Eli näytössä pitäs tehdä kaks kaksi kasvatuksellista tilannetta. Olen ala-asteella ja 2luokassa. Ideoita? :)
Kasvutukselliset tilanteet apua!
10
110
Vastaukset
- tidii__
Antakee nyt joku jotain vinkkejä :D
- annavin
Paha antaa mitään vinkkejä, kun annat niin niukasti tietoja. Missä ihmeen näytössä? Mikä näyttö ja kenelle? Mitä ohjeita olet itse saanut tehtävän suorittamiseksi?
- opeop
niinpä, opettajat ei anna näyttöjä, oletko ip-kerhon ohjaaja vai lähihoitaja...ota oppikirja käteen ja lue sieltä tilanteita.
En halua työkaveria joka ei osaa etsiä tietoa. - tidii__
Eli opiskelen siis koulunkäynnin aamu ja iltapäivätoiminnan ohjaajaksi. Ja nyt olisi jakso kasvun tukeminen ja ohjaus johon kuuluu tuo et kaksi kasvatukselliesta tilannetta. Ja 2 luokassa olen. Voiko se olla esim lukemista?
- tidii__
Niin ja niitä pitäs olla kaksi yksilöllistä tilannetta, esim ruokailu, välitunti ym. En ymmärrä...
- hankalia...
Niin ja niitä pitäs olla kaksi yksilöllistä tilannetta, esim ruokailu, välitunti ym. En ymmärrä...
Ruokailu: Voisiko ennen ruokaa pitää jonkun "luennon" ravitsemuksesta?Havainnollistettaisiin kuvia apunakäyttäen lautasmallin mukainen ateria.
Mitä hyötyä on eri ruoka-aineista kuten maito, liha, kasvikset, viljat. Jotta jaksaisi on syötävä monipuolisesti. Ehkäpä mukaan vielä jotain perusasioita ruokapöydässä käyttäytymisestä ym. Eikö joku kasvisten tunnistamistehtävä sopisi kans tähän.
Voisiko toinen liittyä johonkin aineseen vaikka matematikkaan? Opetat jonkun tulevan aiheen oikein konkreettisesti ja havainnollistaen joitain apuvälineitä ja esimerkejä käyttäen ja ohjaat tehtävien teossa. Joku tälläine esim pienelle ryhmälle. - kontakt
pitäähän sun näyttösuunnitelma osata tehdä, eikö niin! Nyt avaat sen lärpäkkeen missä on ne vaatimukset, niitten mukaan kirjoitat, äläkä tee liian vaikeeta.
- sdjkeo
Aloittaja ensinnäkin ei pyydä apua suunnitelman tekoon vaan apua noihin näyttöviikolla suoritettaviin tehtäviin. Ja jos esim matikka opettaa se ei ole kasvatuksellista joten en usko, että kelpaa. Tuo ruokajuttu vois olla mut lyhyen kaavan mukaan ja vain muutamalla lapselle koska puhutaan yksilöllisestä. Miten ois esim käsienpesu tilanne muutaman oppilaan kanssa ja vähän kertausta miten jonossa käyttäydytään...
- kjhvbn
Aloittajalla itsellään on parhaat tiedot näytön toteuttamiseen. Ei täällä ulkopuoliset voi tietää jonkun kasvatuksellisia tilanteita. Opetusta ja ohjausta on varmasti ollut näyttöjen tekemiseen, ei niitä ihan tyhjästä tempaista.
- tidii__
Kiitos vinkeistä. Tuo käsienpesu ja siihen liittyen miten jonossa käyttäydytääm vois olla ihan ihan hyvä vaihtoehto kans. Pitää viel miettiä :) Meinaa kohta kiire tulla :D
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Moi, nainen
Tunnustan, olen heikkona sun hymyyn, ja sekään ei auta yhtään, että sulla on täydellinen nenä. Joten ensi kerralla, kun511945Some räjähti! Joel Harkimo jakoi haikean viestin meriltä tärkeänä merkkipäivänä: "Välillä..."
Joel Harkimo on lähtenyt yksin purjehdukselle Atlantin yli. Tsemppiä ja voimia, Joel Harkimo! Lue lisää: https://www.s341588Sedun opettaja?
Kukas Sedussa on ahdistellut alaikäisiä opiskelijoita? Tämä kansankynttilä oli saanut monta varoitusta, mutta sama homma431175- 821173
Bess jakoi hämmentävän kuvan - Anna Puu heittää roisin kommentin: "Onneks ei oo eka synnytys"
Ohhoh! No nyt on aika provosoiva kuva Bessistä. Kivoja kommentteja julkkisystävät laukoo... Tiesitkö, että Bessin (s.151060- 561049
- 481015
Mitä mun pitää tehdä?
Mitä me mies tehdään? Mitä sä haluat mun tekevän? Mä en tiedä. Mä luulen tietäväni, että molemmat kärvistelee tunteid40968Keskusta on kovassa nousussa
Persut ovat jäämässä kauas taakse. Maaseudun ihmiset ovat palaamassa järkiinsä epäonnistuneen persuseikkailun jälkeen.129945Näytät paremmalta kuin koskaan ennen
Aivan jokaisena päivänä. Minä pidän sinusta parhaimman huolen. Lupaan sen, sen voin luvata.38916