Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

turkki kuntoon

onneton omistaja

Millä saisi afgaanin pitkään turkkiin "eloa"? Turkki näyttää jotenkin niin kuivalta ja elottomalta, lähinnä "latvat"... Oisko jostain vitamiineista tms. apua? Tai jostain turkkiin jätettävästä hoitoaineesta? Ruokana meillä on nyt Premium energy ja shampoo hoitoaine on Pet Silk:in phase1. Kertokaa joku, pliis! Mä tarviin nyt kokeneempien neuvoja...

12

818

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • paras asiantuntija
    • Kalsu

      Moi,

      koitappa syöttää biotiiniä - vois auttaa.

      • onneton omistaja

        mistä mä saan sitä biotiinia? Apteekista? Eläinkaupasta? luontaistuotekaupasta?


      • linkki mistä
        onneton omistaja kirjoitti:

        mistä mä saan sitä biotiinia? Apteekista? Eläinkaupasta? luontaistuotekaupasta?

        löytyy Aptusta myyvät liikkeet
        http://www.aptus.fi/aptusmyyjat.htm


      • Kalsu
        onneton omistaja kirjoitti:

        mistä mä saan sitä biotiinia? Apteekista? Eläinkaupasta? luontaistuotekaupasta?

        Biotiiniä myydään yleisesti eläinkaupoissa, ja kait sitä luontaistuoteliikkeistä ja apteekistakin saa - mutta ne ovat tod.näk kalliimpia


    • Kalsu

      Elikkäs,

      oletko koskaan käyttänyt voimakkaampaa puhdistavaa shamppoota - eli semmoista joka periaatteessa vie myös ne turkkiin imeytyneet rasvat mennessään, jos turkkiin on päässyt jotain jämäkämpää likaa jota ei normaali shamppoo vie mennessään niin tuo voisi autta.
      Jos peset tuollaisella shamppoolla pitää vain muistaa että hoitoaineen pitää korvata ne hyödylliset rasvat jotka tuo shamppoo vie mennessään, täällainen hoitoaine jättää yleensä turkin hiukan tahmean oloiseksi joten joudut pesemään hiukan useammin.

      toivottavasti näistä olisi affullesi jotain apuja

      • onneton....

        elikkä oon käyttäny syväpuhdistavaa säännöllisesti (samaa merkkiä kun muut aineetkin) aina muutaman pesun välein. En tiä tarkoititko sellaista ku ei se musta ainakaan jätä tahmeeksi, mut kumminkin... Ihanaa kun jaksat ja viitit neuvoa mua :))


      • Kalsu
        onneton.... kirjoitti:

        elikkä oon käyttäny syväpuhdistavaa säännöllisesti (samaa merkkiä kun muut aineetkin) aina muutaman pesun välein. En tiä tarkoititko sellaista ku ei se musta ainakaan jätä tahmeeksi, mut kumminkin... Ihanaa kun jaksat ja viitit neuvoa mua :))

        Joo,

        koita käyttää ehkä hieman harvemmin sitä syväpuhdistavaa, ja käytä jotain turkkiin jätettävää tai hoitavaa hoitoainetta sen kanssa. Silloin se suojaa ettei turkkiin pääse luonnosta niin paljon kaikkea vaurioittavaa ainetta.

        nämä löytyy kanssa noista jo käyttämistäsi merkeistä.


      • kaksi afgaania

        Minulla on toisella afgaanilla todella runsas ja tuuhea, sellainen vaikea turkki.
        En käytä lainkaan föönejä, edes talvella.

        Boxadan shampoo ja hoitoaine ovat hyviä, riittoisia eli siinä tulee tuo hinta takaisin.

        Nuo aineet maksavat aina enemmän, mutta ovat afgaanin turkille luotuja ja itse olen joutunut toteamaan että myös turkki on tosi upea niiden jäljiltä.

        Panosta hinta/laatusuhteeseen, se kannattaa...

        BioGroomilla o myös todella hyvä hoitoaine.

        Minulla todellakin on toisella afgaanilla uskomaton turkki, tiedän, mistä puhun.


      • Kalsu
        kaksi afgaania kirjoitti:

        Minulla on toisella afgaanilla todella runsas ja tuuhea, sellainen vaikea turkki.
        En käytä lainkaan föönejä, edes talvella.

        Boxadan shampoo ja hoitoaine ovat hyviä, riittoisia eli siinä tulee tuo hinta takaisin.

        Nuo aineet maksavat aina enemmän, mutta ovat afgaanin turkille luotuja ja itse olen joutunut toteamaan että myös turkki on tosi upea niiden jäljiltä.

        Panosta hinta/laatusuhteeseen, se kannattaa...

