Lenovo käyttöön

jotuma1

Tuli pakko-ostos tarpeeseen, Lenovo, halvin malli, WIN 8. Lupasin tehdä itse mieleiseksi mutta tuli ongelmia. Koneessa on paljon turhia mainosohjelmia enkä tiedä, mitä voi poistaa. Viruksia vastaan maksoin vuoden F-securea, mutta pöydällä on joku McAfee. Onko se sama asia, vai mistä voin ladata F:n. Oli kiire enkä kysellyt tarpeeksi. Saanko taas apua, KIITOS!

48

897

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000

• fdsafdsa

F-secure oli mielestäni ihan hyvä hankinta. Testeissä hyvin pärjännyt softa, joka virustorjunnan lisäksi täydentää asetusten avulla Windowsin oman palomuurin yksisuuntaisesta kaksisuuntaiseksi. Tukeehan siinä sitten samalla kotimaista tuotantoakin.

McAfee kannattaa tosiaan poistaa ja jo ennen kuin asentaa F-securen.

Periaatteessa kellon viereen ei tarvitse jäädä kuin kaiutin(äänenvoimakkuus), virustorjuntaohjelman kuvake, valkoinen lippu (päivitykset/sanomat) ja sitten yksi kuvake, josta löytyy verkkoyhteydet.

Muita ei periaatteessa tarvitse ja ne voi poistaa Windowsin lisää/poista sovellus toiminnolla. Samasta ikkunasta vasemmalta löytyy alimpana kohtana Turn Windows features on or off (mitä onkaan suomeksi). Sieltä voi ottaa "pukin" pois ainakin kohdista tablet PC components, print and document services (jos ei ole tulostinta), Windows gadget platformista.

Samoin jos koneessa on jokin väliaikainen Office (30vrk esimerkiksi) niin poista se ja asenna vaikka libre-office tilalle.

Voit kokeilla tätä ohjelmaa omalla vastuulla. Jos jotain menee pieleen, palauta kone tehdasasetuksiin. Jos ohjelma toimii hyvin, tämä on todella mahtava softa! http://pcdecrapifier.com/

• anna olla vaan
        fdsafdsa kirjoitti:

F-secure oli mielestäni ihan hyvä hankinta. Testeissä hyvin pärjännyt softa, joka virustorjunnan lisäksi täydentää asetusten avulla Windowsin oman palomuurin yksisuuntaisesta kaksisuuntaiseksi. Tukeehan siinä sitten samalla kotimaista tuotantoakin.

Periaatteessa kellon viereen ei tarvitse jäädä kuin kaiutin(äänenvoimakkuus), virustorjuntaohjelman kuvake, valkoinen lippu (päivitykset/sanomat) ja sitten yksi kuvake, josta löytyy verkkoyhteydet.

Muita ei periaatteessa tarvitse ja ne voi poistaa Windowsin lisää/poista sovellus toiminnolla. Samasta ikkunasta vasemmalta löytyy alimpana kohtana Turn Windows features on or off (mitä onkaan suomeksi). Sieltä voi ottaa "pukin" pois ainakin kohdista tablet PC components, print and document services (jos ei ole tulostinta), Windows gadget platformista.

Samoin jos koneessa on jokin väliaikainen Office (30vrk esimerkiksi) niin poista se ja asenna vaikka libre-office tilalle.

Voit kokeilla tätä ohjelmaa omalla vastuulla. Jos jotain menee pieleen, palauta kone tehdasasetuksiin. Jos ohjelma toimii hyvin, tämä on todella mahtava softa! http://pcdecrapifier.com/

no ei kannata sitä print servicesiä ottaa pois vaikkei olisi tulostinta koska jos hankit tulostimen niin et muista että se on otettu pois käytöstä ja sitten täällä ihmetellään miksei tulosta.

eikä tuollaista osaa kukaan sanoakaan että se voisi olla vialla.

• vai niin
        fdsafdsa kirjoitti:

"täydentää asetusten avulla Windowsin oman palomuurin yksisuuntaisesta kaksisuuntaiseksi."

Tuohon ei F-Securea tarvita.

"http://pcdecrapifier.com/"

Enpä koskisi tuohon. Jos ei koe manuaalisen crapwaren poiston riittävän, niin sitten puhdas käyttis sisään puhtaalta asennusmedialta ja tarvittavat ajurit laitteen/komponenttien valmistajan nettisivuilta.

