Eläinten vallankumous

Pukeli.

Jopas taas salakaatajilla ja muilla riistankyttääjillä on kynät savunneet, kun on pistetty valtiolle korvausvaatimuksia susihukan syömistä piskeistä.

Ja perskutarallaa, kun ihan itekseen pääsevät siitä talutusremmistä irti ja suoraan suden suuhun juoksevat. HEH.

Niin ja kyllä on taas eräänkin blogistin silmät pyöreänä, kun emohirvi oli tallonut sen vasan tappamaan tulleen metsästäjän. :))))

Mitähän blogisti olisi tuumannut jos vierestä olisi pitänyt seurata, kun sen omaa vasaa jompaa kumpaa niistä tuttuakin tutuimmista olisi joku lähestynyt kirveellä uhaten...Olisikohan vaan seurannut tumput suorina ?

21

133

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 123W

      Voih, kuule se myrkky seuraa mitä vaan. Vaik ei mistään mitään tajuu. Eikä sil ees oo tumppui, eik mettään mee, ne kontit nääs :(

    • YX EX

      Pelkkää asiaa kirjoitat Puteli.

    • Tappaja isäntä

      Samaa mieltä, jos isäntä aivan vapaaehtoisesti koiransa työntää suden suuhun, niin ei siinä voi kukaan puhua ainakaan eläinrakkaudesta ja surullisesta joulusta. Tuo koira kyllä säälittää, joka palvomansa isännän käskyjä noudattaen joutui menettämään elämänsä.

    • ajokoiranimunc

      ette taida tietää metsästyskoirista yhtään mitään, usein luullaan, että se omistaja sen koiran laittaa ja pakottaa metsään juoksemaan eläimen perässä, ettekö todellakaan tajua, että ihan sama asia kuin saksanpaimenkoiralla on vahtimisvietti, niin on esim. ajokoiralla metsästysvietti. Saksanpaimenkoira on aika vaikea saada sellaiseksi ettei hauku(vahdi) tai en ainakaan yhtään ole sellaista nähnyt, joka ei vahdi ja ihan samallalailla ajokoiraa ei voi saada metsästysvietittömäksi, jos vietti on. Minulle ainakin on koiran onnellisuus tärkeintä ja siksi metsästys kuuluu niiden elämään, se on niille tärkein juttu.

      Jokaisella koirarodulla on käyttötarkoitus, onko se väärin käyttää rotua sen tarkoitukseen?

      Onhan se jo nähty mitä niin monelle rodulle on käynyt kuin käyttötarkoitus on unohdettu ja ulkonäköön on keskitytty pelkästään, rakenteeltaan koirista onkin tullut kelvottomia metsästykseen, puhumattakaan metsästysvietistä.

      Esim. suomenajokoira on ihan mahtava rotu ja metsästys on niiden juttu, vietti voi olla ihan järjetön. Itselläni kolme ajokoiraa ja en ikinä niitä suden suuhun tarkoituksella veisi, vaikka metsästän, pyrin olemaan mahdollisimman lähellä koiraa kun se ajaa, mutta silti on alle 100m päässä minusta koiran päälle käynyt susi, onko se muka normaalia? Hyväksyn suden luontoon, jos ne käyttäytyvät niin kuin villieläimet, esim karhuja ja ilveksiä on enempi ja en ole koskaan niitä luonnossa nähnyt, mutta näitä niin "uhanalaisia" susia kylläkin.

      • Pukeli.

        Jaha nyt tuli sitten itse metsästysvietti länganpäähän..Ja ohhoh ei ole koskaan esim. Karhua luonnossa nähnyt ??
        Ja meikäläinen sentään, marjanpoimija itärajan syrjäisiltä soilta on tavannut karhun silmästä silmään ja silti joutumatta paniikkiin.

        Ja sitten asiaan: Nämä ns. metsästäjät painottavat puheissaan rakkauttaan luontoon ja sen eläimistöön. Minusta sellainen rakkauden osoittaminen on vastenmielistä, missä kohde pyritään tappamaan ja huonoimmassa tapauksessa haavoittamaan jollon eläinparka kohtaa yksinäisen kuoleman kauheasti kidutettuna.

        Vielä näistä jäniskoirista (vanha nimitys): Kuinkahan monta niistäkin on päässyt hengestään juoksutettuna läkähdyksiin metsästysviettisen isännän toimesta? Ja se ei ole yksi tai kaksi.
        Pitkän elämäni aikana olen pannut merkille, että ajokoira ei totisesti ole päässyt sarjaan ihmisen paras ystävä, niin, kun monet muut rodut. Kun koira on tehnyt tehtävänsä se useinkin suljetaan tarhaansa omaan yksinäisyyteensä ja ainoa kontakti muihin elollisiin on, kun joku käy tökkäsemässä sille sen jokapäiväisen ruokakupin nenän alle.
        En tietysti voi ihan yleistää, mutta tällaisista tapauksista minulla on kokemuksia.


