Olen kuntouttavassa työtoiminnassa

Olen 24 vuotias mies. Olen ollut kuntouttavassa työtoiminnassa työttömien työpajalla marraskuusta 2012 lähtien. Olin samassa paikassa jo aiemmin puoli vuotta työelämänvalmennuksessa. Tämä työpaja, jossa olen työtoiminnassa, on kierrätyskesus. Ihmiset lajoittaa sinne käytettyä tavaraa, jota sitten myydään edullisesti eteenpäin. Tavaroilla on kotiinkuljetus.Lahjoitettavia huonekaluja myös haetaan asiakkaan kotoa.

Työpajalla on myöskin tehtaista tulevia alihankinta hommia, joita itsekkin teen. Työpaja tarjoaa ihmisille muuttopalvelua. Ja sitten on omakotitalossa asuville veteraaneille ruohonleikkuu apua kesäisin, ja lumityö apua talvisin. Itse osallistun veteraanien siivouspalveluun päivittäin. Siivousporukkaan kuuluu kolme ihmistä. Tamppaan joka kuukausi yli 40 asunnon matot. Kesäisin on myös ikkunan pesuja. Siivouksia on myös lähiseudun paikkakunnilla.

Osallistun työtoimintaan 6 tuntia päivässä viitenä päivänä viikossa. Työpajalle on kotoani matkaa 2,5 km, ja kävelen sen joka päivä. Kävellen tuo matka kestää minulla puolisen tuntia. Moni tuntuu pitävän näitä hommia orjatyönä. Itse ainakin koen olevani jollain lailla hyödyksi, kun ilman kuntouttavaa työtoimintaa istuisin vaan kotona koneella.

29

363

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • s hgth grtert

      Paikkakunnan muuttofirmat, siivouspalvelut, tehdastyöläiset, ruohonleikkaajat ja lumenluojat varmaan ovat sinulle kiitollisia, ettei heidän tarvitse tehdä näitä töitä, vaan ne teetetään sinulla ilmaiseksi. No, hehän ovat pian porukoissa kanssasi noissa hommissa, kun ovat joutuneet luopumaan kilpailusta - vaikea kilpailla orjatyöpajojen kanssa hinnoista.

      Että kiitosta vaan hirmuisesti.

    • valitettavasti

      Et ole tuona aikana tuottanut tälle yhteiskunnalle mitään muuta kuin kuluja.

    • 1+1

      Aloittajalle sinulle ei kerry eläkettä, sinulla ei ole oikeuttea työterveydenhuoltoon, eikä vuosilomiin, eikä ole oikeutta mihinkään mitä palkkatyöläisillä on.

      Maksat yhteiskunnalle enemmän kuin kotona oleva työtön. Eli maksat sen 9€ kulukorvauksen verran enemmän päivässä ja korotetun työttömyyskorvauksen verran enemmän kuin työtön joka ei tee mitään.

      Lisäksi koska teet ilmaiseksi töitä aiheutat konkursseja ja potkuja kaikille muilla samalla alalla oleville yrittäjille/yritykselle. Koska ei kukaan yrittäjä/yritys ja muu voi mitenkään kilpailla ilmaisen työvoiman kanssa. Mikä johtaa siihen, että yhä useampi joutuu alkamaan käyttämään ilmaisia työntekijöitä, joka johtaa siihen, että yhä useampi ihminen jää työttömäksi.

      Olet joko erittäin tyhmä, koska teet ilmaiseksi töitä tai sitten muuten tyhmä.

    • höpsnokka

      Muista tehdä juoksupyrähdyksiä, voimistelua ja leuanvetoja päivittäin kuntoutusohjelmassa, mitäs niistä palkoista kun vain kuntoa on.
      :-D

    • hyvääsinulle

      kaiken edellä mainitun voit unohtaa, on vain raukkisten v.tuilua.Olet reipas nuorimies ja saat niitä oikeita töitä jonkin ajan kuluttua, katsopa, kun asioilla on tapana järjestyä, tavalla tai toisella.Se on nyt tärkeintä että koet tekeväsi jotain järkevää, etkä loju kotona ja ryystä kaljaa päivät pitkät...sillä tyylillä kyllä päätyy luuseriksi ja sossulaiseksi loppuiäkseen. Nyt sinulla on mahdollisuus, kun tunnet olevasi järjellisissä tehtävissä, vaikka se palkkapuoli onkin mitä on, mutta kaikki aikanaan.

