Kaipailisin objektiivista informaatiota kyseisestä bemarista. Onko tuossa vakiona "lukkoperä" vai oliko se pelkästään lisävarusteena saatavissa. Mitenkäs on kestävyyden ja huoltotarpeen laita. Onko www.autotalli.fi:a ilmoitettu kulutus todenmukainen, eli se kuluttaisi vähemmän, kuin 2.2 litrainen accord.
(Kulutus (l/100km):6,2 7,8 11,6)
Kiinnostaisi tuollainen e36 coupe tai Accord coupe, ja tuosta accosta tiedän paljon enemmän, kuin bemarista, joten toivoisin järkevää infoa aiheesta, kiitos. Eli ei mitään "Kaikki japsit on perseestä, osta bemari!!!111" tai muuta vastaavaa.
bmw e36 328i
10
3689
Vastaukset
- TaPaNi
ei todellakaan ole noin pieni.
Itsellä on 325ia coupe ja kulutus kaupungissa 12,5l kesäisin.Maantiellä pääsee 8 litraan.
Ei noin isot koneet ihan tipoilla käy.- jeps
Autotallissa ilmoitetut kulutukset:
BMW 325i Kulutus (l/100km): 6,6 8,0 11,9
http://autotalli.fi/crometapp/product/cars/typesearch/public/item.jsp?list=.4.0659CE7B80280F3CC892D3123E00D0D4&id=18771&portal=at&.pkg=66646160&.pkg=66646161
BMW 328i Kulutus (l/100km): 6,2 7,8 11,6
http://autotalli.fi/crometapp/product/cars/typesearch/public/item.jsp?list=.2.663A375BA06E3C9BEA19F12A2CCCC330&id=18800&portal=at&.pkg=66646185&.pkg=66646186
Eli tuolla on ilmoitettu tuolle 328:lle pienempi kulutus. Kuulostaa minustakin ihmeelliseltä, että isommassa koneessa olisi pienempi kulutus, mutta niin tuolla ilmoitetaan.
Mitenkäs VANOS-järjestelmä. Onko sitä tuossa 2,5 litran koneessa, kun se ilmeisesti on tuossa isommassa koneessa, niin tekeekö se tuon eron. Vai voisikohan se johtua tuon isomman koneen suuremmasta väännöstä, että kun kulutusta on mitattu, niin ei ole tarvinnut ajaa niin suurilla kierroksilla verrattuna tuohon pienempään koneeseen, niin siinä on tullut tuo ero.. - paikkansa
jeps kirjoitti:
Autotallissa ilmoitetut kulutukset:
BMW 325i Kulutus (l/100km): 6,6 8,0 11,9
http://autotalli.fi/crometapp/product/cars/typesearch/public/item.jsp?list=.4.0659CE7B80280F3CC892D3123E00D0D4&id=18771&portal=at&.pkg=66646160&.pkg=66646161
BMW 328i Kulutus (l/100km): 6,2 7,8 11,6
http://autotalli.fi/crometapp/product/cars/typesearch/public/item.jsp?list=.2.663A375BA06E3C9BEA19F12A2CCCC330&id=18800&portal=at&.pkg=66646185&.pkg=66646186
Eli tuolla on ilmoitettu tuolle 328:lle pienempi kulutus. Kuulostaa minustakin ihmeelliseltä, että isommassa koneessa olisi pienempi kulutus, mutta niin tuolla ilmoitetaan.
Mitenkäs VANOS-järjestelmä. Onko sitä tuossa 2,5 litran koneessa, kun se ilmeisesti on tuossa isommassa koneessa, niin tekeekö se tuon eron. Vai voisikohan se johtua tuon isomman koneen suuremmasta väännöstä, että kun kulutusta on mitattu, niin ei ole tarvinnut ajaa niin suurilla kierroksilla verrattuna tuohon pienempään koneeseen, niin siinä on tullut tuo ero..Kyllä 328i on todellakin pienempi kulutus johtuen juuri siitä että paras vääntöalue on pienemillä kierroksilla ja minä sen tiedän sillä monesti vituttaa kun itsellä on 325 ja kaverilla 328 ja onhan 328 moottori vähän uudempaa tekniikkaa.
- jeps
paikkansa kirjoitti:
Kyllä 328i on todellakin pienempi kulutus johtuen juuri siitä että paras vääntöalue on pienemillä kierroksilla ja minä sen tiedän sillä monesti vituttaa kun itsellä on 325 ja kaverilla 328 ja onhan 328 moottori vähän uudempaa tekniikkaa.
Joo, tutkiskelin tässä asiaa ja tuli ilmi, että M50-koneessa on single-vanos - järjestelmä ja M52-koneessa on double-vanos, joka osaltaan vaikuttaa tuohon kulutukseen. Joissain lähteissä taidettiin mainita n. 0.4-0.5 litraa vähemmän satasella, kuin 325:n M50-kone. Ja onhan tuo muutenkin vähän uudempaa teknologiaa käyttävä motti tuo M52.
