Diesel perämoottori kiinasta

pääsenkö halvalla

Moottori on CE -ISO9001-2000 aprroved. Riittääkö se vai onko TULLI lla lisävaatimuksia tai muilla instansseilla lisävaatimuksia. Koko on 20hp ja huvivene yksityiskäyttöön purjeveneeseen. Malli Runsun diesel outboard 20hp

54

1112

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 92kg peräpeiliin?

      En tiedä kiinalaismoottorista mitään. Uteliasuuttani tsekkasin googlesta sen painon: 92 kg! Vastaavan tehoinen Yamahan bensakäyttöinen perämoottori taitaa painaa puolet vähemmän.
      Minkälaisen purjeveneen apumoottoriksi sopii lähes satakiloinen perämoottori? Taitaa kulkuasento muuttua, kun sellaisen möhkäleen kiinnittää peräpeiliin!

      Alv pitää tietysti maksaa, jos ostoksen tekee EU:n ulkopuolelta.

    • Kestääkö perälaita?

      Esitteen mukaan tuollainen painaa 93 kiloa. Saman tehoiset bensakoneet painaa puolet vähemmän. Saman painoisissa bensakoneissa taas on yli tuplasti tehoa.

      • pääsenkö halvalla

        Teräsvene eli kestää. Kulutus on ainoa syy miksi diesel. Sisämoottorin asennus ja muut hommat tullee liian kaliiksi,


      • pääsenkö helpolla
        pääsenkö halvalla kirjoitti:

        Teräsvene eli kestää. Kulutus on ainoa syy miksi diesel. Sisämoottorin asennus ja muut hommat tullee liian kaliiksi,

        Tilaakin tulee enemmän kun moottori on ulkona ja remontti on helppo tehdä. Siis enemmänkin huolestuttaa nämä viranomais kuviot direktiivien osalta.


      • hintaerot
        pääsenkö halvalla kirjoitti:

        Teräsvene eli kestää. Kulutus on ainoa syy miksi diesel. Sisämoottorin asennus ja muut hommat tullee liian kaliiksi,

        Kulutus? Onko se purjevene?


      • seppomartti
        pääsenkö helpolla kirjoitti:

        Tilaakin tulee enemmän kun moottori on ulkona ja remontti on helppo tehdä. Siis enemmänkin huolestuttaa nämä viranomais kuviot direktiivien osalta.

        Ei viranomaistoiminta ole ongelma. Alvi ja tulli peritään ja lasketaan sinulle viran puolesta. Ainoa hankaluus on kaavake, minkä netissä joudut täyttämään. Siis teoriassa. Käytännössä et pysty vaan tarvitset esim puhelimella apua. Täyttämisohjeita on muistaakseni parikymmentä sivua, eikä niistäkään asia selviä ilman apua.


      • meneekö vaikeasi
        seppomartti kirjoitti:

        Ei viranomaistoiminta ole ongelma. Alvi ja tulli peritään ja lasketaan sinulle viran puolesta. Ainoa hankaluus on kaavake, minkä netissä joudut täyttämään. Siis teoriassa. Käytännössä et pysty vaan tarvitset esim puhelimella apua. Täyttämisohjeita on muistaakseni parikymmentä sivua, eikä niistäkään asia selviä ilman apua.

        Mistäs tälläistä apua on saatavissa Seppo ja mistä löydän nämä 20 sivua.


      • tuleeko mitään
        hintaerot kirjoitti:

        Kulutus? Onko se purjevene?

        On purjevene ja nyt on vanha volvon dieseli otettu ulos ja uuden sisäkoneen kustannukset asennuksineen on liikaa. Bensa kone tulee jos tästä dieselhommasta ei tule mitään. Tänään sain tarjouksen tästä 20 hp perämoottorista hintaa 2150 dollaria


      • tuleeko mitään kirjoitti:

        On purjevene ja nyt on vanha volvon dieseli otettu ulos ja uuden sisäkoneen kustannukset asennuksineen on liikaa. Bensa kone tulee jos tästä dieselhommasta ei tule mitään. Tänään sain tarjouksen tästä 20 hp perämoottorista hintaa 2150 dollaria

        Venedieseleiden maahantuoja, joka on hyvä ystäväni, kertoi käyneensä viitisen vuotta sitten Kiinassa tutustumassa sikäläisiin moottoreihin. Halpoja olivat, mutta laatu oli ilmiselvästi sitä tasoa, ettei myyntiä Suomessa uskaltanut aloittaa. Toki kiinalaisillakin tekniikka kehittyy kaiken aikaa, mutta ainakin minua epäilyttää, kunnes toisin todistetaan.

        Kun kyseessä on purjevene, ei polttoaineen säästöllä liene suurtakaan merkitystä, joten laadukas bensaperämoottori on ehdottomasti suositeltavampi vaihtoehto.


