Miten te lämmitätte vastikkeen tai rintamaidon, joka on lypsetty aiemmin?
Onko mikrossa lämmittäminen ihan ok?
Vastikkeen tai rintamaidon lämmittäminen?
7
2111
Vastaukset
- Saikko
Rintamaitoa ei saa lämmittää mikrossa vaan lämpimässä vesihauteessa.
Äidinmaidonkorvikkeen esim.tuttelin saa lämmittää mikrossa, mutta voi myös lämmittää vesihauteessa jos haluaa.- marina
sekä vastikkeen, että rintamaidon saa nopeasti lämmitettyä myös pullossa, kuuman juoksevan vesihanan alla.
pulloa ravistetaan (niin, että maito "pyörii" pullossa) voimakkaasti niin, että maito varmasti lämpiää tasaisesti. tämä on usein nopeampi keino varsinkin pienemmän maitomäärän lämmittämiseen kuin vesihaude. - Aniliini
Rintamaidon lämmittäminen mikrossa ei ole jatkuvasti järkevää sen vuoksi, että mikro lämmittää maidon pistemäisesti kiehuvaksi, jolloin vasta-aineita tuhoutuu. Lisäksi on vaarana, että vauvan suu palaa, jos ei maitoa sekoiteta kunnolla. Sama vaara on kyllä, jos mikrossa lämmitettyä korviketta ei sekoiteta kunnolla.
Satunnaisesti rintamaidon voi siis lämmittää mikrossa, eikä siitä varmasti ole vauvalle mitään haittaa, jos maito pääsääntöisesti tulee kuitenkin rinnasta vasta-aineineen kaikkineen. - Pipsa
Miten vaarallista on lämmittää uudelleen jo kertaalleen lämmitettyä vastiketta? Meillä vastiketta annataan vain silloin kun olen poissa, eli aika harvoin. Tämän takia on vaikeaa arvioida, että paljonko vauva sitä kerrallaan syö. Yleensä käy kuulemma vielä niin, että tytsy nykahtaa kesken syömisen hetkeksi ja haluaa sitten taas herättyään jatkaa syömistä. Siinä vaiheessa vastike on tietysti ehtinyt jäähtyä ja olis kätevää hiukan lämmittää sitä juoksevan veden alla, mutta onko se sallittua? Onko parempi heittää pois ja lämmittää uutta?
- sow68
Pipsa kirjoitti:
Miten vaarallista on lämmittää uudelleen jo kertaalleen lämmitettyä vastiketta? Meillä vastiketta annataan vain silloin kun olen poissa, eli aika harvoin. Tämän takia on vaikeaa arvioida, että paljonko vauva sitä kerrallaan syö. Yleensä käy kuulemma vielä niin, että tytsy nykahtaa kesken syömisen hetkeksi ja haluaa sitten taas herättyään jatkaa syömistä. Siinä vaiheessa vastike on tietysti ehtinyt jäähtyä ja olis kätevää hiukan lämmittää sitä juoksevan veden alla, mutta onko se sallittua? Onko parempi heittää pois ja lämmittää uutta?
Kyllä vastikkeen voi lämmittää uudelleen, ei se tunnissa pilaannu.
- teetyttö
Olen kuullut huhun, että nykyään mikrossa lämmittämistä ei enää pidetä haitallisena.
Itse suhtaudun kuitenkin sen verran varauksella mikroon, etten viitsi äidinmaitoja siellä lämmitellä, sillä tuo vasta-aineiden tuhoutuminen tuntuu minustakin maalaisjärkiseltä puheelta.
Vesihaude, jonka vedet kiehautetaan teevedenkeittimessä on nopeudessa varmasti yhtä kilpailukykyinen kuin kuuman hanan alla viruttelu.
Jos vedenkeittimessä vaan on tarpeeksi suuri täyttöaukko ja upotettu vastus, voi pullon tuikata suoraan kannuun lämpiämään, kunhan virta on ensin katkaistu.- Äityli
Älä missään nimessä lämmitä rintamaitoa mikrossa. Neuvollassakin varmasti sanotaan näin! Tärkeitä ravintoaineita tuhoutuu. Mikro ei muutenkaan lämmitä tasaisesti. Ainoastaan hätätapauksessa!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
En löydä sinua
En löydä sinua täältä, etkä sinä varmaankaan minua. Ennen kirjoitin selkeillä tunnisteilla, nyt jätän ne pois. Varmaan k232592- 632478
Eelin, 20, itsemurhakirje - Suomalaisen terveydenhuollon virhe maksoi nuoren elämän
Yksikin mielenterveysongelmien takia menetetty nuori on liikaa. Masennusta sairastava Eeli Syrjälä, 20, ehti asua ensi1062300- 341559
Hajoaako persut kuten 2017?
https://www.is.fi/politiikka/art-2000011217813.html Tämä on totisinta totta. Persut on murroksessa. Osa jättää puolueen2381552- 321537
Kamala uutinen: Henkilö kuoli Tokmannin pihaan Kankaanpäässä- Jäi trukin alle
IL 9.5.2025 Ihminen kuoli Kankaanpään Tokmannin edustalla perjantaina aamupäivästä. Poliisin mukaan henkilö oli jäänyt371452- 281250
Ne oli ne hymyt
Mitä vaihdettiin. Siksi mulla on taas niin järjetön ikävä. Jos haluat musta eroon päästä niin älä huomioi mua. Muuten kä201206- 951171