Potilas: Felicia 1.3 vm-95
Felicia mökötti kertaalleen ja virta-avainta käännettäessä ei kuulunut kuin naks-naks. Onko kokemuksia vastaavasta viasta?
Omituista on se että tuo on tapahtunut toistaiseksi vain kerran.
Virtalukko? Solenoidi? Startti?
Toinen juttu. Penkinlämppärit ei toimi eikä huoltokirja kertonut missä on sulake, eli mistähän tätä alkaisi selvittää ?
Feliciasta
8
1019
Vastaukset
- apuhoitaja
Hapettumaa, esimerkiksi valkoista töhkää, kaapelin ja kengän tai kengän ja akun navan välissä. Hilut irti, puhdistusta, raaputusta jotta metallin saa kirkkaaksi ja kontakti tulee paremmaksi. Näin itellä, ei kuitenkaan Feliciaa koskien vaan yleisesti vanhaa autoa. Joskus auttaa pelkkä kiroilu auttaa eli naksuminen poistuu hetkeksi itellään. Joskus täytyy sitten puhdistaa. Tietenkin on mahdollista, että potilaalla on jokin rodulle ominainen ongelmakohta, sitä en sitten tiedä.
- zoomailija
Just samanlaisen vian kanssa painittiin meidän farkku-Felician kanssa. Lopputulos oli startin uusiminen, oli käämit palaneet. Tosin tämä on sen verran harvinainen vika ettei kannata heti siihen projektiin iskeä. Meilläkin tsekattiin aluksi startin hiilet, jotka nekin olivat aika hiton kuluneet ja siis vaihdettiin ensin.
Omalla autolla on nyt ajettu 224 000 kilometriä. Auto hankittiin käytettynä, kun mittarissa oli 95 000 kilsaa. Normaalien huoltojen lisäksi on eteen tullut seuraavat viat (ja nekin vasta 200 000 kilsan jälkeen):
- takaiskarit vaihdettiin kun toinen petti. Syynä todennäköisesti talven yli jatkunut peräkärryrumba.
- samaan syyhyn vedoten täytyi vetoakselit uusia.
- etujarruihin uusittiin ne kelkat vai mitkä onkaan minkä varaan jarrupalat kiinnitetään. Niissä olevista jarrupaloja puristavista tapeista oli osa jumittanut totaalisesti kiinni.
- laturi vaihdettiin kun ei jaksanut enää toimia.
- laturin vaihdon jälkeen latauksensäädin jouduttiin uusimaan takuuhuoltona, antoi ylivirtaa joka aiheutti valojen paukkumista.
- startti uusiksi edellä mainitun vian vuoksi.
Helpolla ollaan mielestäni päästy. Nyt auto toimii taas ihan kivuttomasti, toivottavasti pitkään. - Humu
zoomailija kirjoitti:
Just samanlaisen vian kanssa painittiin meidän farkku-Felician kanssa. Lopputulos oli startin uusiminen, oli käämit palaneet. Tosin tämä on sen verran harvinainen vika ettei kannata heti siihen projektiin iskeä. Meilläkin tsekattiin aluksi startin hiilet, jotka nekin olivat aika hiton kuluneet ja siis vaihdettiin ensin.
Omalla autolla on nyt ajettu 224 000 kilometriä. Auto hankittiin käytettynä, kun mittarissa oli 95 000 kilsaa. Normaalien huoltojen lisäksi on eteen tullut seuraavat viat (ja nekin vasta 200 000 kilsan jälkeen):
- takaiskarit vaihdettiin kun toinen petti. Syynä todennäköisesti talven yli jatkunut peräkärryrumba.
- samaan syyhyn vedoten täytyi vetoakselit uusia.
- etujarruihin uusittiin ne kelkat vai mitkä onkaan minkä varaan jarrupalat kiinnitetään. Niissä olevista jarrupaloja puristavista tapeista oli osa jumittanut totaalisesti kiinni.
- laturi vaihdettiin kun ei jaksanut enää toimia.
- laturin vaihdon jälkeen latauksensäädin jouduttiin uusimaan takuuhuoltona, antoi ylivirtaa joka aiheutti valojen paukkumista.
- startti uusiksi edellä mainitun vian vuoksi.
Helpolla ollaan mielestäni päästy. Nyt auto toimii taas ihan kivuttomasti, toivottavasti pitkään.Kiitokset vastauksista. Pitää katsella mitä tuleman pitää. Akuutein juttu nyt on raidetangon pään vaihtaminen. Katsastus-setä sanoin niin.
- apuhoitaja
Humu kirjoitti:
Kiitokset vastauksista. Pitää katsella mitä tuleman pitää. Akuutein juttu nyt on raidetangon pään vaihtaminen. Katsastus-setä sanoin niin.
1. Ostat raidetangon pään ulosvetäjän, 6-10e
2. Ostat raidetangon pään 10e
Työ, alle tunti, ihan vaan parkkiruudussa
1. Nostat kulman ylös ja otat pyörän pois
2. Raidetangon pultti irti ulosvetäjällä irti
3. Kiristysmutteri irti, merkkaat paikan jotta
uusi tulee samaan paikkaan.