      • kiinalainen 2
        Hakro kirjoitti:

        Venedieseleiden maahantuoja, joka on hyvä ystäväni, kertoi käyneensä viitisen vuotta sitten Kiinassa tutustumassa sikäläisiin moottoreihin. Halpoja olivat, mutta laatu oli ilmiselvästi sitä tasoa, ettei myyntiä Suomessa uskaltanut aloittaa. Toki kiinalaisillakin tekniikka kehittyy kaiken aikaa, mutta ainakin minua epäilyttää, kunnes toisin todistetaan.

        Kun kyseessä on purjevene, ei polttoaineen säästöllä liene suurtakaan merkitystä, joten laadukas bensaperämoottori on ehdottomasti suositeltavampi vaihtoehto.

        Olen kyllä aika vakuuttunut tästä Runsun laadusta ja kaikkihan Kiinassa nykyään valmistetaan perämoottorissa on Boschin osia ja muitakin länsiosia. Mutta jos tie nousee pystyyn niin sitten bensakone.


      • kiinalainen 2
        Hakro kirjoitti:

        Venedieseleiden maahantuoja, joka on hyvä ystäväni, kertoi käyneensä viitisen vuotta sitten Kiinassa tutustumassa sikäläisiin moottoreihin. Halpoja olivat, mutta laatu oli ilmiselvästi sitä tasoa, ettei myyntiä Suomessa uskaltanut aloittaa. Toki kiinalaisillakin tekniikka kehittyy kaiken aikaa, mutta ainakin minua epäilyttää, kunnes toisin todistetaan.

        Kun kyseessä on purjevene, ei polttoaineen säästöllä liene suurtakaan merkitystä, joten laadukas bensaperämoottori on ehdottomasti suositeltavampi vaihtoehto.

        Eli tälläistä viestiä Kiinasta tuli tehtaalta . Shipping cost is 190 usd Shaft is 650-1150 mm for choose (ei taida bensakoneista löytyä tarpeeksi pitkää rikiä . Pulley drive and crankshaft for you chooce. Hinnat oli remote control steering wheel 1200 20hp 2199 22hp 2399 25hp 2799-

        Eli tämä rikipituus oli myös yksi syy, miksi tämä tuntuu houkuttelevalta vaihtoehdolta. Olisin jo varmaan tilannut, mutta arveluttaa nämä mahdolliset EU direktiivit


      • seppomartti
        meneekö vaikeasi kirjoitti:

        Mistäs tälläistä apua on saatavissa Seppo ja mistä löydän nämä 20 sivua.

        Kotiin tulee paperilla ilmoitus ja siinä on ensimmäiset ohjeet ja nettiosoite tullin sivuille täyttämään tullauskaavaketta. Käytäntö on sikäli muuttunut, ettei ole entisajan tullipostia, mistä paketin saattoi hakea ja täyttää kaavakkeet samalla. Nyt pitää asioida netissä. Paketti tulee sitten kotipostiin. Ei kannata tavata ohjeita vaan jätät muiden hoidettavaksi kuten ohjeet kertovat tai soitat annettuun neuvontapuhelimeen. Sitten on huolintafirmoja, jotka tuovat kotiovelle ja hoitavat paperityöt. Purjeita kaukoidästä käyttäessä olen käyttänyt näitä ja menee sujuvasti rahan voimalla.


      • kiinalainen 2
        seppomartti kirjoitti:

        Kotiin tulee paperilla ilmoitus ja siinä on ensimmäiset ohjeet ja nettiosoite tullin sivuille täyttämään tullauskaavaketta. Käytäntö on sikäli muuttunut, ettei ole entisajan tullipostia, mistä paketin saattoi hakea ja täyttää kaavakkeet samalla. Nyt pitää asioida netissä. Paketti tulee sitten kotipostiin. Ei kannata tavata ohjeita vaan jätät muiden hoidettavaksi kuten ohjeet kertovat tai soitat annettuun neuvontapuhelimeen. Sitten on huolintafirmoja, jotka tuovat kotiovelle ja hoitavat paperityöt. Purjeita kaukoidästä käyttäessä olen käyttänyt näitä ja menee sujuvasti rahan voimalla.

        Minkälaisen rahan voimalla about. Mielelläni annan jonkun hoitaa sen paperisodan,


      • seppomartti
        kiinalainen 2 kirjoitti:

        Eli tälläistä viestiä Kiinasta tuli tehtaalta . Shipping cost is 190 usd Shaft is 650-1150 mm for choose (ei taida bensakoneista löytyä tarpeeksi pitkää rikiä . Pulley drive and crankshaft for you chooce. Hinnat oli remote control steering wheel 1200 20hp 2199 22hp 2399 25hp 2799-

        Eli tämä rikipituus oli myös yksi syy, miksi tämä tuntuu houkuttelevalta vaihtoehdolta. Olisin jo varmaan tilannut, mutta arveluttaa nämä mahdolliset EU direktiivit

        Kiinaan voi myydä ja sieltä ostaa. Ei direktiivit haittaa pätkääkään. Ratkaisevaa on alkuperä, EU:n / ETA:n sisä- vai ulkopuolelta ostettu.
        Yo firman dieselit oli aika erikoisia. Jos oikein ymmärsin niin 2-pyttyinen V- moottori poikittain ( kuin rättisitikka!) 80 kg vaihteistoineen 25 hv. Sehän menisi portaiden alle ja moottoritila varastoksi?