• Tiilimies

• Kristallipallero.
        fdsafdsa kirjoitti:

Mistä sinö tiedät mitä muita tarvii ja mitä ei, voi olla lisälaitteita yms. ja niiden pikakuvake.

• fdsafdsa
        vai niin kirjoitti:

"täydentää asetusten avulla Windowsin oman palomuurin yksisuuntaisesta kaksisuuntaiseksi."

Tuohon ei F-Securea tarvita.

"http://pcdecrapifier.com/"

Enpä koskisi tuohon. Jos ei koe manuaalisen crapwaren poiston riittävän, niin sitten puhdas käyttis sisään puhtaalta asennusmedialta ja tarvittavat ajurit laitteen/komponenttien valmistajan nettisivuilta.

"Tuohon ei F-Securea tarvita."

En tiedä muutakaan softaa, joka vastaavan tekisi. Jos asetuksia alkaa itse vääntämään, siinä sitä riittääkin opettelua. Sitä paitsi F-sec lisää myös poikkeavan liikenteen tarkkailun, jota ei pelkillä asetuksilla saa.

"Enpä koskisi tuohon. Jos ei koe manuaalisen crapwaren poiston riittävän"

Jos kysyjä kysyy täällä neuvoja yksinkertaiseen asiaan, hän tuskin osaa erottaa oikeita vääristä. Netin välityksellä, näkemättä konetta on myös aika vaikea antaa tarkkoja ohjeita.

Puhdas asennus olisi toki paras vaihtoehto, mutta senkin tekeminen voi olla kysyjälle liian monimutkaista, ja onpa se työlästäkin merkkikoneelle palautusosioineen. Miten mahtaa takuunkin kanssa käydä, jos itse asentaa muuten kuin palautusosiolta... Itselle kasattavat tai hankittavat koneet ovat eri juttu, kuin ne jotka menevät muille. Niissä täytyy aina miettiä takuukysymyksiä tai olla valmis kaivamaan omaa kuvetta, jos homma menee pieleen.

• fdsafdsa
        Kristallipallero. kirjoitti:

Mistä sinö tiedät mitä muita tarvii ja mitä ei, voi olla lisälaitteita yms. ja niiden pikakuvake.

Lisälaitteet eivät ole koneen oletuskamaa. Totta kai jokainen ymmärtää, että jos asentaa jonkin laitteen ja siihen liittyvän ohjelmiston, voi sitten itse päätellä tarvitseeko jotain kuvaketta kellon viereen.

Sinänsä esimerkiksi tulostin ei vaadi tuollaista, vaikka jokin lisäpalikka kellon viereen asentuisikin. Eivät laitteet toimi tuon pikkukuvakkeen takia, vaan toimivat kyllä ihan ilman niitäkin.

Esimerkiksi äänikortti ei tarvitse toimiakseen minkään valmistajan omaa ääniasetuspaneeli-viritelmää (poistoon), hiiret ja näppäimistöt eivät tarvitse myöskään sellaisia (poistoon), tulostimet ja skannerit eivät myöskään tarvitse mitään jatkuvasti käynnissä olevaa "apuohjelmaa".

• vai niin
        fdsafdsa kirjoitti:

En tiedä muutakaan softaa, joka vastaavan tekisi. Jos asetuksia alkaa itse vääntämään, siinä sitä riittääkin opettelua. Sitä paitsi F-sec lisää myös poikkeavan liikenteen tarkkailun, jota ei pelkillä asetuksilla saa.

Jos kysyjä kysyy täällä neuvoja yksinkertaiseen asiaan, hän tuskin osaa erottaa oikeita vääristä. Netin välityksellä, näkemättä konetta on myös aika vaikea antaa tarkkoja ohjeita.

Puhdas asennus olisi toki paras vaihtoehto, mutta senkin tekeminen voi olla kysyjälle liian monimutkaista, ja onpa se työlästäkin merkkikoneelle palautusosioineen. Miten mahtaa takuunkin kanssa käydä, jos itse asentaa muuten kuin palautusosiolta... Itselle kasattavat tai hankittavat koneet ovat eri juttu, kuin ne jotka menevät muille. Niissä täytyy aina miettiä takuukysymyksiä tai olla valmis kaivamaan omaa kuvetta, jos homma menee pieleen.

"En tiedä muutakaan softaa, joka vastaavan tekisi."