      • Tuossa ois
        Pukeli. kirjoitti:

        Jaha nyt tuli sitten itse metsästysvietti länganpäähän..Ja ohhoh ei ole koskaan esim. Karhua luonnossa nähnyt ??
        Ja meikäläinen sentään, marjanpoimija itärajan syrjäisiltä soilta on tavannut karhun silmästä silmään ja silti joutumatta paniikkiin.

        Ja sitten asiaan: Nämä ns. metsästäjät painottavat puheissaan rakkauttaan luontoon ja sen eläimistöön. Minusta sellainen rakkauden osoittaminen on vastenmielistä, missä kohde pyritään tappamaan ja huonoimmassa tapauksessa haavoittamaan jollon eläinparka kohtaa yksinäisen kuoleman kauheasti kidutettuna.

        Vielä näistä jäniskoirista (vanha nimitys): Kuinkahan monta niistäkin on päässyt hengestään juoksutettuna läkähdyksiin metsästysviettisen isännän toimesta? Ja se ei ole yksi tai kaksi.
        Pitkän elämäni aikana olen pannut merkille, että ajokoira ei totisesti ole päässyt sarjaan ihmisen paras ystävä, niin, kun monet muut rodut. Kun koira on tehnyt tehtävänsä se useinkin suljetaan tarhaansa omaan yksinäisyyteensä ja ainoa kontakti muihin elollisiin on, kun joku käy tökkäsemässä sille sen jokapäiväisen ruokakupin nenän alle.
        En tietysti voi ihan yleistää, mutta tällaisista tapauksista minulla on kokemuksia.

        putelille vähän katsottavaa: http://areena.yle.fi/tv/2175703


      • no norskille
        Tuossa ois kirjoitti:

        putelille vähän katsottavaa: http://areena.yle.fi/tv/2175703

        Eihän tuo mitään uutta ole norjalaisilta.

        Vuosia sitten oli otsikoissa kuvien kera kuinka nämä viikinkien jällkeläiset listivät kirveillä kuutteja. Siinä kuule lumi vaahtosi verestä ja tuskanhuuto kantautui kilometrin päähän.


      • metsänainen

        Olen ihan samaa mieltä, ajokoiranimunc. Nämä kaupunkilaiset ei tajua, että metsästyskoira ajaa ja haukkuu, miten nyt sitten kukin rotu tekeekin, ihan vapaasta tahdostaan, eikä metsästäjän pakottamana.
        Voin sanoa, että toisaalta se koirahan on luonnon armoilla metsällä, ja susi saa silloin käydä koiran kimppuun, onhan susi omalla alueellaan. Mutta jos susi tulee pihasta hakemaan koiran niin sitä minä en hyväksy.


    • Ei ole vaikeaa

      saada saksanpaimenta sellaiseksi ettei hauku,omani ei yksikään ole sitä harrastanut,jos ei koirien keskinäisissä leikeissä tulleita haukahduksia lasketa:)Mutta ei todellakaan räyskytä ohikulkevia elukoita eikä ihmisiä.Tuo oli aika jännä"hyväksyn suden luontoon,jos käyttäytyvät kuin villieläimet".No niinhän ne käyttäytyvätkin,eivät varmaan osaa erottaa sitä,että jänistä ajava koira on sinun" lemmikkisi",eipä syödä tuota,vaan käyttäytyy juuri kuten villieläin,kaikki on ravintoa,mikä tietenkin on ikävä asia koiran kannalta.Ainut mitä minä en ymmärrä,on juuri tuo,että minkä tiedetään olevan susialuetta,niin sinne ehdointahdoin viedään koiria metsälle.Mekin asumme ns.susialueella ja käymme kyllä metsälenkeilläkin,mutta nuo" vahtivat ja haukkuvat" Saksanpaimenet pidetään kumminkin kytkettynä,vaikka pysyisivät lähellä ilman sitäkin.

    • ihmiskyrpä

      Turkulainen mummo kaipaa sanonko ma mitä.

      • voi reppanaa

        ,kun on nyt joulumieli sulla senkin pahan ilmentymä!


      • antaa ottaa

        sano vaan, mitä sitä kainostelet. anti tulla vaan jos elämä siitä paranee ja jos sinulla kenties olisi vaikka sitä annettavaakin hänelle. se antamisen ilo näin joulunaikaan on iso ilo, ja joillakin ainoa ilo on ottaa vastaan antamisia.


      • L*O*L*

        ----


    • heiluvametsä

      Kysynvaan tollasta saadan odottaa?

