Mistä ne yön möröt tulee?

Ei mörköjä uniini

Menen nukkumaan, n. klo 24 otan kirjan tai lehden käteeni, luen sitä, uni painaa silmäluomia, sammutan valon. Hetken päästä havahdun, en tiedä miksi?päivän tapahtuman kiertää päässäni, taas luen, toivon nukahtavani kirjani kanssa, joskus käy näin. Useita kertoja yössä havahdun, aamuyöllä lehdenjakajan tuloon. Unen saisin n. 4-7 välillä, mutta sitten alkaa pyöriäkkin normaali ihmisten päivä. Jotenkin kärsin unen puutteesta.Yöllä voin nähdä monenlaisia painajaisia joihin herään ja uudelleen unen saaminen on vaikeaa.
Oiskohan tähän mitään apua?

36

243

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kuullostaa kuin jokin perusturvallisuus olisi järkkynyt. Ehkä kukin reagoi omalla tavallaan jo fyysisestikin pimeyteen tai liiallisiin huoliin, jos ne pyörii mielessä vielä herätessäkin.

Itsekin koen lievänä stressinä muuttoaikeeni, kun on ikääkin jo, eikä turvallista kumppaniani enää ole mukana.

Kuitenkin vuode on se rauhan tyysija, jossa saan levätä ja antautua ajatuksilleni, ja myönnettävä on, että kädet ristin hetkeksi, ja koen pienuuteni kaikessa kertoen tilanteeni korkeimmalle.
      Kyllä se tuntuu hyvältä, olla ihan sellainen kuin sillä hetkellä olen, niin silloin saan rauhan.

• Lorena*

Tuoko tämä ikäkausi jota elämme muutoksia unirytmiin ? Olen aina nukkunut hyvin mutta tämän syksyn aikana unirytmin muutokset ovat tulleet yön pimeisiin tunteihin mukaan. Heräilen, valvon, nukahdan hetkeksi, kunnes taas herään. Päässä alkavat pyörimään ikivanhat ja tämän päivän asiat, eivätkä aina myönteisinä - turhaan aivan turhaan koska mikään ei enää muuttua voi.

Yön tumma syli ei kuitenkaan pelota valvoa vaikka ei se ihan kivaa ole. Kahvin keitto on tullut tavaksi yökeittona, kun kupoosen vahvaa kahvia hörppäisee, menee nopeasti peiton alle uni tulla tupsahtaa tuossa tuokiossa. Unitutkijan mukaan se auttaa.

Olen tänä syksynä yön yksinäisinä tunteina käynyt elämääni lävitse aina pienestä tytöstä saakka. Pahimmat mieleeni tulleet asiat kun humalainen eno ajoi hevosella kotipihassa päälleni, olin silloin 5v. Muistona selässä vieläkin näkyvä arpi ja nyt vanhemmiten särkevä olkapää. Kun sitten selvittyäni kolhuista, aloin öisin nähdä painajaisia itkin ja pelkäsin. Että tällainen lapsuusmuisto tulvahtaa vielä monen kymmenen yön tunteina mieleeni. Merkki siitä, asia jäi käsittelemättä tapauksen jälkeen ainut mitä äiti vaati, minun tuli uskoa että eno on hyvä ja kunnioitettava mies ! ?

En ole koskaan käyttänyt unilääkkeitä vaikka työpaikkani oli varsin monenkirjavien tapahtumien näyttämö. Nyt kun ajattelen jos olisin tiennyt millaisen pahojen , hyvienkin tapahtumien ammatin valitsin, niin tänä päivänä valinta olisi toinen.

Mitähän ajatuksia ensi yö tuo tullessaan. Olen saanut vanhan hyvän neuvon jonka pitäisi auttaa valvomiseen, ottaa tilkka konjakkia nukkumaan mennessä, tiedä sitten auttaako, uskon kuitenkin ystävän neuvoa.

• Samaa mieltä Lorenan kanssa osittain. Psyyken suojamekanismit ovat jääneet vähän nopen osille, kehittymättä.
      Ei ole niin monta vuotta kun elin aikaa, jossa psyyken suojaus petti. Kun yritin nukahtaa, irvistelevien ja ilkkuvien olioiden naamat ilmestyivät mielikuviin.

