Joudun työn takia lentämään ja nykypäivänä pitkätkään matkat eivät onnistu businessluokassa hinnan takia. Businessluokan tärkein asia on riittävä tila pitkäjalkaiselle.
Löysin ratkaisun asiaan, kun pariin kertaan jouduin valitsemaan Lufthansan ja KLM:n lennot aikataulujen vuoksi. Näissä Euroopan koneissakin (rivillä 3 3) oli selvästi isommat tilat. Kokeilin siis KLM:ää Jenkkilennolle ja totta se oli: tilaa on PALJON enemmän. Suomessa ollaan toki menninkäisen mallisia, mutta on myös länsimaalaisen oloisia pitkäraajaisia.
Lisäksi KLM:llä ja Lufthansalla sai huomattavan paljon parempaa palvelua Finnairin yrmypalveluun verrattuna. Paremman näköisiäkin olivat nuo emännät!
Perheemme teki nyt periaatepäätöksen, että lomamatkatkin tehdään näillä koneilla ja seuraava reissu San Fransciscoon hoituu KLM:llä. Vaihto matkan alussa esim. Köpiksessä ei haittaa ja hinta oli 400e halvempi per nokka. 3-henkinen sakkimme nettosi siis 1200 matkakassaan.
Finnairin koneet persjalkaisille tehtyjä
12
189
Vastaukset
- mee töihin pummi!
perseaukisen rutinaa.
- mites faktat?
Kuinka saat Euroopan lennoille enemmän tilaa Lufthansalla? Seatgurun mukaan pitch 30" http://www.seatguru.com/airlines/Lufthansa/Lufthansa_Airbus_A320-200_NEK.php ja tuo vastaa omaa kokemusta viime vuoden bisneslennolta Helsingistä Müncheniin. Laajarungoissa 31-32".
Finnairilla EU-turistin pitch 31" http://www.seatguru.com/airlines/Finnair/Finnair_Airbus_A320.php ja laajarungoissa 32".
KLM:llä EU-turisti 30" http://www.seatguru.com/airlines/KLM/KLM_Boeing_737-800.php ja laajarungoissa 31".
Palvelu on todellakin jnkv parempaa sekä Luffella että KLM:llä. Saksalainen pahviin pakattu eurokolmioleipä ei tosin lainkaan vakuuttanut, mutta hymyn kanssa sekin oli maistuvampi. Toivottavasti Finskin Sky Bistro alkaa toimia, sinänsä focaccia ja wrappi olivat maistuvia kunhan vain kaikille haluaville riittäisi.
Ehken kommentoi kommenttiasi lentoemäntien ulkonäöstä. Sen arviosi saa jokainen asettaa omaan arvoonsa ihan itse.
(http://yle.fi/uutiset/oletko_joutunut_venajan_trolliarmeijan_kohteeksi__kerro_kokemuksistasi/7470016)- No guru
Seatguru on puutaheinää... kaikki paikat on näissä kapearunkokoneissa merkattu turisti/economy paikoiksi, no totta se on siltä osin että penkit ovat samat, mutta missään ei mainita että koneen etupäässä "bisnes" paikoilla on tuuma pari väljempää kuin taaempana. Sama juttu oli kyseessä Finnari, Lufthansa tai vaikka Air Berlin. Joskushan tuon etupään paikan pääsee valitsemaan netin chekkauksessa vaikka olisi halpalippu, mutta ei aina.
Tiivistäen penkinvälit eivät ole vakiot jos vaikka vertaa 2 riviä toiseksi viimeiseen riviin, vaikka Seatguru antaa niin ymmärtää.
Seuraaville lennoille mittanauha mukaan... - 5+20
No guru kirjoitti:
Seatguru on puutaheinää... kaikki paikat on näissä kapearunkokoneissa merkattu turisti/economy paikoiksi, no totta se on siltä osin että penkit ovat samat, mutta missään ei mainita että koneen etupäässä "bisnes" paikoilla on tuuma pari väljempää kuin taaempana. Sama juttu oli kyseessä Finnari, Lufthansa tai vaikka Air Berlin. Joskushan tuon etupään paikan pääsee valitsemaan netin chekkauksessa vaikka olisi halpalippu, mutta ei aina.
