Tytölle apua kiitos

kemmutytyouluun

Eli oisin ostamassa ehkä tossa ens keväänä yammun kemmun. Ongelmana on vaa että rahat ei saata riittää. Siks kysynki hintoja. Eli paljoko tulee maksamaan a1 kortti opetusluvilla (asun ite oulussa mutta tuskin hinnat paljoa heittele opetusluvissa muualla päin suomea)? Entä paljoko on vakuutukset kaikista halvimmat sellaiset ja jos veis talvikaudeksi aina kilvet pois niin säästäis siinäkin? Olis tosi kiva jos joku jaksais vastata koska se auttas paljon :)!

6

135

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • KylläNeRahatRiittää

Juu ite hommasin opetusluvalla piikkikortin, ihan varma en oo kuluista mutta varmaan n. 700€. Kaikkine kuluineen siis.
      Jos ostat piikin joka tarpeeks "halpa" (eli ei mitään KTM EXC 125 SD 2015) niin et tarvi kaskoja jolloin pelkät liikennevakuutukset on kaiketi 100€ luokkaa.
      Talvella jos kilvet vie pois niin ei tietoa paljonko säästää jos säästää ylipäätään, koska ite ajan talvella ja kilvet on käytössä 365 päivää vuodessa.
      Asun Lahdessa, ei sillä varmaan mitään merkitystä mut jonku satasen heittoa voi olla hinnoissa. Riippuu ja roikkuu vähän. En oo mikään himorikas, melkein köyhä :D joten kyllä varmaan riittää sullakin rahat :)

• kevarityttöouluun

Noinko kallis on opetusluvilla? Ettei ois nuo hinnat harjotusluvilla?http://www.motot.net/wiki/Kevytmoottoripyöräkortti_A1#Kulut tuolla väitetään hinnan olevan 186e. Ja vakuutuksistakin oon kuullu hinnaksi jotain 300-600e.

• Mitäääääääääääääh :3
        kevarityttöouluun kirjoitti:

Noinko kallis on opetusluvilla? Ettei ois nuo hinnat harjotusluvilla?http://www.motot.net/wiki/Kevytmoottoripyöräkortti_A1#Kulut tuolla väitetään hinnan olevan 186e. Ja vakuutuksistakin oon kuullu hinnaksi jotain 300-600e.

186€ taitaa kyllä jäädä haaveeks ? eikös mopokorttikin oo lähes 500€ nykyään ?
        http://www.autokoulukiviniemi.fi/11
        ja siis tohon 700€ sisällytin myös tämän kohdan:

"Autokoulumaksun lisäksi kortteihin liittyvät seuraavat viranomaismaksut ym.:
        * Ajokorttilupahakemus (poliisille) 51,00 €
        * Teoriakoe (katsastuskonttorille) 28,00 €
        * Ajokoe (katsastuskonttorille) 59,00 €
        * 2 kpl valokuvia (poliisille)"

Ja noi vakuutukset saattaa olla kaskon kanssa.
        Voi myös olla että olen todella typerä ja täysin väärässä x)

• Mitäääääääääääääh :3 kirjoitti:

186€ taitaa kyllä jäädä haaveeks ? eikös mopokorttikin oo lähes 500€ nykyään ?
        http://www.autokoulukiviniemi.fi/11
        ja siis tohon 700€ sisällytin myös tämän kohdan:

"Autokoulumaksun lisäksi kortteihin liittyvät seuraavat viranomaismaksut ym.:
        * Ajokorttilupahakemus (poliisille) 51,00 €
        * Teoriakoe (katsastuskonttorille) 28,00 €
        * Ajokoe (katsastuskonttorille) 59,00 €
        * 2 kpl valokuvia (poliisille)"

Ja noi vakuutukset saattaa olla kaskon kanssa.
        Voi myös olla että olen todella typerä ja täysin väärässä x)

^ Tuolla mopokortin hinnalla ei ole mitään tekemistä opetuslupahintojen kanssa.
        Autokoulussa maksetaan nimenomaan siitä opetuksesta, josta korkea hinta muodostuu.

• kevarityttöouluun

Kiitti paljon vastauksista varsinki tästä vikasta. Mutta kertokaas niiku kevariin kaikki PAKOLLISET kulut eli kulut mitkä pakosta tulee kun hommaa kemmun. Ei nyt mitään bensaa lasketa eikä mitään tällasta vaan kaikki pakolliset mitä tarvii että voin laillisesti ajaa kevarilla tieliikentteesä. Onko jotain veroja kemmuun vai?

• -97

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitään järkeä?

Että ollaan erillään? Kummankin pää on kovilla.
      Ikävä
      119
      1722
    2. Noniin rakas

Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi
      Ikävä
      99
      1558
    3. Lasten hyväksikäyttö netissä - Joka 3. nuori on saanut seksuaalisen yhteydenoton pedofiililtä

Järkyttävää! Lapsiin kohdistuva seksuaalinen hyväksikäyttö verkossa on yhä pahempi ongelma. Ulkolinja: Lasten hyväksikäy
      Maailman menoa
      42
      1059
    4. Multa sulle

Pyörit 24/7 mielessä, kuljet mun mukana, mielessä kyselen sun mielipiteitä, vitsailen sulle, olen sydän auki, aitona. M
      Ikävä
      29
      919
    5. Kumpi vetoaa enemmän sinuun

Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?
      Ikävä
      38
      881
    6. Nainen, olen tutkinut sinua paljon

Salaisuutesi ei ole minulle salaisuus. Ehkä teimme jonkinlaista vaihtokauppaa kun tutkisimme toisiamme. Meillä oli kumm
      Ikävä
      50
      836
    7. Mies, eihän sulla ole vaimoa tai naisystävää?

Minusta tuntuu jotenkin, että olisit eronnut joskus, vaikka en edes tiedä onko se totta. Jos oletkin oikeasti edelleen s
      Ikävä
      43
      778
    8. Olet myös vähän ärsyttävä

Tuntuu, että olet tahallaan nuin vaikeasti tavoiteltava. En tiedä kauanko jaksan tätä näin.
      Ikävä
      37
      770
    9. Okei nyt mä ymmärrän

Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘
      Ikävä
      56
      768
    10. Onko sulla empatiakykyä?

Etkö tajua yhtään miltä tämä tuntuu minusta? Minä ainakin yritän ymmärtää miltä sinusta voisi tuntua. En usko, että olet
      Ikävä
      37
      740
    Aihe