bmw e36 328i

jeps

Kaipailisin objektiivista informaatiota kyseisestä bemarista. Onko tuossa vakiona "lukkoperä" vai oliko se pelkästään lisävarusteena saatavissa. Mitenkäs on kestävyyden ja huoltotarpeen laita. Onko www.autotalli.fi:a ilmoitettu kulutus todenmukainen, eli se kuluttaisi vähemmän, kuin 2.2 litrainen accord.
(Kulutus (l/100km):6,2 7,8 11,6)

Kiinnostaisi tuollainen e36 coupe tai Accord coupe, ja tuosta accosta tiedän paljon enemmän, kuin bemarista, joten toivoisin järkevää infoa aiheesta, kiitos. Eli ei mitään "Kaikki japsit on perseestä, osta bemari!!!111" tai muuta vastaavaa.

10

3689

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • TaPaNi

ei todellakaan ole noin pieni.
      Itsellä on 325ia coupe ja kulutus kaupungissa 12,5l kesäisin.Maantiellä pääsee 8 litraan.
      Ei noin isot koneet ihan tipoilla käy.

• jeps

Autotallissa ilmoitetut kulutukset:
        BMW 325i Kulutus (l/100km):   6,6 8,0 11,9
        http://autotalli.fi/crometapp/product/cars/typesearch/public/item.jsp?list=.4.0659CE7B80280F3CC892D3123E00D0D4&id=18771&portal=at&.pkg=66646160&.pkg=66646161

BMW 328i Kulutus (l/100km):   6,2 7,8 11,6
        http://autotalli.fi/crometapp/product/cars/typesearch/public/item.jsp?list=.2.663A375BA06E3C9BEA19F12A2CCCC330&id=18800&portal=at&.pkg=66646185&.pkg=66646186

Eli tuolla on ilmoitettu tuolle 328:lle pienempi kulutus. Kuulostaa minustakin ihmeelliseltä, että isommassa koneessa olisi pienempi kulutus, mutta niin tuolla ilmoitetaan.

Mitenkäs VANOS-järjestelmä. Onko sitä tuossa 2,5 litran koneessa, kun se ilmeisesti on tuossa isommassa koneessa, niin tekeekö se tuon eron. Vai voisikohan se johtua tuon isomman koneen suuremmasta väännöstä, että kun kulutusta on mitattu, niin ei ole tarvinnut ajaa niin suurilla kierroksilla verrattuna tuohon pienempään koneeseen, niin siinä on tullut tuo ero..

• paikkansa
        jeps kirjoitti:

Autotallissa ilmoitetut kulutukset:
        BMW 325i Kulutus (l/100km):   6,6 8,0 11,9
        http://autotalli.fi/crometapp/product/cars/typesearch/public/item.jsp?list=.4.0659CE7B80280F3CC892D3123E00D0D4&id=18771&portal=at&.pkg=66646160&.pkg=66646161

BMW 328i Kulutus (l/100km):   6,2 7,8 11,6
        http://autotalli.fi/crometapp/product/cars/typesearch/public/item.jsp?list=.2.663A375BA06E3C9BEA19F12A2CCCC330&id=18800&portal=at&.pkg=66646185&.pkg=66646186

Eli tuolla on ilmoitettu tuolle 328:lle pienempi kulutus. Kuulostaa minustakin ihmeelliseltä, että isommassa koneessa olisi pienempi kulutus, mutta niin tuolla ilmoitetaan.

Mitenkäs VANOS-järjestelmä. Onko sitä tuossa 2,5 litran koneessa, kun se ilmeisesti on tuossa isommassa koneessa, niin tekeekö se tuon eron. Vai voisikohan se johtua tuon isomman koneen suuremmasta väännöstä, että kun kulutusta on mitattu, niin ei ole tarvinnut ajaa niin suurilla kierroksilla verrattuna tuohon pienempään koneeseen, niin siinä on tullut tuo ero..

Kyllä 328i on todellakin pienempi kulutus johtuen juuri siitä että paras vääntöalue on pienemillä kierroksilla ja minä sen tiedän sillä monesti vituttaa kun itsellä on 325 ja kaverilla 328 ja onhan 328 moottori vähän uudempaa tekniikkaa.

• jeps
        paikkansa kirjoitti:

Kyllä 328i on todellakin pienempi kulutus johtuen juuri siitä että paras vääntöalue on pienemillä kierroksilla ja minä sen tiedän sillä monesti vituttaa kun itsellä on 325 ja kaverilla 328 ja onhan 328 moottori vähän uudempaa tekniikkaa.

Joo, tutkiskelin tässä asiaa ja tuli ilmi, että M50-koneessa on single-vanos - järjestelmä ja M52-koneessa on double-vanos, joka osaltaan vaikuttaa tuohon kulutukseen. Joissain lähteissä taidettiin mainita n. 0.4-0.5 litraa vähemmän satasella, kuin 325:n M50-kone. Ja onhan tuo muutenkin vähän uudempaa teknologiaa käyttävä motti tuo M52.

Eipä tuosta e36:n kestävyydestä tainnut löytyä kovinkaan paljoa sanottavaa. Lähinnä joitain pallonivelien menemistä ja automaatti-ilmastoinnin tietokoneen pimenemistä, mutta muuten kai tuon pitäisi varsin kestävä peli olla.

