Suodatinogelma (ko?)

12+12

Minulla on kohtuu tuore n 240-260 l akvaario. Vesiarvot ovat hyvät. Kalat ja kasvit voivat hyvin,kasveja paljon. Pohjana hiekka, siellä kierteisiä.

Luin, että suodatinta ei saisi kovin usein puhdistaa. Minä kuitenkin vuoroviikoin joudun ne putsaamaan. Minulla siis kaksi sisäsuodatinta, jotka ainakin pakkauksen mukaan riittäisivät kummatkin 300 litran akvaarioon, että teho pitäisi olla hyvä. Lisäksi ilmapumppu mutta se taitaa olla vain sisustuksellinen ilman varsinaista hyötyä.

Suodattimet vain lakkaavat kierrättämästä vetta ja kun huuhtelen ne, ovat täynnä jotakin mömmöä.

Ruokin mielestäni kohtuudella ja vaihdan vettä viikon tai kahden välein. Kaloja: parvet tetroja, platyjä ja milliksiä, muutama monninen ja rihmakalapariskunta ja helmipartamnni.

Mikä neuvoksi? Haittaako noin tiuha puhdistusväli. Mittaan vesiarvot viikottain ja asteikon mukaan ovat kaikki reilusti ok-puolella. Aluksi mittasin päivittäin, eikä mitään muuta heilahdusta ole, kuin ph-arvon nousu (näyttää tippatestillä enemmän kuin liuskalla)

6

181

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • aspidoras

ilmeisesti on sisäsuodatin,tuon kokoiseen akvaarioon olisi järkevämpää hankkia ulkosuodatin ja suodattimen ilmoitettu teho olisi huvä väh kolminkertaistaa akvaarion kokoon nähden.ulkosuodattimen etuna on mm että siihen voi asentaa hanan jolla säädellä vedenkiertoa.Eli sinulla on akvaarion kokoon nähden liian pieni suodatn ja se tukkeutuu nopeasti.puhdistusväli on ehkä liiankin lyhyt,parempi putsata ennen kuin tukkeutuu,toivottavasti sait jostain neuvoista kiinni :)

• sdjnffjhuj

Sisäsuodattimen voi putsata useamminkin mutta biologistasuodatinta ei kannata turhan useasti putsata. Mitä vesiarvomittausia olet tehnyt. Mitkä tulokset ovat kun ne ovat hyvät.

• alkup.

Tippatestit ja liuskat normaalissa. Sitä tarkoittaa ok. Ei nitriittiä tai nitraattia. Ph 7.4.kh 8. Gh 5.oliko niitä muita. Lämpö 25

• sdjnffjhuj

Olishan se pitänyt tietää kun vesiarvot on hyvät niin silloin ne on normaalit :)

Mutta mutta......kysymykseen jo vastasinkin. Sisäsuodattimien tiuha puhdistusväli ei haittaa mitään. Sisäsuodattimet ovat lähinnä roskan ja pas..n kerääjiä ja ne pitääkin putsata useasti.

• jos ei äsken tullu perilleasti no ostahan muutama leväbarbi!

• 12+12

Miksi minun pitäisi ostaa muutama leväbarbi

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Riikka Purra lupasi Suomen kansalle 1 euron bensaa, hinta nyt 2 euroa

Vasemmistolaisen Marinin hallituksen aikana bensa ei maksanut kuin 1,3 euroa litralta. Ministerin pitäisi perustuslain m
      Maailman menoa
      49
      3709
    2. Natomaa hyökkäsi Iraniin

Näemme nyt tällä hetkellä Natomaan nimeltä Yhdysvallat, joka toimii aika pitkälti perinteisen kansainvälisen lain ulkopu
      NATO
      716
      3595
    3. Trump aloitti III maailmansodan tänään.

Narsisti ja mielipuoli Trump pitäisi saada pois, miten se onnistuisi parhaiten?
      Maailman menoa
      398
      3381
    4. Suvi Lindenillä 5 366 päivän putki

Täytyy kyllä myöntää vaikka olen itsekin innokas, niin en ole tuollaiseen yli kymmenen vuoden putkeen kyennyt. Välillä o
      Maailman menoa
      80
      3195
    5. Mistä se kertoo

Näin miehen pitkästä aikaa. Samantien iski sellainen paineen tunne rintaan, sitä ei ole ollut vuosiin. Ja nyt olen siitä
      Ikävä
      36
      2979
    6. Rakas tiedät, että toivoisin

Kuulevani sinusta. Tiedät, että viestisi tekisi minut ihan onnelliseksi. Että äänesi kuuleminen saisi minut leijumaan ja
      Ikävä
      58
      2468
    7. Eräs on taas viettänyt kokoyön täällä!!

Etkö sä nuku koskaan??
      Ikävä
      50
      2275
    8. Miksi rakastuit

Kaivattuusi?
      Ikävä
      98
      2165
    9. Viesti miehelle

Nyt vastaa oikea taa´app. Ainoastaan puhelimitse voidaan selvittää asioita, mutta tuskin sitä haluat kaiken halveeramise
      Ikävä
      14
      2009
    10. Nyt on sanottava että sattuu kipeästi

Jos, sinä aikana kun olen kaivannut ja odottanut sinua ja olet tiennyt sen, niin jos valitsit toisen miehen. Katsot minu
      Ikävä
      18
      1999
    Aihe