Itsenäisyyspäivänä teen kunniaa isieni maalle

RatsumJVTvälM

Itsenäisyyspäivänä pukeudun maastopukuun. Menen hautausmaalle ja sytytän kynttilän vanhempieni haudalle. He ovat sota-ajan ihmisiä ja heidän, sekä heidän veljien ja sisarien ansiosta saan asua ja elää perheineni maassa, jossa meidän on hyvä olla.
Maastopuku tuli Itsenäisyyspäivä puvukseni eräänä talvisena Itsenäisyyspäivänä, kun mietin, mitä laittaa päälle kylmään viimaan, sotilailla oli maastopuvut ja minun kaapistanikin sellainen löytyi.Siitä tuli minulle jokavuotinen traditio.
Kaksi setääni menehtyi rintamalla, toinen heistä pelasti kokonaisen Lappilaiskylän ja yksi setäni on vielä elossa veteraanikodissa. Äitini oli sodassa Lottana ja Isäni koulutettiin myös rintamalle,panssarimieheksi, mutta ilmoitus rauhasta tuli, ennen kuin isääni tarvittiin. Itse palvelin varusmiespalvelukseni Hämeen Rykmentissä Hennalassa Ratsujääkärinä. Tämä oli minulle kunnia asia. Halusin omalla toiminnallani osoittaa vanhemmilleni, kuinka kunnioitin heidän panostaan itsenäisyydelle. Nyt he ovat kumpikin isänmaansa, Suomi-äidin povessa. Ja minä jatkan joka vuotista traditiotani, koska koen että näin osoitan parhaiten sen, kuinka tärkeä on myös minulle Suomen maa. Eikä heidän uhraus ollut turhaa.
Monesti olen ajatellut, kuinka mielenkiintoista olisi, jos jokainen tekisi kunniaa Suomelle kaltaisellani tavallani. Kaikki näkisivät, mitä on aito suomalainen isänmaan rakkaus.

Onneksi olkoon Suomi. Toista samanlaista ei ole.

4

50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • TANSSIA HAUDOILLA

      Suomen itsenäisyydestä on jäljellä vain muisto . Muistojuhlaa vietämme tänään . . Suomi myytiin valheella v.1994 pois ja nyt näemme tuloksen . Kukoistava maa on raunioina , maatalous tuhotaan ylisuurilla tiloilla , väsytetään viljelijät loppuun . Pientilat on nuijittu maanrakoon .
      Saastutetaan maa ajamalla rekkalasteittain myrkkyjä muka kaivoksille , bioliotuksella muka kivestä irti metalleja . Myrkyillä ei lähde kivestä nikkeli eikä muukaan , vaan tulella se mikä lähtee , on irrotettava .Miljoonia litroja myrkkyä ja saastetta on Kainuun ja P-Savon vesissä ja maaperässä .
      Suomen rahat valuvat ulkomaille rötösherrojen käsien kautta .
      Kirkko on tuhottu .
      Keisarilla ei ole vaatteita , ei uusia , ei vanhoja. Alasti ja tuhottu on maakin , Suomi-neito on koskettu ja raiskattu .

    • heill heill suomi

      ei tullu kolmattavaltakuntaa tuli 4 jäs eli eu suomi on kovaa vauhtia muuttumassa natsi saksaksi jossa maanviljelijöitä kohdellaan kuin saksan 1935 juutalaisia maanviljelijöillä ei ole ihmisoikeuksia teetätetään mitä ihmeellisimmillä verukkeilla ilmaista työtä vaikka pakkotyö on kielletty valtio on alentanut viljelijöiden tulot ja korvannut vai osittain tuella ja kun saa tukea on velvollinen tekemään vaikka mitä ja näin puututaan vapaaseen yritystoiminnan harjoittamiseen ilman minkään laisia korvauksia kaikki tietävät että viljelijä tekee työtä 2-4e h palkalla ja suomen natsi johto ei korvia hetkauta vaaditaan vielä tekemään lisää jopa niin että viljelijöitä on ajautunut tekemään itsemurhia näin on ollut jo yli 20 vuotta keskimäärin tilan liikevaihto oli n.140 000e sis tuet n.36000e ja menot oli 176000e MTT mukaan silti kaupan ei tarvi maksaa lahjaveroa ja KETÄÄN EI KIINNOSTA vaikka kysymyksessä on ruuantuotanto natsi suomessa KYSYN jos tämä maa on itsenäinen niin koska maanviljelijöiden suhteen tehdään LOPULLINEN RATKAISU vai onko parempi jatkaa HITLERIN hajoita ja hallitse politiikkaa jossa yhtä väestöryhmää kohtaan käytetään terrorin ja nälkiinnyttämisen ja uuvuttamisen kautta kohti lopullista ratkaisua

    • Karjalan poikii
    • isämmuammualustaja

      pistät maastopuvun hautasmaalle päälle? :D:D:D:D:D jees...

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      103
      1575
    2. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1224
    3. Mitä oikein

      Näet minussa? Kerro.
      Ikävä
      88
      1137
    4. Lopeta tuo mun kiusaaminen

      Ihan oikeasti. Lopeta tuo ja jätä mut rauhaan.
      Ikävä
      139
      1066
    5. Mika Muranen juttu tänään

      Jäi puuttumaan tarkennus syystä teolle. Useat naapurit olivat tehneet rikosilmoituksia tästä kaverista. Kaikki oli Muras
      Sananvapaus
      1
      1017
    6. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      581
      1008
    7. Kotipissa loppuu

      Onneksi loppuu kotipizza, kivempi sotkamossa käydä pitzalla
      Kuhmo
      20
      910
    8. Hanna Kinnunen sai mieheltään tiukkaa noottia Tähdet, tähdet -kotikatsomosta: "Hän ei kestä, jos..."

      Hanna Kinnunen on mukana Tähdet, tähdet -kisassa. Ja upeasti Salkkarit-tähti ja radiojuontaja onkin vetänyt. Popedan Lih
      Tv-sarjat
      8
      902
    9. Oho! Farmi-tippuja Wallu Valpio ei säästele sanojaan Farmi-oloista "Se oli niin luotaantyöntävää..."

      Wallu oikein listaa epämiellyttävät asiat… Monessa realityssä ollut Wallu Valpio ei todellakaan säästele sanojaan tippum
      Tv-sarjat
      9
      764
    10. Helvetin hyvä, että "hullut" tappavat toisensa

      On tämä merkillistä, että yritetään pitää hengissä noita paskaperseitä, joilla ei ole muuta tarkoitusta, kuin olla riida
      Kokkola
      8
      690
    Aihe