Miten voit olla tietämättä? Windowsin palomuurin itsensä asetuksista käy tekemässä yhden muutoksen -> tadaa, palomuuri on kaksisuuntainen.

"Miten mahtaa takuunkin kanssa käydä, jos itse asentaa muuten kuin palautusosiolta"

Minun nähdäkseni ei mitenkään, olen laittanut takuuseen hajonneita koneita joissa on alunperin ollut joku Windowsin versio mutta koko levy on tyhjätty ja tilalle pistetty joku linuxdistro. Ihan hyvin kelpasi valmistajalle takuuhuoltaa rauta.

• fdsafdsa kirjoitti:

"En tiedä muutakaan softaa, joka vastaavan tekisi. Jos asetuksia alkaa itse vääntämään, siinä sitä riittääkin opettelua."

Avaa sen palomuurin sieltä ohjauspaneelista niin siitähän sen voi suoraan klikata.

• fdsafdsa
        vai niin kirjoitti:

"En tiedä muutakaan softaa, joka vastaavan tekisi."

Miten voit olla tietämättä? Windowsin palomuurin itsensä asetuksista käy tekemässä yhden muutoksen -> tadaa, palomuuri on kaksisuuntainen.

"Miten mahtaa takuunkin kanssa käydä, jos itse asentaa muuten kuin palautusosiolta"

Minun nähdäkseni ei mitenkään, olen laittanut takuuseen hajonneita koneita joissa on alunperin ollut joku Windowsin versio mutta koko levy on tyhjätty ja tilalle pistetty joku linuxdistro. Ihan hyvin kelpasi valmistajalle takuuhuoltaa rauta.

"Miten voit olla tietämättä? Windowsin palomuurin itsensä asetuksista käy tekemässä yhden muutoksen -> tadaa, palomuuri on kaksisuuntainen."

Täällä on näköjään kaksi viisastelijaa. M-kar saattaa jopa tietää, ettei asia ole käytännössä niin yksinkertainen, jos jotain toimivaa yritetään saada aikaan, mutta sinusta en menisi sanomaan...

• anna olla vaan kirjoitti:

no ei kannata sitä print servicesiä ottaa pois vaikkei olisi tulostinta koska jos hankit tulostimen niin et muista että se on otettu pois käytöstä ja sitten täällä ihmetellään miksei tulosta.

eikä tuollaista osaa kukaan sanoakaan että se voisi olla vialla.

"niin et muista että se on otettu pois käytöstä ja sitten täällä ihmetellään miksei tulosta. "

Ehkä sinä et muista. Muut muistavat ja tarkistavat kyllä onko siinä vikaa jos ei toimikaan.

Kaikki turhat palvelut otetaan aina pois käytöstä. Ne joita ehkä saattaa joskus tarvita laitetaan manuaalikäynnistykselle kun palvelua vaaditaan.

• fdsafdsa kirjoitti:

Lisälaitteet eivät ole koneen oletuskamaa. Totta kai jokainen ymmärtää, että jos asentaa jonkin laitteen ja siihen liittyvän ohjelmiston, voi sitten itse päätellä tarvitseeko jotain kuvaketta kellon viereen.

Sinänsä esimerkiksi tulostin ei vaadi tuollaista, vaikka jokin lisäpalikka kellon viereen asentuisikin. Eivät laitteet toimi tuon pikkukuvakkeen takia, vaan toimivat kyllä ihan ilman niitäkin.

Esimerkiksi äänikortti ei tarvitse toimiakseen minkään valmistajan omaa ääniasetuspaneeli-viritelmää (poistoon), hiiret ja näppäimistöt eivät tarvitse myöskään sellaisia (poistoon), tulostimet ja skannerit eivät myöskään tarvitse mitään jatkuvasti käynnissä olevaa "apuohjelmaa".