      • fgfjhfgjdghjg

        Olet kai itse eläkeläinen, ja mielestäsi se ei sinulle kuulu, kun muiden palkkatyöpaikkoja ja pienyrityksiä tuhotaan pakottamalla suuri osa kansaa tekemään samoja hommia ilmaiseksi? No, yhdessä me seisomme, yksin me kaadumme. Siinä vaiheessa, kun suurin osa työikäisistä on palkattomina orjina, kuvitteletko, että eläkkeitä yhä maksettaisiin? Ihan varmasti ei makseta. Lähdet kerjuulle tai orjatyöhön tai kuolet.

        Olemme kaikki samassa veneessä. Koko maailman kansat. Venettä ohjaa nyt roistojoukkio kohti putouksia. Pelastumme vain, jos yhdessä otamme ohjaimet käsiimme ja paremman suunnan.


    • hyvääsinulle

      mikäli minulle tarkoitit vastauksesi niin tiedoksi vaan jotta työtön olen.Mutta en itse töitä kaipaa, olen jo osani tehnyt ja riittävän korvauksen saanut.
      Kierrätyspaikoissa ei ole koskaan ollut täyspalkkaista väkeä vaan aina jotain työllitettäviä, vain vastuuhenkilöt on vakiväkeä.Eli ei sinun leipäsi siitä ohene yhtään jos joku siellä on .
      Eikä vakiväkeä ikinä tulla korvaamaan niillä pelkäämilläsi 'orjatöillä'

      • vakivaki

        Vakiväkeä pitäisi palkata lisää, jos ei olisi niitä, jotka suostuvat tekemään työn ilmaiseksi. Eli orjatyö ehkäisee työnhakijoiden työllistymistä.

        Olisi ihan eri juttu, jos köyhien ihmisten annettaisiin vaikka pitää omaa pientä kaman myyntipöytää siellä kirpparin nurkassa ja pitää itse mahdolliset tulot myymistään kamoistaan. Mutta tätähän kirppis ei toki sallisi, koska sehän olisi epäreilua kilpailua HEIDÄN yritystään vastaan. Sen sijaan he ovat valmiit järjestämään epäreilua kilpailua orjien avulla paikkakunnan muuttofirmoille ja siivouspalveluille ja kiinteistöhuoltofirmoille. Kätsää. Aina ajatellaan vain omaa lyhyen tähtäimen etua, muista viis. Olemme ihan yhtä ahneita ja itsekkäitä kuin ne pankkiirit siellä kaiken takana. Paras tie parempaan maailmaan olisi hoitaa pois tuo itsekkyys ja se ahneus ja alkaa kehittää yhteenkuuluvuuden tunnetta ja solidaarisuutta maailmanlaajuisesti.


    • 1514

      ei tarvii vakiväkeä sen enempää kuin muitakaan kun ei oo tilauskirjoissa mitenkään mainittavia lukuja.

    • Hoursandhoursafter

      No se kertoo sinun enemmän sinun mielikuvituksen puutteesta kuin siitä että tämä olisi jollain tavalla hyödylläistä toimintaa jos et tosiaan keksi muuta tekemistä työttömänä kuin tietokoneen edesessä istumisen. Silloin on varmasti parasta että teet ilmaiseksi näitä töitä jos se sinut tekee onnelliseksi, mutta muista kuitenkin yksi tärkeä asia. Kun suostut näihin asioihin ja annat heille vieläpä positiivista palautetta järjestelmästä se lisää heidän ihmisten sortoa jotka vastustavat viimeiseen asti orjatöitä ja haluaisivat tehdä palkan eteen töitä, AINA!

