Minulle on jäänyt vanha ase, joka löytyi mummon aitan lattiafyllingeistä joskus -70 luvulla. Se on yksipiippuinen, n. 1 m pituinen ase. Patruuna syötetään siten että painetaan iskuri peukalolla alas ja sitten painetaan iskuri ja lopuksi patruuna pesään. Olen joskus kokeillut 9 mm patruunaa, mutta se on hivenen iso. En ole ampunut sillä kertaakaan.
Se on patentoitu ja valmistettu 1905 ja merkkiä en juuri muista. Sarjanumero on painettu. Piippu on kiinni yhdellä ruuvilla joka on liipaimen etupuolella. Tukki on puuta sekä piipun alaosa.
Näillä tiedoilla luulen että joku osaa sanoa mistä aseesta on kyse.
Jäänpä langoille vartoon. Ase on Helsingissä.
1900 allkupuolella
vek
2
734
Vastaukset
- Simo
En todellakaan tiedä mistä aseesta on kysymys,mutta jos olet myymässä ko. asetta mietippä käypä hinta ja palataan sitten asiaan.Pyydän saada olla eka varauslistalla.Kiitos.
- läppälukkoinen
... jokin .32 kaliperin kivääri?. Lienee noihin aikoihin jokseenkin yleinen maailmalla. Pelkkä olettamus!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Minulla heräsi huoli sinusta ajatteluni kohteesta!
Toivottavasti sinulla on siellä jossain kaikki hyvin. Välitän sinusta edelleen vaikka olet varattu, etkä tykkää minusta.958176- 1743792
- 533299
Missä Sanna nyt suvaitsevaisuus?
Tekijä on nyt kuitenkin jotain muuta kuin suomalainen niin eikös nyt pitäisi suvaita kulttuuri eroja ja rakastaa tekijä2552551- 482185
- 422035
Mieleenpainuvin hetki kaivattusi kanssa.
Mieleenpainuvin hetki kaivattusi kanssa. Millainen se oli?291980- 481912
- 601788
- 191783