Vastavoimaksi tälle ilmiölle nostin tietoisuuteen kirkkaan auringon paisteen, mielikuva kesäpäivän. Niin häijyt oliot häipyivät.
      Ongelma ei minulle ollut vähäinen kun uneen ei päässyt. Oliot saapuivat uudestaan.

Myöhemmin olen tavannut ihmisiä, jotka ovat uskaltaneet kertoa näistä kun olen ensin kertonut omista kokemuksistani.
      Olen varma, että nuo häiriöt ovat toisen ihmisen telepaattisesti lähettämiä, tietoisesti häiriöksi tarkoitettuja horjuttamaan mielen tasapainoa.

• ----------------

meikällä ei ole yö mörköjä,
      mun unet on ihania seikkailu unia,
      meen nukkumaan mielelläni, nukkuminen on elämäni parasta aikaa, unet ihanaa seikkailua, jota elämä ei ole,

• mörkötulkki

Kaikilla ei ole noin. On ihmisiä jotka voivat nukkua lääkäreiden mukaan vain 2-4 yön aikana. Terveydelle kovin tuhoisaa.
        Itse nukun pätkissä 5-6 yön aikana ja sitten ne tasaavat torkut 20-60 minuuttia tarvittaessa päivällä.

• Kyllä apua löytyy, jos itse viitsii vaivautua oman itsensä eteen jotain tekemään. Neuvon ystävällisesti ns. omalääkärille uni-ja unennäköongelmistasi puhumaan, hän varmaan ehdottaa käyntiä mielenterveyspuolen palveluissa. Ei se sen vaikeampaa ole. Vakava ongelmahan tuo, ota ihmeessä asia vakavasti, vai onko jotenkin häpeällistä mielenterveyspuolella pistäytyä.

• c c

Aloittajalle myöskin. Piilotajunnasta, salatajunnasta ne tulevat. Siellä on keskeneräisiä projekteja. Ne pompsahtavat esiin kuin pyytäen päivitystä. käsittelyä.

• Tää ketju jäi painamaan mieltäni, joten en vielä nukahtanutkaan ja nousin tänne takaisin. Tunsin sanoneeni aloittajalle aika tylysti, joten lisäilen vähän, kun omakohtaista kokemusta on asiasta. Alitajunnasta ne unet tuovat esille ratkaisemattomia, mieltäkin painavia asioita, joten ei sitä huonosti nukkumista ja vaikeita symbolisia unia jatkuvasti jaksakaan. Alitajuntahan sinua tyrkyttää hakemaan apua, että jaksaisit.

Yritä saada pikaisesti aika sille tavalliselle lääkärillesi, puhu suoraan, vakavasti ja rehellisesti näistä nukkumisasioista ja pyydä lähetettä mielenterveyspuolelle. Esimerkiksi on terapeutteja, joiden kanssa keskustella, psykiatri tietysti myös, mutta suosittelisin tuollaista terapeuttia, hänen kanssaan voi tavata useampia kertoja ja ottaa vaikka tarvitessaan yhteyttä uudelleen. Psykiatri ei näin alussa ole tarpeen, heillä on tapa helposti kirjoittaa masennuslääkkeitä, eikähän sellaisessa ole mitään mieltä, eivät lääkkeet ole aina osuviakaan eikä niitä ehkä tarvitakaan.

Kun nyt noin mahottoman sekavaa on nukkumisesi ollut, harkitse, pyydätkö nukahtamislääkettä, esim. Stimorolia, jotta pääsisit rauhoittamaan nukkumistasi, saisit nukutuksi. Voi vaikka puolikkaalla kokeilla, miten vaikuttaa. Sitäpaitsi ne ovat henkisenä tukena, että jos ei saakaan unta, niitä on olemassa.
      Jos niitä käyttää harkiten, jos siis tilanne helpottuu ja rauhoittuu, voi kokeilla ilmankin nukkumista. Mitä väliä tässä iässä enää on, jos niitä käyttää tarvitessa ja onhan se tieto jo hyvä turva, ettei tarvitse ahdistua, kun niitä on.

Toisen kerran vielä kehotan olemaan avoin ja rohkea puheissaan terapeutin kanssa, jos siis tiedostettuja vaikeuksia on. Toivottavasti ryhdyt nyt uniasioitasi parantamaan, alitajunta ei jätä rauhaan. Esimerkiksi kolmen-neljän tunnin yhtäpäätä nukkuminenkin on hyvä, siinä ennättävät kaikki univaihet tulla esille.

