Joulu

Yksin

Miten te yksinäiset kohtalotoverit vietätte joulua ?

Olen jo keski-ikäinen eronnut nainen, lapsia ei ole.
En halua mennä sukulaisiin jouluna, siellä parittomuus vain korostuu.

Joskus olen vain käynyt vielä aattona shoppailemassa, sitten kotiin pino kirjoja, ruokaa (ei jouluruokaa), sitten jo tapaninpäivänä voi lähteä ulos kämpästä. Olo on kuin olisi ollut haudassa.

Huh, huh, pahinta on eräänlainen häpeän tunne - ei voi mennä yksin ravintolaan tms. joka olisi jouluna auki.
Tulee sellainen olo että kaikki ajattelee, että tuo on niin tyhmä ja ikävä ihminen että joutuu olemaan yksin...

23

1516

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Joe Sanchez

      Tule sinne ravintolaan,siellä me yksinäiset
      kohtalotoverit olemme.Ne jotka eivät ole
      toivosta luopuneet ja jääneet neljän seinän
      sisälle aatoksi.Olo on tosiaan kuin haudassa
      jos jää mökkiin pyhien ajaksi,toivoisinpa
      melkein,että sais olla vaikka töissä koko
      joulun ajan.Mutta ei tässä keski-iän hurjaa
      vauhtia lähestyessä pahemmin häpeile
      (häpeävätkö miehet muutenkaan?)mennä
      aattona baariin.Tsemppiä sulle,ja hieman
      aikaista sanoa,mutta hyvää tulevaa joulua

      • Joulun pyhien aikaan järjestetään myös yhteistä joulunviettoa toimintakeskuksissa jonne myös yksinäiset ovat tervetulleita.Niissä on kaikenlaista ohjelmaa ja saa syödä kaikenlaisia jouluherkkuja
        Myös ravintolaan voi mennä yksinäinen joulunpyhinä siellä on myös muita yksinäisiä.Tässä joitakin vinkkejä joulun viettoon.


    • m 30

      Joulu on yksinäistä aikaa...niin oli viime vuonna ja niin on taas. Joka tapauksessa siihen alkaa varmasti jossain vaiheessa tottua. Ei sitä kuiteskaan kannata synkistellä, sillä siihen elämä on liian lyhyt. Opeteltava siihen ettei yksin tunnu yksinäiseltä (en tosin ole itsekään onnistunut)

    • Rau_haa
    • yli60jo

      Muutamana jouluna tämä mummo ollut risteilyllä ja nyt kun on mahdollisuus lähden Lappiin joulunviettoon ja yksin tälläkin kertaa......no on kai siellä hotellissa muitakin.....

    • Kari_puu

      On kai jos et ole Iso-Syötteelle menossa, mutta sehän ei lappia vielä olekaan. Siellä onkin mukava lapissa viettää porojen seurana päivä jos toinenkin. On yleistynyt tuo hotellissa joulun vietto, moni jututtamani tekee niin. Meneekös uus vuosi samaan syssyyn?

      • yli60jo

        Saariselälle läksin, ei mene uusi vuosi samaan syssyyn, loppuviikosta jo kotiudun...... ihanan rauhallista täällä ja poroja ei vielä ole raitilla näkynyt 😊
        Hyvää ja rauhaisaa joulua kaikille.


    • jäätynytmyy

      Tunnen ihmisiä. Elämässäni on ihmisiä. Mutta elämässäni on enimmäkseen ongelmaisia ihmisiä. Yhteydenpito on heidän elämänsä ruotimista, he puhuvat ja puhuvat ja oikeastaan näin jouluksi kutsuttuna aikana he vain muuttuvat kaaottisemmaksi. Ja minä olen tehnyt valintani olla itsekseen. Koska en jaksa kuunnella, osallistua heidän juttuihinsa. Ja oma juttuni ei millään ole osallistua joulun hässäkkään. Nytkin mietin, kun joulu on aivan tässä, että miksi osallistua, olla muiden kanssa, kun se olisi vain osallistumista heidän kuvioihinsa. Aina vain he, he ja he. Se, että olen jouluna yksin, on oma valintani. Olen vetäytynyt enkä vietä joulua oikein mitenkään. Oma erilaisuus ja jonkinlainen näkymätön yksinäisyys, jota kukaan ei osaa edes kohdalleni aavistaa, korostuvat nyt. Monet ihmissuhteeni ovat tuntuneet auttamissuhteilta, perässä raahattavilta sekavilta kuvioilta. Kai jossakin on samanhenkisiäkin, mutta vielä emme ole kohdanneet. Tai sitten en vain osaa olla ihmisten kanssa. Tai jotain en tiedä.... koko joulukuvio on monen ihmisen kohdalla vain outo mekaaninen esitys, joka suoritetaan. Kuulumista toisiin kaipaan, siis en vain nyt jouluna vaan jokaisena muuna elämänpäivänä....

