turkki kuntoon

onneton omistaja

Millä saisi afgaanin pitkään turkkiin "eloa"? Turkki näyttää jotenkin niin kuivalta ja elottomalta, lähinnä "latvat"... Oisko jostain vitamiineista tms. apua? Tai jostain turkkiin jätettävästä hoitoaineesta? Ruokana meillä on nyt Premium energy ja shampoo hoitoaine on Pet Silk:in phase1. Kertokaa joku, pliis! Mä tarviin nyt kokeneempien neuvoja...

12

845

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • paras asiantuntija
    • Kalsu

Moi,

koitappa syöttää biotiiniä - vois auttaa.

• onneton omistaja

mistä mä saan sitä biotiinia? Apteekista? Eläinkaupasta? luontaistuotekaupasta?

• linkki mistä
        onneton omistaja kirjoitti:

löytyy Aptusta myyvät liikkeet
        http://www.aptus.fi/aptusmyyjat.htm

• Kalsu

Biotiiniä myydään yleisesti eläinkaupoissa, ja kait sitä luontaistuoteliikkeistä ja apteekistakin saa - mutta ne ovat tod.näk kalliimpia

• Kalsu

Elikkäs,

oletko koskaan käyttänyt voimakkaampaa puhdistavaa shamppoota - eli semmoista joka periaatteessa vie myös ne turkkiin imeytyneet rasvat mennessään, jos turkkiin on päässyt jotain jämäkämpää likaa jota ei normaali shamppoo vie mennessään niin tuo voisi autta.
      Jos peset tuollaisella shamppoolla pitää vain muistaa että hoitoaineen pitää korvata ne hyödylliset rasvat jotka tuo shamppoo vie mennessään, täällainen hoitoaine jättää yleensä turkin hiukan tahmean oloiseksi joten joudut pesemään hiukan useammin.

toivottavasti näistä olisi affullesi jotain apuja

• onneton....

elikkä oon käyttäny syväpuhdistavaa säännöllisesti (samaa merkkiä kun muut aineetkin) aina muutaman pesun välein. En tiä tarkoititko sellaista ku ei se musta ainakaan jätä tahmeeksi, mut kumminkin... Ihanaa kun jaksat ja viitit neuvoa mua :))

• Kalsu
        onneton.... kirjoitti:

elikkä oon käyttäny syväpuhdistavaa säännöllisesti (samaa merkkiä kun muut aineetkin) aina muutaman pesun välein. En tiä tarkoititko sellaista ku ei se musta ainakaan jätä tahmeeksi, mut kumminkin... Ihanaa kun jaksat ja viitit neuvoa mua :))

Joo,

koita käyttää ehkä hieman harvemmin sitä syväpuhdistavaa, ja käytä jotain turkkiin jätettävää tai hoitavaa hoitoainetta sen kanssa. Silloin se suojaa ettei turkkiin pääse luonnosta niin paljon kaikkea vaurioittavaa ainetta.

nämä löytyy kanssa noista jo käyttämistäsi merkeistä.

• kaksi afgaania

Minulla on toisella afgaanilla todella runsas ja tuuhea, sellainen vaikea turkki.
        En käytä lainkaan föönejä, edes talvella.

Boxadan shampoo ja hoitoaine ovat hyviä, riittoisia eli siinä tulee tuo hinta takaisin.

Nuo aineet maksavat aina enemmän, mutta ovat afgaanin turkille luotuja ja itse olen joutunut toteamaan että myös turkki on tosi upea niiden jäljiltä.

Panosta hinta/laatusuhteeseen, se kannattaa...

BioGroomilla o myös todella hyvä hoitoaine.

Minulla todellakin on toisella afgaanilla uskomaton turkki, tiedän, mistä puhun.

• Kalsu
        kaksi afgaania kirjoitti:

Minulla on toisella afgaanilla todella runsas ja tuuhea, sellainen vaikea turkki.
        En käytä lainkaan föönejä, edes talvella.

Boxadan shampoo ja hoitoaine ovat hyviä, riittoisia eli siinä tulee tuo hinta takaisin.

Nuo aineet maksavat aina enemmän, mutta ovat afgaanin turkille luotuja ja itse olen joutunut toteamaan että myös turkki on tosi upea niiden jäljiltä.

Panosta hinta/laatusuhteeseen, se kannattaa...

BioGroomilla o myös todella hyvä hoitoaine.

Minulla todellakin on toisella afgaanilla uskomaton turkki, tiedän, mistä puhun.

Ehdottomasti samaa mieltä, shamppoohon ja hoitoaineeseen on ehdottomasti panostettava - sen olen tämän 11-vuoden aikana oppinut,voisin jopa sanua että kantapään kautta.
        Mutta tuo Pet Silk on ehdottomasti korkealaatuinen tuote siinä missa Coat Handler, Vellus ja muut.

