Oon 13v eli 7lk. Onks tää niinku teininä/nuorena paljon mieles eli haluisin bilettää ja rällästää jättää koulun ja elää omaa unelmaa? Huoh.. Mut en voi. Uutena vuotena pidetään pileet pääsen juomaan. Mutta se on vähän vaikeeta koska vanhemmat huomaa..
Me teinit
34
409
Vastaukset
- 13v
Jep
- tyttö 18v.
Mitä hienoa on juoda nuorena ja pilata maksa? Nuoren maksa ei pysty käsittelemään alkoholia niin kuin aikuisen maksa.
Mulla ei ikinä ollut teininä tuota vaihetta eikä biletys vieläkään kiinnosta (ja hyvä niin).- Emt tylsyys
Hei mul on semmonen periaate et "elämä on nyt eikä muistoissa" me eletään vaan kerran. Mä haluun ottaa kaiken ilon irti. Mul on ollu 2vuotta alamäkee sillonku mun paras kaveri kuoli ni mä masennuin ja kaikki vitutti eikä mun elämäs oo ollu enää onnee sen jälkeen. Oon päättäny et en jaksa vaan makailla ja vittuuntua himas alotan kesemmällä uuen harrastuksen ja kyl mä haluun terveen elämän. Mut mun isä oli joskus nuorena narkkari ja oon pitkään halunnu polttaa kannabista poltan nykyään särö=sähkötupakkaa mut haluisin maistaa kannabista vaikka tiedän et se ei kannata.
- korvien välissä
Emt tylsyys kirjoitti:
Hei mul on semmonen periaate et "elämä on nyt eikä muistoissa" me eletään vaan kerran. Mä haluun ottaa kaiken ilon irti. Mul on ollu 2vuotta alamäkee sillonku mun paras kaveri kuoli ni mä masennuin ja kaikki vitutti eikä mun elämäs oo ollu enää onnee sen jälkeen. Oon päättäny et en jaksa vaan makailla ja vittuuntua himas alotan kesemmällä uuen harrastuksen ja kyl mä haluun terveen elämän. Mut mun isä oli joskus nuorena narkkari ja oon pitkään halunnu polttaa kannabista poltan nykyään särö=sähkötupakkaa mut haluisin maistaa kannabista vaikka tiedän et se ei kannata.
Mistäköhän tuo idioottimainen ajatusmaailma tulee, että päänsekaisin saanti olisi jollain tavalla kivaa ja hienoa? Kai ymmärrät, että kaikkiin päihteisiin jää erittäin helposti koukkuu, ja siitä addiktiosta ei niin vaan irti päästä. Ja mitä pidempään käytät päihteitä, sitä enemmän toleranssi (annoskoot) kasvaa, jolloin riski terveydellisiin ongelmiin ja kuolemaan kasvaa.
Huumeet voivat laukaista huumepsykoosin (todellisuudentaju pettää), huumeiden sisällöstä ja alkuperästä ei voi olla varma, ja ensimmäinen käyttö kerta voi tappaa! Kannabis ei ole myöskään millään tavalla vaarattomampi huume, kuin joku toinen.
Tupakasta irtoaa elimistöön tervaa ja häkää. Terva kiinnittyy keuhkojen värekarvoihin. Häkä taas vie hapelta tilaa verisuonissa. Tupakka sisältää myös karsinogeenejä, joska altistavat syöpäsairauksille. Yleisimmät näistä ovat vaikeasti hoidettavat keuhko- ja suusyöpä. Tupakanpoltto on myös lähistöllä olevan ihmisen terveydelle haitallista! Joten voitkin miettiä onko sinulla oikeus pilata toisen terveys? Tupakan hajukin voi aiheuttaa sosiaalisia vaikeuksia elämässä.