      • seppomartti
        kiinalainen 2 kirjoitti:

        Minkälaisen rahan voimalla about. Mielelläni annan jonkun hoitaa sen paperisodan,

        Heikosti valistunut arvaus suuruusluokasta 300-400 USD.


      • Kiinalainen 2
        seppomartti kirjoitti:

        Kiinaan voi myydä ja sieltä ostaa. Ei direktiivit haittaa pätkääkään. Ratkaisevaa on alkuperä, EU:n / ETA:n sisä- vai ulkopuolelta ostettu.
        Yo firman dieselit oli aika erikoisia. Jos oikein ymmärsin niin 2-pyttyinen V- moottori poikittain ( kuin rättisitikka!) 80 kg vaihteistoineen 25 hv. Sehän menisi portaiden alle ja moottoritila varastoksi?

        Seppomartti 2 V twin paino 93kg ajattelin kyllä jättää sinne veneen perään pysyvästi. Nostan vaan vedestä purjeilla mentäessä. Moottoritila varastoksi näin on jo nyt kun 5 hp Hondan bensakone on ollut perässä. (aivan liian pieni ja vaikka long shaft niin liian pinnassa ui vaikkakin aivan ohjeisden mukaisessa syvyydessa sellaiset 30 senttiä syvemmällä on parempi.

        Ajattelin ostaa myös toisen moottoriosan sinne moottori tilaan huolto ja vaihto on helppoa kun aion ottaa hihnavetoisen systeemin. Moottori osan hinta kun on 1000euroa.

        Purjevene se tietysti on mutta kyllä siinä kunnon moottori pitää siitä huolimatta olla jo sähköjenkin takia.


      • Kiinalainen 2 kirjoitti:

        Seppomartti 2 V twin paino 93kg ajattelin kyllä jättää sinne veneen perään pysyvästi. Nostan vaan vedestä purjeilla mentäessä. Moottoritila varastoksi näin on jo nyt kun 5 hp Hondan bensakone on ollut perässä. (aivan liian pieni ja vaikka long shaft niin liian pinnassa ui vaikkakin aivan ohjeisden mukaisessa syvyydessa sellaiset 30 senttiä syvemmällä on parempi.

        Ajattelin ostaa myös toisen moottoriosan sinne moottori tilaan huolto ja vaihto on helppoa kun aion ottaa hihnavetoisen systeemin. Moottori osan hinta kun on 1000euroa.

        Purjevene se tietysti on mutta kyllä siinä kunnon moottori pitää siitä huolimatta olla jo sähköjenkin takia.

        >> Purjevene se tietysti on mutta kyllä siinä kunnon moottori pitää siitä huolimatta olla jo sähköjenkin takia.


      • Loncin Lifan
        seppomartti kirjoitti:

        Ei viranomaistoiminta ole ongelma. Alvi ja tulli peritään ja lasketaan sinulle viran puolesta. Ainoa hankaluus on kaavake, minkä netissä joudut täyttämään. Siis teoriassa. Käytännössä et pysty vaan tarvitset esim puhelimella apua. Täyttämisohjeita on muistaakseni parikymmentä sivua, eikä niistäkään asia selviä ilman apua.

        Vai että vaikiaa :) En toimi huolinta-alalla tai vastaavalla mutta sen tullin nettikaavakkeen täyttöön riittää näköjään läpäisty peruskoulu kuten mulla ja 5 min. No ekakerralla ehkä 10-15 min. Kannattaa huomioida ne TAI - sanat lomakkeessa joten joka ruutuun ei tarvita numerokirjainyhdistelmää. Aina on toiminut kuin junan vessa.

        Tuossa isommassa roinassa voi varustautua aina 24% lisämaksuun, joo ja tulliin ei voi lähettää maksukuitteja ja muita mahdollisesti tarvittavia papereita kuin muutamassa tiedostomuodossa. GIF ja JPEG olivat ainakin listalla joten voi joutua konvertoimaan sen kuljetusfirman paperin ja kuitin sitten kuvaksi..


      • miksei Taidong?
        tuleeko mitään kirjoitti:

        On purjevene ja nyt on vanha volvon dieseli otettu ulos ja uuden sisäkoneen kustannukset asennuksineen on liikaa. Bensa kone tulee jos tästä dieselhommasta ei tule mitään. Tänään sain tarjouksen tästä 20 hp perämoottorista hintaa 2150 dollaria

        Miksei uusi 3-syl. Taidong- sisämoottori voisi olla vaihtoehto, jos veneessä on akseli ja vannasputki jäljellä? Maahantuojakin on Suomessa, joten pääsisi näkemään tuotteen ennenkuin tilaa Kiinasta.
        http://www.nautikulma.fi/index.php?type=0&id=962


      • kiinalainen 2
        Loncin Lifan kirjoitti:

        Vai että vaikiaa :) En toimi huolinta-alalla tai vastaavalla mutta sen tullin nettikaavakkeen täyttöön riittää näköjään läpäisty peruskoulu kuten mulla ja 5 min. No ekakerralla ehkä 10-15 min. Kannattaa huomioida ne TAI - sanat lomakkeessa joten joka ruutuun ei tarvita numerokirjainyhdistelmää. Aina on toiminut kuin junan vessa.

