Tällainen tapaus sattui viimeyönä, kaikki kokemukset vastaavasta ja mielipiteet otetaan vastaan
- Olimme tyttöystäväni kanssa saunoneet illalla ja menimme nukkumaan siinä klo 23.00, melko väsyneinä ja itse olin aivan hitusen kaljoissa. En siis kovassa enkä edes keskikovassa humalassa, mutta hilpeässä mielentilassa. Heräsin jossain vaiheessa yöllä, luultavasti kahden-kolmen aikaan. Nukuin selkä tyttööni päin, ja päätin kääntyä ja rutistaa hänet syliini jatkaakseni unia. Kun käännyin, hämmästyin oliko tyttöystävänikin hereillä ja noussut istumaan sängylle, sillä kääntyessäni näin ensimmäisenä ihmiskasvot noin istumakorkeudella sängystä. Seuraavana huomasin, että kaverini kuitenkin nukkui sikeästi omalla puolellaan. Kasvot/näky oli melko utuinen, ja huomattavan kirkas täysin pimeässä huoneessa. Kasvoiksi se oli kuitenkin helposti tunnistettavissa, vaikkei näky ollut piirteiltään terävä. Piirteet olivat selvästi tyttöystäväni, mutta jotenkin vääristyneinä, kuin hän vanhempana/nuorempana
-mahdoton sanoa. Oli myös vaikea arvioida näyn etäisyyttä tarkemmin sillä se näytti olevan samalla lähellä että kaukana. Kasvot olivat valkoiset (kirkkaat) ja näyttivät olevan ikään kuin sumussa tai "pilvessä". Kymmenen sekuntia katseltuani kasvot/näky "liukui" pois, hävisi. Näky tai tapahtuma ei ollut pelottava, ei edes ahdistava. Näyn kadottua jatkoin unta ja nukuin yön rauhallisesti. Olen mielestäni melko avoimin mielin liikkeellä ja tavallaan ehkä uskonkin ns. henkimaailmaan.
Mutta aivan varmasti olisin silti muulloin pelästynyt pahoin tuollaisesta tapauksesta. Ja varmasti pelästyn, jos joskus näen uudelleen jotain vastaavaa. Nyt kuitenkin vain katselin uteliaana?! En käsitä, miksi en järkyttynyt tai pelästynyt. Alkosta kerroin siksi, että se kai joidenkin mukaan "herkistää" näkemään ns. henkimaailman juttuja. Mitään Liskojen Yö- tai muita dokujuttuja ei tarvitse kertoa. En nähnyt kännissä harhoja, en ole koko elämäni aikana (18v) nähnyt viinan takia näkyjä. Ei kelpaa selitykseksi.
Suojelusenkeli? :) Kiitos kun jaksoit lukea.
Tapahtui viimeyönä
21
2928
Vastaukset
Ensimmäinen on tietenkin luonnollinen vaihtoehto eli oletko 100% varma, että olit oikeasti hereillä? Itselle on useasti käynyt niin, että olen luullut olevani hereillä, nähnyt unta heräämisestä, teoista ja asioista sen jälkeen, mutta kuitenkin olenkin nukkunut. Uni on ollut inhottavan realistinen ja menee pitkän aikaa ihmetellessä, ennenkuin tajuaa asianlaidan sen jälkeen kun oikeasti herää.
- Olen varma
Moro,
Tiedän kyllä itse, että olin aivan hereillä ja täysipäisenä. Eikä ollut kyse humalaisen harhoista, vaikka sen vastauksen olen joka lähteestä saanut. Pelottaa vain oliko tämä nyt sellainen etiäinen, mitä jotkut kertovat näkevänsä kun jotain pahaa sattuu. - puer86
Olen varma kirjoitti:
Moro,
Tiedän kyllä itse, että olin aivan hereillä ja täysipäisenä. Eikä ollut kyse humalaisen harhoista, vaikka sen vastauksen olen joka lähteestä saanut. Pelottaa vain oliko tämä nyt sellainen etiäinen, mitä jotkut kertovat näkevänsä kun jotain pahaa sattuu.Vaikka kuinka tuntuisi että olit valveilla, et välttämättä ollutkaan...
Esimerkiksi lucid-uni-ilmiöön liittyy se että usein pitää varta vasten todistaa itselleen että on hereillä tai unessa, muuten sitä ei tiedä.
Lucid-unethan ovat unia, joissa sitten tietää uneksivansa ja voi vaikuttaa niiden kulkuun.
Tuo todistaminenhan on usein välttämätöntä juuri että huomaa näkevänsä unta ja voidakseen vaikuttaa siihen. - Noita-Nainen
Olen varma kirjoitti:
Moro,
Tiedän kyllä itse, että olin aivan hereillä ja täysipäisenä. Eikä ollut kyse humalaisen harhoista, vaikka sen vastauksen olen joka lähteestä saanut. Pelottaa vain oliko tämä nyt sellainen etiäinen, mitä jotkut kertovat näkevänsä kun jotain pahaa sattuu.En usko etta oli etiainen...eihan siina edes "tapahtunut" mitaan...kuten onnettomuutta tms.