      Niin elämässä vaikeinta on välillä ymmärtää asioiden suhteita keskenään. Olet lammas joka on aivopesty luopumaan vapaudestaan ja tärkeimmästä asiasta mitä meillä ihmisenä on - VAPAA-AJASTA. Se tulet aina ehkä olemaan kunnes kasvatat selkärangan ja liityt meidän joukkoon jotka eivät orjiksi suostu.

    • koskee kaikkia taas

      Tajuatko, sinne joutuu KAIKKI siis KAIKKI. Ensimmäisenä sinä, siis KAIKKIA TOIMEENTULOTUKEA SAAVIA SE KOSKEE JOTTA KUNTOUTTAVAAN JOUTUU Ymmärrätkö jo että ihan KAIKKIA KOSKEE , mutta vain ttt saavia kaikkia.

      • asian ydin

        Ei taatusti joudu, jos tyynesti vaan kieltäytyy orjatöistä. Sossu alentaa tietysti toimeentulotuen perusosaa innoissaan ja toivovat asiakkaansa nääntyvän...

        Mutta totaalikieltäytyjä ei periksi anna missään tilanteessa. On monenlaisia keinoja puuhailla leipärahaa sitä virallista työpaikkaa odotellessa.


      • ujntgb

        Mistä olet saanut käsityksen, että koskaa vain ttt:a saavia? Tulevaan monipalvelukeskukseen (typ) ja sen palveluiden piiriin joutuvat ensi vuoden alusta asiakkaiksi kaikki yli 300 päivää työttömänä olleet.


      • 6 kk
        ujntgb kirjoitti:

        Mistä olet saanut käsityksen, että koskaa vain ttt:a saavia? Tulevaan monipalvelukeskukseen (typ) ja sen palveluiden piiriin joutuvat ensi vuoden alusta asiakkaiksi kaikki yli 300 päivää työttömänä olleet.

        Niin ja nuoret alle 25-vuotiaat jo PUOLEN vuoden työttömyyden jälkeen!


      • Valtio<>Kunnat 280e
        asian ydin kirjoitti:

        Ei taatusti joudu, jos tyynesti vaan kieltäytyy orjatöistä. Sossu alentaa tietysti toimeentulotuen perusosaa innoissaan ja toivovat asiakkaansa nääntyvän...

        Mutta totaalikieltäytyjä ei periksi anna missään tilanteessa. On monenlaisia keinoja puuhailla leipärahaa sitä virallista työpaikkaa odotellessa.

        No sikshän toi laki on tehtykin!

        Tottakai ne tietää ettei kaikki todellakaan oo menossa orjatyöpajoille, eikä oo tarkotuskaan koskei niitä paikkoja ees oo niin paljon.

        Mut kun se on just se pointti et niitä tarjotaan kaikille ja sit ne jotka kieltäytyy, SAA KARENSSIA, jollon niille EI ENÄÄ TARVI MAKSAA!!!! Valtio säästää.

        Valtioo ei kiinnosta että sitten se työtön putoo KUNNAN sossutuelle!

        Kaikki ei saa välttämättä yhtään mitään koska jos on jotain omaisuutta se pitää ensin myydä ja elää sillä ennen kun sossusta saa mitään.

        Valtio tappelee kuntien kanssa siitä kuka joutuu elättämään köyhät työttömät, kun kumpikaan ei halua maksaa.

        Sossusta voi kauheen tappelun jälkeen saada sen 280 e/kk (jos saa sitäkään koska ne on vilautellu jo -60% vähennystä!)


      • asian ydin
        Valtio<>Kunnat 280e kirjoitti:

        No sikshän toi laki on tehtykin!

        Tottakai ne tietää ettei kaikki todellakaan oo menossa orjatyöpajoille, eikä oo tarkotuskaan koskei niitä paikkoja ees oo niin paljon.

        Mut kun se on just se pointti et niitä tarjotaan kaikille ja sit ne jotka kieltäytyy, SAA KARENSSIA, jollon niille EI ENÄÄ TARVI MAKSAA!!!! Valtio säästää.

        Valtioo ei kiinnosta että sitten se työtön putoo KUNNAN sossutuelle!