Tässä pikkusen ohjeita, uni ja hyvät unet antavat taas uutta elinvoimaa. Jaksamisia Sinulle !

• susmorsian ek.

Voi minnuu höppänää, onneks tulin viel tarkistamaan, että mitä kirjoitin nukahtamislääkkeen nimeksi, eipä tietenkään Stimorol vaan Imovane. Karkkejako nuo Stimorolit . Luultavasti minäkin nukun nyt pitempää, kun sain valvottua näin kauan.

• entäs lääkitys?
        susmorsian ek. kirjoitti:

Voi minnuu höppänää, onneks tulin viel tarkistamaan, että mitä kirjoitin nukahtamislääkkeen nimeksi, eipä tietenkään Stimorol vaan Imovane. Karkkejako nuo Stimorolit . Luultavasti minäkin nukun nyt pitempää, kun sain valvottua näin kauan.

Syötkö mitään lääkkeitä? Minä syön kolestrolilääkettä Simvastatin ja melkein heti aloituksen jälkeen unenibovat olleet aika riekaleisia. Painajaisia, levonta, katkonaista unta. Vastoin ohjeita, aloitin niitten ottamisen aamulla vaikka nebpitäisi ottaa yötä vasten. Ehkä yöt hieman helpottaneet. Tars varmaan lääkäriltä kysyä toista merkkiä?

• c c
        susmorsian ek. kirjoitti:

Olet hyvällä asialla Sus, vaikka olet kertonu, että elämässi on ollut ja on vastakin synkkiä hetkiä. Kun taivas mielessäsi kirkastuu, olet kohta heikompien puolella.

On 6.12 eli itsenäisyyspäivän puolta jo. Meidän tovi varjopuolella elämää viettäneiden kohdalla Itsenäisyyspäivä voi olla vain päivä, jolloin Suomi on totaalisesti kiinni.
        Niin se vaan on vaikka Tosi Kasti olettaa että se on itsestä kii. Ei muuten välttämäti oo!

• susmorsian ek.
        entäs lääkitys? kirjoitti:

Syötkö mitään lääkkeitä? Minä syön kolestrolilääkettä Simvastatin ja melkein heti aloituksen jälkeen unenibovat olleet aika riekaleisia. Painajaisia, levonta, katkonaista unta. Vastoin ohjeita, aloitin niitten ottamisen aamulla vaikka nebpitäisi ottaa yötä vasten. Ehkä yöt hieman helpottaneet. Tars varmaan lääkäriltä kysyä toista merkkiä?

Hyvää Itsenäisyyspäivää ! Minäkin nukuin nyt puoli viiteen, joitain ihan hyviä unia näin, en ookaan koskaan varsinaisia pelottavia painajaisia nähnyt, muuten vain monimutkaisia. Ei tuon Imovanen pitäisi minkään lääkkeen kanssa reagoida sekavasti, mutta ainahan on hyvä kysyä. Meillä on täällä lämminhenkinen apteekki, voi keskustella kuin kotiväen kanssa ja monesti saa parempia neuvoja kuin lääkäreiltä. Täällä on taas lääkärinvaihdosta tullut paljon, ei kyllä voi omalääkäristä puhuakaan. Puoliaan pitämään ja vaatimaan on opittava, jos ei lääkäristä, monesti ihan nuoria ovat, päättämään ole.

Optimistinen kun pohjimmiltani olen, uskon, että aina kaikki menee lopulta oikein, kuten pitääkin. Itsensä eteen on vain ollut tehtävä oma-aloitteista työtä.

• susm.
        c c kirjoitti:

Olet hyvällä asialla Sus, vaikka olet kertonu, että elämässi on ollut ja on vastakin synkkiä hetkiä. Kun taivas mielessäsi kirkastuu, olet kohta heikompien puolella.

On 6.12 eli itsenäisyyspäivän puolta jo. Meidän tovi varjopuolella elämää viettäneiden kohdalla Itsenäisyyspäivä voi olla vain päivä, jolloin Suomi on totaalisesti kiinni.
        Niin se vaan on vaikka Tosi Kasti olettaa että se on itsestä kii. Ei muuten välttämäti oo!

