parempiakin lääkkeitä on kuin ssri myrkyt

syrjäytynytnuori

Eilen illalla join 12 nobelaneria ja uskokaa tai älkää niin sen jälkeen ei masentunut yhtään. Ja aika halpaaki on vain 91 senttiä per kappale lidlissä. Ei tullu mitää ikäviä sivuvaikutuksia kuten esim krapulaa. Suosittelen!

10

289

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ttujjuju

Kuka.

• kakkaa jauhat

Sori vaan, mutta haluat päihdettä etkä lääkettä. Päihtymiseen kalja tietenkin sopiikin hyvin.

Mutta kemiallisesti alkoholi on depressantti eikä antidepressantti.

• Kieliremontti

SSRI on huumausaine siinä missä alkoholikin... SSRI:llä päihtyy myös, vaan hieman eri tavalla kuin alkoholilla, tai marijuanalla.

Toiseksi vielä kauppanimi "antidepressantti" tai "masennuslääke" on vain markkinointia varten. Todellisuudessa niillä ei ole sen enempää tekemistä masennuksen hoidon/lievittämisen kanssa kuin Nobelaner Premiumilla.

• shaibaa jauhat
        Kieliremontti kirjoitti:

SSRI on huumausaine siinä missä alkoholikin... SSRI:llä päihtyy myös, vaan hieman eri tavalla kuin alkoholilla, tai marijuanalla.

Toiseksi vielä kauppanimi "antidepressantti" tai "masennuslääke" on vain markkinointia varten. Todellisuudessa niillä ei ole sen enempää tekemistä masennuksen hoidon/lievittämisen kanssa kuin Nobelaner Premiumilla.

SSRI;llä ei todellakaan saa mitään fiiliksiä tai päihtymystiloja, ja lääkinnällinen hyötykin on hitaasti ilmenevää. Terveet ihmiset eivät saa niistä mitään muuta kuin sivuvaikutuksia.

"Antidepressantti" tai "masennuslääke" eivät ole kauppanimiä, vaan kertovat, mitä aine tekee. Kauppanimellä tarkoitetaan geneerisen lääkeaineen tiettyä tuotemerkkiä, esim. diatsepaami = Valium, Diapam, fluoksetiini `= Prozac, Seronil, Fontex.

Alkoholi on päihde, mutta se kemiallinen depressantti. Päihtymystilan lyhytaikainen vaikutus on tietysti erikseen. Sitä jos jatkuvasti tavoittelee, on tie auki kohti alkoholismia ja kaikkien psyykkisten oireiden pahenemista. Ei tarvitse olla alkoholistikaan, ryyppääminen nyt vain pahentaa masennusta ja jopa aiheuttaa sitä. Morkkis on tuttu ilmaus. Kun se jää päälle oikein pahana, tietää masentaneensa itsensä alkoholilla.

Yleensä masennusta tai masennuslääkkeiden tehoakin pitäisi arvioida, kun on ollut vähintään viisi viikkoa juomatta alkoholia.

Ei taida olla tämä sanoma suosittua juopon kansan keskuudessa. Mutta ei voi mitään.

• Kieliremontti
        shaibaa jauhat kirjoitti:

SSRI;llä ei todellakaan saa mitään fiiliksiä tai päihtymystiloja, ja lääkinnällinen hyötykin on hitaasti ilmenevää. Terveet ihmiset eivät saa niistä mitään muuta kuin sivuvaikutuksia.

"Antidepressantti" tai "masennuslääke" eivät ole kauppanimiä, vaan kertovat, mitä aine tekee. Kauppanimellä tarkoitetaan geneerisen lääkeaineen tiettyä tuotemerkkiä, esim. diatsepaami = Valium, Diapam, fluoksetiini `= Prozac, Seronil, Fontex.

Alkoholi on päihde, mutta se kemiallinen depressantti. Päihtymystilan lyhytaikainen vaikutus on tietysti erikseen. Sitä jos jatkuvasti tavoittelee, on tie auki kohti alkoholismia ja kaikkien psyykkisten oireiden pahenemista. Ei tarvitse olla alkoholistikaan, ryyppääminen nyt vain pahentaa masennusta ja jopa aiheuttaa sitä. Morkkis on tuttu ilmaus. Kun se jää päälle oikein pahana, tietää masentaneensa itsensä alkoholilla.

