Pois käytävältä

Jaana-täti

Kun koneeseen mennään sisälle, niin olisiko mahdollista, että humpsautatte ne käsimatkatavarat niille kuuluville paikoille ja käytte istumaan, niin ettei jono pysähdy ?? Kun kaikki ovat paikoillaan, voi aloittaa sen matkatavaroidensa vatuloimisen ja kassien penkomisen.

37

557

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • vaari vm. -47

      Me kun Mamman kanssa lennetään joka syksy marraskuussa Gran Canarialle Finnairilla, me aina kaikessa rauhassa laitellaan tavarat sinne piippuhyllylle.

      Olemme ihmetelleet sitä, miksi jotkut nuoremmat hermovikaiset ADHD-tapaukset hoputtavat siinä käytävällä. Kyllä jokainen pääsee istumaan vuorollaan. Hosumalla ei tule kuin k-päisiä kakaroita kuten aloittaja. Eläkkeellä sitä rauhoittuu, ehkä aloittajakin, jos koskaan pääsee eläkkeelle.

      • halvat on huvit.

        Vaarin teksti taitaa olla provo, niin läpinäkyvän täynnä kliseitä.

        Kuitenkin on ihan selvää, että jono kannattaa purkaa ensin about paikoilleen ja sitten lajitella niitä eväsnyssäköitä.

        Vaarina esittäytyvä trolli nyt tietysti haluaa tältä palstalta jotain ihan muuta kuin asiallista keskustelua.

        Aloittaja on aivan oikeassa.


    • Edellä menneet perk

      Joskus tekee töitä saada ne kamat hyllyyn, kun taaemman istumapaikan omaavat ovat jättäneet roinansa edemmäs muitten paikkoja täyttämään ja sitten on millä on tuplaten liian suuret laukut...

      • ottaa vaikeaa.

        "Tekee töitä"? "Omaavat"? Jne. Öy nöy.

        Kävele käytävää. Katso oma paikkasi. Nosta käsimatkatavarasi vaikka penkille ja siirry vaikka penkkien väliin odottelemaan että muutkin pääsevät käytävää eteenpäin. Jos olet näppärä, niin voit toki nostaa laukkusi heti sinne ylös ennenkuin siirryt ripeästi sivuun käytävältä.


      • Oh nou
        ottaa vaikeaa. kirjoitti:

        "Tekee töitä"? "Omaavat"? Jne. Öy nöy.

        Kävele käytävää. Katso oma paikkasi. Nosta käsimatkatavarasi vaikka penkille ja siirry vaikka penkkien väliin odottelemaan että muutkin pääsevät käytävää eteenpäin. Jos olet näppärä, niin voit toki nostaa laukkusi heti sinne ylös ennenkuin siirryt ripeästi sivuun käytävältä.

        Ei sinne penkkien väliin mahdu seisomaan ja kohta onkin seuraava odottelemassa paikkaansa vierestä, kun minun tavarani odottaisi sitä ylösnousua heidän istuinpaikallaan.
        Ja kuten yllä, aina sinne hyllylle ei saa niitä tavaroitaan nopeasti, "kiitos" kanssamatkustajien ja vilttien ja tyynyjen sekä pienempien koneiden siiven kohdalla olevien ahtaampien hyllyjen kanssa yms.


    • terveisin isoisä

      Mikä hemmetin pakko on raahata koko se pikku omaisuus kaikki käsimatkatavaroina. Itellä pikku reppu ja se menee jalkatilaan. Istun heti alas ja annan ihmisen päästä paikoilleen.
      Sama lähtiessä konesta, istun paikoillani niin kauan että kone miltei tyhjä ja sitten poistun. Ei ole laukutkaan vielä kuitenkaan tulleet kun saavun laukkuhihnalle, Siellähän sitten kaikki lapset hihnassa kiinni. Uskomattoman välinpitämätöntä vanhemmilta. olla ohjaamatta omat lapset vaikka istumaan penkille, että jokainen saa laukut turvallisesti.