        Tuossa isommassa roinassa voi varustautua aina 24% lisämaksuun, joo ja tulliin ei voi lähettää maksukuitteja ja muita mahdollisesti tarvittavia papereita kuin muutamassa tiedostomuodossa. GIF ja JPEG olivat ainakin listalla joten voi joutua konvertoimaan sen kuljetusfirman paperin ja kuitin sitten kuvaksi..

        Jaaha taidan koitta ensi tätä tee-se-itse vaihtoehtoa. Kiitos tästä vinkistä. Tämä tee-se-itse vaihtoehto ei sulje pois sitä plan B vaihtoehtoa eli huollitaliikettä jos se keskikoulu ei sittenkään riitä.


      • Kiinalainen 2
        miksei Taidong? kirjoitti:

        Miksei uusi 3-syl. Taidong- sisämoottori voisi olla vaihtoehto, jos veneessä on akseli ja vannasputki jäljellä? Maahantuojakin on Suomessa, joten pääsisi näkemään tuotteen ennenkuin tilaa Kiinasta.
        http://www.nautikulma.fi/index.php?type=0&id=962

        Akselit ja putket on mutta asennus maksaa jo sen minkä 20hp perä moottori kiinasta Sisämoottori täysin pois suljettu vaihtoehto jos sellaisen joutuu kaupasta ostamaan..


      • sisämoottorin vaihto
        Kiinalainen 2 kirjoitti:

        Akselit ja putket on mutta asennus maksaa jo sen minkä 20hp perä moottori kiinasta Sisämoottori täysin pois suljettu vaihtoehto jos sellaisen joutuu kaupasta ostamaan..

        Miksi et harkitse asennuksen tekemistä itse? Jos et itse pysty tai sinulla ei ole aikaa tehdä kaikkea itse, säästöä tulee tehdessäsi edes osan asennustöistä itse. Maksaahan lähes satakiloisen perämoottorinkin asennus peräpeiliin, jos teetät kaiken. Lopputulos on tietysti hyvin erilainen, jos päädyt perämoottoriin.

        "Sisämoottori täysin poissuljettu vaihtoehto jos sellaisen joutuu kaupasta ostamaan". Mikä oli Kiinasta yksityisesti Suomeen ostetun dieselperämoottorin ja Suomesta maahantuojalta ostetun kiinalaisen dieselsisämoottorin hintaero (mukaanluettuina byrokjratia, verot ja kuljetuskustannukset)?


      • 2 CV:n
        seppomartti kirjoitti:

        Kiinaan voi myydä ja sieltä ostaa. Ei direktiivit haittaa pätkääkään. Ratkaisevaa on alkuperä, EU:n / ETA:n sisä- vai ulkopuolelta ostettu.
        Yo firman dieselit oli aika erikoisia. Jos oikein ymmärsin niin 2-pyttyinen V- moottori poikittain ( kuin rättisitikka!) 80 kg vaihteistoineen 25 hv. Sehän menisi portaiden alle ja moottoritila varastoksi?

        Kone on bokseri, sylinterit tasan vastakkain ei vinkkelissä...


      • 2 x kad44
        pääsenkö halvalla kirjoitti:

        Teräsvene eli kestää. Kulutus on ainoa syy miksi diesel. Sisämoottorin asennus ja muut hommat tullee liian kaliiksi,

        Entä laatu? Mieleen tulee kiinalais bensa generaattorit jotka ovat aika susia...

        Mitä maksaa, kun hommaat taas toisen koneen ja muista vielä pahin, MUIJA NALKUTTAA VIELÄ PITKÄÄN susi investoinnin perään


    • zz...

      Tuttavaporukassa on ollut muutamia kokemuksia erilasista kiinankoneista, ei tunnu toimivan. Mönkijöiden honda kopiot, agrekaatit, ym. aina on jotain pikkuvikaa
      ilmaantunut. Uusissa koneissa esim. kaasuttimen tiivisteet ei kestä bensaa,
      käynnistysmis ongelmia jne.
      Itse katsoisin vanhan sisäkoneen tilalle vähän käytetyn dieselin vaikka vanhoista
      fiskareista irrottamalla, jos muuten ei sopuhintaan löydy.

      • seppomartti

        Volvon venemoottoreilla on jälkimarkkinoita. Hyvällä tuurilla voi löytää poistetun tilalle samanmerkkisen dieselfirmaan kunnostettavaksi. Itse maksoin aikanani 1500 ja kuntotarkistus ehkä pari sataa.