Mitähän tarkoittanet, minusta suurin osa asioista on nimenomaan itsestä kiinni. Lopulta vain minä itse olen se, joka itseni parannan, näissä henkisen puolen rasitteissa. Mutta yhteiskunnan antamat avut on kokeiltava, käytävä läpi, ennenkuin siihen ajatukseen on tullut. Mielenterveyslääkkeitä itse en ole koskaan vastaanottanut vaikeinakaan aikoina, en ole halunnut muuttua jopa aivan toiseksi ihmiseksi. Mutta omaa harkintaa on tietysti käytettävä, jos joku ei muuten jaksa, on varmasti jotain kokeiltava.

• sitroen.
        entäs lääkitys? kirjoitti:

Kolesterolilääkkeet heti pois! Moni tuttavani on kertonut, että hautaan olisivat vieneet heidät. Ja viimeisten tutkimusten mukaan korkea kolesteroli ei iäkkäällä ole mikään vaaratekijä. Lääkärit vain saavat hyvät bonukset lääkefirmoilta kun kirjoittavat niitä myrkkyjä.
        Itse ole varmaan 20 v nukkunut Imovanella. Joskus näen jotain ikäviä unia just ennen aamukuselle heräämistä. Muuten tuo Imovane vie kaikki unet pois. Pelkkää mustaa on koko yön.

• sitroen. kirjoitti:

Kolesterolilääkkeet heti pois! Moni tuttavani on kertonut, että hautaan olisivat vieneet heidät. Ja viimeisten tutkimusten mukaan korkea kolesteroli ei iäkkäällä ole mikään vaaratekijä. Lääkärit vain saavat hyvät bonukset lääkefirmoilta kun kirjoittavat niitä myrkkyjä.
        Itse ole varmaan 20 v nukkunut Imovanella. Joskus näen jotain ikäviä unia just ennen aamukuselle heräämistä. Muuten tuo Imovane vie kaikki unet pois. Pelkkää mustaa on koko yön.

Niin, ja mullakin hyvä esimerkki, ettei lääkitykseen heti pidä syöksyä, jos veren sokeriarvo on vähän koholla.Minullahan oli keväällä niin, arvo oli 6,2 , nuori lääkäripoika oli heti puhumassa lääkityksestä. Sanoin, etten ruppee, sensijaan uskon painonpudotuksella sen normalisoituvan. Kilpirauhaslääkkeellä voi olla sekin ominaisuus, että sotkee myös aineenvaihduntaa, oli yllättäen talven aikana paino noussut liikaa.

Kolmen viikon kuluttua oli sokeriarvo normaali 5,8, paino hissukseen alkanut pudota. Helpoilla tottumuksilla on painon pudotus nyt jatkunut edelleen, no problem, että vaikeaa olisi. Pitää vaan nyt lähipäivinä käydä tarkistuttamassa kilpirauhasen arvo, onko edelleen oikeissa lukemissa.

• sus.morsian kirjoitti:

Niin, ja mullakin hyvä esimerkki, ettei lääkitykseen heti pidä syöksyä, jos veren sokeriarvo on vähän koholla.Minullahan oli keväällä niin, arvo oli 6,2 , nuori lääkäripoika oli heti puhumassa lääkityksestä. Sanoin, etten ruppee, sensijaan uskon painonpudotuksella sen normalisoituvan. Kilpirauhaslääkkeellä voi olla sekin ominaisuus, että sotkee myös aineenvaihduntaa, oli yllättäen talven aikana paino noussut liikaa.

Kolmen viikon kuluttua oli sokeriarvo normaali 5,8, paino hissukseen alkanut pudota. Helpoilla tottumuksilla on painon pudotus nyt jatkunut edelleen, no problem, että vaikeaa olisi. Pitää vaan nyt lähipäivinä käydä tarkistuttamassa kilpirauhasen arvo, onko edelleen oikeissa lukemissa.

Vielä citroenille.....ootko melatoniinista ottanut selvää, olisko se luonnollisempi vaihtoehto pillereille. Miten se suhtautuu erilaisiin lääkityksiin, kävin luonnontuotekaupassa hintoja katselemassa, onhan se kyllä moninkertaisesti tyyriimpää kuin esim. Imovane.

Tiedän hyvin, ettei minunkaan täällä tähän aikaan hyppiä tarvitsisi, jos osaisin valvoa illalla puolille öille. Mutta iltaunista ei oikein millään saa iltavirkeeks. No lähen mie tästä vielä taas petiin, nukahan piankin suunnilleen tunniksi.