      • Lentolaukkuilija

        Niinpä. Olen lomaillut viime aikoina pääsääntöisesti omatoimisesti. Silloin ruumaan menevästä matkalaukusta veloitetaan 20-35e/laukku. Olen opetellut pakkaamaan järkevästi vain tarpeelliset asiat ja nekin yhteen käsimatkatavaraksi luokiteltavaan 10kg:n lentolaukkuun. Tämä ehkä selittää osin tuota omaisuuden raahaamista...Jos ei mahdu heti hattuhyllyyn, otan laukun syliini penkille ja odotan, että kaikki matkustajat on tulleet koneeseen ja sitten se laukku sinne ylös. Näin en tuki käytäviä.

        Lisäksi otan käsilaukun, johon laitan ne asiat, joita tulen tarvitsemaan lennon aikana (kukkaro, passi, lukemista, pikkuvälipalat jne.). Jos saan sujautettua lentolaukun avoinna olevaan hattuhyllyyn ennen istuutumistani penkille, en joudu matkan aikana veivaamaan laukkua hyllyltä. Käsilaukkuni mahtuu hyvin omien jalkojen kanssa jalkatilaan. Kaiken lisäksi säästyn tuolta laukkuhihnalla jonottamiselta ja pääsen nopeammin lähtemään kentältä lomakohdetta/kotia kohti.


      • Itse myös
        Lentolaukkuilija kirjoitti:

        Niinpä. Olen lomaillut viime aikoina pääsääntöisesti omatoimisesti. Silloin ruumaan menevästä matkalaukusta veloitetaan 20-35e/laukku. Olen opetellut pakkaamaan järkevästi vain tarpeelliset asiat ja nekin yhteen käsimatkatavaraksi luokiteltavaan 10kg:n lentolaukkuun. Tämä ehkä selittää osin tuota omaisuuden raahaamista...Jos ei mahdu heti hattuhyllyyn, otan laukun syliini penkille ja odotan, että kaikki matkustajat on tulleet koneeseen ja sitten se laukku sinne ylös. Näin en tuki käytäviä.

        Lisäksi otan käsilaukun, johon laitan ne asiat, joita tulen tarvitsemaan lennon aikana (kukkaro, passi, lukemista, pikkuvälipalat jne.). Jos saan sujautettua lentolaukun avoinna olevaan hattuhyllyyn ennen istuutumistani penkille, en joudu matkan aikana veivaamaan laukkua hyllyltä. Käsilaukkuni mahtuu hyvin omien jalkojen kanssa jalkatilaan. Kaiken lisäksi säästyn tuolta laukkuhihnalla jonottamiselta ja pääsen nopeammin lähtemään kentältä lomakohdetta/kotia kohti.

        Olen tehnyt saman strategisen päätöksen olla ottamatta vaatekaapillista mukaan parin viikon lomalle. Nyt huomaan miten typerästi on aiemmin varustautunut.


      • Vaihtelee tarve
        Itse myös kirjoitti:

        Olen tehnyt saman strategisen päätöksen olla ottamatta vaatekaapillista mukaan parin viikon lomalle. Nyt huomaan miten typerästi on aiemmin varustautunut.

        Siihen pyrin, mutta välillä sitä on vaan "pakko". Seuraava reissu kohta esim kenkiä tarvitaan 4-5 paria, kesäkengät jalassa menen tullen jo kotoa lumen seasta lähtiessä, hotellin uudenvuoden gaalaillallisella pukupakko, joten tarvitaan pukukengät, patikkaretkelle lenkkarit (ei onneksi maihareita) ja salille sisäkengät ehkä vielä lelucrocsit allaskäynneille.
        Kaupunkilomalla kesäkeleillä riittäisi jalassa olevat kengät.


    • reissuraisa

      Mulla on matkustamossa vaan käsilaukku ja onpa helppoa liikkua! Mahtuu sinne jalkoihin ja ei mulla niin kova kiire ole koskaan, etten hihnalta ehdi päämäärässä odottaa pakaasiani. No minä matkustankin niin paljon, että olen jo oppinut tämän.