      • kiinalainen 2

        Runsun valmistaa näitä V twin 20-25 hp moottoreitä kymmeniä tuhansia ja on kehitellyt tätä omaa merkkiään 20 vuotta. Kysessä ilmajäähdytteinen diesel moottori 24/7 käyttöön. Runsun diesel perämoottoreita käytetään öljynporauslautoillakin.

        Tämä moottori on siis yleismoottori Kiinassa maatalouskoneissa, moottoripyörissä, mönkijöissä palopumpuissa etc,


      • Rudolf Diesel Jr
        kiinalainen 2 kirjoitti:

        Runsun valmistaa näitä V twin 20-25 hp moottoreitä kymmeniä tuhansia ja on kehitellyt tätä omaa merkkiään 20 vuotta. Kysessä ilmajäähdytteinen diesel moottori 24/7 käyttöön. Runsun diesel perämoottoreita käytetään öljynporauslautoillakin.

        Tämä moottori on siis yleismoottori Kiinassa maatalouskoneissa, moottoripyörissä, mönkijöissä palopumpuissa etc,

        No ei muuta kuin tilaus vaan sisään ja kone käyttöön sitten ja kokemuksia tänne palstalle asap !


      • nimim. kokemusta on
        Rudolf Diesel Jr kirjoitti:

        No ei muuta kuin tilaus vaan sisään ja kone käyttöön sitten ja kokemuksia tänne palstalle asap !

        Kun tilaa DHL:n kautta niin DHL hoitaa tullauksen ja paperityöt puolestasi.


      • kuulosuojaimet!
        kiinalainen 2 kirjoitti:

        Runsun valmistaa näitä V twin 20-25 hp moottoreitä kymmeniä tuhansia ja on kehitellyt tätä omaa merkkiään 20 vuotta. Kysessä ilmajäähdytteinen diesel moottori 24/7 käyttöön. Runsun diesel perämoottoreita käytetään öljynporauslautoillakin.

        Tämä moottori on siis yleismoottori Kiinassa maatalouskoneissa, moottoripyörissä, mönkijöissä palopumpuissa etc,

        Ilmajäähdytteisen Runsu-perämoottorin youtube-mainoksen perusteella käyntiääni on karkea ja voimakas (vertaa moottorin ääntä videolla kuuluvaan kovaääniseen kommentointiin). Mainosvideossa oli 40 hv moottori. Tuskinpa pienempi ilmajäähdytteinen Runsu on kovin erilainen käyntiäänen sävyn ja voimakkuuden suhteen?
        https://www.youtube.com/watch?v=yIU70l7T63s


      • Bossu
        kiinalainen 2 kirjoitti:

        Runsun valmistaa näitä V twin 20-25 hp moottoreitä kymmeniä tuhansia ja on kehitellyt tätä omaa merkkiään 20 vuotta. Kysessä ilmajäähdytteinen diesel moottori 24/7 käyttöön. Runsun diesel perämoottoreita käytetään öljynporauslautoillakin.

        Tämä moottori on siis yleismoottori Kiinassa maatalouskoneissa, moottoripyörissä, mönkijöissä palopumpuissa etc,

        Mahtaa olla kova pärinä ilmajäähdytteisessä. Vesijäähdytteisessä saadaan äänet hukattua veden sekaan. Osta pienemmällä rahalla alle 10 vuotta vanha Yamaha tai Suzuki perämoottori. Jos saat sen 500 euroa halvemmalla kuin RunSunin, niin tuolla hintaerolla katat erot polttoainekustannuksissa käytöstä riippuen 5-15 vuodeksi. Ja se nyt 10 vuoden ikäinen Yamaha pelaa varmaan vielä sittenkin, kun RunSun on jo kierrätetty.


      • yllytyshullulle
        nimim. kokemusta on kirjoitti:

        Kun tilaa DHL:n kautta niin DHL hoitaa tullauksen ja paperityöt puolestasi.

        Helppo täällä on yllyttää joku ostamaan kiinalainen ilmajäähdytteinen dieselperämoottori, kun kellään meistä ei ole kyseisestä härvelistä mitään kokemusta. Kun joku ostaa, jäädään kyllä uteliaina kuulemaan oliko massiivinen pärisijä hintansa väärtti.
        Tietysti DHL tuo kotiin, mutta ei ilmaiseksi!


    • Huuhaata

      Moottorin pitää täyttää huvivenedirektiivin sekä päästödirektiivin määräykset. Myös muita lakeja, asetuksia ja ohjeita on olemassa, kuten työturvallisuuteen liittyvät. En tunne niitä kaikkia, mutta tuolla ISO9000 standardilla ei tee mitään.

      Se kertoo vain, että tehtaalla on ISO9000 mukainen laadunvarmistusjärjestelmä. Se ei kerro tuotteesta mitään muuta kuin, että tuote on sitä, mitä luvataan. Se ei käy päästötodistuksesta eikä suomenkielisistä käyttöohjeista jne...

      Voi jäädä tulliin.