• sitroen.
        sus.morsian kirjoitti:

Vielä citroenille.....ootko melatoniinista ottanut selvää, olisko se luonnollisempi vaihtoehto pillereille. Miten se suhtautuu erilaisiin lääkityksiin, kävin luonnontuotekaupassa hintoja katselemassa, onhan se kyllä moninkertaisesti tyyriimpää kuin esim. Imovane.

Tiedän hyvin, ettei minunkaan täällä tähän aikaan hyppiä tarvitsisi, jos osaisin valvoa illalla puolille öille. Mutta iltaunista ei oikein millään saa iltavirkeeks. No lähen mie tästä vielä taas petiin, nukahan piankin suunnilleen tunniksi.

Kokeilin melatoniiniakin. Ei ollut mitään haittaa muuta kuin tuha rahanmeno, mutta ei se yhtään auttanutkaan.

• rekhaamaton m
        sitroen. kirjoitti:

Kokeilin melatoniiniakin. Ei ollut mitään haittaa muuta kuin tuha rahanmeno, mutta ei se yhtään auttanutkaan.

Kymmeniin vuosiin en ole unilääkettä ottanut. Tarvetta olisi joskus ollut. Tressin valvottama yö on paha painajainen.
        Liian pitkät päivätorkut pilaavat unirytmiä. Just tänään sama juttu. Nyt pirteenä kun pitäis olla jo unten mailla. Eipä ole duuniin lähtöä.

• capt. cöpenick

Kyllä. Suurin osa ihmisistä syntyy terveinä, mutta joillekin näistäkin voi kehittyä solutasolla sairauksia esim. syöpä.
      Hyvin kohtuullisten, jopa askeettisten elämäntapojen uskotaan vähentävän alttiutta mm. diabetekseen. Onko siinä kysymyksessä elimistön sokeritason säätely?

Sitten tietysti neurobiologiset sairaudet, joiden kehittymismekanismeista ei ole perillä vanha erkkikään. Osa perittyjä osa saatuja.

Aloittaja on huolestunut psyykkisistä häiriöistä yöunen aikana. Jotkut ihmiset pelkäävät jo ennakolta voivatko nukahtaa häiriöittä.
      Kerroin tälläisistä häiriöistä kärsivälle naisihmiselle, että minullakin oli vaihe, jolloin iso rinki irvisteleviä, ilkkuvia ja värikkäitä irtopäitä pelotti. pulssi löi kahtasataa.

Minulle oli neuvottu, että auringon valon mieleen tuominen heittää mäkeen nuo "pirunnaamat". Sanoin, että ne jonkun tietyn ihmisen suggeroimia.

• susm.

Pittää ottaa myöhemmin kantaa noihin sun pirunnaamoihis plus muuhun, nyt on funtsiminen iha jäissä.

• mies maalta

Hyvä omatunto on paras päänalunen. Jos on tasapainossa itsensä ja ympäristönsä kanssa niin kyllä uni maistaa.

• Vaikk´ois kuin puhas omatunto, luulisin olevankin, ei se miun nukkumisseeni liity. Siehä hyvä ihminen ootkin, jos ihan tasapainossa kaiken kans oot, hyvät siulle.

• unet on ihania -

Ei ole minkäänlaisia painajaisia yöllä,
      on vain ihania seikkailu unia, on kuin oikeaa ihanaa elämää eläisin,
      nautin suuresti niitten kattelusta olen kuin elokuvissa,
      joskus pitää menneä wc:n mutta heti taas nukkumaan että saisi unen jatkumaan,
      viime yönä näin unessa oman puolisoni siinä vierellä,
      sanoin sille että et sinä oikeesti siinä ole, sinä olet kuollu, tuntu mukavalle se uni kun hän oli vieressä, mutta sitte se katosi pois,
      seikkailu jatkui sitten hieman sekavana jossaki uusissa ympyröissä , joku uusi ihminenki siinä oli, uni loppu kesken,

• eirik

Joskus käy joku huono uni, mutta tsemppaan itseni ja nukun taas. Usein liikun unissa vieraissa maisemissa, joka kertoo, että tekemistä vielä riittää.
        Nukahdan melkein heti. Jos hyvä uni on jäänyt kesken ja on jo pakko herätä, päivästä ei tule hyvä. Unet pitäisi saada nukkua loppuun.