        BioGroomilla o myös todella hyvä hoitoaine.

        Minulla todellakin on toisella afgaanilla uskomaton turkki, tiedän, mistä puhun.

        Ehdottomasti samaa mieltä, shamppoohon ja hoitoaineeseen on ehdottomasti panostettava - sen olen tämän 11-vuoden aikana oppinut,voisin jopa sanua että kantapään kautta.
        Mutta tuo Pet Silk on ehdottomasti korkealaatuinen tuote siinä missa Coat Handler, Vellus ja muut.


        Kävin tuossa pikkuisen utelemassa tuosta syväpuhdistavasta, ja tuon syväpuhdistavan shamppoon suosituksissa neuvotaan käytettäväksi 3-4 kk:n välein - eli esim joka 10-15 kerta.
        Nuohan yleensä todellakin poistaa noita turkin luontaisiakin rasvoja, joten liika käyttö kuivaa turkin.


      • onneton omistaja
        Kalsu kirjoitti:

        Ehdottomasti samaa mieltä, shamppoohon ja hoitoaineeseen on ehdottomasti panostettava - sen olen tämän 11-vuoden aikana oppinut,voisin jopa sanua että kantapään kautta.
        Mutta tuo Pet Silk on ehdottomasti korkealaatuinen tuote siinä missa Coat Handler, Vellus ja muut.


        Kävin tuossa pikkuisen utelemassa tuosta syväpuhdistavasta, ja tuon syväpuhdistavan shamppoon suosituksissa neuvotaan käytettäväksi 3-4 kk:n välein - eli esim joka 10-15 kerta.
        Nuohan yleensä todellakin poistaa noita turkin luontaisiakin rasvoja, joten liika käyttö kuivaa turkin.

        Tosta syväpuhdistavasta vielä, että olen varmaan käyttänyt sitä liian usein ja siks turkki on nyt tollanen kuiva. Meinaan vaan, että olen käyttänyt syväpuhdistavaa shampoota kerran kuukaudessa eli ihan liian usein!! Kiitos sulle, täytyy rutkasti harventaa kertoja. Ja sit vielä hyvä kun olit vastannut tohon edellisen (kahden afgaanin omistajan) viestiin. Kun luin sen niin tuli heti mieleen että mulla on aineet jotenkin huonoja. mut sä olit jo korjannut sen et Pet Silk on korkealaatuinen tuote, jatkan siis niillä ja unohdan syväpuhdistavan hiukaks aikaa :)


        Sit vielä, että must turkki tulee kauniimmaksi ja ilmavammaksi kun sen föönaa kuivaksi. Ja meillä ainakin takkuuntuu helpommin jos en käytä fööniä vaan annan kuivua itsekseen.


      • Kalsu
        onneton omistaja kirjoitti:

        Tosta syväpuhdistavasta vielä, että olen varmaan käyttänyt sitä liian usein ja siks turkki on nyt tollanen kuiva. Meinaan vaan, että olen käyttänyt syväpuhdistavaa shampoota kerran kuukaudessa eli ihan liian usein!! Kiitos sulle, täytyy rutkasti harventaa kertoja. Ja sit vielä hyvä kun olit vastannut tohon edellisen (kahden afgaanin omistajan) viestiin. Kun luin sen niin tuli heti mieleen että mulla on aineet jotenkin huonoja. mut sä olit jo korjannut sen et Pet Silk on korkealaatuinen tuote, jatkan siis niillä ja unohdan syväpuhdistavan hiukaks aikaa :)


        Sit vielä, että must turkki tulee kauniimmaksi ja ilmavammaksi kun sen föönaa kuivaksi. Ja meillä ainakin takkuuntuu helpommin jos en käytä fööniä vaan annan kuivua itsekseen.

        Heips,

        Affen karva on rakenteeltaan samantyylinen kuin käpy ja kastuessaan sen ´suomut´ aukeaa jolloin se kerää sisälleen kaiken mahdollisen töhnän ja muun, sekä menee helpommin takkuun. Joten jo tuosta syystä kannattaa kuivata turkki.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      84
      2190
    2. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      49
      1906
    3. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      23
      1828
    4. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      71
      1570
    5. 50+ naiset kyl

      Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin
      Ikävä
      10
      1568
    6. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      77
      1472
    7. hieman diabetes...

      Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo
      Pattaya
      22
      1379
    8. Välitän sinusta mies

      Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv
      Työpaikkaromanssit
      6
      1342
    9. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      72
      1301
    10. En voi sille mitään

      Tulen niin pahalle tuulelle tästä paikasta nykyisin. Nähnyt ja lukenut jo kaiken ja teidän juttu on samaa illasta toisee
      Ikävä
      12
      1294
    Aihe