        Kaikki ei saa välttämättä yhtään mitään koska jos on jotain omaisuutta se pitää ensin myydä ja elää sillä ennen kun sossusta saa mitään.

        Valtio tappelee kuntien kanssa siitä kuka joutuu elättämään köyhät työttömät, kun kumpikaan ei halua maksaa.

        Sossusta voi kauheen tappelun jälkeen saada sen 280 e/kk (jos saa sitäkään koska ne on vilautellu jo -60% vähennystä!)

        Sama se sille, mitä vähennetään. Hätä keinot keksii nälkäiselle. Ja orjalaki kyllä korjataan aikanaan, kun totaalikieltäyjien määrä kasvaa.

        Itse olen ollu ikikarenssissa vuodesta 2011 ja suurimman osan ajasta alennetulla tt-tuella, joten ei mitään uutta sinänsä. Kuutamoöinä on virtaa väkertää pienimuotoista bisnestä ja edelleenkin tietysti niitä oikeita töitä odotellessa.

        Pahinta on, että omatuntoni ei enää pahemmin kolkuttele, vaan parikymppiset siirtyvät livakasti sukanvarteen. Aatteen puolesta, orjatöitä vastaan viimeiseen hengenvetoon saakka.


      • koskee kaikkia
        asian ydin kirjoitti:

        Ei taatusti joudu, jos tyynesti vaan kieltäytyy orjatöistä. Sossu alentaa tietysti toimeentulotuen perusosaa innoissaan ja toivovat asiakkaansa nääntyvän...

        Mutta totaalikieltäytyjä ei periksi anna missään tilanteessa. On monenlaisia keinoja puuhailla leipärahaa sitä virallista työpaikkaa odotellessa.

        Jos ei joutumisen kautta KOSKE niin ainakin sen ttt pienimisen kautta KOSKEE KAIKKIA .


      • ähäkutti...
        ujntgb kirjoitti:

        Mistä olet saanut käsityksen, että koskaa vain ttt:a saavia? Tulevaan monipalvelukeskukseen (typ) ja sen palveluiden piiriin joutuvat ensi vuoden alusta asiakkaiksi kaikki yli 300 päivää työttömänä olleet.

        Mutta ei anssia saavia ollenkaan


      • teppistyy
        ujntgb kirjoitti:

        Mistä olet saanut käsityksen, että koskaa vain ttt:a saavia? Tulevaan monipalvelukeskukseen (typ) ja sen palveluiden piiriin joutuvat ensi vuoden alusta asiakkaiksi kaikki yli 300 päivää työttömänä olleet.

        koska se koskee vain niitä keiden sossurahat kunnat maksaa....siis ttt saavia.


      • 12kk työttömyys
        teppistyy kirjoitti:

        koska se koskee vain niitä keiden sossurahat kunnat maksaa....siis ttt saavia.

        Kaikki jotka ovat olleet 12kk työttömänä joutuvat uuteen typpiin. Riippumatta siitä millaisen työttömyysturvan piiriin kuuluvat.


    • nimittäin..

      Itse tunnen kaksi työtöntä kaveria. Toinen opiskelee kotona kieliä ja toinen ohjelmoi pelejä. Kyllä siitä tekemistä keksii, jos vain haluaa...

    • iskä

      Pojalleni tehtiin työnhakusuunnitelma. Se on lyhyt ja yksinkertainen: haen töitä.

    • hyödyt vielä

      Aloittaja Sami on ihan eri viivalla työnhakutilanteessa kuin sellainen änkyrä, joka ei ole per.ttään sohvalta nostanut.

      • asian ydin

        Aloittaja Sami ei tuolla aloituksensa tyylillä tule näkemään ensimmäistäkään oikeaa työpaikkaa. Hän on jo orjan tavoille oppinut.


      • sdghfhfghsh
        asian ydin kirjoitti:

        Aloittaja Sami ei tuolla aloituksensa tyylillä tule näkemään ensimmäistäkään oikeaa työpaikkaa. Hän on jo orjan tavoille oppinut.

        Totta!

