Onko ovisilmä helppo asentaa itse vai olisiko parempi kutsua paikalle lukkoseppä? Paljonko ovisilmä maksaa kaupassa ja saako niitä rautakaupoista? Entä paljonko suunnilleen tulisi maksamaan lukkosepän asennuskäynti?
Ovisilmän asennus
4
21267
Vastaukset
- ei jaksaisi
kuka siitä jaksaa kuitenkaan tiirata, tiiraaminen on aika työlästä hommaa, et sit vielä sais selville kuka on sisään pyrkimässä. en tiedä ketään tuttavistani kuka siitä jaksais tiirata,mahdollisen alkuviehätyksen jälkeen,mut jokainen tietysti tekee omat ratkaisunsa.
- jussi
Jos sinulla on pora ja siihen sen kokoinen poranterä, jonka silmä vaatii, niin ei kovin kummoinen homma.
Mutta mittaa ensin oven paksuus ennenkuin menet silmää ostamaan, että silmän pituus riittää.
Melkein kaikissa kaupoissa myydään, eikä maksa paljon.- Kokemus puhuu
Eli ensinnäkin säästökareissa ovisilmä maksaa kolme euroa. Niitä myydään rautakaupoissa ja enempää kuin 5 euroa ei kannata maksaa.
Sitten asennus:
Osta ensin ovisilmä. niitä on eri kokoisia eli paksuus ei ole ongelma koska yleensä niissä on säädettävä paksuus eli menee oven läpi kyllä
Mutta sitten poranterä ja pora. Ja jos on puu ovi niin sitten ehdottomasti puu poranterä (sellanen joka on leveämpi toisesta päästä).
Se on ehdoton koska muuten se repii läpimennessä oveen rumat jäljet!
Niitä poranteriä saa myös rautakaupasta noin 4-15e riippuu koosta.
Eli mittaat vaan sen ovisilmän halkaisijan ja sit millin isompi poranterä kuin ovisilmä on halkaisijaltaan. Merkkaat hyvän kohdan oveen ja poraat läpi. sitten sen silmän saa kahteen osaan aukaisemalla kiertämällä (kuten pullot) ja sit laitat sen läpi ja väännät kiinni vaan.
et silleen... voi kuulostaa vaikealta mutta on todella yksinkertaista... Kunhan reikä on oikean kokoinen! - Minna
Kokemus puhuu kirjoitti:
Eli ensinnäkin säästökareissa ovisilmä maksaa kolme euroa. Niitä myydään rautakaupoissa ja enempää kuin 5 euroa ei kannata maksaa.
Sitten asennus:
Osta ensin ovisilmä. niitä on eri kokoisia eli paksuus ei ole ongelma koska yleensä niissä on säädettävä paksuus eli menee oven läpi kyllä
Mutta sitten poranterä ja pora. Ja jos on puu ovi niin sitten ehdottomasti puu poranterä (sellanen joka on leveämpi toisesta päästä).
Se on ehdoton koska muuten se repii läpimennessä oveen rumat jäljet!
Niitä poranteriä saa myös rautakaupasta noin 4-15e riippuu koosta.
Eli mittaat vaan sen ovisilmän halkaisijan ja sit millin isompi poranterä kuin ovisilmä on halkaisijaltaan. Merkkaat hyvän kohdan oveen ja poraat läpi. sitten sen silmän saa kahteen osaan aukaisemalla kiertämällä (kuten pullot) ja sit laitat sen läpi ja väännät kiinni vaan.
et silleen... voi kuulostaa vaikealta mutta on todella yksinkertaista... Kunhan reikä on oikean kokoinen!Suurkiitokset todella hyvistä ohjeista Sinulle, sekä myös jussille :). Näillä ohjeilla varmasti pärjätään :).
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 62905
- 119704
J-mies, miten voit olla niin varma siitä
että minä olen juuri se nainen, kenen ajattelet ja haluat minun olevan, se kenelle avaat ajatuksiasi ja tunnustat syvimp79680- 39636
Jani Wickholm on kuollut
Tämä oli Janilta hieno laulu. https://youtu.be/72wWxqWon7k?is=5HKdV-H8yY466YXm36631- 87561
Alan pikkuhiljaa olemaan sinut
sen asian kanssa, että en tule enää löytämään ketään. Mikä tilanne sinulla on ja miten olet koittanut ratkaista tilante110535- 41481
- 37475
- 71457