      • röökiraija

        reissuraisa on aivan oikeassa. itse myös ihmettelen sitä kiirettä jos joutuu laukkuansa odottelemaan.
        suurin osa matkustajista ei ole niin kiireessä.

        ei tarvitse kenenkään kommentoida muutamaa tapausta jos laukkujen tulo hihnalle on kestänyt syynä lakko,lentoasemalla tekninen vika tms.

        jatkoyhteyksistä sen verran, on huonosti suunniteltu matka jos ei ole ottanut huomioon mahdollisia viivästyksiä,niitä sattuu kaikkialla ja kaikille liikennevälineille.


      • Lentolaukkuilija
        röökiraija kirjoitti:

        reissuraisa on aivan oikeassa. itse myös ihmettelen sitä kiirettä jos joutuu laukkuansa odottelemaan.
        suurin osa matkustajista ei ole niin kiireessä.

        ei tarvitse kenenkään kommentoida muutamaa tapausta jos laukkujen tulo hihnalle on kestänyt syynä lakko,lentoasemalla tekninen vika tms.

        jatkoyhteyksistä sen verran, on huonosti suunniteltu matka jos ei ole ottanut huomioon mahdollisia viivästyksiä,niitä sattuu kaikkialla ja kaikille liikennevälineille.

        Mutta kaikki kun ei asu lentokentän lähellä. Esim. meillä on 5h ajomatka kotiin. Eli kyllä sitä mielellään lähtisi nopeasti matkaan.
        Syy siihen ettei ole matkalaukkua on se, että se on maksullinen omatoimilennoilla, jolloin pakkaaminen järkevöityy. Mutta bonuksena siis tulee tuo, että laukkujen odottelu jää pois. Matkustan myös paljon, josta olen myös oppinut...Näin päin siis.


      • lauklauk
        Lentolaukkuilija kirjoitti:

        Mutta kaikki kun ei asu lentokentän lähellä. Esim. meillä on 5h ajomatka kotiin. Eli kyllä sitä mielellään lähtisi nopeasti matkaan.
        Syy siihen ettei ole matkalaukkua on se, että se on maksullinen omatoimilennoilla, jolloin pakkaaminen järkevöityy. Mutta bonuksena siis tulee tuo, että laukkujen odottelu jää pois. Matkustan myös paljon, josta olen myös oppinut...Näin päin siis.

        Mitä tarkoitat omatoimilennoilla? Olen jo vuosikaudet matkustanut omatoimisesti, mutta ruumaan menevästä laukusta en ole maksanut kertaakaan. Lufthansa ja Finnair ovat useimmin käyttämäni yhtiöt.


      • Lentolaukkuilija
        lauklauk kirjoitti:

        Mitä tarkoitat omatoimilennoilla? Olen jo vuosikaudet matkustanut omatoimisesti, mutta ruumaan menevästä laukusta en ole maksanut kertaakaan. Lufthansa ja Finnair ovat useimmin käyttämäni yhtiöt.

        Ehkä kyllä tiedät, mutta...tarkoitan, että ostan lennot ja hotellin erikseen. Esim. Norwegian, jota pääsääntöisesti sen edullisuuden vuoksi käytän, veloittaa erikseen ruumaan menevistä matkalaukuista kohteesta riippuen 20-40e/laukku. Samoin jotkut matkatoimistot, jos ostaa pelkän lennon. Pystyn pakkaamaan 10kg matkatavarat/hlö parin viikon rantalomlle ihan helposti.


      • lauklauk
        Lentolaukkuilija kirjoitti:

        Ehkä kyllä tiedät, mutta...tarkoitan, että ostan lennot ja hotellin erikseen. Esim. Norwegian, jota pääsääntöisesti sen edullisuuden vuoksi käytän, veloittaa erikseen ruumaan menevistä matkalaukuista kohteesta riippuen 20-40e/laukku. Samoin jotkut matkatoimistot, jos ostaa pelkän lennon. Pystyn pakkaamaan 10kg matkatavarat/hlö parin viikon rantalomlle ihan helposti.