        Ja on muuten hullua väitellä, maksaako valtio vai kunta huonon taloudenhoidon uhreille ruokarahat. Sekä valtio että kunta olemme me, veronmaksajat. Meidän kukkarollammehan ne kaikki ovat, ja myös me.

        Pykätään nyt taas sitä ydinvoimalaakin. Pitäisi riittää rahaa, kun on hankittu myymällä sähköverkot Ruotsiin, ja kun takuumiehenä on valtio, eli me. Me maksamme lopulta kaiken. Ja millä?


      • asian ydin
        sdghfhfghsh kirjoitti:

        Totta!

        Ja on muuten hullua väitellä, maksaako valtio vai kunta huonon taloudenhoidon uhreille ruokarahat. Sekä valtio että kunta olemme me, veronmaksajat. Meidän kukkarollammehan ne kaikki ovat, ja myös me.

        Pykätään nyt taas sitä ydinvoimalaakin. Pitäisi riittää rahaa, kun on hankittu myymällä sähköverkot Ruotsiin, ja kun takuumiehenä on valtio, eli me. Me maksamme lopulta kaiken. Ja millä?

        Ei tämä mielikuvitustyöllistäminen mitään ratkaise, eikä se, että otetaan vähäkin leipä suusta pois ja kiristetään leipäpalaa ravinnokseen tarvitsevaa ihmistä konttaamaan.

        Aloittaja-Sameja pitää tyrkkiä elämään niin, että itse hokaisevat, miten ylpiä on ihminen, kun on joku ammattitaito ja sen mukainen palkka työstään.

        On vaarallista hyväksyä sokkoa satojen reppanoiden orjapartioita, jotka kaivavat koivunrunkoon linnunpesäpönttöjä uskoen, että "kunhan tässä jotain nyhrään, niin saan aikani kulumaan". Kohta se lauma on iso ja ei mikään saa niitä tajuamaan, että kyse on pysyvästä suuntauksesta, jossa kohta kaikki työt tehdään 50 centillä päivä.

        Nyt on ihan pakko kysyä, että mitä vittua tämä maa tekee millään ydinvoimalalla, kun sossu maksaa tällä menolla kaikkien sähkölaskut. Saadaan paljon rupia persieen, eikä sitten muuta.

        Asennetta, nuoret ihmiset! Vaatikaa ja kouluttautukaa, älkääkä ajatelko vain itseänne. Ei byrokraattien helmoissa eläminen ole oikeaa vapaan ihmisen elämää.


      • nöyryytystä
        asian ydin kirjoitti:

        Ei tämä mielikuvitustyöllistäminen mitään ratkaise, eikä se, että otetaan vähäkin leipä suusta pois ja kiristetään leipäpalaa ravinnokseen tarvitsevaa ihmistä konttaamaan.

        Aloittaja-Sameja pitää tyrkkiä elämään niin, että itse hokaisevat, miten ylpiä on ihminen, kun on joku ammattitaito ja sen mukainen palkka työstään.

        On vaarallista hyväksyä sokkoa satojen reppanoiden orjapartioita, jotka kaivavat koivunrunkoon linnunpesäpönttöjä uskoen, että "kunhan tässä jotain nyhrään, niin saan aikani kulumaan". Kohta se lauma on iso ja ei mikään saa niitä tajuamaan, että kyse on pysyvästä suuntauksesta, jossa kohta kaikki työt tehdään 50 centillä päivä.

        Nyt on ihan pakko kysyä, että mitä vittua tämä maa tekee millään ydinvoimalalla, kun sossu maksaa tällä menolla kaikkien sähkölaskut. Saadaan paljon rupia persieen, eikä sitten muuta.

        Asennetta, nuoret ihmiset! Vaatikaa ja kouluttautukaa, älkääkä ajatelko vain itseänne. Ei byrokraattien helmoissa eläminen ole oikeaa vapaan ihmisen elämää.

        Hyvä, hyvä! Näin ajattelee suoraselkäinen suomalainen tänä Suomen mennen itsenäisyyden muistopäivänä.