    • Mies65vuotta

      Minä pyrin olemaan töissä, vapaaehtoisesti, kunnes menen haudalle viemään kynttilän. Illalla pistän saunan lämpimään ja katson telkkaria illemmalla. Jotkin illalla syön, laatikkoa ym. Koska mitään ei ole, niin jouluaamuna aikaisin työpaikalle. Se siitä. Keskustelisin jonkun kanssa välissä, ettei tarvitse jöröttää koko pyhiä. Mies 65 vuotta.

    • e44

      Ulkoilemalla, lepäilemällä, lukemalla, sopivasti herkkuja. Pidän joulukonserteista. Silti tuntuu kuin olisin ainoa ihminen koko maailmassa. Pitkä tarina. Ja eihän se niin oikeasti mene. Muutama ystävä muina aikoina. Mua vaivaa jouluapeus. En halua rasittaa sillä muita, ja siksi kukaan ei tedä, että olen yksin. Pelkään, että ajatellaan mun olevan kamala ihminen. No, en ole, vaan ihan mukava. No, jouluaaton mentyä alkaa helpottaa. Hyvää joulua muille jouluna yksinäisille <3

      • asennekysymys

        Mikäs hätä tässä on itsekseen Joulua viettää. Kummipoika tulee kyläilemään ja jouluvalmistelut on tehty. Olen yksin pyhät, mutta en tunne olevani yksinäinen.

        HYVÄÄ JOULUA KAIKILLE.


    • Mies65vuotta

      Luulin linjan olevan hiljainen. Aatoksi olen varannut lanttulaatikkoa, muutaman siivun kinkkua ja pienen palan lämmin savuporoa. Varmaan huomisen aaton ja joulupäivän ruuaksi riittää. Mutta keskustelukumppani puuttuu. Enköhän pääse taas joulun ohi katsomalla tv:tä. Miten muut?

      • yli60jo

        Mulle saa kirjoittaa postiin joka löytyy nimimerkin humpparuusa takaa 😊


    • alle70mummo

      Olen aika epätekninen.
      Miten kirjoittaa kirjeitä tänne?
      En ole avo-, en avioliiton-, seksisuhteen-, enkä minkään erikoisen hakusessa.
      Ihan vain olis kiva saada kavereita, tykkään kirjoittamisesta.

      Eli onko täällä joku palsta minne voi kirjoittaa? Mistä löytyy esim tää humpparuuska?
      Miten toimia?

      • fghnfgnffgn

        Fiksuin lähestymistapa on sähköpostin kautta ja jos sinulla ei ole sellaista niin suomi24:lle rekisteröityminen varmaan auttaa.


      • kurkkasin

        No oikeesti tuota nimimerkkiä humpparuuska ei löydykään kun väärin olet kirjoittanut........ tuolla ylhäällä on kohta jossa lukee :etsi...... sieltä läytyy kohta johon voit kirjoittaa SE OIKEIN KIRJOITETTU nimimerkki ja jos nimimerkki on rekisteröitynyt ja laittanut profiiliinsa yhteystiedot ne löytyy sen nimimerkin takaa kuten tuolla oli mainittu.....


      • eilöytynyt
        kurkkasin kirjoitti:

        No oikeesti tuota nimimerkkiä humpparuuska ei löydykään kun väärin olet kirjoittanut........ tuolla ylhäällä on kohta jossa lukee :etsi...... sieltä läytyy kohta johon voit kirjoittaa SE OIKEIN KIRJOITETTU nimimerkki ja jos nimimerkki on rekisteröitynyt ja laittanut profiiliinsa yhteystiedot ne löytyy sen nimimerkin takaa kuten tuolla oli mainittu.....

        Eipä löydy noilla sun ohjeilla kuin jotain vanhoja juttuja eikä edes rekisteröityneitä nimimerkkejä.
        Joskus vuosia sitten tuo onkin toiminut mutta ei nyt ainakaan toimi


    • Anonyymi

      Kaikki on tervetullut osallistumaan joulukeräykseen!

      Saatavat varat jaetaan ruokana, vaatteina ja lahjakortteina vähäosaisille lapsiperheille ja muille vähävaraisille sekä syrjäytymisvaarassa oleville ihmisille. Tehdään yhdessä hyvää!

