voisko joku kertoo mikä/missä on ns. letkupuisto kun siitä joskus kuulee puhuttavan.onko hienokin paikka,missä kaupungin osassa?olen kova ulkoileen
uus asukas
12
819
Vastaukset
- spurkupuisto.
Lähes keskellä kaupunkia ja hienous on kaukana.
- hömötiainen
hakee jännitystä elämään?
- sitroen.
Keskustassa viralliselta nimeltään Otto Karhin puisto, löytyy kartasta sillä nimellä.
Se letku johtuu siitä, että yhdellä nurkalla (puiston ulkopuolella tietysti) oli vapaapalokunnan talo ja sen yläkerrassa tanssipaikka joka tunnettiin nimellä Letku.
Siellä silloiset teinitytöt, nykyiset isoäidit, ilman pikkuhousuja tanssivat. Kilpailu pojista oli niin kova... Jotkut hommasivat paremmin markkinoilla menestyäkseen jostakin (mistä ja mitä?) itseloistavaa väriä, millä sen alapään untuvansa värjäsivät...
Samaa ilmeni ainakin Työväentalon tansseissa.
Kyselkääpäs oululaiset mummoiltanne, saattavat jo näillä kymmenillä mielellään kertoillakin!
Se muuten se Letkunpuisto on tuhottu. Joku kaiketi Arinan roskaruokalatsi on rakennettu puistoon, suurin osa puista ja puskista hävitetty ja jotakin Arinan kallioparkin juttua rakennetaan lopulle alalle. Kai se Kaupunginojakin pannaan betoniputkeen kunhan ehditään ja Arina riittävästi kaupungin päättäjiä juottaa. - Korjausarvio
Palokunnan puisto. Siinä oli ennen Oulun palolaitos, siitä nimi letku.
- sitroen.
On se tunnettu Palokunnanpuisonakin. Enkä enää niin varmasti muista oliko se palokunta Oulun kaupungin vai VPK:n. Palolaitos oli Uusi- ja Pakkahuoneenkatujen kulmassa puistoa vastapäätä.
- fakta, ei arvio
Ei ole ollut palolaitosta ikinä siinä kohdassa, vaikka nimi niin antaisi olettaa. Samoin Kaukovainionkatu ei ole eikä ole koskaan ollutkaan Kaukovainiolla, vaan Karjasillalla. Myöskään Oulu ei ole pohjoisen skandinavian pääkaupunki, eikä sijaitse edes skandinaviassa, vaikka turkulaiset konsultit sellaisen sloganin sadalla tonnilla Oulun kaupungille onnistui kauppaamaan.
http://fi.wikipedia.org/wiki/Oulun_vanha_paloasema - Nimi ko nimi
fakta, ei arvio kirjoitti:
Ei ole ollut palolaitosta ikinä siinä kohdassa, vaikka nimi niin antaisi olettaa. Samoin Kaukovainionkatu ei ole eikä ole koskaan ollutkaan Kaukovainiolla, vaan Karjasillalla. Myöskään Oulu ei ole pohjoisen skandinavian pääkaupunki, eikä sijaitse edes skandinaviassa, vaikka turkulaiset konsultit sellaisen sloganin sadalla tonnilla Oulun kaupungille onnistui kauppaamaan.
http://fi.wikipedia.org/wiki/Oulun_vanha_paloasemaEikä Limingantie ole suinkaan Limigassa, vaan Oulussa. Toki sen niminen tie voi olla muuallakin....
Ja niin edelleen. - Ikivanha
fakta, ei arvio kirjoitti:
Ei ole ollut palolaitosta ikinä siinä kohdassa, vaikka nimi niin antaisi olettaa. Samoin Kaukovainionkatu ei ole eikä ole koskaan ollutkaan Kaukovainiolla, vaan Karjasillalla. Myöskään Oulu ei ole pohjoisen skandinavian pääkaupunki, eikä sijaitse edes skandinaviassa, vaikka turkulaiset konsultit sellaisen sloganin sadalla tonnilla Oulun kaupungille onnistui kauppaamaan.
http://fi.wikipedia.org/wiki/Oulun_vanha_paloasemaVPK:n talo oli nykyisen Omenahotellin paikalla...
- miten lie nykyään
Trokarit möi vielä -80 luvun lopulla autostaan viinaa siinä letkunpuiston vieressä, siellä puiston penkeillä notkui laitapuolen kulkijoita, linnanvenkuloita ym. Ei sinne kannattanut ennen yöllä mennä varsinkaan yöllä
- halpuuse
Trokarit möi vielä -80 luvun lopulla autostaan viinaa siinä letkunpuiston vieressä, siellä puiston penkeillä notkui laitapuolen kulkijoita, linnanvenkuloita ym. Ei sinne kannattanut ennen yöllä mennä varsinkaan yöllä
Joo,on myyty autosta ja puiston penkiltä alkoholia
Jopa hannu Karpokin kyseli kun teki tutkimusta pimeän
alkoholin myynnistä.
Terv:60-70-80-luvun trokari
- Olipas vpk
WPK oli siinä puistossa. VPK:n talo oli itse asiassa vielä 1970-luvullakin siinä.
Mutta mitä väliä, Otto Karhin puisto se on nyt- 70-luvun teini
No ei se siinä puistossa ollu. Ylempänä kerrotaan, missä oli.
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta
Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä742170- 1331442
Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun
...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa1331420- 1431102
- 105977
"Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut
Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten366902Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait82764Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:
Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap55714Lienee aika luopua siitä kaikesta
mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j67674Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen
Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist50673