Uskon siis, etta nait tyttoystavasi astraalikehon, joka oli lahtenyt unen aikana "vaellukselle".
- Marcel 1
Olettaisin, että tyttöystäväsi henkikeho oli tuossa vaiheessa kehosta irtautuneena ja itse olit virittäytyneenä näkemään tasolle, jolla henkikeho liikkuu.
Olen itse irtautunut kehostani useasti.
Henkinen olemuksemme sisältää kaiken informaation elämästämme menneestä ja tulevasta, joten kasvot olivat loogisesti sekä nuoret, että vanhat... lähellä ja kaukana.
Noille tasoille voi virittäytyä, mutta se vaatii täysin rentoutuneen fyysisen kehon. Tässä rentouttamisessa oli avustavana tekijänä alkoholi.
Ei siitä viinastakaan pelkkää haittaa ole. - .O.
Humalaisen houreunia.
- PKL-72
Tuollaiset houreet lisääntyvät vanhetessasi varsinkin, jos olet illalla juonut.
Älä pelästy niitä, se on aivan luonnollista. Et ole tulossa edes hulluksi.- Noita-Nainen
"Tuollaiset houreet lisääntyvät vanhetessasi varsinkin, jos olet illalla juonut."
Miksi sitten asioita sattuu ja tapahtuu ihan selvinkin pain?
- meitsi
Kerran nukuin ex-tyttöystäväni vierellä. Heräsin yöllä siihen, kun tunsin hänen päällään jonkun painostavan massan. Huusin ja potkin sitä pois hänen päältään. Samaan aikaan hän heräsi ja sanoi, että hänellä oli todella hyvä olo ja hänestä tuntui, että hän olisi leijunut itsensä ulkopuolella.
Minä olen kristitty ja hän ei. Kokemus oli minulle inhoittava ja pelottava ja hänelle hyvä ja rentouttava. Todella outo fiilis. Mielestäni tämä kuvasi hyvin myös suhteemme sisällä olevaa fiilistä ja ristiriitaa elämänkatsomuksistamme. En halunnut ruveta selittämään kokemustamme. Se kai vain jotenkin konkretisoi kokemustamme ristiriitaisesta vakaumuksestamme.- Onnekas
Lukemalla tätä palstaa huomaa, että uskovaiset ovat usein aivan valmista tavaraa mielisairaalaan.
Onnekas kirjoitti:
Lukemalla tätä palstaa huomaa, että uskovaiset ovat usein aivan valmista tavaraa mielisairaalaan.
Mielisairasta on valvoa tätä palstaa ja heittää älyttömiä kommentteja ja huomata että se tuntuu hyvältä.
- arab
Älkää kääntykö vainaja-ja tietäjähenkien puoleen; älkää etsikö heitä, ettette tulisi heistä saastutetuiksi. Minä olen Herra, teidän Jumalanne.
Moos 3:19:31.
Eli see oli pahaa henki.See mitä ihmiset sano kummituksi on paha henki suoran pahasta.
"näyttivät olevan ikään kuin sumussa tai "pilvessä"
Tässtä minä sen tunnustin koska olen itse nähnyt noin 13vuottiana paholaisen muotoinen henki punainen sumussa henki ja see oli noin 4-5 sek mutta tunntu kuin 5min.Ja sen ympärillä oli mustia nopeitta henkia joka liikkui moneen suuntaan sen lähellä.Minä vain sanoin yksi nimi see oli heti poissa minä sanoin Jeesus.Jos see tulle vielä niin sano vain Jeesus niin see menne heti pois koska kaikki mikä on pahasta pelkää siitä pyhää nimiä.- Niinpäniinpä
Pehmustettu huone kutsuu Arabia. Ei kannattais jättää aamu- ja iltalääkitystä väliin kun tietää mitä siitä seuraa.
- arab
Sinä näit sen kasvot.Mutta sinä ett nähnyt hänen silmiää vai mitä?
- Twist
Minä en kyllä lähtisi hakemaan vastausta
tähän mistään hengistä. Unen ja valvetilan
rajan läheisyydessä kummallakin puolella
on erinomainen tilaisuus yksinkertaisesti
nähdä hallusinaatioita.
Vaikka olisit hereillä, niin juuri herättyäsi
voivat aivosi olla vielä vähän "jäljessä",
piirrellen kuvia näkökenttääsi samalla
mekanismilla kuin ne uniakin piirtelevät.
Minulle on käynyt usein vastaavanlaisia
juttuja, eikä alkoholi tai mikään muukaan
aine ole ollut osallisena koskaan.
Kuvauksesi ei myoskään vastaa ns.
läpinäkyvän unen tai lucid-unen tuntomerkkejä
juurikaan.
