Suodatinogelma (ko?)

12+12

Minulla on kohtuu tuore n 240-260 l akvaario. Vesiarvot ovat hyvät. Kalat ja kasvit voivat hyvin,kasveja paljon. Pohjana hiekka, siellä kierteisiä.

Luin, että suodatinta ei saisi kovin usein puhdistaa. Minä kuitenkin vuoroviikoin joudun ne putsaamaan. Minulla siis kaksi sisäsuodatinta, jotka ainakin pakkauksen mukaan riittäisivät kummatkin 300 litran akvaarioon, että teho pitäisi olla hyvä. Lisäksi ilmapumppu mutta se taitaa olla vain sisustuksellinen ilman varsinaista hyötyä.

Suodattimet vain lakkaavat kierrättämästä vetta ja kun huuhtelen ne, ovat täynnä jotakin mömmöä.

Ruokin mielestäni kohtuudella ja vaihdan vettä viikon tai kahden välein. Kaloja: parvet tetroja, platyjä ja milliksiä, muutama monninen ja rihmakalapariskunta ja helmipartamnni.

Mikä neuvoksi? Haittaako noin tiuha puhdistusväli. Mittaan vesiarvot viikottain ja asteikon mukaan ovat kaikki reilusti ok-puolella. Aluksi mittasin päivittäin, eikä mitään muuta heilahdusta ole, kuin ph-arvon nousu (näyttää tippatestillä enemmän kuin liuskalla)

6

176

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • aspidoras

ilmeisesti on sisäsuodatin,tuon kokoiseen akvaarioon olisi järkevämpää hankkia ulkosuodatin ja suodattimen ilmoitettu teho olisi huvä väh kolminkertaistaa akvaarion kokoon nähden.ulkosuodattimen etuna on mm että siihen voi asentaa hanan jolla säädellä vedenkiertoa.Eli sinulla on akvaarion kokoon nähden liian pieni suodatn ja se tukkeutuu nopeasti.puhdistusväli on ehkä liiankin lyhyt,parempi putsata ennen kuin tukkeutuu,toivottavasti sait jostain neuvoista kiinni :)

• sdjnffjhuj

Sisäsuodattimen voi putsata useamminkin mutta biologistasuodatinta ei kannata turhan useasti putsata. Mitä vesiarvomittausia olet tehnyt. Mitkä tulokset ovat kun ne ovat hyvät.

• alkup.

Tippatestit ja liuskat normaalissa. Sitä tarkoittaa ok. Ei nitriittiä tai nitraattia. Ph 7.4.kh 8. Gh 5.oliko niitä muita. Lämpö 25

• sdjnffjhuj

Olishan se pitänyt tietää kun vesiarvot on hyvät niin silloin ne on normaalit :)

Mutta mutta......kysymykseen jo vastasinkin. Sisäsuodattimien tiuha puhdistusväli ei haittaa mitään. Sisäsuodattimet ovat lähinnä roskan ja pas..n kerääjiä ja ne pitääkin putsata useasti.

• jos ei äsken tullu perilleasti no ostahan muutama leväbarbi!

• 12+12

Miksi minun pitäisi ostaa muutama leväbarbi

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Persut ja Tall poppy -syndrooma

Persut ovat uhranneet käytännössä koko elämänsä lannistaakseen tai sabotoidakseen yksilöitä, jotka erottuvat joukosta ky
      Maailman menoa
      7
      4815
    2. Oot mahtava tyyppi

En tiedä luetko palstaa. Koitan siitä huolimatta. Oot mun mielestä tosi erityinen tyyppi. Nopeesti taisin ihastua. Jot
      Ikävä
      44
      4704
    3. Orpo: Seuraavalla hallituksella ei ole yhtään enempää rahaa

Valtiovarainministeriön virka-arvion mukaan julkisen talouden sopeutuksen tarve on noin kymmenen miljardia euroa ensi va
      Maailman menoa
      180
      3845
    4. Suomen kieli hiipuu vähitellen Vantaalla

nykytahdilla jo joka kolmas vantaalainen on vieraskielinen 2030-luvun alussa. Maahanmuutto, suomalaisten alhainen synty
      Maailman menoa
      42
      3613
    5. Miksi vihereät ja vasemmisto haluavat tuhota tämän maan?

He halusivat, että kannabis tulisi lailliseksi? - eikö kylliksi nuoria tuhota jo nyt huumeilla? - kannabis tuhosi minun
      Maailman menoa
      113
      3574
    6. Sofia servasi Pikku-Villen suvereenisti

– Ihanko tosissaan tuleva sosiaali- ja terveysministeri hyökkää oppositiopuolueen puheenjohtajaa vastaan siksi, että täm
      Maailman menoa
      64
      3070
    7. Kun puolustusvoimat on huolissaan nuorison huonosta kunnosta

ajatellen varusmiespalvelusta(kun moni joutuu keskeyttään), niin johan tuli joku yliopiston vasemmistonainen selittään,
      Maailman menoa
      111
      2022
    8. Ikävän karkoitukseen klassikkokysymys

Mikä biisi saa hymyn huulille ja ajatukset mukavasti siihen yhteen ja ainoaan? 🤩 Laita biisin sanat, älä linkkiä. Alo
      Ikävä
      12
      1090
    9. Elämäni rakkaus

Sitä sinä olet minulle ollut. Siksi tämä on kai niin vaikeaa. Jos sinä luopuisit niin ehkä se tulisi luonnostaan sitten
      Ikävä
      63
      897
    10. Millainen mulle

Sitten sopisi?
      Ikävä
      93
      812
    Aihe