Yleensä masennusta tai masennuslääkkeiden tehoakin pitäisi arvioida, kun on ollut vähintään viisi viikkoa juomatta alkoholia.

Ei taida olla tämä sanoma suosittua juopon kansan keskuudessa. Mutta ei voi mitään.

SSRI on huumausaine ihan siinä missä alkoholikin. Molemmat aiheuttavat päihtymistilan. SSRI:n ja alkoholin huumausvaikutus on vain erilainen ja siinä missä marijuanan ja metyylifenidaatinkin ovat.

En tiedä mitä tarkoitat terveille ihmisillä, mutta jokainen joka huumausaineita ottaa saa niistä lähtökohtaisesti ihan saman vaikutuksen. Luonnollisesti, ihan niin kuin alkoholinkin kohdalla, vaikutukseen vaikuttavat henkilön ikä, sukupuoli, paino, metabolia, käyttöannos jne. tekijät.

Kauppanimellä tarkoitin itse asiassa markkinointinimeä. Olin hieman epätarkka. Markkinointinimi "masennuslääke" (SSRI/SNRI/SARI, TRC, MAOI) on luotu sitä varten, että ihmiset saisivat mielikuvan, jonka mukaan tämän aineluokan aineet vaikuttaisivat masennukseen, "psykoosilääkkeet" (neuroleptit) psykoosiin ja "ahdistuslääkkeet" (bentsodiatsepiinit) ahdistukseen. Todellisuudessa em. aineet "toimivat"/"vaikuttavat" kaikki kaikkeen, koska jokaisen vaikutustapa perustuu aivotoimintojen lamaamiseen tavalla tai toisella. Ne eivät vaikuta masennuksen, psykoosi tai ahdistuksen syihin, kuten moni tuntuu luulevan. Tämä johtuu juuri harhaanjohtavasta markkinointiin käytetystä nimeämistavasta.

Psykiatristen 'lääkkeiden' nimeämiskäytäntö on yksi hyvä osoitus siitä miten tärkeä on mitä sanoja ja kieltä käytämme. Se taho, joka hallitsee keskustelussa käytettävää kieltä, hallitsee myös ihmisten mielikuvia ja käsityksiä asioista. Mielenterveysasioissa kieltä hallitsevat psykiatrian keskusliitot (mm. APA) ja lääketeollisuus, mikä näkyy lukuisina harhakäsityksinä kuluttajien sekä myös lääkäreiden ja psykiatrien keskuudessa.

Psychiatric Drugs: Cure or Quackery?
        http://www.wayneramsay.com/drugs.htm

• Kiitos puoskareiden
        Kieliremontti kirjoitti:

SSRI on huumausaine ihan siinä missä alkoholikin. Molemmat aiheuttavat päihtymistilan. SSRI:n ja alkoholin huumausvaikutus on vain erilainen ja siinä missä marijuanan ja metyylifenidaatinkin ovat.

En tiedä mitä tarkoitat terveille ihmisillä, mutta jokainen joka huumausaineita ottaa saa niistä lähtökohtaisesti ihan saman vaikutuksen. Luonnollisesti, ihan niin kuin alkoholinkin kohdalla, vaikutukseen vaikuttavat henkilön ikä, sukupuoli, paino, metabolia, käyttöannos jne. tekijät.

Kauppanimellä tarkoitin itse asiassa markkinointinimeä. Olin hieman epätarkka. Markkinointinimi "masennuslääke" (SSRI/SNRI/SARI, TRC, MAOI) on luotu sitä varten, että ihmiset saisivat mielikuvan, jonka mukaan tämän aineluokan aineet vaikuttaisivat masennukseen, "psykoosilääkkeet" (neuroleptit) psykoosiin ja "ahdistuslääkkeet" (bentsodiatsepiinit) ahdistukseen. Todellisuudessa em. aineet "toimivat"/"vaikuttavat" kaikki kaikkeen, koska jokaisen vaikutustapa perustuu aivotoimintojen lamaamiseen tavalla tai toisella. Ne eivät vaikuta masennuksen, psykoosi tai ahdistuksen syihin, kuten moni tuntuu luulevan. Tämä johtuu juuri harhaanjohtavasta markkinointiin käytetystä nimeämistavasta.

