Voiko nuorella iällä sairastua kurkunpään tai nielusyöpään? Olen 22-vuotias ja tupakoinut vaihtelevan tiuhaan tahtiin 5 vuotta. Kurkkuni on ollut viikkokausia kipeä yhteen soittoon jo useamman kerran.
Kurkkuni ei kuitenkaan ole mitenkään älyttömän kipeä vaan vain ärtyneen oloinen. Eikä muita oireita esiinny eli en usko kyseessä olevan mikään virus.
Palantunnetta on kurkussa, mutta se saattaa johtua omista peloistani.
Kannattaisikohan minun käydä terveydenhoitajalla?
kurkunpään syövästä
3
5150
Vastaukset
- Eräs toinen
Minulla on myös lähiaikoina tullut aivan samanlaisia oireita: ärsytystä ja palan tunnetta kurkussa. Olen 20-vuotias ja polttanut myös n. 5 vuotta.
Olen kuitenkin rauhoitellut itseäni ajattelemalla, että se johtuu paniikkihäiriöstä. Mitä olen tuolta paniikkihäiriöisten palstoilta lukenut, on oireet samanlaisia hyvin samanlaisia kuin minulla itsellä.- Milla
Tuttuni kuoli kurkkusyöpään ja ensimmäinen oire mikä hänellä oli, oli äänenmuutos. Kipua ei ollut lainkaan. En sitten tiedä kuinka paljon eroaa kurkunpäänsyövän oireista.
- kipeä
minäkin olen potenut kurkkukipua jo marraskuun alusta saakka. lääkärissä olen käynyt ja kokeita otettu mm. kilpirauhaskokeet,nieluviljelyt ym (ei syöpä juttuja kuitenkaan) refluks nimistä tautia epäili lääkärini, mutta kun ei närästä. joten olen alkanut miettimään olisiko minulla syöpä. ääneni on madaltunut ja välillä en saa nieltyä mitään kun noi patit ovat niin turvoksissa ja nielu kipeä. joten olisi kiva saada vähän kommentteja siitä mitkä ovat kurkunpään syövän oireet. itse olen polttanut kohta 10 vuotta ja ikää nimulla on 45.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Olen päivä päivältä vain varmempi siitä että rakastan sinua
Onhan se tällä tuntemisen asteella jokseenkin outoa, mutta olen outo ja tunne on tunne. 😊931438Verovähennysten poisto syö veronkevennykset pieni- ja keskituloisilta
Kokoomuslaiset ja perussuomalaiset kansanedustajat jakavat kilvan postauksia, jossa kerrotaan miten kaikkien työssäkäyvi1841400Hei rakas mies. Olisi yksi kysymys, mielellään rehellinen vastaus edes täällä..
Mitä sinä minusta haluat?761175- 901125
- 81985
- 83979
- 39952
Kelloniemeltä harvinaisen lapsellista käytöstä valtuustossa
Olipa harvinaisen ala-arvoinen esitys kelloniemeltä valtuustossa. Alkoi Nivalaa oikein matkimalla matkimaan siteeratessa66905Satonen Kelaan, on paras mies ?
Kukaan ei ole tehnyt enemmän Kelalle asiakkaita kuin Satonen kokoomuksineen, näin ollen täyttänee paikan edellytykset v78888Korjaamo Kiesifix
Hei. Kävin viime viikolla tuolla korjaamolla, siistiä oli mutta yksi asia jäi mieleen!Joitakin jätkiä istui ja katseli/5841