Kirkkoherra

Heteromiesten

Eipä tarvitse valita uutta kirkkoherraa eläköityvän tilalle.
Eronneita kirkosta jo niin paljon Haukiputaalla ettei ole pappia vara palkata.

10v sisällä jo ongelmana mitä raunioituvalle kirkolle tehdään.

5

236

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tätä mieltä

      Kaiken takana tämä sukupuolineutraali avioliitto. Toinen puoli erosi ensin, kun ei pääse naimisiin ja toinen puoli nyt, kun toiset pääsevät naimisiin. Avioliitosta ei kyllä kannattas puhua heijän kohalla, koska sillon mennään liian pitkälle. Kaikki muut vielä pitkin hampain hyväksyn, mutta nimeksi voitais laittaa, jos ei nyt ihan sukupuuttolaki, niin vaikkapa parisuhdelaki. Eikä kirkollista vihkimistä! Sitte eroan minäkin, jos siihen mennään. En kyllä ihmettele ollenkaan, että joitakin otti nuo arkkipiispan hehkutukset niin paljon päähän, että äkkiä koneelle ja kirkosta veks. Tais saaha pahempaa jälkeä aikuseksi, kuin Räsänen! Onkohan tuo eroaminen tehty liian helpoksi, kun näyttäis, että ainakin niistä osa on tehty hetken mielijohteessa!? Kuuluupa heitä tuttavapiiriinikin, jotka eroavat ja kohta taas liitytään.

    • Viljamio

      Eroakirkosta.fi sivulla oli ihan laskuri paljonko säästää kun jättää tämän satukerhon jäsenyyden. Summa oli niin iso ettei enään tarvinnut asiaa pohtia.

      Kiitos 53 vuoden satukerhon jäsenyydestä.

    • tätä mieltä

      Pysy pois sitte tuolta kirkostaki, äläkä vaa missää tappauksesa käy kuluttamasa sielä penkkejä. Ja sano ommaisille, ettei sun hauvalle tarvi papin tulla satuilemaan. Oon nähäny senki ihimeen, että kirkosta eronneen hautajaisiin pyyetään pappi!!

    • Mielipide tämäkin

      Kirkosta eronnut ei välttämättä ole eronnut Jumalasta, ja voi edelleen uskoa kuten ev.lut kirkko opettaa. Ne on nämä lieveilmiöt kirkon sisällä, jotka aiheuttaa ristiriidan uskomisen ja kirkkoon kuulumisen suhteen. Aiemmin eron syynä on voinut olla esim. homovastaisuus, ekumeniavastaisuus, juoppo työntekijä joka saa vain jatkaa ja jatkaa... jne jne

    • Jaakob 2.

      Hautauksen ja papin saa vaikkei kirkkoon kuuluisi, se on kirkon henki.
      Tai on ollut, nykyisin kirkko on yksi tuulimylly.

      Kaikesta sitä vapaaehtoisesti on maksanut, eroakirkosta . fi, ratkaisu ongelmaan

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      138
      10080
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      53
      2924
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      188
      2727
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      24
      2087
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      16
      1852
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      17
      1669
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      18
      1577
    8. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      14
      1546
    9. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      18
      1533
    10. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      15
      1348
    Aihe