• jaska
        jeps kirjoitti:

Joo, tutkiskelin tässä asiaa ja tuli ilmi, että M50-koneessa on single-vanos - järjestelmä ja M52-koneessa on double-vanos, joka osaltaan vaikuttaa tuohon kulutukseen. Joissain lähteissä taidettiin mainita n. 0.4-0.5 litraa vähemmän satasella, kuin 325:n M50-kone. Ja onhan tuo muutenkin vähän uudempaa teknologiaa käyttävä motti tuo M52.

Eipä tuosta e36:n kestävyydestä tainnut löytyä kovinkaan paljoa sanottavaa. Lähinnä joitain pallonivelien menemistä ja automaatti-ilmastoinnin tietokoneen pimenemistä, mutta muuten kai tuon pitäisi varsin kestävä peli olla.

molemmilla ajelleena, 328 keskikulutus on jopa 2l vähempi, kuin 325:lla. Raakaa vääntöä huomattavasti enempi isommassa aina 1000r lähtien, 325 max vääntö jo n. 2000r/min, eli ei tarvitse juurikaan kierrättää. Perävälitys myös harvempi 2.93 (325i jotain 3.46). Muun liikenteen mukana ajellessa ei juuri tarvi kaasuun koskea ja pääsee rauhallisesti ajellessa lähes pikkuautomaisiin lukemiin. Jos vertailee esim. nykyisten 2L arvoja, moni vie jo enempi...

• Ex-bimmer kuski

328 Bemarista minulla ei ole mitään kokemusta, mutta yleisesti e36: sta on. Olen itse ajellu e36: lla n. 120 tkm. ilman suurempia ongelmia. Pallonivelet tuntuivat olevan edessä tosiaankin kulutustavaraa, minulla ne kesti n. 20tkm ja vaihtoon(molemmat puolet). Samoin lämmmityslaitteen puhaltimen vastuksesta paloi 2-3 krt 1, 2 js kolmos asento, mutta se oli helppo itsekkin korjata. Tänäkään päivänä en tiedä vielä, mikä tuon pakamisen aiheutti.

Lopuksi voisin kommentoida, helvetin miellyttävä ja mukava auto ajella...

• jaska jokunen

Mulla kokemusta E36 325 coupésta. Ostaessa mittarilukema oli 148 000 km, nyt 177 000. Se on ollu mulla n. vuoden. Muuta ei ole tehty kuin taka-akselin keinuvarsien puslat, sekä ala- ja ylätukivarsien ulommat puslat. Itse vaihdoin ja sen jälkeen käytin nelipyöräsuuntauksessa. Erittäin mukava auto ajella. Alapallot eivät muuten ole vieläkään väljät. Käytin leimalla n. kuukausi sitten.

• ex-bemaristi

Muistaakseni on niin että ensimmäisissä e36:ssa on tuo prosenttilukko 25%, mutta vanosin tulon jälkeen se olisi jätetty pois? Eli vuosimallit johonkin -93 asti ovat lukollisia, mikäli oikein muistan. Joku asiasta enempi tietävä voi valaista tarkemmin.

• jeps

Joissakin 328:a tuntuu tuo lukkoperä tosiaan olevan. Noh, kyllähän sen tietysti jälkiasennuksenakin saisi, mikäli tarvetta tulisi.

• hannu
        jeps kirjoitti:

Joissakin 328:a tuntuu tuo lukkoperä tosiaan olevan. Noh, kyllähän sen tietysti jälkiasennuksenakin saisi, mikäli tarvetta tulisi.

ole missään muissa malleissa vakiona kuin M-sarjalaisissa. Saa toki lisävarusteena, n.2000e. Kallis ja vaikea löytää käytettynäkin.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Takaisin ylös

Luetuimmat keskustelut

1. Ikävä sinua

Onkohan sulla ollut sama tunne kuin mulla viimeisten parin päivän aikana, eilen varsinkin. Ollaan oltu ihan lähellä ja k
      Ikävä
      23
      3094
    2. Otavassa tapahtuu!

Rakennuspalo, yläkerta tulessa. Henkirikosta epäillään. Tiettyä henkilöautoa etsitään, minkä mahdollinen epäilty ottanut
      Mikkeli
      35
      2138
    3. Oletko sä oikeesti varattu?

Että sen takii ei voida olla tekemisissä?
      Ikävä
      38
      2025
    4. Tulemmeko hyvin

Toimeen ja juttuun keskenämme? Luulen, että sopisit hyvin siihen ☀️ympäristöön, paljon kaikkea erilaista.♥️mietin tätä s
      Ikävä
      7
      1847
    5. Tiedän kuka sinä noista olet

Lucky for you, olen rakastunut sinuun joten en reagoi negatiivisesti. Voit kertoa kavereillesi että kyl vaan, rakkautta
      Ikävä
      42
      1508
    6. Rakas, kerro mulle

Miltä se tuntuu?
      Ikävä
      38
      1299
    7. Oletko ollut vihainen, suuttunut tai pettynyt

johonkin kaivattusi toimintaan?
      Ikävä
      123
      1198
    8. Pitkäaikaiset työttömät työllisyystöillä takaisin yhteiskuntaan

Vaikka se vähän maksaakin, niin parempi on valtion teettää hanttihommia, jottei yksilöistä tule yhteiskuntakelvottomia.
      Maailman menoa
      254
      1179
    9. Kesäseuraa

Kesäseuraa mukavasta ja kauniista naisesta. Viesti tänään mulle muualla asiasta jos kiinnostaa Ne ketä tahansa huoli, t
      Ikävä
      45
      1095
    10. Horoskooppikysely

Oma ja ikävän kohteen horoskooppi? Sopivatko yhteen?
      Ikävä
      13
      1049
    Aihe