Valitettavasti osa ajattelee, että sähkötupakka olisi jotenkin tavallista tupakkaa terveellisempää, ja auttaisi jopa eroon tupakoinnista. Näin ei kumminkaan ole. Sähkötupakka voi olla jopa kymmenen kertaa vaarallisempaa. Se nimittäin sisältää paljon karsinogeenejä (syöpää aiheuttavia) ja samoin sähkötupakan höyry. Sen pitkäaikaisista vaikutuksista ei ole minkään laista tietoa ja ei ole ollut vielä konkreettista todistetta siitä, että se auttaisi eroon tupakasta. Myös sähkötupakan maketusaineiden valmistusta ei valvota millään tavalla, joten ne voikin sisältää, vaikka mitä myrkkyjä.
Alkoholi on yksinkertaisesti myrkky muidenkin päihteiden tavoin. Se aiheuttaa maksasairauksia, ja voi johtaa maksanpuhkeamiseen. Jos oksennat ryyppäämisen aikana, on kyseessä jo alkoholimyrkytys. Sammuessasi saatat myös tukeahtua omaan oksennukseesi.
Suurimmaksi osaksi nuoret, jotka ovat riippuvaisia päihteistä alkavat varastelemaan ja tekemään muita rikoksia. Ja kun näistä jää kiinni saat merkinnän rikosrekisteriin, joka sittemmin vaikeuttaa elämääsi. Myös päihtyneitä käytetään todennäköisemmin hyväksi! - Emt tylsyys
korvien välissä kirjoitti:
Mistäköhän tuo idioottimainen ajatusmaailma tulee, että päänsekaisin saanti olisi jollain tavalla kivaa ja hienoa? Kai ymmärrät, että kaikkiin päihteisiin jää erittäin helposti koukkuu, ja siitä addiktiosta ei niin vaan irti päästä. Ja mitä pidempään käytät päihteitä, sitä enemmän toleranssi (annoskoot) kasvaa, jolloin riski terveydellisiin ongelmiin ja kuolemaan kasvaa.
Huumeet voivat laukaista huumepsykoosin (todellisuudentaju pettää), huumeiden sisällöstä ja alkuperästä ei voi olla varma, ja ensimmäinen käyttö kerta voi tappaa! Kannabis ei ole myöskään millään tavalla vaarattomampi huume, kuin joku toinen.
Tupakasta irtoaa elimistöön tervaa ja häkää. Terva kiinnittyy keuhkojen värekarvoihin. Häkä taas vie hapelta tilaa verisuonissa. Tupakka sisältää myös karsinogeenejä, joska altistavat syöpäsairauksille. Yleisimmät näistä ovat vaikeasti hoidettavat keuhko- ja suusyöpä. Tupakanpoltto on myös lähistöllä olevan ihmisen terveydelle haitallista! Joten voitkin miettiä onko sinulla oikeus pilata toisen terveys? Tupakan hajukin voi aiheuttaa sosiaalisia vaikeuksia elämässä.
Valitettavasti osa ajattelee, että sähkötupakka olisi jotenkin tavallista tupakkaa terveellisempää, ja auttaisi jopa eroon tupakoinnista. Näin ei kumminkaan ole. Sähkötupakka voi olla jopa kymmenen kertaa vaarallisempaa. Se nimittäin sisältää paljon karsinogeenejä (syöpää aiheuttavia) ja samoin sähkötupakan höyry. Sen pitkäaikaisista vaikutuksista ei ole minkään laista tietoa ja ei ole ollut vielä konkreettista todistetta siitä, että se auttaisi eroon tupakasta. Myös sähkötupakan maketusaineiden valmistusta ei valvota millään tavalla, joten ne voikin sisältää, vaikka mitä myrkkyjä.
Alkoholi on yksinkertaisesti myrkky muidenkin päihteiden tavoin. Se aiheuttaa maksasairauksia, ja voi johtaa maksanpuhkeamiseen. Jos oksennat ryyppäämisen aikana, on kyseessä jo alkoholimyrkytys. Sammuessasi saatat myös tukeahtua omaan oksennukseesi.
