Enklare jul.

farmormor

Jag tänker INTE julstäda,bara normal veckostädning och litet julkrimskrams.Bara sådan julmat som faktiskt är omtyckt i familjen.inga MÅSTEJULMAT,för att det nu hör till julen.En liten julklapp åt vuxna och två åt barnen,det blir mycket billigare och inte så stressigt.

9

125

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • :-)

Hellre lide skit i knutarna än ett rent helvete! !

• stilla natt

Just det,viktigaste är ändå samvaron med nära och kära.Om man är så lycklig att man har någon att fira julen med.Jag har firat flera jular ensam,det går det också.

• risgrynsgröt
        stilla natt kirjoitti:

Just det,viktigaste är ändå samvaron med nära och kära.Om man är så lycklig att man har någon att fira julen med.Jag har firat flera jular ensam,det går det också.

Litet julblommor,ljus och någon prydnadstomte,det räcker.

• juldoft
        risgrynsgröt kirjoitti:

Jag brukar sätta litet kanel i dammsugarpåsen så doftar det jul.Någon hyacint och kanske apelsiner med instuckna hela nejlikor.

• käringen
        juldoft kirjoitti:

Jag brukar sätta litet kanel i dammsugarpåsen så doftar det jul.Någon hyacint och kanske apelsiner med instuckna hela nejlikor.

Jag kunde inte riktigt hålla mig,måste städa klädskåpen igår.Tre kassar med kläder,hela och rena till UFFs klädinsamling.Inte blir jag tillräckligt smal mera för att rymmas i kläderna,någon annan kan få nytta av dem.

• gumma1
        käringen kirjoitti:

Jag kunde inte riktigt hålla mig,måste städa klädskåpen igår.Tre kassar med kläder,hela och rena till UFFs klädinsamling.Inte blir jag tillräckligt smal mera för att rymmas i kläderna,någon annan kan få nytta av dem.

Skåp kan man städa när som helst- varför måstes allting göras till julen mat och mycket stress. Jag åker bort på julen. Alltid finns det nån som behöver kläder alla loppisar säljer billiga och bra kläder.

• julstämmning
        gumma1 kirjoitti:

Skåp kan man städa när som helst- varför måstes allting göras till julen mat och mycket stress. Jag åker bort på julen. Alltid finns det nån som behöver kläder alla loppisar säljer billiga och bra kläder.

Just det,nu är iallafall julgranen anskaffad.Det dofar så gott när man tar in granen.

• tant blå
        risgrynsgröt kirjoitti:

Måste köpa litet "riktig julmat " åt mig själv till juldagarna.Jag skall tillbringa julafton hos ett av barnen och där blir det varken lådor eller skinka.
        Det blir en mera modernare jul.

• Nu är det jul firas. vänner och familj runt lite väsyttääkin, fortfarande en trevlig tid, små presenter, mat och jul dofter äpplen och julblommor gör julen.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nainen, yrittäessäsi olla vahva olet heikoksi tullut

Tiedätkö mitä todellinen vahvuus on? Selviätkö, kun valtakunnat kukistuvat? Miten suojaudut kun menetät kaiken? :/
      Ikävä
      211
      1692
    2. Miettimisen aihetta.

Kannattaa yrittää vain niitä oman tasoisia miehiä. Eli tiputa ittes maan pinnalle. Tiedoksi naiselle mieheltä.
      Ikävä
      141
      1445
    3. Sun ja kaivattusi

ikäero? Kumpi vanhempi, m vai n?
      Ikävä
      68
      1169
    4. Mitkä on 3 viimeistä sanaa

sun ja kaivattusi viesteilyssä? Ensin sun, sitten kaivatun?
      Ikävä
      54
      1163
    5. Kai sä näät

Ku sua katson et olen aika rakastunut. Rakkaus ei vain ole aina niin yksinkertaista
      Ikävä
      74
      1055
    6. Mikä on ollut

Epämiellyttävin hetki sinun ja kaivattusi romanssissa?
      Ikävä
      109
      979
    7. Nainen miltä tuntuu olla ainoa nainen Suomessa, joka kelpaa ja on yheen sopiva minulle

Sydämeni on kuin muuri, valtavat piikkimuurit, luottamusongelmat, ulkonäkövaatimukset, persoonavaatimukset ja älykkyysva
      Ikävä
      55
      960
    8. Just nyt mä

En haluais sanoa sulle mitään. Voisi vaikka istua vierekkäin hiljaa. Ehkä nojaten toisiimme. Tai maata vierekkäin, ilman
      Ikävä
      53
      870
    9. Kesän odotuksia hyrynsalmella

Kyllä kesällä hyrynsalmellakin on mahdollisuus osallistua kylän menoon monella tavalla . On kaunislehdon talomuseolla
      Hyrynsalmi
      6
      861
    10. Piristä mua ystävä

Hyvä💫...
      Ikävä
      82
      840
    Aihe