Tiivistäen penkinvälit eivät ole vakiot jos vaikka vertaa 2 riviä toiseksi viimeiseen riviin, vaikka Seatguru antaa niin ymmärtää.
Seuraaville lennoille mittanauha mukaan...Seatguru ei pysy aina ajan tasalla. Finnair vaihtoi hieman ohuempiin penkkeihin, mutta jakoi siitä tulleen lisätilan vain ensimmäisille riveille. Lufthansa teki saman tempun muutamaa vuotta aiemmin, mutta käytti lisätilan lisäämällä penkkirivin ja säilytti tasajaon. Ja aloittaja on suunnilleen ensimmäinen ihminen, joka kehuu Lufthansan nykyisiä Euroopan lentojen istuimia. Epämukavat nahkapenkit, vähintään yhtä ahtaat kuin muillakin ja jos takana oleva hipaiseekin selkänojaa polvellaan, sen huomaa selässään. Ja kaikki tuo koskee myös business-luokkaa. Finnairin uusissa ohuissa penkeissä on toki sama vika jos takana on pitkäjalkainen kaveri.
- zorroperro
Jaa, itse olen lennellyt aika harvakseen vuosien välein ja olen 191cm pitkä.
Viime tammikuussa kävin Madeiralla ja kone oli uusia Airbus A321-malleja
enkä muista ennen olleen niin tukalan tiukkaa polvilla vaikka emo väitti, että
on vielä ahtaampia koneita - siis Finnairilla.
Ei todella tee mieli kyseiseen koneeseen turistiluokkaan kuin ovikäytäväpai-
kalle. Onko niin, että tilat riippuu myös lentoyhtiöstä eikä vain konetyypistä?
Lentoyhtiöt voinevat tilata tai varustaa koneensa haluamansalaisella penkki-
varustuksella?
Ihmisten pituus on lisääntynyt 1950-luvulta lähtien ja lisääntynee vaan edel-leenkin ja samaan aikaan lentoyhtiöt yrittää saada mahdollisimman paljon
ihmisiä koneisiin mikä on tietenkin kustannustehokasta - ja ongelmallista.- A321-231
Sama juttu ja asiasta viiisastuneena valittu väljemmät paikat lisärahalla seuraavaksi kerraksi.
Ahtaampi on ainakin ATR, siinä ei mahdu jalat penkin taakse ollenkaan.
Yksi parhaimipia on olleet aiemmin Blue1sen Saabit, kun otti yhden hengen puolelta paikan, tilaa, mukava pehmeä penkki (ei puudu pyrstö niinkuin näissä uusissa penkeissä) ja jalkatilaa, mutta meteliä riittää. - wdewed
A321-231 kirjoitti:
Sama juttu ja asiasta viiisastuneena valittu väljemmät paikat lisärahalla seuraavaksi kerraksi.
Ahtaampi on ainakin ATR, siinä ei mahdu jalat penkin taakse ollenkaan.
Yksi parhaimipia on olleet aiemmin Blue1sen Saabit, kun otti yhden hengen puolelta paikan, tilaa, mukava pehmeä penkki (ei puudu pyrstö niinkuin näissä uusissa penkeissä) ja jalkatilaa, mutta meteliä riittää.On teillä jalat. Just lensin pari vk sitten ATR:llä, olen 179 cm ja polvien eteen jäi varmaan 10 cm tilaa. Kuinka te istutte? Onko teillä joku reppu selässä?
- No more
wdewed kirjoitti:
On teillä jalat. Just lensin pari vk sitten ATR:llä, olen 179 cm ja polvien eteen jäi varmaan 10 cm tilaa. Kuinka te istutte? Onko teillä joku reppu selässä?
190 cm, ehkä en ole "lyhyt jalkaista" sorttia.