Suurimmaksi osaksi nuoret, jotka ovat riippuvaisia päihteistä alkavat varastelemaan ja tekemään muita rikoksia. Ja kun näistä jää kiinni saat merkinnän rikosrekisteriin, joka sittemmin vaikeuttaa elämääsi. Myös päihtyneitä käytetään todennäköisemmin hyväksi!Idjoottimäinen ajatus mailma XDD Emt mist se tulee ehkä kavereista mun kaverit melkein kaikki on tupakoitsijoita,nuuskan käyttäjii,alkoholi soituneita ja sit semmosii jotka on jossain lasten kodis ollu tai laitokses kait siit. oiskohan 3-5 mun kavereist jotka ei oo semmosii. Ja vrm myös siit et ku olin viel 6lk ni koulun vessois tuli juotuu ja nyt tääl välil 7lk:ssa tulee mentyy tupakalle Ruokkiksel
- olet menetetty tapaus jo
Emt tylsyys kirjoitti:
Idjoottimäinen ajatus mailma XDD Emt mist se tulee ehkä kavereista mun kaverit melkein kaikki on tupakoitsijoita,nuuskan käyttäjii,alkoholi soituneita ja sit semmosii jotka on jossain lasten kodis ollu tai laitokses kait siit. oiskohan 3-5 mun kavereist jotka ei oo semmosii. Ja vrm myös siit et ku olin viel 6lk ni koulun vessois tuli juotuu ja nyt tääl välil 7lk:ssa tulee mentyy tupakalle Ruokkiksel
otan osaa jo näin etukäteen. Itse en pilaisi elämääni, mutta tee kuin haluat
- azyzz
Emt tylsyys kirjoitti:
Just sen takia koska elät vaan kerran nii ei kannata tehdä se lyhyeksi
- ää.maksa
Joo.. ei kannata bilettää. Maksa sun muut kärsii
- järkikäteen
Suurimmaksi osaksi nuoret, jotka ovat riippuvaisia päihteistä alkavat varastelemaan ja tekemään muita rikoksia. Ja kun näistä jää kiinni saat merkinnän rikosrekisteriin, joka sittemmin vaikeuttaa elämääsi. Myös päihtyneitä käytetään todennäköisemmin hyväksi!Puhut asiaa on kyl mukavaa bilettää mut ei siihe tarvita mitää päihteitä tai huumeita.
- järkikäteen
Ja lisäisin vielä yhen jännän seikan et tupakas on samaa myrkkyä mitä napoleon käytti sodassa vihollisia vastaan.
- wittueiooooo
Suurimmaksi osaksi nuoret, jotka ovat riippuvaisia päihteistä alkavat varastelemaan ja tekemään muita rikoksia. Ja kun näistä jää kiinni saat merkinnän rikosrekisteriin, joka sittemmin vaikeuttaa elämääsi. Myös päihtyneitä käytetään todennäköisemmin hyväksi!ja millä perusteella kannabis olisi koukuttava tai yhtä vaarallinen kuin muutkin päihteet se koukuttaa vähemmän ja hitaammin kuin kahvi sen lisäksi tappavaan yliannostukseen tarvitsee yliluonnollisia voimia sillä sitä pitäisi polttaa arvioiden mukaan 13 kiloa mutta oikeata annostusta ei tiedetä sillä kukaan ei ole kuollut yliannostuksesta
- joulu aaton jumala
Ei kannata
- ijiijji
Siis ei jumalauta, siis ei vittu sentään on tyhmä kakara :D Jos olisit mun lapsi ni vetelisin surutta turpaan.
Ootko nähnyt niitä luusereita, jotka hengailee kaupungin keskustassa, sellaisia epämääräisen näköisiä tyyppejä? Arvaappas kuinka ne on ajautunut tohon tilanteeseen..- VitunKakara
Se näki niitä nistejä viimeks kattoessaan peiliin.
kuulostaa siltä että haluat "lääkitä" masennusta päihteillä etkä käsitellä elämässä tapahtuneita menetyksiä normaalilla tavalla. Ei päihde ole ikinä mikään "lääke", ei alkoholi, tupakka eikä huumeet. Elämäsi alkaa siitä mennä vain huonompaan suuntaan pikkuhiljaa kun et huomaa sitä "bilettämiseltäsi" etkä muultakaan hauskanpidolta. Pian oletkin rappiolla, eikä sinulla ole muita ystäviä kuin päihteidenkäyttäjiä.