• eirik kirjoitti:

Joskus käy joku huono uni, mutta tsemppaan itseni ja nukun taas. Usein liikun unissa vieraissa maisemissa, joka kertoo, että tekemistä vielä riittää.
        Nukahdan melkein heti. Jos hyvä uni on jäänyt kesken ja on jo pakko herätä, päivästä ei tule hyvä. Unet pitäisi saada nukkua loppuun.

Niin, mullakin aikoinaan niissä aivan vieraissa kaupungeissa, oikeessa oot, silloin tekemistä vielä riittää. Ja kun silloin vielä itseään etsi, aina hävisi jotain, laukut, lompakot, rahat. Nyt unet ovat selkeempiä, ei ole enää vuosiin pimeitä, sekavia talojakaan = minä itse, näkynyt.

• Nyt mie lopetan näitten unien kanssa sähläämisen. Kirjoitin tänä aamuna yhteen vanhaan kirjoitukseeni vuonna 2006 jatkoa, luullen, että se sillä konstilla siirtyy tänne. Höpsistä, tuolla se jököttää Terveys, Henkinen hyvinvointi, Uni- ja unihäiriöt palstalla, otsikkona Unet, alitajuntamme voima.
      Mulle kun nää tekniikan asiat eivät ookaan niin yksinkertaisia. Ainakin googlettamalla löytyy.

• Joo, jos haluaa sen lukee, googleta tuolla otsikolla Unet, alitajuntamme voima.

• capt. cöpenick

Unihäiriöt lyhentävät monen ihmisen elämää, on se nukkuminen niin tärkeä asia.
      Tätä asiavyyhteä ei moni tiedä; pahaa tahtova ihminen pystyy "lähettämään" just näitä "pirunkuvia" toisen ihmisen tietoisuuteen.
      Nämä menevät parapsykologisiin taitoihin ja tietoiseen pahan tuottamiseen jollekin ihmiselle. Tuo on kai väärin käytetty syntymälahja.
      Tunnen tälläisen ihmisen. Yritti käyttää ns. mustaa magiaansa minuunkin, mutta tunnistin hänet. Sisäisen valoilmiön tuottaminen vastasuggestioilla karkoitti pahan voiman.

• Nyt mie sanon kyllä suoraan cc, etten usko tuollaiseen tippaakaan, vaikka herkkätuntoinen intuitioihminen olenkin.

• En käy väittämään kanssasi Sus. Olet kuullut kuitenkin woodoo-ilmiöstä. Olet varmaan nähnyt tai kuullut katutaikurien taidonnäytteistä.
      Olet myös lukenut poltergeist-ilmiöstä. Niissä psyykenvoimin voidaan siirtää yli 100 kiloisia huonekaluja. Käyttövoimana murrosikäisen tytön psyykenvoimat.
      Ne kohdistuvat materian liikutteluun kait enemmän.

Joku päivä sitten katutaikuri teki studiossa tempun. Hän otti haltuunsa koehenkilön psyyken. Kosketti vastapuolella olevan toisen koehenkilö A nenää.
      Sitten taikuri kysyi B:ltä missä kosketus tuntui? Nenässä B vastasi.

Tunnen naisen, joka oli henkisesti romahtamassa. Kun hän kerrostaloasunnossaan yritti nukkua, hänen ovelleen ilmestyi näkynä monivärinen hirviö.
      Nainen ei voinut nukkua. Fyysistä syytä ei ollut. Hän meni keittiön valossa täyttämään ristikkotehtäviä, koska hirviö esti unen.

Kun nainen oli perhe- ja taloudellisten huoliensa rasittama, hänen psyykesuojansa oli vaikutusalttiina ulkoa tuotetuille häiriöille.
      Hänellä oli naispuolinen perhetuttu, jolla oli näitä parapsykologisia voimia. Hän oli tavallinen ja ulospäin ystävällismielinen nainen, perheenäiti. Hän halusi tuhota tuttavansa mielenterveyden.

Yritti minulle samaa temppua. Yrittäessäni nukahtaa, ympärilläni oli äkkiä täysi piiri irvisteleviä ja ilkkuvia naamoja. Ne vaihtelivat paikkojaan.
      Mieleenjohdetut valoefektit, joita mieleeni toin, karkoitti nuo naamat. Pysyvästi.

Kun kerroin varovasti häiritylle naistutulleni, että sinun "ystäväsi" oli noiden mielesi hirviöiden tuottajana, hän ei uskonut sanaakaan.