      Teille, jota iloisesti kirjoitatte, että osta vaan ja hyvä tulee, tiedoksi, että jos ette tiedä ollenkaan asiasta ja määräyksisistä, niin kirjottakaa johonkin kohtaan "en tiedä, mutta luulen" . Silloin kukaan ei tee virhettä siksi, että kuvittelee jonkun, joka kirjoittelee huvikseen, oikeasti teitävän aiheesta.

    • Puoli vuotta odottan

      Kun moottorin tilaa Kiinasta kysymysmerkiksi jää varaosien saanti, ota selvää, saako edes kulutusosia jostain lähempää. On kurjaa odottaa varaosaa puoli vuotta, kun matka jää kesken kesäkuussa.

      • varaosa pikkujuttu

        Kun moottorin tilaa Kiinasta ilman päästötodistuksia, voi menettää rahansa ja saada sakkoja.


    • Bossu

      Kiinanvehkeissä mun mielestä tärkein ongelma on varaosien puute. Niissä voi olla länsikomponentteja, mutta sitten muut osat voivat olla aivan villejä jostain tehtaasta saatuja ylijäämiä, joita ei taatusti päädy Eurooppaan varaosiksi. Voi käydä niin, että koneesta hajoaa joku nippeli 5 vuoden päästä, ja et saa uutta mistään. Itsellä hajosi satasen kiinalaismoottorisahasta joku osa, en muista mikä, ja eipä sellaista osaa voinut mistään saada, saha meni roskiin, vaikkei ollut paljon sahailtu. Toisaalta 30 vuotta vanhaan Husqvarnaan sain hajonneen juoksupyörän tilalle uuden suoraan hyllystä.

      Toisaalta, esim. Nautikulma myy kiinalaisdieseleitä ja muita kiinalaisosia. Ehkäpä siellä on tietoa myös varaosien saannista.

      • kellään kokemusta?

        Kiinalaisista venedieseleistä en ole nähnyt testi- enkä käyttökokemusjuttuja suomenkielisissä lehdissä enkä oikein muuallakaan.
        Cruisersforumissa oli pari vuotta sitten juttu TD-power -dieselistä (jota Nautikulma tuo Suomeen)
        http://www.cruisersforum.com/forums/f54/td-power-marine-chinese-marine-diesel-engine-109111.html
        jutussa kerrotaan alkukokemuksia kahdesta Salomon-saarille tilatusta moottorista.

        Kiinalaisesta TD-power (Nautikulman mukaan Taidung) on youtubessa venäjäksi tekstitetty esittelyvideo. Markkina-alue lienee siellä suurempi kuin Euroopassa? https://www.youtube.com/watch?v=_pI8fG1Jy6c


    • päästöt, päästöt

      Päästömääräykset on sen verran tiukat, että niitä ei saavuteta perinteisellä tekniikalla. Olsiko se syynä miksi näitä ei EU:ssa näe?
      Persaukisia asiakkaita varmasti riittäisi

    • Kiinalaisten on helppo laittaa koneilleen kaikenlaisia laatuluokituksia ja merkintöjä. Kaikenlaisia leimasimia löytyy, ihan asiakkaan tarpeen mukaan. Voipa kaikilla vehkeillä olla sama sarjanumerokin.

      • Heh hee

        Tuossa alkuperäisessä tekstissä ei ollut mainintaa mistään luokituksista tms. Niissä oli vain tehtaan laatujärjestelmä.
        En usko, että meidän tulli on niin sinisilmäinen, että uskoo mitä paperia tahansa etenkään, kun CE-todistuksella pitää olla ukopuolinen taho, joka sen antaa. Todistuksen antajan tiedot puolestaan on siinä merkissä.

        Täytyy olla todella fiksu huijatakseen tullia eikä mikää yllä olevista kirjoituksista viittaa poikkeukselliseen älykkyyteen.


      • Heh hee kirjoitti:

        Tuossa alkuperäisessä tekstissä ei ollut mainintaa mistään luokituksista tms. Niissä oli vain tehtaan laatujärjestelmä.
        En usko, että meidän tulli on niin sinisilmäinen, että uskoo mitä paperia tahansa etenkään, kun CE-todistuksella pitää olla ukopuolinen taho, joka sen antaa. Todistuksen antajan tiedot puolestaan on siinä merkissä.

        Täytyy olla todella fiksu huijatakseen tullia eikä mikää yllä olevista kirjoituksista viittaa poikkeukselliseen älykkyyteen.

        CE todistukseen ei tarvita ulkopuolista tahoa. Mistä tällaisen tiedon sait? Sen sijaan Ameriikan markkinoille tarkoitettu UL todistus on ulkopuolisen laitoksen myöntämä paperi.


      • Riittääkö oma lupaus
        jsk1234 kirjoitti:

        CE todistukseen ei tarvita ulkopuolista tahoa. Mistä tällaisen tiedon sait? Sen sijaan Ameriikan markkinoille tarkoitettu UL todistus on ulkopuolisen laitoksen myöntämä paperi.