        Aloittaisin uuden ketjun, mutta uusi luotsimme ei tykkää kovin monesta ketjusta orja-aiheesta, joten liitän tämän tähän. Aktivoinnin nöyryytystekniikoita:

        Kun viet aktivointitilaisuuteen ystävän anonyymiksi todistajaksi tai yleisöksi, katsopa, miten sosiaalivirkailija ja työvoimatoimiston työntekijä siihen suhtautuvat.
        "Ei tänne saa tuoda yleisöä."
        "Mihin tarvitset todistajaa?"
        "Mikä hänen nimensä ja osoitteensa on?"
        "Mikä hänen suhteensa sinuun on?"
        "Kirjoitan tänne, että sinulla oli tukihenkilö."

        Kuntouttaminen. Tukihenkilö. He yrittävät luoda tavallisesta terveestä, ammattitaitoisesta ja työkykyisestä kansalaisesta fiktiota, jossa hän on tukea ja kuntoutusta tarvitseva avuton vammainen.

        Tilaisuutta seuraa terveydenhoitajan tarkastus, jos siihen suostut. He eivät kerro sinulle, ettei siitä kieltäytyminen katkaise tukiasi. Vasta, kun kieltäydyt, kuulet, että tarkastus oli vapaaehtoinen.

        Tilaisuuden jälkeen joillekin tarjotaan ateria veronmaksajien varoilla. Sekin on osa nöyryytystä. Jos suostut menemään paikalliseen ravintolaan mukanasi maksukupunki sosiaalitoimistosta, leimaat itsesi taas. Murennat taas palasen omanarvontunnostasi.

        Jos suostut menemään viihdyttämään mummoja vasten yksin viihtyvää luonnettasi, tai pussittamaan ruuveja tai lapioimaan ojaa, lyöt otsaasi leiman, joka ei helpolla pois kulu. Kuulostaako, että minäkin syyllistän sinua? Olen itse samassa jamassa. Jos suostuisin orjaksi, auttaisin orjuuttamaan muitakin.

        Orjuuttamisella ja milloin mitäkin kansanosaa syyllistämällä yritetään jakaa kansaa. Jos me sen sijaan yhdistämme voimamme ja valitsemme yhdessä vapauden, johon me pystymme, jos niin päätämme, huomaamme, että kahleemme olivatkin illuusiota.


      • Päteviä ovat joo
        nöyryytystä kirjoitti:

        Hyvä, hyvä! Näin ajattelee suoraselkäinen suomalainen tänä Suomen mennen itsenäisyyden muistopäivänä.

        Aloittaisin uuden ketjun, mutta uusi luotsimme ei tykkää kovin monesta ketjusta orja-aiheesta, joten liitän tämän tähän. Aktivoinnin nöyryytystekniikoita:

        Kun viet aktivointitilaisuuteen ystävän anonyymiksi todistajaksi tai yleisöksi, katsopa, miten sosiaalivirkailija ja työvoimatoimiston työntekijä siihen suhtautuvat.
        "Ei tänne saa tuoda yleisöä."
        "Mihin tarvitset todistajaa?"
        "Mikä hänen nimensä ja osoitteensa on?"
        "Mikä hänen suhteensa sinuun on?"
        "Kirjoitan tänne, että sinulla oli tukihenkilö."

        Kuntouttaminen. Tukihenkilö. He yrittävät luoda tavallisesta terveestä, ammattitaitoisesta ja työkykyisestä kansalaisesta fiktiota, jossa hän on tukea ja kuntoutusta tarvitseva avuton vammainen.

        Tilaisuutta seuraa terveydenhoitajan tarkastus, jos siihen suostut. He eivät kerro sinulle, ettei siitä kieltäytyminen katkaise tukiasi. Vasta, kun kieltäydyt, kuulet, että tarkastus oli vapaaehtoinen.

        Tilaisuuden jälkeen joillekin tarjotaan ateria veronmaksajien varoilla. Sekin on osa nöyryytystä. Jos suostut menemään paikalliseen ravintolaan mukanasi maksukupunki sosiaalitoimistosta, leimaat itsesi taas. Murennat taas palasen omanarvontunnostasi.

