Ovisilmän asennus

Minna

Onko ovisilmä helppo asentaa itse vai olisiko parempi kutsua paikalle lukkoseppä? Paljonko ovisilmä maksaa kaupassa ja saako niitä rautakaupoista? Entä paljonko suunnilleen tulisi maksamaan lukkosepän asennuskäynti?

4

21267

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ei jaksaisi

      kuka siitä jaksaa kuitenkaan tiirata, tiiraaminen on aika työlästä hommaa, et sit vielä sais selville kuka on sisään pyrkimässä. en tiedä ketään tuttavistani kuka siitä jaksais tiirata,mahdollisen alkuviehätyksen jälkeen,mut jokainen tietysti tekee omat ratkaisunsa.

    • jussi

      Jos sinulla on pora ja siihen sen kokoinen poranterä, jonka silmä vaatii, niin ei kovin kummoinen homma.
      Mutta mittaa ensin oven paksuus ennenkuin menet silmää ostamaan, että silmän pituus riittää.
      Melkein kaikissa kaupoissa myydään, eikä maksa paljon.

      • Kokemus puhuu

        Eli ensinnäkin säästökareissa ovisilmä maksaa kolme euroa. Niitä myydään rautakaupoissa ja enempää kuin 5 euroa ei kannata maksaa.

        Sitten asennus:

        Osta ensin ovisilmä. niitä on eri kokoisia eli paksuus ei ole ongelma koska yleensä niissä on säädettävä paksuus eli menee oven läpi kyllä

        Mutta sitten poranterä ja pora. Ja jos on puu ovi niin sitten ehdottomasti puu poranterä (sellanen joka on leveämpi toisesta päästä).
        Se on ehdoton koska muuten se repii läpimennessä oveen rumat jäljet!
        Niitä poranteriä saa myös rautakaupasta noin 4-15e riippuu koosta.

        Eli mittaat vaan sen ovisilmän halkaisijan ja sit millin isompi poranterä kuin ovisilmä on halkaisijaltaan. Merkkaat hyvän kohdan oveen ja poraat läpi. sitten sen silmän saa kahteen osaan aukaisemalla kiertämällä (kuten pullot) ja sit laitat sen läpi ja väännät kiinni vaan.

        et silleen... voi kuulostaa vaikealta mutta on todella yksinkertaista... Kunhan reikä on oikean kokoinen!


      • Minna
        Kokemus puhuu kirjoitti:

        Eli ensinnäkin säästökareissa ovisilmä maksaa kolme euroa. Niitä myydään rautakaupoissa ja enempää kuin 5 euroa ei kannata maksaa.

        Sitten asennus:

        Osta ensin ovisilmä. niitä on eri kokoisia eli paksuus ei ole ongelma koska yleensä niissä on säädettävä paksuus eli menee oven läpi kyllä

        Mutta sitten poranterä ja pora. Ja jos on puu ovi niin sitten ehdottomasti puu poranterä (sellanen joka on leveämpi toisesta päästä).
        Se on ehdoton koska muuten se repii läpimennessä oveen rumat jäljet!
        Niitä poranteriä saa myös rautakaupasta noin 4-15e riippuu koosta.

        Eli mittaat vaan sen ovisilmän halkaisijan ja sit millin isompi poranterä kuin ovisilmä on halkaisijaltaan. Merkkaat hyvän kohdan oveen ja poraat läpi. sitten sen silmän saa kahteen osaan aukaisemalla kiertämällä (kuten pullot) ja sit laitat sen läpi ja väännät kiinni vaan.

        et silleen... voi kuulostaa vaikealta mutta on todella yksinkertaista... Kunhan reikä on oikean kokoinen!

        Suurkiitokset todella hyvistä ohjeista Sinulle, sekä myös jussille :). Näillä ohjeilla varmasti pärjätään :).


    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Missä tapasit kaivattusi

      ensimmäisen kerran?
      Ikävä
      62
      905
    2. Aattelin nainen

      Jos oppisin puhumaan. Rehellisesti, rennosti ja hetkessä.
      Ikävä
      119
      704
    3. J-mies, miten voit olla niin varma siitä

      että minä olen juuri se nainen, kenen ajattelet ja haluat minun olevan, se kenelle avaat ajatuksiasi ja tunnustat syvimp
      Ikävä
      79
      680
    4. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      39
      636
    5. Jani Wickholm on kuollut

      Tämä oli Janilta hieno laulu. https://youtu.be/72wWxqWon7k?is=5HKdV-H8yY466YXm
      Kotimaiset julkkisjuorut
      36
      631
    6. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      87
      561
    7. Alan pikkuhiljaa olemaan sinut

      sen asian kanssa, että en tule enää löytämään ketään. Mikä tilanne sinulla on ja miten olet koittanut ratkaista tilante
      Sinkut
      110
      535
    8. Pystytkö pitämään

      Taukoa ja eroa ihan hyvillä mielin vai tekeekö tiukkaa
      Ikävä
      41
      481
    9. Mennään näin sitten

      Ettei kohdata enää.
      Ikävä
      37
      475
    10. Mitä toivot

      Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      71
      457
    Aihe