4. Ruuvaat uuden paikalleen ja "lukittet" sillä mutterilla.
5. Raidetanko kiinni ripustukseen ja rengas paikalle ja baanalle.
Vähän niinkuin talvirenkaitten vaihto. - Humu
apuhoitaja kirjoitti:
1. Ostat raidetangon pään ulosvetäjän, 6-10e
2. Ostat raidetangon pään 10e
Työ, alle tunti, ihan vaan parkkiruudussa
1. Nostat kulman ylös ja otat pyörän pois
2. Raidetangon pultti irti ulosvetäjällä irti
3. Kiristysmutteri irti, merkkaat paikan jotta
uusi tulee samaan paikkaan.
4. Ruuvaat uuden paikalleen ja "lukittet" sillä mutterilla.
5. Raidetanko kiinni ripustukseen ja rengas paikalle ja baanalle.
Vähän niinkuin talvirenkaitten vaihto.Ja minä kun luulin että asiallisia vastauksia ei saa ollenkaan näihin kysymyksiin, onneksi olin väärässä.
Kiitos! apuhoitaja kirjoitti:
1. Ostat raidetangon pään ulosvetäjän, 6-10e
2. Ostat raidetangon pään 10e
Työ, alle tunti, ihan vaan parkkiruudussa
1. Nostat kulman ylös ja otat pyörän pois
2. Raidetangon pultti irti ulosvetäjällä irti
3. Kiristysmutteri irti, merkkaat paikan jotta
uusi tulee samaan paikkaan.
4. Ruuvaat uuden paikalleen ja "lukittet" sillä mutterilla.
5. Raidetanko kiinni ripustukseen ja rengas paikalle ja baanalle.
Vähän niinkuin talvirenkaitten vaihto.Sittenpä vielä menet lähikorjaamosta varaamaan ajan aurauskulmien säätöä varten jos haluat ajaa renkaillasi vähän pitenpään.Aurauskulmia kun ei kotikonstein saa takaisin oikeisiin mittoihin.Kulmien säätö maksaa muutaman kympin ja voipi olla ettei pään vaihtokaan kustanna korjaamolla paljo mitään,on senverran pikku homma.
- fellucombi99
Istuinlämppäreiden sulake löytyy muistaakseni irrottamalla hansikaslokeron pohja, jos ne maahantuojalla suomessa asennettu.
- Humu
Kyllä veikkaan että lämppäri on asennettu jälkikäteen. Pitääpä etsiä se sulake käsiin. Kiitti vinkistä.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
IL - Patteriauto syttyi parkkihallissa Tampereella - 50 autoa LUNASTUKSEEN!
"Palon aikaan parkkihallissa oli 90 autoa, joista noin 50 tuhoutui palossa korjauskelvottomiksi. Lisäksi palo vaurioitti24045241Polttomoottoriauto tulessa parkkihallissa Tampereella
Pystyy näkemättä jo sanomaan, koska sähköautoissa ei ole palavia nesteitä lainkaan. Ihme ettei polttomoottoriautoja ole12325996SDP palauttaa Suomen kansalle kulta-ajat
Hyvinvointivalto on pääosin SDP:n ja osin myös Maalaisliiton rakentama. Hyvinvointivaltion ylläpito edellyttää oikeude32515677Kristillisistä Siionisteista asiallista tietoa Hesarissa.
KD ja Persut ovat kaiken takana avoimesti!3011203Persut JYTKYTTÄÄ ylös, ohi kepun! +2,1 %
Persut palasi kolmen suurimman joukkoon ja on matkalla kohti kevään 2027 eduskuntavaalivoittoa. Sosialistit ovat syöksy17110805Älkää vassarit kuvitelko, että Marinin kulta-ajat palaavat
Vaikka demarit voittaisivat seuraavat vaalit, se ei palauta Marinin taskut-täyteen-kelasta-aikaa takaisin, ei voi eikä h1229707Sanna Marin saa ylistystä Hillary Clintonilta
Jos joku ei tiedä kuka tämä rouva Hillary Clinton on, niin kerrottakoon "fun fact", eli hän on se keneltä Donald Trump369681Ja jälleen uusi latauksessa olleen sähköauton palo! Nyt Keravan Prisman parkkihallissa.
IS 3.10.2025 Latauksessa ollut sähköauto syttyi yöllä tuleen Keravan Prisman parkkihallissa, Keski-Uudenmaan pelastusla858478Johtuuko vasemmistolaisten inho kristinuskoa kohtaan heidän islamin uskostaan?
Tätä jäin pohdiskelemaan.2426824Gallup, PS:lle JÄRISYTTÄVÄ nousu, SDP suurin laskija
https://yle.fi/a/74-20186114 PS kovaa vauhtia nousemassa ennen 2027 vaaleja suurimmaksi puolueeksi. Nyt mennään jo etua2236491