Suosittelen kuitenkin, että menisit puhumaan noista asioista joko koulukuraattorin tai psykologin kanssa. Asiat ja ongelmat pitää pysty puhumaan eikä niitä saa jäädä "märehtimään". Yritä myös löytää joku oikeasti mielenkiintoinen harrastus (siis joku muu kuin bilettäminen. Sitä kautta löytyy uusia mielenkiintoisia ystäviä aina.- Emt tylsyys
En oo enää masentunu oon päässyt jo aika paljon yli kaverini kuolemasta. Enkä halua jutella kellekkään asiasta. Mutku mua ei vaan kiinnosta mikään koulus on niin perseestä ja en tiedä et pääsenkö ees Luokaltani stressaa kokoajan kaikki kokeet,pistokkaat. Jos koulua ei olis en olisi näin tylsistynyt. Mutta aloitan kesällä uuden harrastuksen tai siis keveämmällä :Barbrothers käykää tsekkaa tubest jos ette tiiä mikä se on. Ja ei en juo tai polta säännöllisesti poltin viimeksi öö.. 3-4kk ait ja join viimeks kesäl.
- 13wee tyttö
Emt tylsyys kirjoitti:
En oo enää masentunu oon päässyt jo aika paljon yli kaverini kuolemasta. Enkä halua jutella kellekkään asiasta. Mutku mua ei vaan kiinnosta mikään koulus on niin perseestä ja en tiedä et pääsenkö ees Luokaltani stressaa kokoajan kaikki kokeet,pistokkaat. Jos koulua ei olis en olisi näin tylsistynyt. Mutta aloitan kesällä uuden harrastuksen tai siis keveämmällä :Barbrothers käykää tsekkaa tubest jos ette tiiä mikä se on. Ja ei en juo tai polta säännöllisesti poltin viimeksi öö.. 3-4kk ait ja join viimeks kesäl.
Oon niin täysin samaa mieltä sunkaa haluisin vaa haistattaa vitut kaikille ja lähtee vaa ryyppää ja rällää eikä millää ois mitää saatanan väliä ja sit eläis vaa unelmaa ja tekis mitä huvittaa...jäin kyllä just mutsille polttamisest kiinni mut en välitä vittujakaan jatkan vaa samaa tahtii
- 13wee(lö?)
Ite oon 13-vuotias, mut haluun panostaa kouluun NYT, koska yhtälailla se koulukin käydään vaan kerran elämässä. Kannattaa odottaa sinne aikuisuuteen ja miettiä sitten, mitä tekee oikeesti elämällään, kun vähän tajuaa jostain jotain :D
- Panospanos
Ai mitennnii kerran? Jos jää luokalle niin et öhöm.. Vaan kerran.., juuuuu... Tottakai...
- pässi mikä pässi
Panospanos kirjoitti:
Ai mitennnii kerran? Jos jää luokalle niin et öhöm.. Vaan kerran.., juuuuu... Tottakai...
no ei ihme jos koulu menee perseelleen ku tapat aivosolujas tollasel paskal
- oonkuulkaa14
Mäkii panostan:) ja sä et jää luokalle jos sä panostat kouluu mut sit kun et viitti ees yrittää niin ihan turha itkee. Ei se niin vaikeet oo mut joillain ei kantti kestä huoh
- älkäätuomitko
Joo siis oon myöskin 13v ja mua tekis mieli tehä kaikkee kiellettyä! Oikeest musta ois iha sika siistii lähtee poliiseja karkuu (emt, joku siin viehättää)ja rällästää muuten vaa...ja elää unelmaa mut eräät eivät hyväksy tätä! Okei mä ymmärrän ettei vanhemmat ehkä halua mihinkää linnaan lastaan, mut kumminkin...emmätiä onks mä iha seko ku tollanen rikollisuus mua vetää puoleensa (oonko mä seko teijä mielestä?), mut ymmärrän sua!
- Truestory_
GTA V
Kannattaa aina miettiä niitä muitakin mahdollisia hauskanpidon lopputuloksia. Esim. lähdet poliiseja karkuun -> ajat pikkulapsen yli... Tai sotkeennut pikkurötöstelyyn ja sitä kautta huumepiireihin ja kohta olet velkaa huumemiehille, jotka katkoo sinulta sormet, jos et maksa.