        Kun vaatimustenmukaisuusarviointi on suoritettu, CE-merkintä voidaan kiinnittää. Sen on oltava kiinnitetty huviveneeseen tai vesiskootteriin, komponentteihin ja/tai niiden pakkauksiin, ja perämoottoreihin ja kiinteällä pakoputkistolla varustettuihin sisäperämoottoreihin ”selvästi näkyville, helposti luettavaksi ja pysyvällä tavalla”. CE-merkinnän yhteyteen on merkittävä vastaavan ilmoitetun tarkastuslaitoksen tunnusnumero

        Tuossa lukee, että merkintään on liitettävä "notified body" numero. Tosin siinä ei sanota onko sitä pakko käyttää.


      • 4 numeroa
        jsk1234 kirjoitti:

        CE todistukseen ei tarvita ulkopuolista tahoa. Mistä tällaisen tiedon sait? Sen sijaan Ameriikan markkinoille tarkoitettu UL todistus on ulkopuolisen laitoksen myöntämä paperi.

        Myöhempänä on tullin tieto, että tarvitaan ulkopuolinen tarkastus ainakin EU:n ulkopuolella valmistetuille tuotteille.


    • länsimaassa
      • kiva harjoitus

        Joopajoo.
        Ei näy täyttävän minkään valtakunnan standardeja. Yleensä valmistajat niitä mielellään esittävät. Ei tuoda EU-alueelle eikä edes USAan. Sekin jo kielii siitä ette tuote täytä normeja.


    • kiinalainen 2

      Tullista kysyin ja neuvoivat ottamaan yhteyttä Trafiin. Soitin sinne ja perämoottorit kolmansista maista siis Eu ulkopuolelta tulevat täytyy olla CE kilpi kiinnitetty valmiiksi tehtaalla koneeseen ja DoC dokumetti eli Declaration of Conform. Josta selviää kuka ja mikä taho EUssa on kyseiselle moottorille antanut tämän CE merkin.

      Lisäksi täytyy olla Suomen tai Ruotsin kielinen manuaali jonka ei tarvitse olla virallinen ja sen voi vaikka itse kääntää.

      Kysyin asiaa Kiinasta. Vastaus oli -EC plate no problem ja myöskään ei tullut vastausta siihen onko perämoottoria tuotu EU alueelle ennen eikä siihen DoC dokumentti kysymykseen.

      Trafissa olisivat etukäteen kyllä selvittäneet DoC dokumentin perusteella voiko sen tuoda maahan ilman ongelmia,

      Taidan jättää väliin ja ostaa käytetyn kaksikahtisen 15hp-20hp kuten tällä ehdotettiinkin. Kiitos kaikille.

      • pari kuvaa

        Voit kysyä "declaration of conformityä" ja kuvaa tyyppikilvestä, jossa on CE-merkintä.
        CE-tunnuksen alla on 4-numeroinen notified bodyn tunnus. Sillä saa selvitettyä kuka on tarkastanut sen, että tuote on EU:n normien mukainen.

        CE-merkintä ilman 4 numeroa on arvoton tai suorastaan rikollinen.


      • 34+34

        "Taidan jättää väliin ja ostaa käytetyn kaksikahtisen 15hp-20hp kuten tällä ehdotettiinkin. Kiitos kaikille. "

        lisäselvitystä tarvitset
        http://runsungroup.en.made-in-china.com/
        "The products meet the European Union Environ metal protection RoHS certification, Japan PSE certification, European Union CE, GS, CB certifications

        "

        Voit pyytää kuvaa että onko koneessa ce kilpi.
        Kiina on kiva maa eurostoliittolaisen ostajan näkökulmasta.


      • Totta maar

        Vaikka ronsulle jostain tipahtaisikin EPA tai EC diplomi niin ihan noista käyttö/käyntivideoista päätellen kehittelytöitä riittää...

        Silti vielä miettisin sisämasiinaa!


      • 34+3
        Totta maar kirjoitti:

        Vaikka ronsulle jostain tipahtaisikin EPA tai EC diplomi niin ihan noista käyttö/käyntivideoista päätellen kehittelytöitä riittää...

        Silti vielä miettisin sisämasiinaa!

        "Silti vielä miettisin sisämasiinaa! "
        Taitaa sisämmottorimyynti sakata pahastikin. Ihan vaan suomalaisten kiusaksi kannatta tilata tavaraa kiinasta.


      • Aitoa kiinasta
        34+34 kirjoitti:

        "Taidan jättää väliin ja ostaa käytetyn kaksikahtisen 15hp-20hp kuten tällä ehdotettiinkin. Kiitos kaikille. "

        lisäselvitystä tarvitset
        http://runsungroup.en.made-in-china.com/
        "The products meet the European Union Environ metal protection RoHS certification, Japan PSE certification, European Union CE, GS, CB certifications

        "

        Voit pyytää kuvaa että onko koneessa ce kilpi.
        Kiina on kiva maa eurostoliittolaisen ostajan näkökulmasta.

        Joo kannattaa varmasti kysellä koska esimerkiksi palopumpuille on eri vaatimukset kuin perämoottoreille. Yleistä CE normia ei ole vaan se on käyttötarkoituksesta riippuva.