      Pienistä lahjoituksista syntyy yhdessä iso potti! ❤️

      Lahjottaminen
      https://joulukerays.fi/

      • Anonyymi

        Kuinka paljon sinulle pitäisi antaa rahaa, että olisit tyytyväinen?
        Minä eläkeukko annoin paikkakuntani diakonialle 30 tuhatta euroa, kun sanoivat etteivät vedä välistä vaan kaikki menee vähempiosaisille. Tiedä sitten, mikä on totuus...
        Yhtenä jouluna maksoin pikkukaupungin puliukoille ja kassialmoille joulutarjoilut sillä ehdolla, etteivät enää mainostaisi tilaisuutta yksinäisten tilaisuudeksi. Olenhan itsekin yksinäinen vaan en vähempiosainen. No niinhän sitä taaskin mainostettiin yksinäisten...
        Joku tuttu vähempiosainen aina kadehti minua, kun perinjuurin vittumaisella työurallani olin onnistunut saamaan pihisti eläen vähän rahaa kokoon. Maksoin hänelle uudemman, käytetyn, auton hinnan. Ei ole kadehtinut sen jälkeen, joten sain kaiketi suun tukkoon siitä asiasta. Minulle, ei muille? Lapsen synnyttyä maksoin sairaalalle jonkun hoitopöydän yms, mistä hyvästä kauniin kiitoskortin tekivät hoitajat minulle. Ja maksoinhan monen vuoden eläkkeeni verran uuteen lastensairaalaankin, vaan taisi mennä Bernerin bisneksiin nekin rahat. Jos, niin paistukoon Berner Helvetissä sen rahakasan liekeissä. Tukilinja -lehteäkin maksoin kauan, sitten kyselin miten suuri osuus rahoista menee itse asiaan ja miten suuri osuus kerääjien lompakkoon. Eivät kertoneet jolloin sanoin hoimman seis. Siitä oikein kunnon haukkumiset päälle! SPR keräsi Haitin maanjäristykseen, ei tähän viimeiseen vaan sitä edeltäneeseen, miljoonapotin avustukseen. Saivat aikaan pari aaltopeltihökkeliä, jotka jo piankin luhistuivat. Loppu meni SPR:n organisaation vetäjän miljoonatilille veroparatiisiin. Ja menee edelleen, ne Kontin myyjät on siellä pääosin ilmaistyöläisiä. Ja tavarat on tyyriitä vaikka hyviäkin.
        Eli kaikki huijaa, minä vain maksan. Kuinka paljon Sinun pitäisi saada, että se olisi riitävästi? Vai onko ylärajaa olemassakaan? Luullakseni ei. Rikkaaltahan ei puutukaan muuta kuin RAHAA!


    • Anonyymi

      No aattona herätess vedän heti tonttulakin päähän. Youtubesta joululaulut soimaan heti. Aamupalaks jotain valmislootaa ja jouluöölii. Sama jatkuu kolme päivää. Välil rosollii.

    • Anonyymi

      Mä tuun sun uniin ja nussin sum äitiäsi

    • Anonyymi

      Lukekaa lehtiämme ihan saatanasti


      IL

    • Anonyymi

      Koosteessa näkyy vaan Lakersin koreja. Vitun pellet tuu tänne niin saat munaa perseeseen

    Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Istuva kansanedustaja epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta

      Seiskan tietojen mukaan Timo Vornanen on epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta eikä kenellekään taatusti tul
      Maailman menoa
      428
      2993
    2. Timo Vornanen kilahti

      Mikähän sille kansanedustajalle polisiisi miehelle on noin pahasti mennyt hermot , että tulevaisuudensa pilasi totaalise
      Kotka
      102
      2344
    3. Tollokin tajuaa että Timo Vornanen

      oli joutunut äärimmäiseen tilanteeseen ampuessaa yhden laukauksen katuun. Ei poliisi tee tuollaista hetken mielijohteest
      Maailman menoa
      360
      2071
    4. Pullonpalautusjärjestelmä muuttuu - paluu menneisyyteen

      EU suuressa viisaudessaan on päättänyt, että pulloja pitää kierrättää. Jos oikein ymmärsin, nykyisen järjestelmänmme ti
      Maailman menoa
      155
      1923
    5. Sininen farmari - Ford Focus- YFB-842 on poliisilta kadoksissa Kauhajärvellä

      https://alibi.fi/uutiset/poliisilta-poikkeuksellinen-vihjepyynto-autossa-oleva-henkilo-on-avuntarpeessa/?shared=29255-2d
      Lapua
      7
      1787
    6. Onko oikeudenmukaista? Yhdellä taholla yllättävä valta-asema Tähdet, tähdet -voittajan valinnassa!

      Näinpä, onko sinusta tämä oikein? Viime jaksossakin voittaja selvisi vain yhden äänen erolla ja tänä sunnuntaina ensimm
      Tv-sarjat
      23
      1227
    7. 158
      1222
    8. No kerros nyt nainen

      Kumpi mielestäsi oli se joka väärinkäsitti kaiken? Nyt voi olla jo rehellinen kun koko tilanne on jo lähes haihtunut.
      Ikävä
      97
      1156
    9. Persukansanedustaja Timo Vornanen ammuskellut Helsingissä

      Poliisi siviiliammatiltaan, luvallinen ase mukana baarissa tällä hemmetin valopääpersulla. Meni eduskunnasta suoraan baa
      Haapavesi
      71
      1072
    10. Nainen, mietit miten minä jaksan

      En voi hyvin. Nykyään elämäni on lähinnä selviytymistä tunnista ja päivästä toiseen. Usein tulee epävarma olo, että mite
      Ikävä
      88
      937
    Aihe