Minulla on kohtuu tuore n 240-260 l akvaario. Vesiarvot ovat hyvät. Kalat ja kasvit voivat hyvin,kasveja paljon. Pohjana hiekka, siellä kierteisiä.
Luin, että suodatinta ei saisi kovin usein puhdistaa. Minä kuitenkin vuoroviikoin joudun ne putsaamaan. Minulla siis kaksi sisäsuodatinta, jotka ainakin pakkauksen mukaan riittäisivät kummatkin 300 litran akvaarioon, että teho pitäisi olla hyvä. Lisäksi ilmapumppu mutta se taitaa olla vain sisustuksellinen ilman varsinaista hyötyä.
Suodattimet vain lakkaavat kierrättämästä vetta ja kun huuhtelen ne, ovat täynnä jotakin mömmöä.
Ruokin mielestäni kohtuudella ja vaihdan vettä viikon tai kahden välein. Kaloja: parvet tetroja, platyjä ja milliksiä, muutama monninen ja rihmakalapariskunta ja helmipartamnni.
Mikä neuvoksi? Haittaako noin tiuha puhdistusväli. Mittaan vesiarvot viikottain ja asteikon mukaan ovat kaikki reilusti ok-puolella. Aluksi mittasin päivittäin, eikä mitään muuta heilahdusta ole, kuin ph-arvon nousu (näyttää tippatestillä enemmän kuin liuskalla)
Suodatinogelma (ko?)
6
185
Vastaukset
- aspidoras
ilmeisesti on sisäsuodatin,tuon kokoiseen akvaarioon olisi järkevämpää hankkia ulkosuodatin ja suodattimen ilmoitettu teho olisi huvä väh kolminkertaistaa akvaarion kokoon nähden.ulkosuodattimen etuna on mm että siihen voi asentaa hanan jolla säädellä vedenkiertoa.Eli sinulla on akvaarion kokoon nähden liian pieni suodatn ja se tukkeutuu nopeasti.puhdistusväli on ehkä liiankin lyhyt,parempi putsata ennen kuin tukkeutuu,toivottavasti sait jostain neuvoista kiinni :)
- sdjnffjhuj
Sisäsuodattimen voi putsata useamminkin mutta biologistasuodatinta ei kannata turhan useasti putsata. Mitä vesiarvomittausia olet tehnyt. Mitkä tulokset ovat kun ne ovat hyvät.
- alkup.
Tippatestit ja liuskat normaalissa. Sitä tarkoittaa ok. Ei nitriittiä tai nitraattia. Ph 7.4.kh 8. Gh 5.oliko niitä muita. Lämpö 25
- sdjnffjhuj
Olishan se pitänyt tietää kun vesiarvot on hyvät niin silloin ne on normaalit :)
Mutta mutta......kysymykseen jo vastasinkin. Sisäsuodattimien tiuha puhdistusväli ei haittaa mitään. Sisäsuodattimet ovat lähinnä roskan ja pas..n kerääjiä ja ne pitääkin putsata useasti. jos ei äsken tullu perilleasti no ostahan muutama leväbarbi!
- 12+12
Miksi minun pitäisi ostaa muutama leväbarbi
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Eutanasia - miksi eläimelle sallitaan armokuolema, mutta ihmiselle ei?
Olen pitkään ihmetellyt yhtä asiaa Suomessa. Kun koira kärsii parantumattomasta sairaudesta ja kovista kivuista, eläinlä6611977Sanna Marin vetänyt leukoja 11 kertaa
Tästähän oli joskus polemiikkia, kun muistaakseni lupasi kymmenen tai jotain vedellä. No nyt niin on, ainakin omien san665044Sosiaalidemokratia romahtanut kautta maailman
nuoret eivät enää kannata järjetöntä aatetta, joten demarien täytyy hakea kannattajia mamuista. Ruotsin sos.demit jo kie2973091Miksi Seta ja Sofia Virta ei vaadi muslimeita kunnioittamaan priden-arvoja?
Kuten tiedetään niin islam ei hyväksy sitä mitä pride edustaa. Seta-pomo Mikkonen nosti hirveän äläkän kun yksi tepsin1963009- 1372150
Farmi Suomi: Kokeeko Frederik, 81, saman kohtalon kuin ikämies Danny?
Danny, musiikkineuvos Ilkka Lipsanen, nähtiin mukana Farmi Suomi -realityssä v. 2024. Danny teki yllätysratkaisun ja tuo221387Tyhmä persuväite = köyhä argumentti
Väite, että vasemmistopuolueita äänestäisivät vain “köyhät, tapatyöttömät tai heikoilla lahjoilla varustetut”, kertoo en301378- 1021322
Sosialismia Tampereella: Virallinen ilmiantolinja avautuu kaupungissa
Nyt siis mennään mansessa ihan justiinsa samaan malliin kuin entisessä Neuvostoliitossa, jossa saattoi ilmiantaa naapuri45129340 vuotta töitä paiskinut ja 3 vuotta työttömänä mamuna Suomessa, sama eläke
Jokin mättää. Eläkettä ei pidä maksaa lainkaan mamuille jos työhistoriaa ei ole vähintään 10 vuotta takana.2311265