        Aika vaikeaa on tuo normien kanssa toimiminen, kun ei haluta julkaista niitä ihan vaan listana. Toisaalta kiinalainen hikipaja painaa ihan minkälaiset laput tahansa ja koneenkin voi tilata vaikka volvon merkein varustettuna, tai audin .D

        Esimerkiksi ihan kiinalaisen moraalikäsityksen mukaisesti aidon takin saa:
        http://www.parkastores.com/


      • hieno tavoite
        34+3 kirjoitti:

        "Silti vielä miettisin sisämasiinaa! "
        Taitaa sisämmottorimyynti sakata pahastikin. Ihan vaan suomalaisten kiusaksi kannatta tilata tavaraa kiinasta.

        NO joo, ihan sen perusteella kannattaa kulutuspäätöksensä tehdä että suomalaisille olisi mahdoliisimman paljon kiusaa. Voisit myös lakata tienaamasta ettei menis tuloveroa. Kannattaa vaikka hävitä rahaa että verottaja menettäis. Ja kannattaa myös lakata kuluttamasta. Älä myöskään äänestä, se on äärimmäisen tehokas protesti Yhteiskuntaa vastaan. Kyllä ne sitten katuu.


      • toinen ajattelumalli
        34+3 kirjoitti:

        "Silti vielä miettisin sisämasiinaa! "
        Taitaa sisämmottorimyynti sakata pahastikin. Ihan vaan suomalaisten kiusaksi kannatta tilata tavaraa kiinasta.

        Ymmärrän kommentistasi, 34 3, että olet kiinalainen - tuskin ainakaan suomalainen.
        Me suomalaiset koetamme muistaa, mikä on meidän (veronmaksajien) kannalta hyvä vaihtoehto. Ehkä moottorin vaihdossa siltä kantilta ajateltuna fiksuinta voisi tässä tapauksessa olla vanhan Suomessa kunnostetun sisämoottorin hankkiminen ja asennuttaminen. (Sisämoottori on muutenkin parempi vaihtoehto purjeveneen apukoneeksi kuin perämoottori - paitsi, jos vene on pieni ja kevyt).


      • Kiinalainen 2
        pari kuvaa kirjoitti:

        Voit kysyä "declaration of conformityä" ja kuvaa tyyppikilvestä, jossa on CE-merkintä.
        CE-tunnuksen alla on 4-numeroinen notified bodyn tunnus. Sillä saa selvitettyä kuka on tarkastanut sen, että tuote on EU:n normien mukainen.

        CE-merkintä ilman 4 numeroa on arvoton tai suorastaan rikollinen.

        No mä olen jo kysynyt (en toisin valokuvaa ) mutta sitä DoC dokumenttiä. Kuittaus tuli muodossa "CE plate no problem. " ja olisihan se varmaan selvinnyt siitä manuaalistakin kun sitäkin pyysin lähetettäväksi e-mailina. Kysyin myös onko juuri tätä kyseistä open 20hp moottoria tuotu EU alueelle. Siihen vastattiin että Finlandiin ei ole tuotu. Kiinalaisetkin tietävät mitä tarkoittaa kiertää kuin kissa kuumaa puuroa.

        Moottoriin olisin kyllä luottanut se 2200 rahti vaiva edestä ja tämä 115cm long shaft olisi ollut myös hyvö juttu purjevenettä ajatelleen ja se pulleydrive ja ilmajäähdytys ja kokonainen uusi moottori osa maksanut alle 1000 euroa.

        Bosch sytytys SKF laakerit ja vuosie oma kehitystyö vakuuttti muutenkin


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mistä puhuitte viimeksi kun näitte

      Kerro yksi aiheista
      Ikävä
      107
      7736
    2. 108
      5941
    3. Se on hyvästi

      Toivottavasti ei tavata.
      Ikävä
      83
      5167
    4. Olenko saanut sinut koukkuun?

      Hyvä. Rakastan sua.
      Ikävä
      139
      4536
    5. Alavuden sairaala

      Säästääkö Alavuden sairaala sähkössä. Kävin Sunnuntaina vast. otolla. Odotushuone ja käytävä jolla lääkäri otti vastaan
      Ähtäri
      11
      3210
    6. Sisäsiittosuus

      Tämän kevään ylioppilaista 90% oli sama sukunimi?
      Suomussalmi
      55
      2967
    7. Miksi sä valitsit

      Juuri minut sieltä?
      Ikävä
      58
      2928
    8. Törkeää toimintaa

      Todella törkeitä kaheleita niitä on Ylivieskassakin. https://www.ess.fi/uutissuomalainen/8570818
      Ylivieska
      10
      2434
    9. Kerro nyt rehellisesti fiilikset?

      Rehellinem fiilis
      Suhteet
      61
      2427
    10. Hei........

      Pelkkä sun näkeminen saa mut hymyilemään pitkin iltaa. Oot niin 🤩😘 Edellinen poistettiin.
      Ikävä
      56
      2046
    Aihe