        Ok. Tosin ei tuo erikseen ostaminenkaan vielä sitä tarkoita, että matkatavarasta joutuu maksamaan. Yhtiöstä se siis tässäkin riippuu. Lufthansan aikataulut ja ennen kaikkea reittiverkosto ja hyvät jatkoyhteydet ovat vieneet minut usein sille yhtiölle, ja matkalaukku tulee ilman lisämaksua mukaan, vaikka hotelli olisi erikseen ostettu tai majoittuisin ystävillä.


      • Lentolaukkuilija
        lauklauk kirjoitti:

        Ok. Tosin ei tuo erikseen ostaminenkaan vielä sitä tarkoita, että matkatavarasta joutuu maksamaan. Yhtiöstä se siis tässäkin riippuu. Lufthansan aikataulut ja ennen kaikkea reittiverkosto ja hyvät jatkoyhteydet ovat vieneet minut usein sille yhtiölle, ja matkalaukku tulee ilman lisämaksua mukaan, vaikka hotelli olisi erikseen ostettu tai majoittuisin ystävillä.

        Hyvin ymmärretty. Se tosiaan riippuu, mistä lennot ostaa. Ja tuo lentoyhtiöiden vertailu on tosi vaikeaa, kun sekin riippuu minne ja milloin matkustaa. Pointtini olikin kertoa vain siitä, miksi sitä "omaisuutta raahataan" matkustamoon ja miten tehdä se tukkimatta käytäviä.


    • aloittajalle

      Mihin tädillä on kiire, meinaatko, että kone lähtee aikaisemmin sun opeillasi?

      • reissuraisa

        Tuota noin hyvä "aloittajalle". Ei se kone varmaan ennen aikataulua lähde, mutta lähtö voi viivästyä jos kaikki eivät istu jakkaroillaan tietyn ajan kuluttua, Vai oletko koskaan nähnyt koneen lähtevän liikkeelle kun matkustajat vielä säätävät matkatavaroidensa kanssa käytävillä? Siksi ne emot joskus hoputtaa istumaan ja vyöttäytymään jotta päästää ajoissa matkaan.


      • hopi hopi
        reissuraisa kirjoitti:

        Tuota noin hyvä "aloittajalle". Ei se kone varmaan ennen aikataulua lähde, mutta lähtö voi viivästyä jos kaikki eivät istu jakkaroillaan tietyn ajan kuluttua, Vai oletko koskaan nähnyt koneen lähtevän liikkeelle kun matkustajat vielä säätävät matkatavaroidensa kanssa käytävillä? Siksi ne emot joskus hoputtaa istumaan ja vyöttäytymään jotta päästää ajoissa matkaan.

        Monesti kone on lähtenyt hiukan etuajassa, jos kaikki on ollut valmista koneessa. Ja on hoputettu matkustajia laittamaan turvavyöt, että pääsee johonkin rakoon nousuun esim. ettei tarvitsisi jäädä odottamaan seuraavaa mahdollisuutta 20 min kuluttua. Tämä tapahtui Finnairin lennolla Haniasta Helsinkiin viime syyskuussa.


      • nähty on
        reissuraisa kirjoitti:

        Tuota noin hyvä "aloittajalle". Ei se kone varmaan ennen aikataulua lähde, mutta lähtö voi viivästyä jos kaikki eivät istu jakkaroillaan tietyn ajan kuluttua, Vai oletko koskaan nähnyt koneen lähtevän liikkeelle kun matkustajat vielä säätävät matkatavaroidensa kanssa käytävillä? Siksi ne emot joskus hoputtaa istumaan ja vyöttäytymään jotta päästää ajoissa matkaan.

        "Vai oletko koskaan nähnyt koneen lähtevän liikkeelle kun matkustajat vielä säätävät matkatavaroidensa kanssa käytävillä?"

        Olen itse usemmankin kerran nähnyt tilanteen, jossa kone rullaa kohti kiitorataa ja matkustajat vielä puuhastelevat pystyssä käsimatkatavaroiden kanssa käytävällä, en tosin eurooppassa.


