Onko ovisilmä helppo asentaa itse vai olisiko parempi kutsua paikalle lukkoseppä? Paljonko ovisilmä maksaa kaupassa ja saako niitä rautakaupoista? Entä paljonko suunnilleen tulisi maksamaan lukkosepän asennuskäynti?
Ovisilmän asennus
4
21267
Vastaukset
- ei jaksaisi
kuka siitä jaksaa kuitenkaan tiirata, tiiraaminen on aika työlästä hommaa, et sit vielä sais selville kuka on sisään pyrkimässä. en tiedä ketään tuttavistani kuka siitä jaksais tiirata,mahdollisen alkuviehätyksen jälkeen,mut jokainen tietysti tekee omat ratkaisunsa.
- jussi
Jos sinulla on pora ja siihen sen kokoinen poranterä, jonka silmä vaatii, niin ei kovin kummoinen homma.
Mutta mittaa ensin oven paksuus ennenkuin menet silmää ostamaan, että silmän pituus riittää.
Melkein kaikissa kaupoissa myydään, eikä maksa paljon.- Kokemus puhuu
Eli ensinnäkin säästökareissa ovisilmä maksaa kolme euroa. Niitä myydään rautakaupoissa ja enempää kuin 5 euroa ei kannata maksaa.
Sitten asennus:
Osta ensin ovisilmä. niitä on eri kokoisia eli paksuus ei ole ongelma koska yleensä niissä on säädettävä paksuus eli menee oven läpi kyllä
Mutta sitten poranterä ja pora. Ja jos on puu ovi niin sitten ehdottomasti puu poranterä (sellanen joka on leveämpi toisesta päästä).
Se on ehdoton koska muuten se repii läpimennessä oveen rumat jäljet!
Niitä poranteriä saa myös rautakaupasta noin 4-15e riippuu koosta.
Eli mittaat vaan sen ovisilmän halkaisijan ja sit millin isompi poranterä kuin ovisilmä on halkaisijaltaan. Merkkaat hyvän kohdan oveen ja poraat läpi. sitten sen silmän saa kahteen osaan aukaisemalla kiertämällä (kuten pullot) ja sit laitat sen läpi ja väännät kiinni vaan.
et silleen... voi kuulostaa vaikealta mutta on todella yksinkertaista... Kunhan reikä on oikean kokoinen! - Minna
Kokemus puhuu kirjoitti:
Eli ensinnäkin säästökareissa ovisilmä maksaa kolme euroa. Niitä myydään rautakaupoissa ja enempää kuin 5 euroa ei kannata maksaa.
Sitten asennus:
Osta ensin ovisilmä. niitä on eri kokoisia eli paksuus ei ole ongelma koska yleensä niissä on säädettävä paksuus eli menee oven läpi kyllä
Mutta sitten poranterä ja pora. Ja jos on puu ovi niin sitten ehdottomasti puu poranterä (sellanen joka on leveämpi toisesta päästä).
Se on ehdoton koska muuten se repii läpimennessä oveen rumat jäljet!
Niitä poranteriä saa myös rautakaupasta noin 4-15e riippuu koosta.
Eli mittaat vaan sen ovisilmän halkaisijan ja sit millin isompi poranterä kuin ovisilmä on halkaisijaltaan. Merkkaat hyvän kohdan oveen ja poraat läpi. sitten sen silmän saa kahteen osaan aukaisemalla kiertämällä (kuten pullot) ja sit laitat sen läpi ja väännät kiinni vaan.
et silleen... voi kuulostaa vaikealta mutta on todella yksinkertaista... Kunhan reikä on oikean kokoinen!Suurkiitokset todella hyvistä ohjeista Sinulle, sekä myös jussille :). Näillä ohjeilla varmasti pärjätään :).
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta
Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä681889- 1231354
Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun
...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa1311320- 1401064
- 101927
"Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut
Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten344862Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait82744Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:
Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap55684Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen
Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist50663Lienee aika luopua siitä kaikesta
mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j67654