Tosielämä ei ole GTA:ta kuin ehkä pienen hetken ajan. Sen jälkeen alkaa katkera arki.
- 3toistawee
Määki oon kolmetoista vuotta, mutta en todellakaan halua juoda, polttaa tai käyttää muitakaan päihteitä. Panostan koulunkäyntiin aika paljon. Onko sun unelma siis pilata oma elämä tekemällä kaikenlaisia tyhmyyksiä? Jos on niin olkoot, omani on kuitenkin tulla ammattimuusikoksi.
Saatoin kuulostaa joltaki vanhukselta mutta ihan sama- 14vpoika
Nice peukut pystyyn sulle
- järkikäteen
Multaki saat peukut :)
- peukutpystyy
Peukut:) ja sama asenne tosin musta et muusikkoo saa tekemälläkään
- Loooll
Pyhpah noi on iha tyhmii :/ mennää yhes juomaa :Dd
- 3wdswd
vitun horo vedä pää täytee viinaa ja harrasta kimppakivaa ota mällit naamalle ja tuu raskaaks vitun ruma huora sut myydää
- Aloittaja1501
Oon nyt 15v, wow tosta on oikeesti kohta 2vuotta. En ole jättänyt alkoholia tai tupakkaa pois (tupakkaa vähentänyt, mutta alkoholi lisääntynyt) hauskinta täs 3wdswd kommenttis on se et, en voi tulla raskaaks tai siis voin mut se on aika mahdotonta oon lesbo. Eli joo.. :DD
- homooot
Vittu idiootti alkoholi on K18 ja vittu käy koulus ja hanki duuni koska en aio maksaa vitun sossupummeille
- 5222222
Oon 13, en uskalla juoda koska mulla on kilpirauhaslääkitys ja Terolut-kuuri, joten maksalle olisi jo liian rankkaa jos alkaisin vielä juomaan. Pelkään myös lihomista, joka juomisesta aiheutuu, menetän kauneuteni. Ja aivoni eivät ole tarpeeksi kehittyneet, joten en senkään takia halua juoda.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ajattelit siis löytäneesi onnen minusta
Etkä sitä silloin sanonut. Miksi oi miksi. Olisit avannut suusi. Olisin kääntänyt vaikka minkä kiven, että oltaisiin voi433394Kiitos rakastamani,
tämän päiväisestä toisaalla, jos tahdoit minulle sillä myös jotain viestittää. ❤️ Toivon, että nähdään vielä ja saadaan172602Päivän Teemu Selänne: Köyhät ovat vastuussa köyhyydestään!
https://www.youtube.com/watch?v=2rmgjJAJ7s8 Teemu lyö köyhää oikealla suoralla!3762496Nainen, olen huolissani sinusta
Onko kaikki varmasti hyvin? Minulla on pahoja aavistuksia, mutta toivon olevani väärässä. Toivotan kaikkea hyvää sulle!811730- 861395
Kello käy ja ilta pimenee
Alkaa jo väsyttämään kovasti. 🥱 Toivottelen hyvää yötä ja kauniita unia. Oman kulla kuvatuksia. 😊💤💖💤✨💤🌌 Lokakuun2541070SEO!! Pyhäsalmi
Tässä vasta muuton tehneenä pyhäsalmelle.. mietin tätä huoltoasemaa. Setelit ei kelpaa tankkaus pisteeseen, sisällä epäs70975- 74945
Ruumisvaunut
Ompa järjen köyhyyttä vetää ruumiskärryjä pitkin kylää ja säikytellä ihmisiä. Vain Kuhmon hoitajat tähän pystyy.26751Seiska: Ensitreffit Anna nosti katsojien karvat pystyyn - Touhuaa tätä auton ratissa: "Älytöntä..."
Annan käytös herättää vahvoja tunteita. Huh, huh, näyttää kyllä aikamoisen vaaralliselta touhulta auton ratissa… Lue l4704