        Jos suostut menemään viihdyttämään mummoja vasten yksin viihtyvää luonnettasi, tai pussittamaan ruuveja tai lapioimaan ojaa, lyöt otsaasi leiman, joka ei helpolla pois kulu. Kuulostaako, että minäkin syyllistän sinua? Olen itse samassa jamassa. Jos suostuisin orjaksi, auttaisin orjuuttamaan muitakin.

        Orjuuttamisella ja milloin mitäkin kansanosaa syyllistämällä yritetään jakaa kansaa. Jos me sen sijaan yhdistämme voimamme ja valitsemme yhdessä vapauden, johon me pystymme, jos niin päätämme, huomaamme, että kahleemme olivatkin illuusiota.

        Jännäähän tuossa on se, että te-toimiston virkailijat (kirjekurssin käyneitä merkantteja) tekee kuntoutuspäätöksiä, kun missä tahansa muussa asiassa kuntoutuspäätöksiin tarvitaan asiantuntijalääkäreiden lausuntoja, kuntoutussuunnitelmia, yms yms yms...


    • syrjäytynytnuori

      "Osallistun työtoimintaan 6 tuntia päivässä viitenä päivänä viikossa. Työpajalle on kotoani matkaa 2,5 km, ja kävelen sen joka päivä. Kävellen tuo matka kestää minulla puolisen tuntia. Moni tuntuu pitävän näitä hommia orjatyönä. Itse ainakin koen olevani jollain lailla hyödyksi, kun ilman kuntouttavaa työtoimintaa istuisin vaan kotona koneella."
      Tiesitkö että 4 tuntia kerran viikossa riittää? Tiesitkö että työttömänä voi tehdä muutakin kun istua vaan kotona koneella?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tirkistelijä T...

      Tirkistelijä T... ei ole sokeutunut, vaikka näin juorutaan. Asuu nykyään Limingassa ja jatkaa sekopää touhujaan ainakin
      Haapavesi
      4
      2003
    2. Liian kiltti.. ?

      Tässä jo jonnunaikaa olen tuumaillut tätä kiltti ja kunnollinen juttua. Siis miksi oikeasti kiltit eivät muka kelpaa?
      Sinkut
      254
      1687
    3. Koettakaa nyt Trumpinkin fanit ymmärtää:

      Hän on myös jo vanha mies. Kukaan ei tiedä, mitä kunnossa hän on parin vuoden päästä.
      Maailman menoa
      248
      1620
    4. 1982 syntynyt Mahdi Alcheikh tuomittiin törkeästä lapsenraiskauksesta

      https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/mies-raiskasi-15-vuotiaan-uimahallissa-turussa/8964984 Yli 4 vuotta vankeutta Oike
      Oulu
      54
      1574
    5. Pääsit nainen todella

      lähelle ja kaikki sinussa oli jotain selittämättömän kiehtovaa. Silti en koskaan ymmärtänyt sinua täysin. Mitä halusit t
      Ikävä
      105
      1438
    6. Kiitos, kun paljastit

      Vaikka mä tiesinkin! Nyt voi ottaa seuraavan askeleen? Hyvää yötä:)
      Ikävä
      28
      1361
    7. Voiko 40 tai yli

      Enää rakastua vai onko se jo game over?!
      Ikävä
      157
      1197
    8. En saa unta kun ajattelen

      Sinua mies. Sydäntä ahdistaa meidän välit 😌😞
      Ikävä
      66
      1183
    9. Kansan vihaama elokapina aikoo pysäyttää moottoritien ruuhka-aikana

      Mielenosoitus alkaa perjantaina kello 15 Länsiväylän ja Porkkalankadun risteyksessä. On se kummallista, että tuollainen
      Maailman menoa
      282
      1182
    10. Mopomiitti onnettomuus

      Vittu se tehdas-alue ole oikea paikka mopomiitille, Ja minkälainen vanhempi hyväksyy, että pojan mopo kulkee järkyttävä
      Kokkola
      40
      1084
    Aihe