"Esimerkiksi äänikortti ei tarvitse toimiakseen minkään valmistajan omaa ääniasetuspaneeli-viritelmää (poistoon), hiiret ja näppäimistöt eivät tarvitse myöskään sellaisia (poistoon),"

Kyl mä olen tarvinnu ääniasetuspaneelia vähä väliä kun käytössä on erilaisia settejä ja equakin pitää muutella yms.
        Samoin ns. paremmat hiiret ja näppikset tarvii kyllä paneeleja, esim. Logitechin tai kenen tahansa muun ohjelmoitavat setit. (esimerkkinä MX 5500 setti)

• fdsafdsa
        timekillerx kirjoitti:

"Esimerkiksi äänikortti ei tarvitse toimiakseen minkään valmistajan omaa ääniasetuspaneeli-viritelmää (poistoon), hiiret ja näppäimistöt eivät tarvitse myöskään sellaisia (poistoon),"

Kyl mä olen tarvinnu ääniasetuspaneelia vähä väliä kun käytössä on erilaisia settejä ja equakin pitää muutella yms.
        Samoin ns. paremmat hiiret ja näppikset tarvii kyllä paneeleja, esim. Logitechin tai kenen tahansa muun ohjelmoitavat setit. (esimerkkinä MX 5500 setti)

"Kyl mä olen tarvinnu ääniasetuspaneelia vähä väliä kun käytössä on erilaisia settejä ja equakin pitää muutella yms."

*facepalm* Saanko arvata, että korostit bassoja, ehkä diskanttiakin ;)

"Samoin ns. paremmat hiiret ja näppikset tarvii kyllä paneeleja, esim. Logitechin tai kenen tahansa muun ohjelmoitavat setit."

Ei tarvitse. Ei kai kukaan oikeasti ala leikkimään millään näppäinten väreillä? Niissä ohjelmissa ja peleissä, joissa näppäimiä bindataan eri toimintoihin, sisältävät itse sen ominaisuuden.

Voida tehdä ja kannattaa tehdä, ovat kaksi täysin eri asiaa...

• fdsafdsa kirjoitti:

"Kyl mä olen tarvinnu ääniasetuspaneelia vähä väliä kun käytössä on erilaisia settejä ja equakin pitää muutella yms."

"Samoin ns. paremmat hiiret ja näppikset tarvii kyllä paneeleja, esim. Logitechin tai kenen tahansa muun ohjelmoitavat setit."

Ei tarvitse. Ei kai kukaan oikeasti ala leikkimään millään näppäinten väreillä? Niissä ohjelmissa ja peleissä, joissa näppäimiä bindataan eri toimintoihin, sisältävät itse sen ominaisuuden.

Joo kyl mä olen korostanu bassoja ja diskantteja jos on edm, trance tai vastaava soinu. Mut tosiaan eri äänilähtöjä pääsee näprään, mikin asetukset ja eri äänentasot / etäisyydet eri kaiuttimille (eli kun fyysinen etäisyys itsestä kaiuttimiin eri, saa silti tasaiset äänet)

Ei näppäinten väreillä vaan toiminnoilla. Tolla Logitechin softalla saa vaikka hiiren rullan tekemään esim. alt tabia, ne lisänapit tekemään mitä tahansa yms. Ihan Windowsissa tai selaimessa.

• vai niin
        fdsafdsa kirjoitti:

"Miten voit olla tietämättä? Windowsin palomuurin itsensä asetuksista käy tekemässä yhden muutoksen -> tadaa, palomuuri on kaksisuuntainen."

Täällä on näköjään kaksi viisastelijaa. M-kar saattaa jopa tietää, ettei asia ole käytännössä niin yksinkertainen, jos jotain toimivaa yritetään saada aikaan, mutta sinusta en menisi sanomaan...

Tietysti se pitää konfiguroida tuon jälkeen jos meinaa yhteyksien toimivan, mutta sinä halusit kaksisuuntaisuutta ja sitä sinä sait. Eikä sen konffaus edes ole hankalaa, ihan samaa kauraa mitä on ollut jo vuosikaudet muiden palomuurisoftien kanssa. Tehdään sääntö, kerrotaan mitä ohjelmaa se koskee ja klikataan ok.

• vaikka mitä
        fdsafdsa kirjoitti:

Kyllä niitä äänikortin asetuksia pitää räplätä. Pelatessa pitää heittää päälle tekemäni profiili, jossa päälle laitettuna mm. virtuaalisurround, mikä auttaa joskus huomattavasti räiskintäpeleissä. Samat asetukset ovat kuitenkin myrkkyä stereona toistettavalle musiikille, joten silloin pitää olla eri asetukset päällä.

Näyttiksen ohjauspaneelia pitää myös säätää välillä.

Hiirten ja näppisten kanssa on sellainen juttu, että joissain näppäimissä saattaa olla pelikohtaisia makroja, ja eri peliä pelatessa pitää käydä vaihtamassa sopiva profiili päälle.