Kävin tuossa pikkuisen utelemassa tuosta syväpuhdistavasta, ja tuon syväpuhdistavan shamppoon suosituksissa neuvotaan käytettäväksi 3-4 kk:n välein - eli esim joka 10-15 kerta.
        Nuohan yleensä todellakin poistaa noita turkin luontaisiakin rasvoja, joten liika käyttö kuivaa turkin.

• onneton omistaja
        Kalsu kirjoitti:

Ehdottomasti samaa mieltä, shamppoohon ja hoitoaineeseen on ehdottomasti panostettava - sen olen tämän 11-vuoden aikana oppinut,voisin jopa sanua että kantapään kautta.
        Mutta tuo Pet Silk on ehdottomasti korkealaatuinen tuote siinä missa Coat Handler, Vellus ja muut.

Kävin tuossa pikkuisen utelemassa tuosta syväpuhdistavasta, ja tuon syväpuhdistavan shamppoon suosituksissa neuvotaan käytettäväksi 3-4 kk:n välein - eli esim joka 10-15 kerta.
        Nuohan yleensä todellakin poistaa noita turkin luontaisiakin rasvoja, joten liika käyttö kuivaa turkin.

Tosta syväpuhdistavasta vielä, että olen varmaan käyttänyt sitä liian usein ja siks turkki on nyt tollanen kuiva. Meinaan vaan, että olen käyttänyt syväpuhdistavaa shampoota kerran kuukaudessa eli ihan liian usein!! Kiitos sulle, täytyy rutkasti harventaa kertoja. Ja sit vielä hyvä kun olit vastannut tohon edellisen (kahden afgaanin omistajan) viestiin. Kun luin sen niin tuli heti mieleen että mulla on aineet jotenkin huonoja. mut sä olit jo korjannut sen et Pet Silk on korkealaatuinen tuote, jatkan siis niillä ja unohdan syväpuhdistavan hiukaks aikaa :)

Sit vielä, että must turkki tulee kauniimmaksi ja ilmavammaksi kun sen föönaa kuivaksi. Ja meillä ainakin takkuuntuu helpommin jos en käytä fööniä vaan annan kuivua itsekseen.

• Kalsu

Tosta syväpuhdistavasta vielä, että olen varmaan käyttänyt sitä liian usein ja siks turkki on nyt tollanen kuiva. Meinaan vaan, että olen käyttänyt syväpuhdistavaa shampoota kerran kuukaudessa eli ihan liian usein!! Kiitos sulle, täytyy rutkasti harventaa kertoja. Ja sit vielä hyvä kun olit vastannut tohon edellisen (kahden afgaanin omistajan) viestiin. Kun luin sen niin tuli heti mieleen että mulla on aineet jotenkin huonoja. mut sä olit jo korjannut sen et Pet Silk on korkealaatuinen tuote, jatkan siis niillä ja unohdan syväpuhdistavan hiukaks aikaa :)

Sit vielä, että must turkki tulee kauniimmaksi ja ilmavammaksi kun sen föönaa kuivaksi. Ja meillä ainakin takkuuntuu helpommin jos en käytä fööniä vaan annan kuivua itsekseen.

Heips,

Affen karva on rakenteeltaan samantyylinen kuin käpy ja kastuessaan sen ´suomut´ aukeaa jolloin se kerää sisälleen kaiken mahdollisen töhnän ja muun, sekä menee helpommin takkuun. Joten jo tuosta syystä kannattaa kuivata turkki.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nurmossa kuoli 2 Lasta..

Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .
      Seinäjoki
      139
      7790
    2. Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!

Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde
      Suomalaiset julkkikset
      39
      1989
    3. Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena

Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja
      Maailman menoa
      25
      1930
    4. Miten meinasit

Suhtautua minuun kun taas kohdataan?
      Ikävä
      91
      1643
    5. Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle

Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että
      Maailman menoa
      180
      1575
    6. Tunnekylmä olet

En ole tyytyväinen käytökseesi et osannut kommunikoida. Se on huono piirre ihmisessä että ei osaa katua aiheuttamaansa p
      Ikävä
      107
      1030
    7. Oletko miten

Valmis läheisyyteen?
      Ikävä
      49
      930
    8. Taisit sä sit kuiteski

Vihjata hieman ettei se kaikki ollutkaan totta ❤️ mutta silti sanoit kyllä vielä uudelleen sen myöhemmin 😔 ei tässä oik
      Ikävä
      5
      929
    9. Odotathan nainen jälleenkohtaamistamme

Tiedät tunteeni, ne eivät sammu johtuen ihanuudestasi. Haluan tuntea ihanan kehosi kosketuksen ja sen aikaansaamaan väri
      Ikävä
      28
      830
    10. Muistatko hänen

Tuoksunsa? Saako se sinut syttymään? ❤️‍🔥
      Ikävä
      34
      812
    Aihe