      • erot eri lennoilla
        hopi hopi kirjoitti:

        Monesti kone on lähtenyt hiukan etuajassa, jos kaikki on ollut valmista koneessa. Ja on hoputettu matkustajia laittamaan turvavyöt, että pääsee johonkin rakoon nousuun esim. ettei tarvitsisi jäädä odottamaan seuraavaa mahdollisuutta 20 min kuluttua. Tämä tapahtui Finnairin lennolla Haniasta Helsinkiin viime syyskuussa.

        hopi hopi-hyvä. Lomalennot voivat olla eri juttu, mutta nämä reittilennot ovat erilaisia. Oletko nähnyt koskaan, että aikataulunmukainen vaikkapa juna lähtee etuajassa, kun kaikki ovat kyydissä?


      • hopi hopi
        erot eri lennoilla kirjoitti:

        hopi hopi-hyvä. Lomalennot voivat olla eri juttu, mutta nämä reittilennot ovat erilaisia. Oletko nähnyt koskaan, että aikataulunmukainen vaikkapa juna lähtee etuajassa, kun kaikki ovat kyydissä?

        Juna on eri asia kuin lentokone, koska se ottaa kyytiin ja jättää väliasemilla porukkaa ;)) Myös reittilennoilla on hoputettu istuutumaan että päästään lähtöön. Lento lähtee kun se saa oman vuoronsa , joten täytyy mennä sen mukaan.


      • 4++44
        erot eri lennoilla kirjoitti:

        hopi hopi-hyvä. Lomalennot voivat olla eri juttu, mutta nämä reittilennot ovat erilaisia. Oletko nähnyt koskaan, että aikataulunmukainen vaikkapa juna lähtee etuajassa, kun kaikki ovat kyydissä?

        Vertaus junaan on typerä ja kertoo sen, että kirjoittaja ei tiedä lentomatkustamisesta mitään.

        Olen useamman kerran ollut reittilennolla, joka on lähtenyt portilta ennen aikataulunmukaista lähtöaikaa.


      • erot eri lennoilla
        4++44 kirjoitti:

        Vertaus junaan on typerä ja kertoo sen, että kirjoittaja ei tiedä lentomatkustamisesta mitään.

        Olen useamman kerran ollut reittilennolla, joka on lähtenyt portilta ennen aikataulunmukaista lähtöaikaa.

        En voi sanoa itseäni asiantuntijaksi, sillä lennän vain noin 50-60 kertaa vuodessa työni puolesta, joten anteeksi kun puutuin fiksuun keskusteluunne.


      • heheheheheheheh
        erot eri lennoilla kirjoitti:

        En voi sanoa itseäni asiantuntijaksi, sillä lennän vain noin 50-60 kertaa vuodessa työni puolesta, joten anteeksi kun puutuin fiksuun keskusteluunne.

        Ja minä olen Napoleon... :D :D


    • 11+4

      Se aika jossa matkustajat puretaan ulos koneesta ja uudet otetaan sisään on säädetty mahdollisimman lyhyeksi. Siksi aikailu koneen täytössä voi aiheuttaa myöhästymisen mikä vilkkailla kentillä voi kertautua jos paikka lennonjohdon jonossa menee. Yhteen aikaan oli tavanomaista että peräpuoliskon matkustajat otettiin ensin sisään käytävien tukkeentumisen minimoimiseksi mutta se ei tainnut oikein toimia. Oma etu ajaa yhteisen edun edelle.

    • pateettista

      Todella pateettista tämä tapa valittaa keskustelupalstoilla tällaisista joka päivän pienistä asioista.

      Tämä aloitus on samassa kategoriassa kuin etiketti-palstalla oleva valitus kassakapuloiden laittamisesta hihnalle. Ehdotan uutta palstaa tällaisille älyttömille valituksille, ehdotuksia nimeksi?

      • 14+15

        Ei tuo ole mikään "jokapäivän pikkuasia". Kyllä se on lentoyhtiönkin etu saada koneen täyttö sujumaan jouhevasti sillä myöhästymisten takia varsin usein siihen jää vähemmän aikaa kuin normitettu puoli tuntia. Usein näkee lentoemojen kiirehtivän niitä matkustajia jotka keskittyvät runsaiden matkatavaroidensa sisällön uudelleenjärjestelyyn, päällystakkinsa viikkaamiseen ja muihin toimiin ennen tuolillensa asettumista.