• Tiilimies kirjoitti:

Mutta ethän sinä voi millään ohjauspaneeliin päästä kun se tiilinäkymä pomppii sun tiellä.

Ohjelmien poistoon pääsee kasissa helpoiten hiiren oikealla käynnistysnapista valistamalla ohjelmat ja toiminnot (aivan ylimpänä). Samasta pääsee myös ohjauspaneeliin. Porukka ei opettele käyttöä ja silti jaksaa valittaa miten huono se on.

• vai niin kirjoitti:

Tietysti se pitää konfiguroida tuon jälkeen jos meinaa yhteyksien toimivan, mutta sinä halusit kaksisuuntaisuutta ja sitä sinä sait. Eikä sen konffaus edes ole hankalaa, ihan samaa kauraa mitä on ollut jo vuosikaudet muiden palomuurisoftien kanssa. Tehdään sääntö, kerrotaan mitä ohjelmaa se koskee ja klikataan ok.

Liekkö sitten se paljon puhuttu hankaluus, että Windowsin muuri ei sisällä kyselyominaisuutta, eli kun säännöissä olematon ohjelma yrittää ottaa yhteyttä, popup kysyy estetäänkö kokonaan jatkossakin, sallitaan tämän kerran, lisätään salliva sääntö.

Onhan tuo siinä mielessä toimivampi, että ei tarvitse pomppia tekemään kaikkia asetuksia muurista jos tarvitsee pikaisesti ja vain kerran jotain ohjelmaa käyttää, joka tarvitsee yhteyden.

• fdsafdsa
        vai niin kirjoitti:

"Tietysti se pitää konfiguroida tuon jälkeen jos meinaa yhteyksien toimivan, mutta sinä halusit kaksisuuntaisuutta ja sitä sinä sait."

F-securen kanssa ei tarvitse konfiguroida, vaan se konfiguroi puolestasi. Samoin se tunnistaa kaikki yleisimmät ohjelmat ja osaa antaa niille tarpeen mukaan pääsyn ulos - ei tarvitse siis sitäkään säätää.

"Eikä sen konffaus edes ole hankalaa, ihan samaa kauraa mitä on ollut jo vuosikaudet muiden palomuurisoftien kanssa."

En tiedä mitä softaa sinä olet käyttänyt, mutta homma toimii kyllä ihan eri tavalla kuin ZoneAlarmin tai Pandan kanssa, joten selittelyltä haiskahtaa väitteesi.

"Tehdään sääntö, kerrotaan mitä ohjelmaa se koskee ja klikataan ok. "

No sinähän voit sitten kirjoittaa seuraavaan viestiin pätevät säännöt Windowsin palomuurille käyttäen esimerkkinä oman koneesi ohjelmia - sehän on ihan helppoa ja sitä "kauraa" ;)

Ai? Eikö onnistunut? Oi voi...

Tämän lisäksi F-secure lisää ainakin poikkeavan liikenteen tarkkailun, jota ei millään asetuksilla saa Windowsin omaan palomuuriin.

• fdsafdsa
        M-Kar kirjoitti:

"En tiedä muutakaan softaa, joka vastaavan tekisi. Jos asetuksia alkaa itse vääntämään, siinä sitä riittääkin opettelua."

Avaa sen palomuurin sieltä ohjauspaneelista niin siitähän sen voi suoraan klikata.

"Avaa sen palomuurin sieltä ohjauspaneelista niin siitähän sen voi suoraan klikata. "

No sinähän voit sitten kirjoittaa seuraavaan viestiin pätevät säännöt Windowsin palomuurille käyttäen esimerkkinä oman koneesi ohjelmia - sehän on ihan helppoa ja sitä "kauraa" ;)

• jotain rajaa
        timekillerx kirjoitti:

"niin et muista että se on otettu pois käytöstä ja sitten täällä ihmetellään miksei tulosta. "

Ehkä sinä et muista. Muut muistavat ja tarkistavat kyllä onko siinä vikaa jos ei toimikaan.

Kaikki turhat palvelut otetaan aina pois käytöstä. Ne joita ehkä saattaa joskus tarvita laitetaan manuaalikäynnistykselle kun palvelua vaaditaan.

