uus asukas

ihmettelen6

voisko joku kertoo mikä/missä on ns. letkupuisto kun siitä joskus kuulee puhuttavan.onko hienokin paikka,missä kaupungin osassa?olen kova ulkoileen

12

819

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • spurkupuisto.

      Lähes keskellä kaupunkia ja hienous on kaukana.

    • hömötiainen

      hakee jännitystä elämään?

    • sitroen.

      Keskustassa viralliselta nimeltään Otto Karhin puisto, löytyy kartasta sillä nimellä.

      Se letku johtuu siitä, että yhdellä nurkalla (puiston ulkopuolella tietysti) oli vapaapalokunnan talo ja sen yläkerrassa tanssipaikka joka tunnettiin nimellä Letku.
      Siellä silloiset teinitytöt, nykyiset isoäidit, ilman pikkuhousuja tanssivat. Kilpailu pojista oli niin kova... Jotkut hommasivat paremmin markkinoilla menestyäkseen jostakin (mistä ja mitä?) itseloistavaa väriä, millä sen alapään untuvansa värjäsivät...
      Samaa ilmeni ainakin Työväentalon tansseissa.

      Kyselkääpäs oululaiset mummoiltanne, saattavat jo näillä kymmenillä mielellään kertoillakin!

      Se muuten se Letkunpuisto on tuhottu. Joku kaiketi Arinan roskaruokalatsi on rakennettu puistoon, suurin osa puista ja puskista hävitetty ja jotakin Arinan kallioparkin juttua rakennetaan lopulle alalle. Kai se Kaupunginojakin pannaan betoniputkeen kunhan ehditään ja Arina riittävästi kaupungin päättäjiä juottaa.

    • Korjausarvio

      Palokunnan puisto. Siinä oli ennen Oulun palolaitos, siitä nimi letku.

      • sitroen.

        On se tunnettu Palokunnanpuisonakin. Enkä enää niin varmasti muista oliko se palokunta Oulun kaupungin vai VPK:n. Palolaitos oli Uusi- ja Pakkahuoneenkatujen kulmassa puistoa vastapäätä.


      • fakta, ei arvio

        Ei ole ollut palolaitosta ikinä siinä kohdassa, vaikka nimi niin antaisi olettaa. Samoin Kaukovainionkatu ei ole eikä ole koskaan ollutkaan Kaukovainiolla, vaan Karjasillalla. Myöskään Oulu ei ole pohjoisen skandinavian pääkaupunki, eikä sijaitse edes skandinaviassa, vaikka turkulaiset konsultit sellaisen sloganin sadalla tonnilla Oulun kaupungille onnistui kauppaamaan.

        http://fi.wikipedia.org/wiki/Oulun_vanha_paloasema


      • Nimi ko nimi
        fakta, ei arvio kirjoitti:

        Ei ole ollut palolaitosta ikinä siinä kohdassa, vaikka nimi niin antaisi olettaa. Samoin Kaukovainionkatu ei ole eikä ole koskaan ollutkaan Kaukovainiolla, vaan Karjasillalla. Myöskään Oulu ei ole pohjoisen skandinavian pääkaupunki, eikä sijaitse edes skandinaviassa, vaikka turkulaiset konsultit sellaisen sloganin sadalla tonnilla Oulun kaupungille onnistui kauppaamaan.

        http://fi.wikipedia.org/wiki/Oulun_vanha_paloasema

        Eikä Limingantie ole suinkaan Limigassa, vaan Oulussa. Toki sen niminen tie voi olla muuallakin....

        Ja niin edelleen.


      • Ikivanha
        fakta, ei arvio kirjoitti:

        Ei ole ollut palolaitosta ikinä siinä kohdassa, vaikka nimi niin antaisi olettaa. Samoin Kaukovainionkatu ei ole eikä ole koskaan ollutkaan Kaukovainiolla, vaan Karjasillalla. Myöskään Oulu ei ole pohjoisen skandinavian pääkaupunki, eikä sijaitse edes skandinaviassa, vaikka turkulaiset konsultit sellaisen sloganin sadalla tonnilla Oulun kaupungille onnistui kauppaamaan.

        http://fi.wikipedia.org/wiki/Oulun_vanha_paloasema

        VPK:n talo oli nykyisen Omenahotellin paikalla...


    • miten lie nykyään

      Trokarit möi vielä -80 luvun lopulla autostaan viinaa siinä letkunpuiston vieressä, siellä puiston penkeillä notkui laitapuolen kulkijoita, linnanvenkuloita ym. Ei sinne kannattanut ennen yöllä mennä varsinkaan yöllä

      • halpuuse

        Trokarit möi vielä -80 luvun lopulla autostaan viinaa siinä letkunpuiston vieressä, siellä puiston penkeillä notkui laitapuolen kulkijoita, linnanvenkuloita ym. Ei sinne kannattanut ennen yöllä mennä varsinkaan yöllä

        Joo,on myyty autosta ja puiston penkiltä alkoholia
        Jopa hannu Karpokin kyseli kun teki tutkimusta pimeän
        alkoholin myynnistä.

        Terv:60-70-80-luvun trokari


    • Olipas vpk

      WPK oli siinä puistossa. VPK:n talo oli itse asiassa vielä 1970-luvullakin siinä.

      Mutta mitä väliä, Otto Karhin puisto se on nyt

      • 70-luvun teini

        No ei se siinä puistossa ollu. Ylempänä kerrotaan, missä oli.


    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta

      Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä
      Ruoka ja juoma
      74
      2170
    2. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      133
      1442
    3. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      133
      1420
    4. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      143
      1102
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      105
      977
    6. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      366
      902
    7. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      764
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      55
      714
    9. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      67
      674
    10. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      50
      673
    Aihe