    • suussenttääs
      • totuusesiin001

        Must toi on helvetin hyvä, että tutkivat noi salametsästäjät ja niitten yllyttäjät.


    • ajokoiramunss

      Meillä ajokoirat ovat perheen jäseniä, eivät mitään työvälineitä. Minulle ei ole tärkeintä eläimen tappaminen vaan koiran onnellisuus, ajokoira on varmasti onnellisin silloin kun asuu perheen parissa ja saa metsästää mahdollisimman paljon. Me emme paljonkaan tapa jäniksiä kauden aikana vaan enemmänkin treenaamme koiriamme.

      En ole koskaan kuullut, että ajokoira olisi juoksutettu kuoliaaksi isännän metsästysvietin takia. En ymmärrä mitä tarkoitat. Kerroppas ihan rehellisestii, miten tuo on tapahtunut?

      Paimenkoirilla on paimentamisvietti, vahtikoirilla vahtimisvietti, metsästyskoirilla metsästysvietti. Ei sitä viettiä kukaan koirilta saa pois. Olen kuullut sellaisestakin, että ajokoira otettu seurakoiraksi ja karannut, karkaamisen yhteydessä löytänyt jäniksen ja ihan itse sitä ruvennut ajamaan. Ajokoiraa kouluttaessa kun se on pentu, koira viedään metsään, koira löytää kiinnostavan hajun, jota ihan omatoimisesti seuraa ja jänis lähtee liikkeelle jäljen päästä, koiran vaistot vievät sitä, jotkut haukkuvat jo ensimmäisellä ajolla, toiset ajavat hiljaa, mutta perään ne ihan itse lähtevät oman viettinsä takia. Onko tuo pakottamista jonkun mielestä?

      Villieläimen luontoon kuuluu ihmisarkuus ja jos se hyökkää ihmisestä 100m päässä olevan koiran kimppuun niin tuskin ihminenkään silloin paljoa pelottaa. Jotkut kuitenkin väittävät, että susi voi haistaa 2km päähänkin.

      Sitä yrittää käyttää koiriaan mahdollisimman turvallisilla alueilla metsästämässä, mutta kun tilanne alkaa olla niin paha, että nuo sudet ovat levittäytyneet laajalti ja niitä on paljon. Pidän suurempana uhkana sutta kuin autoja koirieni kannalta.

      Ei suojelijoilla ymmärrystä meille metsästäjille löydy. Eikö se kerro koirien välittämisestä, jos käytämme niitä alkuperäiseen käyttötarkoitukseen ja kannattamalla susien vähentämistä suojelemme koiriamme. Arvostan paljon enemmän ihmisiä, jotka käyttävät koiria oikeaan käyttötarkoitukseen. Esim. husky on kaunis koira, mutta ulkonäön takana on käyttötarkoituskin.

    Ketjusta on poistettu 10 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kyllä suoraan

      Sanottua vi.tu.taa. Miksi en toiminut silloin. Sama kun olisi heittänyt smagardin menemään.
      Ikävä
      68
      1713
    2. Voisitko nainen kertoa mulle

      Tykkäätkö sä musta, vai unohdanko koko jutun? Mä en viitti tulla sinne enää, ettei mua pidetä jonain vainoajana, ku sun
      Suhteet
      163
      1411
    3. Oisko jii-miehelle jollakin asiaa

      Jos vaikka on jäänyt joku asia sydämen päälle.
      Ikävä
      88
      1232
    4. Perustele miksi hän ei

      Ole sopiva sinulle
      Ikävä
      120
      1204
    5. Miehelle naiselta

      Ajattelen sinua aina, en jaksa enää. Ja luulin, että pidit minusta, mutta silloin olisit tehnyt jotain. Mutta sinä et te
      Ikävä
      48
      1106
    6. Mikä oli nainen

      Paras yhteinen hetkemme niistä pienistä ja vähäisistä.
      Ikävä
      70
      869
    7. Miksi sinulla, nainen

      On niin negatiivinen asenne minuun ja yleensäkin negatiivinen käsitys?
      Ikävä
      104
      835
    8. Iäkkäät asiakkaat ärsyttävät kaupoissa

      Miksei Kela järjestä palvelua, jolla toimittaisivat ostokset suoraan ikäihmisille? https://www.is.fi/taloussanomat/art-
      Maailman menoa
      191
      766
    9. Olen syvästi masentunut

      En oikein voi puhua tästä kenenkään kanssa. Sillä tavalla että toinen ymmärtäisi sen, miten huonosti voin. Ja se että mi
      Tunteet
      97
      759
    10. Mitä vastaat jos

      Kysyn maanantaina jutteluaikaa ihan arkipäivisistä asioista, rauhassa? Koska nimittäin aion 😍
      Ikävä
      36
      654
    Aihe