Ei aloittelijoille voi antaa tuollaisia neuvoja. Kyllä ne osaa ne poistaa kun oikein kädestä pitäen ohjataan, mutta eivät kuitenkaan tiedä mitä tuli tehtyä. Eivät varmasti tiedä mistä ne saa takaisin päälle. Ohjeet mitä jaetaan aloittelijoille pitää olla järkeviä ja tarkoituksen mukaisia. Et sinä ladan korjaajallekaan mene antamaan formuloiden viritys ohjeita.

• Rapulamies

Ei pärjää yhtä hyvin.

• Tiilimies
        okaro kirjoitti:

Ohjelmien poistoon pääsee kasissa helpoiten hiiren oikealla käynnistysnapista valistamalla ohjelmat ja toiminnot (aivan ylimpänä). Samasta pääsee myös ohjauspaneeliin. Porukka ei opettele käyttöä ja silti jaksaa valittaa miten huono se on.

Kuka ei osaa tai ole opetellut?
        Ei mulla tillit pompi tiellä, mutta kännymiehellä pomppii.

•  M-Kar
        jotain rajaa kirjoitti:

Ei aloittelijoille voi antaa tuollaisia neuvoja. Kyllä ne osaa ne poistaa kun oikein kädestä pitäen ohjataan, mutta eivät kuitenkaan tiedä mitä tuli tehtyä. Eivät varmasti tiedä mistä ne saa takaisin päälle. Ohjeet mitä jaetaan aloittelijoille pitää olla järkeviä ja tarkoituksen mukaisia. Et sinä ladan korjaajallekaan mene antamaan formuloiden viritys ohjeita.

"Et sinä ladan korjaajallekaan mene antamaan formuloiden viritys ohjeita."

Itse asiassa kyllä menen. Mutta sitä ennen myyn sillä Lada-miehelle formulan.

• kannyman

Windowsin palomuuri on ollut jo XP SP3 versiota lähtien riittävän hyvä eikä muita ole tarvinnut asentaa ellei ole palomuuriharrastaja.

Itse tuen toki suomalaisia tuotteita mutta vain sellaisia joita oikeasti tarvitsen. En ostele tukemisen vuoksi sellaisia tuotteita joilla en tee mitään tai jotka eivät ole hyviä vaikka ne suomalaisia olisivatkin.

• Varpula.

Meinaatko että kun on ostettu ohjelma niin se pitäisi nyt jättää asentamasta ja aktivoimatta?
        Annatko tai antaako ne aloittajalle rahat takaisin?

• fdsafda

"Windowsin palomuuri on ollut jo XP SP3 versiota lähtien riittävän hyvä eikä muita ole tarvinnut asentaa ellei ole palomuuriharrastaja."

"riittävän hyvä" on hyvin subjektiivinen käsite, eli ihan jokaisen oma mielipide.

- XP:n palomuuri oli yksisuuntainen
        - Vistan, Seiskan ja 8.x palomuurit ovat rakenteeltaan kaksisuuntaisia, mutta oletuksena ne estävät vain ulkoa sisälle tulevan tarpeettoman liikenteen, koska niissä ei ole mukana asetuksia yms. jotka rajoittaisivat esimerkiksi haittaohjelmia lähettämästä tietoja koneelta ulospäin. Mm. tämän parannuksen saa JOKO erillisellä palomuuriohjelmistolla TAI sitten F-securen mukana.

Ja ennen kuin alat inttämään sitä samaa vanhaa virttä, mitä olet aiemmin toitottanut, niin haittaohjelmien/virusten ja niiden vaikutusten torjuminen on usean tekijän summa, ei pelkästään käyttäjätunnuksen, pelkästään virustorjunnan tai pelkästään palomuurin tehtävä, vaan mitä useampia suojauskerroksia on, sitä parempi suoja. Mitään haittaa palomuurin kaksisuuntaisuudesta ei ole, joten jos sen helposti saa, niin se kannattaa olla - ja tässähän se tuli kaupan päällisinä.

Sinä saat toki olla ihan miltä mieltä haluat - kuten sanottu "riittävä" on hyvin subjektiivinen määritelmä.

• Ei vaan miettiä jatkossa tarkemmin että mitä tilaa ja ostaa. Jo tilattu tuote kannattaa toki käyttää loppuun.

• Firefox tilalle

Tökkiikö Chrome, kun ei edelleen viestit tartu oikeaan paikkaan?

• Ei vaan vaihtaa ajoissa uuteen.

