s7100 jo kohta 2v vanha ja canonikin julkaisi uuden juuri. Toiv samassa julkaisussa tulisi pari uutta dx lasia. Vaikka vakaajalliset 16-85 f4 ja 16-50 f2.8.


    • Nikonero

      Itse lähdössä perheen kanssa matkalle ja kroppirungon paras matkaseura on sigma 18-250 OS. Ilta- ja yöhommiin mukana nikonin 200€ superzoomi 35-70 2.8

    • Nikonero

      Siis tuo Nikoneron paketti runkoineen painaa 2kg ja lasinvaihdolle on tarvis max 2* vuorokaudessa useinpina päivinä ei kertaakaan.

    • Suosittelen!

      - - - - -



      "16-85"

      http://www.photozone.de/nikon--nikkor-aps-c-lens-tests/377-nikkor_1685_3556vr


      Neljää tähteä optisesta laadusta saa etsiä Photozonen rankingista.

      "Despite some shortcomings the Nikkor AF-S 16-85mm f/3.5-5.6G ED VR DX is probably still the best DX standard zoom lens in Nikon mount to date"


      Pimee 24-70 ja 70-200/2.8 ja 50 1.4 settin verrattuna mutta piirrossa ei valittamista pl. vääristymät laajispäässä.


      Suosittelen!

      - - - - -

    • kaksin kaunehimpi

      DX:
      Jos itse lähtisin reissun yhden lasin kanssa, olisi vaihtoehdot sigma 18-35/1,8 tai nikon 35/1,8.

      Laajista jäisin kyllä kaipaamaan, kuten vaikka ketjussa mainittua sigma tai tokinaa.

      • Canonisti minäkin

        Tuo Nikonin f/1.8 35 mm on halpa jo optisesti ihan ok, joten se toimii ihan hyvin matkakuvauksissa.


      • kaksin kaunehimpi
        Canonisti minäkin kirjoitti:

        Tuo Nikonin f/1.8 35 mm on halpa jo optisesti ihan ok, joten se toimii ihan hyvin matkakuvauksissa.

        Tuo sigman zuumi pätkii tuon kiinteän ja muutaman muunkin kuvanlaadussa.
        Matkalla sen paino voi olla tosin ongelma jolloin 35/1,8 on omiaan.

        Hintaan en ota kantaa ennen kuin kroppiin saa kiinteäpolttovälisen 18/1,8 lasin.


    • Niko(ti)nisti

      Nikkorin 18-200 yleislasiksi ja 35/1.8 sisäkuvaukseen.
      D300 runko.

      • Pimeä kuvaaja

        Noillahan sitä minäkin ajelen. Runko aikaisemmin D3100 ja pari viimeistä vuotta D7000. DX-formaatissa meinaan pysytellä.

        18–200-miillisen zoomin laatu riittää minun turistiotoksiini vallan mainiosti, kuvatkoot hiustenhalkojat prime-laseilla ja nakelkoot minun puolestani ”sutut” roskikseen kun sitä rahaa on kuin roskaa!

        Viime etelänreissulle muutama viikko sitten kelpuutin pikkulaukkuun kolmanneksi Nikkorin 10–24-millisen laajiszoomin. En nähnyt järkeä koko repullisen raahaamisessa ja jatkuvassa lasienvaihtorumbassa.

        1014 otoksessa riittää toki karsimista! Osa niistä on otettu pokkarilla (Canon S100).


      • Canonisti minäkin
        Pimeä kuvaaja kirjoitti:

        Noillahan sitä minäkin ajelen. Runko aikaisemmin D3100 ja pari viimeistä vuotta D7000. DX-formaatissa meinaan pysytellä.

        18–200-miillisen zoomin laatu riittää minun turistiotoksiini vallan mainiosti, kuvatkoot hiustenhalkojat prime-laseilla ja nakelkoot minun puolestani ”sutut” roskikseen kun sitä rahaa on kuin roskaa!