ATRssäkin voi olla aivan etummaisissa paikoissa väljempää, siitä koneesta ei ole onneksi kovin paljon kokemusta, eikä äkkiä tulekkaan sillä menen autolla jos tuo on reitillä.
- matkustaja X
Totta kai tilavuus riippuu täysin lentoyhtiöstä. Turistiluokassa jalkatila voi vaihdella pituussuunnassa 28-32 tuuman välillä, keskimäärin 30-31 tuumaa, ja leveyssuunnassa 17-18 tuuman välillä.
Jos lentää kaukolentoa, on minusta kyllä aika yhdentekevää paljonko tilaa siinä 2-3 tunnin lyhyessä Euroopan-lennossa on.
Kaukolennoissa (eli se 8-12 tunnin osuus) ei mikään lentoyhtiö myy halvalla paljon jalkatilaa.
Joillakin lentoyhtiöillä on tosin turistiluokka eli premium economy tai vastaava, mikä on tilavampi vaihtoehto selvästi halvemmalla kuin bisnesluokka.
Finnairin economy comfort on 34-35 tuuman jalkatilalla turistiluokkaa tilavampi, mutta ei niin kauheasti. Eikä selkänoja siis tässä käänny yhtään enempää taaksepäin kuin tavallisesti. Lisähintakin on tosin vain 45 euroa per suunta.- 0-toleranssi
2-3 h lennollakin on merkitystä, kun polvet ovat oikeasti kiinni siinä penkissä ja tilaa ei ole yhtään.
Jalat eivät taivu edellä olevan penkin allekkaan, sivulla ei ole tilaa, ellei sitten toinen jalka keskikäytävälle muiden riesaksi ja odottamaan koska siihen kolahtaa tarjoiluvaunu yllärinä takaa. Silloin kun on sattunut olemaan reilu 5 cm väliä, niin jalat taipuu jo penkin alle, mutta osuu silloin "tukirautaan" ja edellä olevan jalkoihin. - Fuck the comfort
Lähes sama löytyy vakiona Turkish Airlines.
Saa viellä kaupan päälle 30kg ruumaan ja hyvät safkat vailitse kahdesta ja maksuttomat juomat.
Ihan perus Economy,eikä mtn. konvoorttiii ; )
www.seatguru.com/airlines/Turkish_Airlines/Turkish_Airlines_Airbus_A340.php - doener
Fuck the comfort kirjoitti:
Lähes sama löytyy vakiona Turkish Airlines.
Saa viellä kaupan päälle 30kg ruumaan ja hyvät safkat vailitse kahdesta ja maksuttomat juomat.
Ihan perus Economy,eikä mtn. konvoorttiii ; )
www.seatguru.com/airlines/Turkish_Airlines/Turkish_Airlines_Airbus_A340.phpTurkishin ratkaisu: "All seats in economy, except G seats, have limited underseat leg and storage room due to the presence of an entertainment equipment box. The A,E,K seats have a box that takes up 1/2 of the underseat room. The B,D,F,J seats have a box that takes up 1/3 of the room."
Ja eurolennolla tarjottu jauhelihamöykky oli kaukana kurmeesta. Eipä sitä kyllä hymyillen annettukaan. Lähinnä hapan häpeä paistoi väsyneen nuoren kundin naamasta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos
Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä742502Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille
Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?1721802Heikki Silvennoinen ( Kummeli)
Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on741474Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?
Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?2461467Pelotelkaa niin paljon kuin sielu sietää.
Mutta ei mene perille asti. Miksi Venäjä hyökkäisi Suomeen? No, tottahan se tietenkin on jos Suomi joka ei ole edes soda2671465- 851292
IL - VARUSMIEHIÄ lähetetään jatkossa NATO-tehtäviin ulkomaille!
Suomen puolustuksen uudet linjaukset: Varusmiehiä suunnitellaan Nato-tehtäviin Puolustusministeri Antti Häkkänen esittel3921255Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?
Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk3431232Nyt kun Pride on ohi 3.0
Edelliset kaksi ketjua tuli täyteen. Pidetään siis edelleen tämä asia esillä. Raamattu opettaa johdonmukaisesti, että3681208- 1281185