Tutkimusten mukaan finasteridia voi käyttää vain 0,05mg annoksena ja sillä on silti hiustenlähtöön lähes sama vaikutus kuin 5mg annoksella. Itse vedin Gefinaa 1,25mg päivässä puolitoista vuotta ja sain aika hyvääkin uusiokasvua aikaan. Eli vedin sitä tutkimusten mukaan todella paljon liikaa kun pieni murunenkin olisi riittänyt samaan tulokseen.
Mutta kysymys kuuluukin että laskeeko sivuvaikutuksien todennäköisyys/laatu mitä pienempi annos on kyseessä? Esim. jos vetää tuon 0,05mg päivässä niin onko sivarien mahdollisuus millainen verratuna isompaan annokseen?
Finasteridi 0,05mg sama teho kuin 5mg?
2
143
Vastaukset
- Asa_ _
Jos ajattelee asian niin, että se annos mikä riittää saamaan kehossa minkä hyvänsä vaikutuksen, tässä tapauksessa hiusten lähdön estämisen, voi yhtä hyvin riittää aikaansaamaan muita (ei-toivottuja) vaikutuksia. Lisäksi voi olla niin, että toivottu vaikutus ja sivuvaikutukset ovat linkittyneet toisiinsa siten, että jos käyttäjällä lääke vaikuttaa hiustenlähtöön hidastavasti, se on samalla merkki siitä, että lääke vaikuttaa elimistössä sellaiseen mekanismiin, esim. endokriniseen järjestelmään tavalla, joka välttämättä haetun vaikutuksen lisäksi toisilla aiheutuu sivuvaikutukset. Itse en ole ymmärtänyt tätä keskustelua, että kun syödään finaa pienellä annoksella, niin sivuvaikutuksien riskin uskotaisiin automaattisesti pienenevän, vaikka samalla saataisiin edelleen positiivinen hoitovaste. On eri asia jos tästä olisi jotain painavaa tutkimusnäyttöä.
- Ooopiuumi
Itsellä uusiokasvu alkoi noin 7-8 kk aloittamisesta ja hieman olin havaitsevani seksuaalisessa halukkuudessa puutosta, mutta tämä tuli vasta yli vuoden käytön jälkeen. En sitten tiedä paljonko tästä oli vain psykologista vaivaa. Hiukset sain kuitenkin palautettua suht tuuheaksi finan avulla. Tuosta joillain ulkomaisilla palstoilla on ollut puhetta, että finan tapauksessa vaikutus hiuksiin ja noihin mahdollisiin sivareihin ei kulkisi käsi kädessä. Että sivareita voi tulla ilman vaikutusta hiuksiinkin, ja sama toisin päin. Tiedä häntä. Itsellä nuo vähäiset sivarit lakkasivat parin kolmen kuukauden jälkeen kun lopetin gefinan ottamisen ja halut palasi normaaliksi. Siitä menikin sitten about vuosi kun hiukset taas alkoi harveta entiseen tahtiin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
20e Riskitön veto 20e talletuksella VB:lle
Pssst! Vinkki viis rotvallinreunalla eläjille. VB tarjoaa 20 euron riskittömän vedon ensitallettajille vedonlyöntiin.62463- 1161648
Viiimeinen viesti
Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill361386Analyysiä: Kiuru-keissi oli ja meni - demarit hävisi tässäkin
Tapauksen tultua julki alkoi demarit ja muu vasemmisto selittään, että tämä oli poliittista väkivaltaa, siis ennen kuin1601223- 1291165
- 521125
Suomessa on valittava 2 lucia neitoa...
Maahanmuuttajille oma lucia neito ja Suomalaisille oma SUOMALAINEN Lucia neito....sama juttu on tehtävä miss Suomi kisoi1051064- 571061
Olet tärkeä
mutta tunnen jotain enemmän ja syvempää. Jos voisinkin kertoa sinulle... Olen lähinnä epätoivoinen ja surullinen.46939Tyttäreni kuoli lihavuusleikkaukseen.
Miettikää kuiten 2 kertaa, ennenkuin menette lihavuusleikkaukseen.109904