Ehjästä on helpompi muuttaa kuin sellaisesta mikä on rikki tai yhteensopimaton.

• nii no jaah
    • avast paras

avast ollu aina eikä ollu koskaan mitään vikoja
      on ilmainen joka vuosi

• lenovo3

F-secure on loistava juttu ja pitää koneen puhtaana kun poistaa kaikki muut ilmaiset virusohjelmat ei tule pöpöjä vaikka heiluu missä tahansa sivuilla.
      Lenovon levy hiiri pomppii jos käytössä on ubs hiiri äytössä.
      Ota pois levy hiiri käytöstä painamalla näppiksestä FN ja yhtä aikaa F6 silloin hiiri ei pompi ja kirjoittelu sujuu hyvin ja samalla lailla sen saa takaisin käyttöön.
      F-secure suosittelen kaikille, sillä siinä on automaattinen pankkitoiminto myös joka turvaa kaikenlaisen maksamisen netissä. Myös Lenovossa toimii Crome loistavasti Explorerin rinnalla. Kannattaa lukea myös käyttöohjeet netissä.
      Skype ja muut softat toimii loistavasti.
      Minulla on ollut Lenovo jo 3 vuotta ja pelaa kuin hyllystä vedetty Intell 5.

• Mutta maksaa. Ei nykypäivänä kannata maksaa virustorjunnasta. Ja käyttäjä pitää koneen puhtaana. Virustorjunta on tässä vain apuna.

• ei se niin kallista

Mistä niitä virustorjuntaohjelmistoja saadaan jos kukaan ei maksa koskaan mitään?

• ei se niin kallista kirjoitti:

Mistä niitä virustorjuntaohjelmistoja saadaan jos kukaan ei maksa koskaan mitään?

Käyttiksen mukana. Näin MS on mm tehnyt Windows 8 käyttiksessä. Siinä Defender joka on riittävä suoja on valmiiksi asennettuna ja kuuluu tavallaan Windowsin hintaan.

• kannyman kirjoitti:

Käyttiksen mukana. Näin MS on mm tehnyt Windows 8 käyttiksessä. Siinä Defender joka on riittävä suoja on valmiiksi asennettuna ja kuuluu tavallaan Windowsin hintaan.

Ja aina löytyy helposti narrattavia asiakkaita eli virustorjuntaohjelmille löytyy kyllä ostajia.

• fdsafdsa
        kannyman kirjoitti:

Ja aina löytyy helposti narrattavia asiakkaita eli virustorjuntaohjelmille löytyy kyllä ostajia.

Jostain syystä suuret yritykset, yliopistot, ammattikorkeakoulut ja muut vastaavat tahot ovat näitä "helposti narrattavia", ne kun käyttävät virustorjuntasoftaa (ja aina kun olen nähnyt, kyseessä on ollut f-secure)

Microsoft on itse ilmoittanut aikoneensa tehdä "oikean" virustorjuntasoftan, mutta niiden valmistajat suuttuivat, jolloin he tekivät vain tuollaisen skannerin, joka ei ole sama asia.

• fdsafdsa kirjoitti:

Jostain syystä suuret yritykset, yliopistot, ammattikorkeakoulut ja muut vastaavat tahot ovat näitä "helposti narrattavia", ne kun käyttävät virustorjuntasoftaa (ja aina kun olen nähnyt, kyseessä on ollut f-secure)

Microsoft on itse ilmoittanut aikoneensa tehdä "oikean" virustorjuntasoftan, mutta niiden valmistajat suuttuivat, jolloin he tekivät vain tuollaisen skannerin, joka ei ole sama asia.

Heidän on oikeastaan pakko käyttää maksullisia sillä ilmaisia ei tietääkseni saa laillisesti käyttää suurissa yrityksissä ellei niissä erikseen lue niin. ( MSE sai käyttää 10 koneessa yrityksessä).

• se kuuluu.
        kannyman kirjoitti:

Miten niin tavallaan?

• Bittinarkkari
      • saipdiapd9

Mikä etanatauti? Kumma, kun se ei minun konettani vaivaa... ehkä johtuu siitä, että en osaamattomuuttani sotke konettani ja asentele paikat rikkovia höpöhöpö-ohjelmia?

• Bittinarkkari
        saipdiapd9 kirjoitti:

Mikä etanatauti? Kumma, kun se ei minun konettani vaivaa... ehkä johtuu siitä, että en osaamattomuuttani sotke konettani ja asentele paikat rikkovia höpöhöpö-ohjelmia?

