Voiko nuorella iällä sairastua kurkunpään tai nielusyöpään? Olen 22-vuotias ja tupakoinut vaihtelevan tiuhaan tahtiin 5 vuotta. Kurkkuni on ollut viikkokausia kipeä yhteen soittoon jo useamman kerran.
Kurkkuni ei kuitenkaan ole mitenkään älyttömän kipeä vaan vain ärtyneen oloinen. Eikä muita oireita esiinny eli en usko kyseessä olevan mikään virus.
Palantunnetta on kurkussa, mutta se saattaa johtua omista peloistani.
Kannattaisikohan minun käydä terveydenhoitajalla?
kurkunpään syövästä
3
5172
Vastaukset
- Eräs toinen
Minulla on myös lähiaikoina tullut aivan samanlaisia oireita: ärsytystä ja palan tunnetta kurkussa. Olen 20-vuotias ja polttanut myös n. 5 vuotta.
Olen kuitenkin rauhoitellut itseäni ajattelemalla, että se johtuu paniikkihäiriöstä. Mitä olen tuolta paniikkihäiriöisten palstoilta lukenut, on oireet samanlaisia hyvin samanlaisia kuin minulla itsellä.- Milla
Tuttuni kuoli kurkkusyöpään ja ensimmäinen oire mikä hänellä oli, oli äänenmuutos. Kipua ei ollut lainkaan. En sitten tiedä kuinka paljon eroaa kurkunpäänsyövän oireista.
- kipeä
minäkin olen potenut kurkkukipua jo marraskuun alusta saakka. lääkärissä olen käynyt ja kokeita otettu mm. kilpirauhaskokeet,nieluviljelyt ym (ei syöpä juttuja kuitenkaan) refluks nimistä tautia epäili lääkärini, mutta kun ei närästä. joten olen alkanut miettimään olisiko minulla syöpä. ääneni on madaltunut ja välillä en saa nieltyä mitään kun noi patit ovat niin turvoksissa ja nielu kipeä. joten olisi kiva saada vähän kommentteja siitä mitkä ovat kurkunpään syövän oireet. itse olen polttanut kohta 10 vuotta ja ikää nimulla on 45.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ensi kesänä
Näin kesän viimeisenä minuutteina ajattelen sinua. Olisiko seuraava kesä "meidän" kesä? Tänä vuonna ei onnistuttu, mutta663412Tukalaa kuumuutta
Tietäisitpä vaan kuinka kuumana olen käynyt viime päivät. Eikä johdu helteestä, vaan sinusta. Mitäköhän taikoja olet teh463222Anne Kukkohovin karmeat velat ovat Suomessa.
Lähtikö se siksi pois Suomesta ? Et on noin kar? mean suuret velat naisella olemassa1282887- 462589
- 311973
Okei, myönnetään,
Oisit sä saanut ottaa ne housutkin pois, mutta ehkä joskus jossain toisaalla. 😘271860- 481646
Mihin hävisi
Mihin hävisi asiallinen keskustelu tositapahtumista, vai pitikö jonkin Hannulle kateellisen näyttää typeryytensä871525- 391340
Et siis vieläkään
Et ilmeisesti ole vieläkään päässyt loppuun asti mun kirjoituksissa täällä. Kerro ihmeessä sit, kun valmista 😁 tuskin k391331