Mutta hallusinaatiot eivät ole mitenkään
epätavallisia ko. olosuhteissa, eikä niistä
ole mitään vaaraa jos ei nyt järjiltään
säikähdä. - Noita-Nainen
Ensimmaiseksi tulee mieleen omasta kehosta irtoaminen, josta aika monet ovat puhuneet...tyttoystavasi "sielu" olisi ikaankuin lahtenyt unen aikana "vaellukselle" ja hanen "henkensa" oli siis irronnut fyysisesta kehosta.
Eli nait sitten hanen "astraalikehonsa" istumassa siina sangyn paalla... - henkinen nälkä
Akkas halus pikkusuolasta mutta ei viittiny oikeesti nousta.
- Vielä
Monet näkee tollasia vähän ennen kuolemaa. Onhan tyttö vielä kunnossa?
Mä oon nähny paljon kaikenlaista varsinkin nuorempana. Lopulta pyysin, että se loppuisi ja se loppuikin ainakin suurimmalta osin. Ite olen nähnyt exän naaman tilalla jonkun tosi "pahan" naaman. En pystyny avaa silmiäni pitkään aikaan sen jälkeen. Kerran kerroin hänelle nuoruuden kokemuksistani niin kattolamppu alkoi heilua ja alkoi kuulua semmosta outoa murinaa. Exäkin kuuli ja pelkäs tosissaan.
Olen nähnyt monia "pahoja" hahmoja. En tiedä, jotenkin ne vaan tuntuu pahoille. Ne on ihmisen kokoisia tai vähän pienempiä ja yleensä mustia. Joskus ne on sanoneetkin jotain. Teininä näin niitä paljon ja silloin en uskaltanut nukkua muuten kuin valot päällä. Nykyään en ole onneksi enää nähnyt mitään tuollaista.- Wille
Kaikki ok tähän asti. Itsekin pelkäsin tuota etiäis-juttua. Koskaan en ole nähnyt mitän "pahaa", mutta kieltämättä tunnen sellaista melko usein (että joku olisi vieressä, katselisi yms). Hankin Raamatunkin ihan tärä varten turvaksi, en tiedä olenko vain perinteinen hullu vai mikä vaivaa. Mutta kiva etten ole yksin hullu.
- LurtzinOrja
Itse näen sen tyyppisiä juttuja lähes joka päivä. Olen miettinyt kaikki selitykset läpi: kasvain, mielisairaus, kyky nähdä muutakin kuin mitä te muut näette ym...enkä ole vieläkään varma mitä ne ovat.
Olen nähnyt tekstejä, mieheni leijumassa(ja tulossa yöllä seinän läpi), eläimiä, koneita, koristeita, värillisiä/värittömiä,jne....
Meni vuosia että aloin tottumaan enkä enää pelkää/pelästy kuin harvoin.
Näitä olen nähnyt sekä ennen nukahtamista että juuri herättyäni. Täysin hereillä ollessa...joskus piirrän tai kirjoitan heti ylös mitä näin.
Näkyjä on ollut jo n. 7-8 vuoden ajan.
Kuvat kestävät muutaman sekunnin ja haihtuvat/leijuvat sitten pois. Monesti ne lentävät kohti lujaa ja joudun sängyssä väistymään ;D...kuulostaa hauskalta mutta ei ole kivaa vasta heränneenä väistellä esim jättihämähäkkiä ;)
Että semmosta.
Olen myös kuullut(keskellä päivääkin hereillä) kaikenlaisia ääniä/lauseita joten pistän nuo kaikki kyllä jonkin yliluonnollisen piikkiin. Ei olisi mikään ihme, äidilläni ja siskollani on "kykyjä" nähdä ja tietää asioita... - aave nainen
myös tyttöystäväsi.:) kun sielu jättää ruumiin nukkuessa näin on uskomus:) minunkin äitini oli varma että näki minut vaikka oli muualla. ja näin unta kumminkin että olin kotona ja tein juuri niin kun äitini kuvaili.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mieleni harhailee sinussa
Uskon että tykkäät minusta. On vain yksi elämä. Silti jään paikoilleni ja odotan että jokin muuttuu. Menin palasiksi, ei132656Jännitän sinua J mies
Ei tästä tulee mitään. Tuskin kaikki olis mennyt näin moneen solmuun, jos olis tarkoitettu meidät yhteen.1221267- 891195
Orpo suunnittelee palestiinalaislasten Suomeen siirtoa
"Sairaalahoitoa tarvitsevien lasten ottaminen Suomeen on lisäksi selvityksessä, Orpo sanoo. – Jos meillä on mahdolli2441026Kuinka kauan kesti että ihastuit
Kaivattuusi? Jos lasketaan siitä hetkestä alkaen kun näit hänet ensi kerran. Oliko jokin tilanne tai tapahtuma, joka voi511023Olen käyttäytynyt sinua kohtaan väärin toistuvasti
Puolustuksekseni täytyy sanoa, että ei ole ollut tahallista vaan seurausta harhaisista luuloista ja ajatuksista. Esimerk63934Tunneälyä testaamaan!
Testi pitää sisällään viisi osa-aluetta. Itse sain täydet tuosta ensimmäisestä eli 25/25. Kokonaispistemäärä oli 100/1253826- 84796
- 41732
- 35719