        Viime etelänreissulle muutama viikko sitten kelpuutin pikkulaukkuun kolmanneksi Nikkorin 10–24-millisen laajiszoomin. En nähnyt järkeä koko repullisen raahaamisessa ja jatkuvassa lasienvaihtorumbassa.

        1014 otoksessa riittää toki karsimista! Osa niistä on otettu pokkarilla (Canon S100).

        http://www.photozone.de/nikon--nikkor-aps-c-lens-tests/633-nikkor182003556vrii

        Tuolla 18 - 200 mm objektiivilla ei tee kyllä yhtään mitään. Jo mainittu kolmevitonen on ihan ok.


      • Pimeä kuvaaja
        Canonisti minäkin kirjoitti:

        http://www.photozone.de/nikon--nikkor-aps-c-lens-tests/633-nikkor182003556vrii

        Tuolla 18 - 200 mm objektiivilla ei tee kyllä yhtään mitään. Jo mainittu kolmevitonen on ihan ok.

        Tällä palstalla tiedetään jo vallan hyvin, että sinä et tee zoomeilla yhtikäs mitään. Minä taas olen oikein tyytyväinen omaan 18–200 VR -Nikkoriini. Pidän sitä D7000:n nokalla varmaankin yhtä paljon kuin neljää muuta Nikkoriani yhteensä.

        On hauskaa, että moni muukin tykkää Nikonin 18–200:sta, muiden muassa blogisti Ken Rockwell:

        http://www.kenrockwell.com/nikon/18200/18200-performance.htm


    • Nikon 18-200mm VR
    • PetriAAAAA

      DX runkoon Sigma 17-70mm 2.8-4.0 uudempi C sarja lasi, hintalaatusuhde loistava ja juuri oikean kokoinen lasi tehokkaalla vakaajalla. Keskeltä hyvin terävä, reunoilta hieman pehmeneen, mutta vain n. 450€

      • Sigman laatu parantunut

        Komppaan tota Sigman 17-70/2,8-4. Itellä oli toi sama ennen kuin ostin "täyskennoisen". Hinta laatusuhde loistava. Terävyys aivan uskomaton varsinkin keskeltä. Pärjännyt testeissäkin.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. En usko et meistä tulee jotain

      Se ei kuitenkaan estä toivomasta et tulisi. Toivon et voitas suudella ja se sais asioita loksahtamaan paikoilleen. Jutel
      Ikävä
      10
      2830
    2. Kuvaile itseäsi

      Kaivatullesi, niin että hän sinut tunnistaa.
      Ikävä
      104
      2065
    3. Eini paljastaa nuorekkuutensa salaisuuden - Tämä nousee framille: "Se on pakko, että jaksaa!"

      Discokuningatar Eini on täyttänyt upeat 64 vuotta. Lavoilla ja keikoilla nähdään entistä vapautuneempi artisti, joka ei
      Suomalaiset julkkikset
      43
      1554
    4. Huomenta keskipäivää

      Kivaa päivää mukaville ja söpösille. 🐺🫅❤️☕☀️
      Ikävä
      260
      1398
    5. Oletko koskaan katunut kun

      elämäsi tilaisuus jäi käyttämättä? 💔
      Ikävä
      70
      993
    6. Olen J-mies

      Jos kerrot sukunimeni alkukirjaimen, ja asuinpaikkakuntani. Lupaan ottaa yhteyttä sinuun.
      Ikävä
      47
      911
    7. Ei sitten, ei olla enää

      Missään tekemisissä. Unohdetaan kaikki myös se että tunsimme. Tätä halusit tämän saat. J miehelle. Rakkaudella vaalea na
      Ikävä
      77
      880
    8. Sinusta näkee että

      Kaipaat paljon.
      Ikävä
      55
      874
    9. Haluaisin ottaa sinut syleilyyni mies

      Olet suloinen...
      Ikävä
      44
      785
    10. Ma 30.9 tosiko tv klo 18 suorana Tikkalanmäeltä

      Virastolta suorana. Äänestyksistä sitten puhutaan illalla ja huomenna, onko kepuvasemmisto kuntalaisten tahdon mukaan to
      Pyhäjärvi
      93
      726
    Aihe