      • Riisutaan käytävällä
        14+15 kirjoitti:

        Ei tuo ole mikään "jokapäivän pikkuasia". Kyllä se on lentoyhtiönkin etu saada koneen täyttö sujumaan jouhevasti sillä myöhästymisten takia varsin usein siihen jää vähemmän aikaa kuin normitettu puoli tuntia. Usein näkee lentoemojen kiirehtivän niitä matkustajia jotka keskittyvät runsaiden matkatavaroidensa sisällön uudelleenjärjestelyyn, päällystakkinsa viikkaamiseen ja muihin toimiin ennen tuolillensa asettumista.

        No totta kait tätien pitää viikata takit huolella kun on tullut ostettua niiiin kallis kolttu. Poikkean hieman tekstistä. Muuan tuttu kertoi ettei hän voi koskaan jättää takkiaan julkiseen naulakkoon koska se maksoi 28000. Jäi kysymättä oliko markkoja vai euroja. Joka tapauksessa ehdotin että laittaisi turkkiinsa hintalapun, koska muuten kukaan ei arvaa kunnioittaa riittävästi turkisten kantajaa. Kun tämän hintaluokan tamineita on kropan peittona, ei niitä noin vain survaista hyllylle


    • ouyfiuuiguii

      Ja asiahan ratkeaa kun tekee suomi24 palstalla pyynnön.

      Kiitos, tästälähtien kaikki lennot lähtee etuajassa, kun asiaa toivottiin suomi24 palstalla.

      Pieni neuvo... mene vaatehuoneeseen tunge sukka suuhun sulje ovi ja sammuta valota ja huuda tuo sama niin lujaa kun kitusistasi irtoaa, vaikutus on suurinpiirtein samaa luokkaa, eli täysi 0

      • uuno dos uuno

        Tuo ei auta yhtään sitä ongelmaa, mitä sellaiset ihmiset aiheuttaa kanssamatkaajilleen räplätessään matkatavaroitaan käytävällä tukkien takanatulevien matkustajien reitin. Lisäksi se myös saattaa myöhästyttää lähtöä. Lennot menevät siinä järjestyksessä, kun saadaan kaikki valmiiksi koneessa lähtöä varten. Lentokoneetkin joutuvat odottelemaan lähtövuoroaan jonossa, usko tai älä. Voivat todellakin lähteä myös etuajassa, jos kaikki on valmiina lähtöön.


      • gjjjy yht g
        uuno dos uuno kirjoitti:

        Tuo ei auta yhtään sitä ongelmaa, mitä sellaiset ihmiset aiheuttaa kanssamatkaajilleen räplätessään matkatavaroitaan käytävällä tukkien takanatulevien matkustajien reitin. Lisäksi se myös saattaa myöhästyttää lähtöä. Lennot menevät siinä järjestyksessä, kun saadaan kaikki valmiiksi koneessa lähtöä varten. Lentokoneetkin joutuvat odottelemaan lähtövuoroaan jonossa, usko tai älä. Voivat todellakin lähteä myös etuajassa, jos kaikki on valmiina lähtöön.

        Täällä vinkuminenko auttaa?? Mitäs jos avaisitte suunne siellä koneessa! Kyllä ne koneet lähtee kun lähtee, vartti sinne tai tänne ei vaikuta mun matkaan millään lailla vaikka itse en kuulukkaan niihin käytävän tukkijoihin, eniten mua ärsyttää ne ryysääjät jotka seisovat niiden laukkujensa kanssa ryysäämässä ulos koneesta jo kauan ennenkuin ovia on avattu ja tunkevat takaa päälle paniikissa etuillen


      • uuno dos uuno
        gjjjy yht g kirjoitti:

        Täällä vinkuminenko auttaa?? Mitäs jos avaisitte suunne siellä koneessa! Kyllä ne koneet lähtee kun lähtee, vartti sinne tai tänne ei vaikuta mun matkaan millään lailla vaikka itse en kuulukkaan niihin käytävän tukkijoihin, eniten mua ärsyttää ne ryysääjät jotka seisovat niiden laukkujensa kanssa ryysäämässä ulos koneesta jo kauan ennenkuin ovia on avattu ja tunkevat takaa päälle paniikissa etuillen