Eipä tuosta e36:n kestävyydestä tainnut löytyä kovinkaan paljoa sanottavaa. Lähinnä joitain pallonivelien menemistä ja automaatti-ilmastoinnin tietokoneen pimenemistä, mutta muuten kai tuon pitäisi varsin kestävä peli olla. - jaska
jeps kirjoitti:
Joo, tutkiskelin tässä asiaa ja tuli ilmi, että M50-koneessa on single-vanos - järjestelmä ja M52-koneessa on double-vanos, joka osaltaan vaikuttaa tuohon kulutukseen. Joissain lähteissä taidettiin mainita n. 0.4-0.5 litraa vähemmän satasella, kuin 325:n M50-kone. Ja onhan tuo muutenkin vähän uudempaa teknologiaa käyttävä motti tuo M52.
Eipä tuosta e36:n kestävyydestä tainnut löytyä kovinkaan paljoa sanottavaa. Lähinnä joitain pallonivelien menemistä ja automaatti-ilmastoinnin tietokoneen pimenemistä, mutta muuten kai tuon pitäisi varsin kestävä peli olla.molemmilla ajelleena, 328 keskikulutus on jopa 2l vähempi, kuin 325:lla. Raakaa vääntöä huomattavasti enempi isommassa aina 1000r lähtien, 325 max vääntö jo n. 2000r/min, eli ei tarvitse juurikaan kierrättää. Perävälitys myös harvempi 2.93 (325i jotain 3.46). Muun liikenteen mukana ajellessa ei juuri tarvi kaasuun koskea ja pääsee rauhallisesti ajellessa lähes pikkuautomaisiin lukemiin. Jos vertailee esim. nykyisten 2L arvoja, moni vie jo enempi...
- Ex-bimmer kuski
328 Bemarista minulla ei ole mitään kokemusta, mutta yleisesti e36: sta on. Olen itse ajellu e36: lla n. 120 tkm. ilman suurempia ongelmia. Pallonivelet tuntuivat olevan edessä tosiaankin kulutustavaraa, minulla ne kesti n. 20tkm ja vaihtoon(molemmat puolet). Samoin lämmmityslaitteen puhaltimen vastuksesta paloi 2-3 krt 1, 2 js kolmos asento, mutta se oli helppo itsekkin korjata. Tänäkään päivänä en tiedä vielä, mikä tuon pakamisen aiheutti.
Lopuksi voisin kommentoida, helvetin miellyttävä ja mukava auto ajella...- jaska jokunen
Mulla kokemusta E36 325 coupésta. Ostaessa mittarilukema oli 148 000 km, nyt 177 000. Se on ollu mulla n. vuoden. Muuta ei ole tehty kuin taka-akselin keinuvarsien puslat, sekä ala- ja ylätukivarsien ulommat puslat. Itse vaihdoin ja sen jälkeen käytin nelipyöräsuuntauksessa. Erittäin mukava auto ajella. Alapallot eivät muuten ole vieläkään väljät. Käytin leimalla n. kuukausi sitten.
- ex-bemaristi
Muistaakseni on niin että ensimmäisissä e36:ssa on tuo prosenttilukko 25%, mutta vanosin tulon jälkeen se olisi jätetty pois? Eli vuosimallit johonkin -93 asti ovat lukollisia, mikäli oikein muistan. Joku asiasta enempi tietävä voi valaista tarkemmin.
- jeps
Joissakin 328:a tuntuu tuo lukkoperä tosiaan olevan. Noh, kyllähän sen tietysti jälkiasennuksenakin saisi, mikäli tarvetta tulisi.
- hannu
jeps kirjoitti:
Joissakin 328:a tuntuu tuo lukkoperä tosiaan olevan. Noh, kyllähän sen tietysti jälkiasennuksenakin saisi, mikäli tarvetta tulisi.
ole missään muissa malleissa vakiona kuin M-sarjalaisissa. Saa toki lisävarusteena, n.2000e. Kallis ja vaikea löytää käytettynäkin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ikävä sinua
Onkohan sulla ollut sama tunne kuin mulla viimeisten parin päivän aikana, eilen varsinkin. Ollaan oltu ihan lähellä ja k233094Otavassa tapahtuu!
Rakennuspalo, yläkerta tulessa. Henkirikosta epäillään. Tiettyä henkilöautoa etsitään, minkä mahdollinen epäilty ottanut352138- 382025
Tulemmeko hyvin
Toimeen ja juttuun keskenämme? Luulen, että sopisit hyvin siihen ☀️ympäristöön, paljon kaikkea erilaista.♥️mietin tätä s71847Tiedän kuka sinä noista olet
Lucky for you, olen rakastunut sinuun joten en reagoi negatiivisesti. Voit kertoa kavereillesi että kyl vaan, rakkautta421508- 381299
- 1231198
Pitkäaikaiset työttömät työllisyystöillä takaisin yhteiskuntaan
Vaikka se vähän maksaakin, niin parempi on valtion teettää hanttihommia, jottei yksilöistä tule yhteiskuntakelvottomia.2541179Kesäseuraa
Kesäseuraa mukavasta ja kauniista naisesta. Viesti tänään mulle muualla asiasta jos kiinnostaa Ne ketä tahansa huoli, t451095- 131049