Nämä ovat "syvyyspsykologian" piikkiin meneviä asioita. Maisteri Jarl Fahler tutki näitä sivupersoona-asoita. Löytyy varmaan netistäkin.

http://fi.wikipedia.org/wiki/Jarl_Fahler

• No en mene minäkään väittämään kanssasi, en vaan ole koskaan edes ajatellut moisia. Mutta nyt tulikin mieleeni tapaus, josta olen täälläkin kertonut. Vuosia sitten katsoin erästä mieshenkilöä silmiin, hän on tehnyt paljon pahaa narsistipsykopaattina perheenjäsenilleen, tulematta oikeudessakaan siitä tuomituksi. Hänen silmiensä takana oli jotain niin sanoinkuvaamatonta pahaa, että kiireesti käänsin katseeni pois. Tämä on totta. Olen luultavasti ainut ihminen, jota hän pelkää, on sanonut minua velhoksikin.

• mörkövapaa

Mun mieles ei mikään eikä kukaan kummittele kun nukkumaan menen. Eiköhän ne möröt tule omasta ajatusmaailmasta, kuvitelmista ja epäluuloista. amulla herään levänneenä uuteeen päivään kiitollisena kun iästä huolimatta ei ole isompia vaivojakaan. Olen siis perustyytyväinen ja rauhallinen, vähään tyytyväinen ilman suuria haaveita joihin yleensä tuppaa vaan pettymään. .

• tule hyvä uni

Edes nukkuminenkaa ole ei ole mikään taulukkojuttu. Että mennään nukkumaan ja herätään pirteinä.
      Itseasiassa iso osa suomalaisista kärsii uniongelmista. Unilääkkeitä käytetään ehkä liikaakin.

• ei niitä ole -

mitkä möröt ???? en ole nähny ainuttakaa mörköä , höh

oman miehenkörilään joskus näin vierelläni silloin kun hän oli vielä elossa,

• Tpovottavasti ketjun aloittaja on jaksanut lähteä liikkeelle, eihän tuollaisesta elämästä mitään tule. Päivällä ei enää ehkä muistakaan, miten vaikeaa yöllä oli.
      Ota nyt tosissais miun neuvot....sinne terapeutille avautumaan. Sitä ennen on turha turruttaa itseäis pillereillä ´pakkouneen ´ , puhut ensin ne mörköis huit helkkariin.

Sitte voisit opetella iltaisin keskittymiskeinoja, onhan niitä jos mitä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Oletko varattu minulle?

Mieheltä kysyn.
      Ikävä
      231
      9143
    2. Mitä ensi viikolla tapahtuu?

Mitä toivot, että ensi viikolla tapahtuu?
      Ikävä
      120
      6499
    3. Olen miettinyt kauan

miten reagoisin, kun näen sinut taas. Ehkä ladannut tuohon hetkeen liikaa odotuksia. Ja sitten kun lopulta olit siinä, h
      Ikävä
      48
      6004
    4. Vanhempi mies

Jos yritän ajatella sinut pois sydämestäni, ikävä ja surullinen kaipuu tulee kaksin verroin kovempana. Olit mun unessa
      Ikävä
      32
      4220
    5. Mitä Ajattelit Kun Näit Kaivattusi

Ensimmäistä Kertaa?
      Ikävä
      70
      4130
    6. Noloa että kaipasin sinua

Toivottavasti et tunnistanut itseäsi. Ikävissään sitä on aika typerä.
      Ikävä
      33
      3279
    7. On niin vaikea olla lähelläsi

En saa ottaa kädestäsi kiinni, en saa halata. En saa silittää hiuksiasi. Enkä saa sinua koskaan omakseni. ☔ Miehelle na
      Ikävä
      28
      2895
    8. Ostiko maailma sinut minulta?

Kun et enää resonoi kuin ennen. Kun et enää ihmetellen katso ympärillesi ja pohdi mitä mäen takana on? Ymmärrän ja tue
      Ikävä
      26
      2893
    9. Minne sä aina välillä joudut

Kun pitää hakemalla hakea sut sieltä ja sitten oot hetken aikaa esillä kunnes taas menet piiloon, en ymmärrä 🤔❤️ Oot ta
      Ikävä
      25
      2857
    10. On niin paha olla

Tarviin jotain jolla turruttaa... Kuka voi auttaa.
      Ikävä
      48
      2783
    Aihe