Et selvästikään ole koskaan nähnyt tai käyttänyt asianmukaisesti asennettua ja hoidettua Linux-järjestelmää. Sen koettuasi kaikki win-win-järjestelmät tuntuvat jotenkin kivikautisilta.

Oletko sattumoisin koskaan käyttänyt jotakin älypuhelinta tai supertietokonetta?

• Tönkkö

Bittinarkkari vois samalla, kun Ubuntua kehuu, niin selventää sitten sitä harkitseville, kuinka hankalaa sitä on saada asentumaan kasin vierelle. Yhden koneen kanssa taistelin aika kauan ja lopulta jouduin jättämään leikin kesken. Siinä on rukattava biosista asti konetta ja kaikkiin sitä ei saa sittenkään lainkaan asentumaan. Minä tyydyin lopulta siihen, että sain seiskan kasin tilalle. Hivenen harmitti, mutta onneksi on vielä muutama kone, johon olen Ubuntun saanut asennettua. On se ihan ältsyn hyvä töissä ja vapaalla wintoosaan verratuna.

• no ei ole hyvä

Eihän sillä voi edes pelata kunnollisia pelejä!

• "Bittinarkkari vois samalla, kun Ubuntua kehuu, niin selventää sitten sitä harkitseville, kuinka hankalaa sitä on saada asentumaan kasin vierelle."

Ubuntu yleensä asennetaan tietokoneen ainoaksi käyttöjärjestelmäksi. Windows 8:n rinnalle asentamisessa saattaa Windows 8:n BIOS rajoitteet sotkea.

Tämä ei tietenkään liity millään tavalla Ubuntun helppouteen. Eiköhän se ole ihan oma ongelma jos on hoitanut asiat vaikeasti hankkimalla jotain Windows 8 tietokonetta johon vielä yrittää jättää Windows 8:n rinnalle.

Minä ainakin vedän koneet puhtaaksi uudella käyttiksellä, klik klik vaan, ei mitään ihme taistelua.

Ketjusta on poistettu 34 sääntöjenvastaista viestiä.

Takaisin ylös

Luetuimmat keskustelut

1. Miksköhän mä oon tuolla

Joskus antanut ymmärtää että olisin sun rinnoista pelkästään kiinnostunut 😂😁🤭 ja sä säikähdit että koskisin ilman lup
      Ikävä
      32
      4691
    2. Aamu on aina iltaa viisaampi.

Hyvää huomenta rakas. Ajattelen sinua taas ja yritän keksiä keinoja luoksesi. Satuttaa, kun unohdan sinua joka päivä ene
      Ikävä
      15
      2648
    3. Ihana on nähdä edes ohimennen

Mitenköhän mies sua voisi lähestyä❤️? Oon lääpälläni suhun mutta en uskalla lähestyä vaikka vilkuilet ja huomaan että su
      Ikävä
      64
      2533
    4. Juuri sinut kainaloon haluaisin nyt

Sydän sykkii vain sinulle Sinä olet se jota kaipaan Sinä olet se josta uneksin Jos sinun rinnallesi jäädä saan Tän koko
      Ikävä
      25
      2455
    5. ymmärrätkö miksi minua sattui?

Vinkki, jätit tekemättä jotain.
      Ikävä
      32
      1837
    6. Saattaisimme olla yhdessä

Vaarallinen yhdistelmä. Käsitin, että meillä molemmilla on samanlaista historiaa... Siitä huolimatta haluaisin kokeilla
      Ikävä
      32
      1641
    7. Se meidän sydänyhteys

Oli ihanaa. Oltiin samankaltaisia sieluja ja tunnettiin voimakasta vetovoimaa ja yhteenkuuluvuutta. Voisiko se löytyä vi
      Ikävä
      73
      1496
    8. Mies, mua jotenkin kiinnostaa

Että osaatko sä ollenkaan höllätä? Ootko aina kuin persiille ammuttu karhu. Pohtimassa muiden vikoja?
      Ikävä
      60
      1428
    9. Vanhemmalle naiselle

Juhannussauna on lämpiämässä. 🌿🥵💦
      Ikävä
      66
      1304
    10. Epäiletkö että kaivattusi

On tai on ollut ihastunut sinuun?
      Ikävä
      82