        Ei varmaan sulle eikä mulle tee 15 min mitään, mutta lentoyhtiöille se varmaan tekee. Siksi hoputtavat matkustajia penkkeihin, että pääsevät lähtemään heille varattuun aikaan. Kaikki ei vain ymmärrä tätä.
        Täällä on varmasti monta lukijaa, joita asia koskee. Jos avaa suunsa koneessa, tulee ilmi riita. Tuppaa monilla olla pinna kireällä matkastressistä, varsinkin niillä jotka matkustaa harvemmin.
        Minuakin ärsyttää ne ulosrynnijät. Jos ei siinä vaiheessa nouse kylmän rauhallisesti penkistä, kun oma vuoro on, niin suurin osa etuilee eikä päästä järjestyksessä lähtemään penkeistään. Siinä pitää vähän käyttää kyynärpäätaktiikkaa.


      • tärkeilijä
        uuno dos uuno kirjoitti:

        Ei varmaan sulle eikä mulle tee 15 min mitään, mutta lentoyhtiöille se varmaan tekee. Siksi hoputtavat matkustajia penkkeihin, että pääsevät lähtemään heille varattuun aikaan. Kaikki ei vain ymmärrä tätä.
        Täällä on varmasti monta lukijaa, joita asia koskee. Jos avaa suunsa koneessa, tulee ilmi riita. Tuppaa monilla olla pinna kireällä matkastressistä, varsinkin niillä jotka matkustaa harvemmin.
        Minuakin ärsyttää ne ulosrynnijät. Jos ei siinä vaiheessa nouse kylmän rauhallisesti penkistä, kun oma vuoro on, niin suurin osa etuilee eikä päästä järjestyksessä lähtemään penkeistään. Siinä pitää vähän käyttää kyynärpäätaktiikkaa.

        Hmm...Aika monta yläpeukuttajaa, mutta "ulosrynnijät ärsyttää ja kyynärpäätaktiikkaa pitää käyttää" Ehehe...:) Ollaan taasen olevinaan vähän parempi kuin "ne muut"?


      • vähän parempi
        tärkeilijä kirjoitti:

        Hmm...Aika monta yläpeukuttajaa, mutta "ulosrynnijät ärsyttää ja kyynärpäätaktiikkaa pitää käyttää" Ehehe...:) Ollaan taasen olevinaan vähän parempi kuin "ne muut"?

        Näin se vaan menee. Vähän niin kuin suojatietä yleittäessä. Vaikka autoilija tietää, että tietä pitäis antaa, niin ajaa vaan, ellet ole jo puoliksi tiellä...samoin lentokeneen käytävällä ihmiset puskee takaa tulemaan, vaikka pitäis poistua penkkiriveittäin. Mutta kaikilta se ei oikein onnistu..


    • sikke-liisa

      Otin kerran vähän liian ison veskan lennolle. Eivät huomanneet turvatarkastuksessa, enkä tajunnut sitä itsekään.

      Noh, koneeseen siirryttäessä ylähyllyn luukku ei mennyt läheskään kiinni. Myöskään jalka tilaan laukku ei sopinut.

      Pitkän taivuttelun jälkeen, sain luvan jättää laukun kapteenin penkin taakse. Hän vielä vannoi ettei pengo laukkuani lennon aikana.

      Lento myöhästyi lopulta vain 10min. Ihmeteltiin vain että miten kukaan ei suuttunut välikohtauksesta. Näin meillä business-luokassa.

      • 26+26

        Tuo on onnistunut ihan economyssakin. Todettiin, että virhe on tapahtunut lähtöselvityksessä. :)


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 111
      2168
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      60
      2036
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      16
      1941
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      19
      1687
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      21
      1618
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      13
      1412
    7. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      27
      1353
    8. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      12
      1344
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      16
      1337
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      6
      1262
    Aihe