Psykiatristen 'lääkkeiden' nimeämiskäytäntö on yksi hyvä osoitus siitä miten tärkeä on mitä sanoja ja kieltä käytämme. Se taho, joka hallitsee keskustelussa käytettävää kieltä, hallitsee myös ihmisten mielikuvia ja käsityksiä asioista. Mielenterveysasioissa kieltä hallitsevat psykiatrian keskusliitot (mm. APA) ja lääketeollisuus, mikä näkyy lukuisina harhakäsityksinä kuluttajien sekä myös lääkäreiden ja psykiatrien keskuudessa.

Psychiatric Drugs: Cure or Quackery?
        http://www.wayneramsay.com/drugs.htm

Onpas kumma juttu, kun en ole tuota päihtymistilaa kokenut. En ole kokenut yleensäkään mitään ylimääräisiä tuntemuksia tai fiiliksiä. Sosiaalisten tilanteiden ja julkisten paikkojen pelkoni ovat hallinnassa ssri-lääkkeen takia. Jos tämä on sitä "päihtymistä", niin olkoon.

Totta kai lääkettä käyttävä on aina "lääkitty" ("drugged"), mutta tuon väittäminen päihtymykseksi on uskomatonta tuubaa joltain nettisivustolta. Jos ssri-lääkkeet aiheuttaisivat pienintäkään päihtymystä, ne olisivat kova sana huumepiireissä.

Joillakin sanoilla ihmisten kärsimyksiä ja tiloja on yritettävä kuvata. Minulle riittää psykiatrian käsitteet ja diagnoosit, koska ne ovat olleet suht adekvaatteja kuvauksia minun sieluriepuni vaivoista. Olen myös kiitollinen lääketeollisuudelle, että se on rahanhimossaan kehittänyt minua auttavia lääkkeitä.

Sinä saat tietysti olla mitä mieltä tahansa.

• ei auta sekään

mä vedän molemmat... harmi ettei kummastakaan ole apua, tosin johtuukohan siitä että jois karhua

• tutk.tulokset
      • On se sitten kovaa touhua. Parempi sitten varmaan alkaa vetään piriä hihaan.

• Otapa järki käteen

On olemassa muitakin masennuslääkkeitä kuin SSRI:t, mutta alkoholi ei niihin kuulu.

Muutaman vuoden kuluttua 12 kaljaa ei anna sinulle mitään fiiliksiä. Masennat vain itseäsi jatkuialla pettymyksillä, kun huomaat, että juominen oli ihan turhaa. Et saa entisiä kivoja fiiliksiä, harmittelet sitä, että tuli taas rahat pistettyä moiseen paskaan, vaikka ilmankin olisi voinut olla.

Toinen vaihtoehto: koska et saa enää kaljasta fiiliksiä, alat juoda yhä vahvempia. Sitten alat juoda vahvoja yhä enemmän, koska tavoittelet aina jotain, joka luisuu yhä kauemmaksi. Monet ovat havahtuneet vasta ihan pohjalla siihen, miten mieletöntä heidän elämänsä alkon kanssa on ollut. Kun elämä on sössitty tai maksa tai aivot tuhoutuneet, on haudan partaalla myöhäistä katua.

Hyvää joulua!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Immu otti pataan

Olen pettynyt, hänen piti viedä Stagalaa kuin litran mittaa - mutta kuinka kävikään? Voi hemmetti sentään.... Ääääääh!
      Kotimaiset julkkisjuorut
      144
      2470
    2. Näetkö feminismin uhkana

Vai mahdollisuutena kun deittailet naisia? Mitä miehet mieltä feminismistä?
      Ikävä
      196
      1157
    3. Tykkäätkö halaamisesta?

Minä en. Tänään tuttava, jolle olen maininnut että en pidä halaamisesta, yritti halata minua ja olen vieläkin ihan raivo
      Maailman menoa
      113
      1071
    4. Hinduilu on suurta eksytystä

tekosyvällinen tarina uppoaa moneen. Harhautusta todellisen Jumalan yhteydestä. Kuka haluaisi nähdä sielunvaelluksessa
      Hindulaisuus
      389
      930
    5. Malmin tapaus on järkyttävä

Kolme ulkomaalaistaustaista miestä raiskasi nuoren tytön tavalla, jota ei meinaa uskoa todeksi. Mikä voisi olla oikeampi
      Maahanmuutto
      296
      888
    6. Mitkä asiat teidän elämässänne on

Tällä hetkellä parasta?
      Ikävä
      66
      858
    7. Kyllä me vaan

Tykätään toisistamme ❤️ siinä ei ole mitään väärää kenellekään
      Ikävä
      53