Jollain samoja oireita?

Minulla Thyroxin 0,25 mikrogr.tervkeskus lääkäri käski ottaa 3pvä 3 tabl ja 4 pvä 2 tabl.
Kävin erikoislääkärillä,hän sanoi ota päivittäin 2.

Ths 2,6 ja Tv4 14.9

senlisäksi verenpaine lääk.Valsartan 80 mg ,aamuisin ja iltaisin ja aamuisin vielä Amlodipin 5 mg.
Ja vielä Bisopropolol 2,5 mg 1 aamuisin,koska saan melko usein "kohtauksen "pulssi nopea ja jotenkin höntti olo.Erikoislääkäri käski sen lopettaa Bisopropolol,kun taas taannoin kun sain kohtauksen kävin terv.asemalla ,sielllä käskettiin ottamaan Bisoproplol. On yhtä eestaas!!Onko jollain neuvoa tai kokemusta ja mitä tekisin?
8462
Äänestä

Muut lukivat myös

Vastaukset 8

Vanhimmat

vielä viim labrat fp-PTH 35 ng/L
P-D-25 75 nmol/l

P-ferrit 176 ug/l

fs-Ca-Ion
Ca-Ion 1,33 mmol/1
ph 7,42

Ca /7,40 1,34mmol/l

Äänestä

Sehän on sitä tutkittua hoitoa!

Äänestä

kokeilin tänään ,otin vain yhden Thyroxin ja olo ok koko päivän,mietin että uskallanko olla yhden tabletin varassa vai ottaisinko illalla toisen.Toisaalta luulen että huono ja sydän oireet johtuu just Thyroxista

Äänestä
  • Minulla T4V ei ole vielä koskaan ollut noin hyvä kuin sinulla. Voit kokeilla pari viikkoa, paraneeko olo, jos vähennät yhteen tablettiin päivässä. Annosmuutosten jälkeinen verikoe on yleensä tehty 2-3 viikon kuluttua kohdallani, mistä tuo koeaikasuositus.

    Äänestä

Vaan olipa huono olo tänä aamuna,otin 2x Thyroxin ja Bison koska tykytystä ja "hönttiolo".Nyt iltapäivällä parempi. Eli ei taida onnistua tuo lääkekokeilu

Äänestä

Sulla pitäisi selvittää, miksi ionisoitunut kalsiumisi on koholla!

Äänestä

missä kohtaa tuloksissa on se et kalsium on koholla? Ne tulokset meni sille endro,erkoislääk.Turussa/Soppi,ei sanonut mitään siitä kun soitti.

Äänestä

fS-Ca-ion pH:ssa 7,40 1.34, viitteen yläraja on 1,30! ainakin minulla.
Koska sinulla ei ole PTH eli lisäkilpirauhashormoni koholla, niin se viittaisi, että ei ole lisäkilpirauhasen liikatoiminta. (nimittäin jos viiteyläraja on 65, kuten se jossakin on. Toisella mittausmenetelmällä se on 15. Sinulla ei ole niitä viitearvoja siitä labrasta, jossa arvot on saatu. Ne olisivat tärkeä saada. Jos jälkimmäiset viitteet ovat sinun labrassasi, niin silloin näyttää lisäkilpirauhasen liikatoiminta melko varmalta. Jos edelliset ovat labrasi PTH viitteet, niin siihen nähden PTH on selvästi alempana viiteylärajasta.

Primaarisessa lisäkilpirauhasen liikatoiminnassa (hyperparatyreoosi) molemmat (PTH ja Ca-ion) ovat yhtä aikaa korkealla, viitteen ylärajan paikkeilla tai yli. Ne vaihtelevat ajan kassa, niin että voivat olla joskus vähän alle viitteen ylärajan, mutta ei niin, että esim. kalsium on alrajan lähellä ja pTH ylhäällä.

Jos on D-vitaminiin puute, niin se aiheuttaa matalan kalsiumin ja korkean PTH:n. Sinulla ei näytä olevan sellaista tilannetta.Pelkästään kalsium voi olla koholla muistakin syistä, esim. jos kilpirauhashormonia on huomattavasti liikaa (tyreotoksikoosi, mitä sinulla ei ole), tai on liian vähän kortisolia, tai on jotain kasvaimia, D-vitamiinimyrkytys.

Joka tapauksessa ota päivittäin sama määrä kilpirauhashormonia.Tasaa viikkoannos päiville. Noita 25 mcg (?) tabletteja voi pilkkoa neljäsosiinkin ja murentaa. (Ei kai ole 0,25 mcg tai 0,25 mg?).

Ovatkohan sinun kaikki verenpaine- ja rytmilääkkeet tarpeellisia? Onko ne kunnolla harkittu? Minun on maallikkona paha noista sano, mutta Bisoprololia voisit ottaa vain kohtauksen tullen. Ja varovasti, koska se ei sovi kaikille, ainakaan minulle.

Äänestä

Kommentoi aloitusta


Eestaas! kirjoitti:

Minulla Thyroxin 0,25 mikrogr.tervkeskus lääkäri käski ottaa 3pvä 3 tabl ja 4 pvä 2 tabl.
Kävin erikoislääkärillä,hän sanoi ota päivittäin 2.

Ths 2,6 ja Tv4 14.9

senlisäksi verenpaine lääk.Valsartan 80 mg ,aamuisin ja iltaisin ja aamuisin vielä Amlodipin 5 mg.
Ja vielä Bisopropolol 2,5 mg 1 aamuisin,koska saan melko usein "kohtauksen "pulssi nopea ja jotenkin höntti olo.Erikoislääkäri käski sen lopettaa Bisopropolol,kun taas taannoin kun sain kohtauksen kävin terv.asemalla ,sielllä käskettiin ottamaan Bisoproplol. On yhtä eestaas!!Onko jollain neuvoa tai kokemusta ja mitä tekisin?

Anonyymi
5000

Ilmoita asiaton sisältö

  • Sisältää materiaalia, joka on loukkaavaa, herjaavaa, rasistista, uhkailevaa tai ahdistelevaa.

  • Materiaali sisältää nimiä, yhteystietoja tai muita henkilökohtaisia tietoja. Julkisuuden henkilöistä, julkisissa viroissa toimivista ihmisistä sekä yritysten vastuuhenkilöistä saa keskustella työhön liittyen. Myös yksityiselämään liittyvistä asioista voi keskustella siltä osin, kuin niistä on julkisesti kerrottu.

  • Sisältää lapsille haitallista tai heiltä kiellettyä materiaalia. Seksuaalinen sisältö on sallittua aiheeseen tarkoitetuilla palstoilla, joiden ikäraja on 18 vuotta.

  • Lainvastaista sisältöä voi olla mm. yksityiselämää loukkaavan tiedon levitys, kiihottaminen kansanryhmää vastaan, laiton uhkaaminen, alaikäisiin liittyvä seksuaalinen sisältö/grooming, petokset, identiteettivarkaudet, kunnianloukkaukset ja tekijänoikeusrikkomukset.

  • Sisältö ei liity palstan tai keskusteluketjun aiheeseen.

  • Viesti ei ole suomea tai ruotsia (pl. International Forums), se sisältää mainontaa, se sisältää tekijänoikeuksin suojattua materiaalia, se on massapostitus tai jokin muu syy.

Jaa keskustelu